جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-07
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

بانک مسکن موتور محرک تامین مالی در سراسر کشور | جهش تاریخی بانک ملی ایران با عبور از ناترازی و افزایش سرمایه تا سقف ۴۲۰ همت | تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور با حمایت بانک ملت | تحول ساختاری و جهش هوشمند بیمه دی؛ مدیریت هادی عبداللهی چگونه این شرکت را به صدر صنعت بیمه رساند | بیمه‌ دی با رشد فروش ۹۵ درصدی رکورد زد |

کد خبر: 103048
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1404 - ۱۸:۲۸

مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران‌پلاست:

ایران‌پلاست، فرصتی برای توسعه صادرات شرکت‌های کوچک و متوسط است

مدیر نمایشگاه بین المللی ایران‌ پلاست با بیان اینکه این رویداد فرصتی برای توسعه صادرات شرکت‌های کوچک و متوسط است، گفت: در دوره نوزدهم، کل فرآیند جانمایی به‌ صورت الکترونیکی انجام گرفت و این تغییر موجب حذف رانت، شفافیت حداکثری و افزایش رضایت مشارکت‌کنندگان شد.

فرهنگ اقتصاد _ محمد مقاره با اشاره به تغییرات نمایشگاه امسال اظهارکرد: نمایشگاه ایران‌پلاست همواره با هدف توسعه بازار و ایجاد فرصت‌های تجاری برگزار می‌شود و شعار آن نیز کسب‌وکار جهانی است، اما در دوره جدید برای نخستین‌بار سیاست‌گذاری از اجرا جدا شد. شورای سیاست‌گذاری با حضور تشکل‌ها و انجمن‌ها شکل گرفت و در تصمیم‌گیری‌ها نقش‌آفرینی کرد. در بخش اجرایی نیز مدیریت روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مسئولیت کامل را بر عهده گرفت و با همکاری مشاور و پیمانکار اجرایی امور را پیش برد.

وی با اشاره به تغییرات مهم در جانمایی غرفه‌ها افزود: بخشی از جانمایی به انجمن‌ها سپرده شد تا بر اساس شاخص‌هایی مانند سابقه حضور، توان صادراتی و ظرفیت تولید اولویت‌بندی کنند و بخش دیگر نیز از طریق سامانه آنلاین انجام گرفت. این اقدام باعث شد کل فرایند شفاف شود و همه بتوانند آن را مشاهده کنند.

مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست درباره میزان مشارکت حضور در نمایشگاه نوزدهم توضیح داد: امسال در مجموع ۹۵۰ شرکت برای فضایی حدود ۷۵ هزار مترمربع درخواست دادند، اما ظرفیت واقعی سالن‌های سرپوشیده ۳۴ هزار مترمربع و فضای باز حدود سه هزار مترمربع بود و نهایتاً حدود ۷۰۰ شرکت ایرانی جانمایی شدند.

وی درباره حضور خارجی‌ها در این دوره گفت: در بخش خارجی حدود هزار و دویست و پنجاه مترمربع به شرکت‌ها اختصاص یافت. اگرچه این متراژ نسبت به سال گذشته که بیش از سه هزار مترمربع بود کاهش یافته است، اما همچنان شرکت‌های چینی بیشترین سهم را در میان مشارکت‌کنندگان خارجی دارند. مقاره افزود: تعطیلی موقت سفارت چین در تهران و هشدارهای سفر به ایران از مهم‌ترین دلایل کاهش حضور خارجی‌ها بوده است.

مقاره با اشاره به دغدغه‌های ستاد برگزاری اظهار کرد: با توجه به شرایط دشوار اقتصادی، تلاش ما این بود که فشار مالی کمتری بر شرکت‌ها تحمیل شود و در عین حال بیشترین بازدهی از حضورشان به دست آید. به همین دلیل حدود ۲۰۰ نفر از تجار و هیئت‌های خارجی به نمایشگاه دعوت شدند و نشست‌های متعددی برای ملاقات آن‌ها با غرفه‌داران برگزار شد تا توافق‌های اولیه تجاری شکل بگیرد و زمینه قراردادهای بعدی فراهم شود.

مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست درباره تمهیدات ویژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان جداگانه تفکیک نشدند، زیرا بخش بزرگی از مشارکت‌کنندگان دانش‌بنیان هستند. با این حال برای معرفی بهتر دستاوردهای نوین، در سالن‌ها فضای ویژه‌ای برای نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شد. طی چهار روز نمایشگاه بیش از ۴۰ نشست آموزشی برگزار می‌شود که آخرین فناوری‌ها و رویکردهای علمی حوزه پلیمر، ماشین‌آلات و محصولات نهایی را پوشش می‌دهد. برای جلوگیری از مزاحمت در سالن‌ها نیز از تجهیزات صوتی و هدفون استفاده شده است.

وی به امکانات جدید اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۹۵ بخش نمایشگاه مجازی فعال بود، اما جذابیت چندانی نداشت. امسال تحول بزرگی ایجاد شد و هر شرکت صفحه اختصاصی در سایت نمایشگاه دارد که اطلاعات و محصولاتش در آن درج شده و قابل جست‌وجو است. بازدیدکنندگان می‌توانند شرکت‌ها را پیدا کرده، قرار ملاقات تنظیم کنند و حتی از امکان گفت‌وگوی آنلاین بهره‌مند شوند. این قابلیت بعد از نمایشگاه هم فعال خواهد بود. همچنین امکان پخش زنده برای غرفه‌ها فراهم شد تا شرکت‌ها بتوانند کارگاه‌ها، نشست‌ها یا معرفی محصولات خود را به‌صورت زنده پخش کنند.

مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست درباره شفافیت مالی و نحوه جانمایی غرفه‌ها توضیح داد: یکی از مشکلات گذشته نبود شفافیت در واگذاری غرفه‌ها بود که گاهی به شکل رانت در اختیار برخی قرار می‌گرفت. امسال کل فرایند به‌صورت الکترونیکی انجام شد و تنها پنج دقیقه پس از باز شدن سامانه، سالن‌ها تکمیل شدند. بخشی از جانمایی نیز به انجمن‌ها واگذار شد تا جایگاه شرکت‌های باسابقه و صادراتی مشخص شود. تمام مراحل از ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌ها تا دریافت مجوز غرفه‌داری الکترونیکی بود و فقط یک‌بار مراجعه حضوری برای تحویل مدارک لازم بود. حتی فاکتور رسمی و کارت غرفه‌داری نیز از طریق سامانه صادر شد. در پایان نیز شرکت‌ها موظف شدند نظرسنجی الکترونیکی را تکمیل کنند. این تغییرات علاوه بر حذف رانت، باعث افزایش رضایت مشارکت‌کنندگان شد.

وی درباره نحوه سنجش موفقیت نمایشگاه گفت: ابزار اصلی ما همین نظرسنجی الکترونیکی است. همه شرکت‌ها پیش از خروج موظف به تکمیل فرم نظرسنجی شدند. این فرم جزئیات مربوط به کیفیت خدمات اجرایی و اثرگذاری نشست‌های تجاری را در بر می‌گیرد و نتایج آن تصویری دقیق از میزان موفقیت نمایشگاه ارائه خواهد داد.

مقاره در خصوص نقش نمایشگاه ایران‌پلاست در توسعه بازار و دیپلماسی اقتصادی تأکید کرد: شرکت‌های بزرگ پتروشیمی کانال‌های بازاریابی بین‌المللی خود را دارند، اما ایران‌پلاست فرصتی منحصر به فرد برای شرکت‌های کوچک‌تر است که امکان حضور در رویدادهای خارجی را ندارند. از منظر دیپلماسی اقتصادی نیز این رویداد اهمیت دارد، زیرا حضور هیئت‌های خارجی علاوه بر تقویت مبادلات اقتصادی، به امنیت سیاسی هم کمک می‌کند. وقتی نمایندگان کشورهای مختلف در ایران حضور دارند، منافعشان با کشور ما گره می‌خورد و این خود یک عامل بازدارنده محسوب می‌شود. بنابراین ایران‌پلاست نه‌تنها یک رویداد اقتصادی، بلکه ابزاری برای ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران است.

برچسب ها: شرکت ملی صنایع پتروشیمی, نمایشگاه ایران پلاست

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/103048

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • رشد ۹۴ درصدی ارزش فروش و ۳۴ درصدی تناژ پتروشیمی بندر امام در نیمه نخست سال ۱۴۰۴
  • برگزاری نشست تخصصی ارتقای عملکرد تولید در پتروشیمی تبریز
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی را به طور جدی پیگیری می‌کنیم
  • نقش‌آفرینی بانک کشاورزی در حفظ هویت روستایی و تقویت اقتصاد عشایر
  • دبیرستان «شهید آرمان علی‌وردی» به همت خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران در خوی افتتاح شد
  • آغاز کمپین «من هم کودکی کردم» در بانک دی
  • امضای تفاهم‌نامه بانک تجارت و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
آخرین اخبار
  • قهرمانی تیم پتروشیمی تبریز در دومین مرحله لیگ پیست جوانان
  • اطلاعیه دعوت به همکاری شرکت پتروشیمی تبریز
  • بانک مسکن موتور محرک تامین مالی در سراسر کشور
  • جهش تاریخی بانک ملی ایران با عبور از ناترازی و افزایش سرمایه تا سقف ۴۲۰ همت
  • فن آوران پیشرو در توسعه پایدار و نوآوری/ پیشرفت در پروژه بازیابی CO2 پتروشیمی فن‌آوران
  • «آی‌پاسارگاد»؛ سکوی نوین سرمایه‌گذاری آنلاین گروه خدمات بازار سرمایه پاسارگاد
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور با حمایت بانک ملت
  • پرداخت ۷۵۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری در هفت ماه سال جاری/ جذب منابع قرض‌الحسنه در راستای صرف امور خداپسندانه
  • تحول ساختاری و جهش هوشمند بیمه دی؛ مدیریت هادی عبداللهی چگونه این شرکت را به صدر صنعت بیمه رساند
  • بازدید دکتر عبدالعلی‌زاده از شرکت پتروشیمی اروند / تأکید بر نقش پتروشیمی‌ها در اقتصاد دریا‌محور و توسعه اجتماعی منطقه
  • بیمه‌ دی با رشد فروش ۹۵ درصدی رکورد زد
  • سرانه فضای آموزشی شهر بندرامام خمینی، ۱.۳ متر مربع کمتر از میانگین کشوری است/ با اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی، به دنبال ارتقای استانداردهای آموزشی در این شهرستان هستیم
  • صرفه‌جویی ۶۵ میلیون یورویی در صنعت مس با بومی‌سازی تجهیزات راهبردی
  • بازدید مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل در منطقه آغاجاری
  • افتتاح رسمی پتروشیمی ارغوان گستر ایلام به‌زودی و راه‌اندازی پتروشیمی صدف خلیج فارس تا پایان سال

منهای اقتصاد
  • آغاز طرح جدید همراه اول با هدیه ۳۰ گیگ اینترنت
  • نماینده اهواز: توسعه فیبر نوری، ستون فقرات اقتصاد دیجیتال کشور است
  • فراخوان شناسایی تأمین‌کنندگان معتبر کیوسک‌های هوشمند دیجیتال
  • راه‌اندازی دستیار پاسخگویی هوشمند تلفنی در مرکز تماس همراه اول
  • حضور همراه اول در ششمین نمایشگاه شهر هوشمند و هوش مصنوعی ایران
  • قدردانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از حمایت رئیس‌جمهور، وزیر ارتباطات و مشارکت‌کنندگان در کنفرانس ملی مخابرات
  • پایان موفقیت‌آمیز کنفرانس ملی مخابرات ایران با استقبال گسترده/ آغاز اجرای بیش از ۵۰ قرارداد جدید در حوزه فیبر نوری

فیلم
    سهام پتروشیمی اروند بزودی با نماد «اروند» عرضه می‌شود
    داخلی‌سازی بیش از ۲۶۰۰ قطعه به ارزش ۳.۲ هزار میلیارد تومان در هلدینگ خلیج فارس/ وندورلیست گروه بروزرسانی می‌شود
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، رضا مهدی‌نژاد، رئیس چرخه عمر دارایی‌های…
    از رونمایی تجهیز استراتژیک غربال محصول در پتروشیمی اروند تا رونمایی از سه کتاب در حوزه خلیج‌فارس با حمایت پتروشیمی بندرامام
    پیگیری ویژه امین‌نژاد برای تامین و ارسال یوتیلیتی پایدار به شرکت‌های هنگام و آپادانا
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در اولین روز حضور و بازدید میدانی محمود امین‌نژاد به همراه تعدادی…
    شبی خاطره‌انگیز با رسیتال پیانو محمدرضا ظریف در تالار رودکی
    فرهنگ اقتصاد _ شامگاه جمعه، دهم اسفند ماه، تالار رودکی میزبان رسیتال پیانو محمدرضا ظریف، نوازنده چیره دست و هنرمند نامی، به همراه گروه نوازندگان همراه ایشان…
    مجمع بوعلی برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی بوعلى سينا امروز با حضور حداکثری سهامداران تشکیل شد. این مجمع ۸۳۶۰ ريال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

    در این مجمع افزایش سرمایه پتروشیمی بوعلى…
    نشست خبری تامین مالی ارزی «پروژه نورد گرم 2» فولاد مباركه اصفهان/ ویدئو


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب