چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ 2025-05-21
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

بازدید مدیرعامل بانک تجارت از پروژه الماس ماهشهر | افزایش سرمایه کم سابقه «وامید» به نتیجه رسید/ قدردانی رئیس مجمع از رئیس‌کل بانک مرکزی | تخصیص ۹۰ درصد منابع مالی بانک به بخش کشاورزی و پرداخت ۲۱۰ همت تسهیلات | محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کردیم/‌موفقیت در سایه هوشمندی و همت جمعی | برات کریمی: روابط‌عمومی بانک دی وارد دوران نوینی شده است |

کد خبر: 19546
تاریخ انتشار: 3 آذر 1400 - ۱۵:۳۳

مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران :

مینی مارکت ها ابزار معرفی برند در شهرهای کوچک/ کمبود نیروهای انسانی متخصص مهمترین چالش صنعت خرده فروشی / افزایش هزینه سرمایه گذاری در فروشگاه های زنجیره ای

سید جواد موسوی گفت: در حال حاضر فروشگاه های مینی مارکت ها به دلیل اینکه به سرمایه کمتری نیاز دارند در شهرهای کوچکتر که کشش فروشگاه های بزرگ را ندارند توسط برخی برندها راه اندازی شده اند.

فرهنگ اقتصاد _ سید جواد موسوی ، مدرس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سه مفهوم هایپرمارکت ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه های محلی در ایران به صورت فراگیر وجود دارد، گفت: فروشگاه های زنجیره ای در چند وقت اخیر توسعه ی زیادی داشته اند.

او درباره دلایل اینکه فروشگاه بزرگ به سراغ توسعه مینی مارکت آمده است، توضیح داد: این مساله به خاطر این است که در برخی شهرها امکان راه اندازی هایپرمارکت وجود ندارد، برای نمونه نمی توانند فضای مناسب برای دایرکردن هایپرمارکت پیدا کنند یا اینکه کشش آن شهر برای راه اندازی فروشگاه های بزرگ وجود ندارد، همچنین در برخی مواقع فروشگاه هایپر مارکت در یک شهر وجود دارد و مدیران به دنبال این هستند که توسعه فروشگاه با این برند را با فروشگاه های کوچکتر در محلات انجام دهند.

مدیر علمی ام بی ای در دوره خرده فروشی با تاکید بر اینکه هایپر مارکت ها به دلیل اینکه به سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارند سخت تر توسعه پیدا می کنند، اظهار کرد: فروشگاه های مینی مارکت به دلیل اینکه سرمایه کمتری نیاز دارند راحت تر توسعه پیدا می کنند و به واحد مقیاس در بخش بازرگانی کمک می کنند.

موسوی درباره توسعه ی برند در فروشگاه های زنجیره ای گفت: مهمترین نکته در این بخش مکان یابی است که هایپرمارکت ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه های محلی در ایران برای دستیابی به محل مورد نظرشان با چالش مواجه هستند.

او با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهمترین چالش های صنعت خرده فروشی کمبود نیروهای انسانی متخصص است، تصریح کرد: این صنعت در ایران نوپاست به همین دلیل نیروی متخصص زیادی ندارد و این مساله تنها مربوط به کارمندان فروش نیست و حتی متخصص در بخش ستادی هم کم وجود دارد.

او با اشاره به اینکه کمبود تجهیزات هم از دیگر مسائل پیش پای صنعت خرده فروشی است، اظهار کرد: با توجه به نرخ تورمی که در کشور وجود دارد هزینه سرمایه گذاری در فروشگاه های زنجیره ای بالا رفته است.

موسوی با بیان اینکه موضوع قیمت گذاری به دلیل تورم هم چالش برانگیز شده است، اظهار کرد: با توجه به سیاست های قیمت گذاری و تورم موجود در کشور فروشگاه ها باید در خرید های خود دقت بیشتری داشته باشند.

او درباره مزیت های فرانچایز در ساماندهی خرده فروشی گفت: به طور قطع فروشگاه هایی که می خواهند سریعتر توسعه داشته باشند باید سراغ مدل های فرانچایز بروند، هرچند پیشنهاد من این است که فروشگاه ها ابتدا باید شعبی را راه اندازی کنند و با تبلیغات تا حدودی برند را معرفی کنند و بعد از آن سراغ فرانچایز بروند.

مدیر علمی ام بی ای در دوره خرده فروشی با تاکید بر اینکه فروشگاه ها با استفاده از شاخص های فرانچایز می توانند بیشتر توسعه پیدا کنند، اضافه کرد: در حال حاضر فروشگاه های زنجیره ای در اقتصاد کشور جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند و البته مهمترین رکن آن توزیع عادلانه است که هم اکنون در کشورمان بیشتر مورد توجه است.

برچسب ها: خرده فروشی, فروشگاه های زنجیره ای, نیرو های انسانی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/19546

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شب خاطره‌انگیز وحدت هنر و اقتصاد در تالار وحدت
  • شبی خاطره‌انگیز با رسیتال پیانو محمدرضا ظریف در تالار رودکی
  • نگرش‌های سنتی، مانع پیشرفت صنعت تعمیر و نگهداری
  • نقش بانک توسعه تعاون در نوسازی ناوگان مسافربری
  • “ریسک منابع انسانی و انسان پنج بُعدی”
  • فرصتی برای اشتغال از سوی مؤسسه اعتباری ملل
  • بیمه؛ چتری سوراخ در طوفان اقتصاد!
  • افزایش سهم سپرده‌های ارزان قیمت از کل منابع بانک
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی بانک مسکن در بوشهر/قدردانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بوشهر از بانک مسکن
  • برگزاری بیست‌ودومین دوره مجامع ارزیابی عملکرد بانک مسکن
  • سود سپرده‌های مشتریان تعاونی منحله وحدت به حساب‌هایشان واریز گردید
  • تسهیل در فرآیند رفع سوء اثر از چک‌های برگشتی
  • موفقیت های بانک حاصل همدلی و تلاش بی وقفه همکاران در شرایط حساس است
  • سود سال ۱۴۰۳ آریا از طریق سجام واریز شد
آخرین اخبار
  • اجرای صحیح مسئولیت اجتماعی، بسترساز ائتلاف‌های اجتماعی هوشمندانه و فراگیر خواهد بود
  • بازدید مدیرعامل بانک تجارت از پروژه الماس ماهشهر
  • افزایش سرمایه کم سابقه «وامید» به نتیجه رسید/ قدردانی رئیس مجمع از رئیس‌کل بانک مرکزی
  • گرامیداشت سالگرد شهادت شهدای خدمت در پتروشیمی پردیس
  • صعود کوهنوردان پتروشیمی جم به ارتفاعات شاه‌معلم
  • نایب ‌قهرمانی بانوان پتروشیمی جم در مسابقات دارت منطقه پارس
  • آغاز اجرای طرح «سلامت روان و بهزیستی حرفه‌ای کارکنان» در دفتر مرکزی پتروشیمی جم
  • تخصیص ۹۰ درصد منابع مالی بانک به بخش کشاورزی و پرداخت ۲۱۰ همت تسهیلات
  • محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کردیم/‌موفقیت در سایه هوشمندی و همت جمعی
  • برات کریمی: روابط‌عمومی بانک دی وارد دوران نوینی شده است
  • فهرست برندگان جشنواره “عیدانه ۱۴۰۴” بانک رفاه کارگران اعلام شد
  • ضرورت چابک‌سازی امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی ایران برای شرایط تحریم و پساتحریم
  • پیوند علم و انرژی؛ جایی که دانشگاه به صنعت رسید
  • برگزاری مزایده عمومی املاک مازاد بانک ملت
  • پیشتازی بانک ملت در اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در سال ۱۴۰۴

منهای اقتصاد
  • حمایت همراه اول از تیم‌های نوآور در حوزه هوشمندسازی سلامت
  • آغاز دومین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با حمایت همراه اول
  • معرفی برگزیدگان سومین دوره جایزه رساله‌های برتر مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • آغاز پویش روزهای ۱۰۰ میلیون تومانی همراه اول
  • دعوت همراه اول از فعالان بازار سرمایه برای شرکت در مسابقه تحلیل نماد «همراه»
  • رونمایی از ۸۶ امین سایت ۵G همراه اول در استان مازندران توسط وزیر ارتباطات
  • تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی همراه اول

فیلم
    گام بلند پتروشیمی اروند برای بومی سازی لایسنس زنجیره PVC با همت واحد پژوهش ‌و فناوری
    برخی از عملکردهای پتروشیمی بوعلی در سال ۱۴۰۲
    فرهنگ اقتصاد _ برخی از عملکردهای پتروشیمی بوعلی در سال ۱۴۰۲:

    افزایش راندمان تولید و کاهش هدر رفت
    افزایش ۵۰ میلیون دلار در سال
    تولید بدونه حادثه
    افزایش و استمرار تولید
    افزایش…
    گزارشی از دومین روز حضور «هلدینگ خلیج فارس» در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین…
    بررسی کارنامه یکساله و تشریح نقشه راه هلدینگ خلیج فارس در سال ۱۴۰۴ در نشست هم‌اندیشی مدیران گروه
    الزام ساختمان‌های نوساز به احداث نیروگاه خورشیدی پشت بامی
    فرهنگ اقتصاد _ محسن ذبیحی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت توانیر با سازمان نظام مهندسی ساختمان در اواخر مرداد امسال، اظهار داشت: در این تفاهم نامه مقرر…
    گام مهم راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام برداشته شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی هنگام، پس از راه‌اندازی ساب استیشن اوره در ۳ ماه گذشته، متخصصان پتروشیمی هنگام موفق به تکمیل آخرین پازل سرویس‌های جانبی…
    دکتر بهزادی: توسعه زنجیره پایین‌دستی کلید موفقیت صنعت پتروشیمی است / تجلیل از دکتر کریمی به پاس ارتقای سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، دکتر بهزادی مشاور…


عکس
    برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شرکت پتروشیمی پارس
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم امام جماعت اعزامی در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) با اشاره به مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72تن از یاران…
    گزارش تصویری آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF)
    فرهنگ اقتصاد _  پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با شعار "فناوری پاک" و با راهبرد کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه…
    بازدید مهندس عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت صنایع ملی پتروشیمی از غرفه شرکت پتروشیمی تبریز
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    استانها و شعب در مسیر تحقق اهداف برنامه ای بانک توسعه تعاون هدایت می شوند
    فرهنگ اقتصاد _ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: مجمع عمومی عادی سالیانه بانک با حضور اعضای مجمع در سطح…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب