شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۴ 2025-10-04
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

۱۵ طرح تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای مشتریان | امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بیمه کوثر | افتتاح ساختمان جدید شعبه رازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گیلان | برندگان قرعه‌کشی نظرسنجی بانک ملی ایران معرفی شدند | تقدیر دبیران ششمین رویداد سالانه فناوری مالی و دومین رویداد فین تک از مدیرعامل پست بانک ایران |

کد خبر: 26914
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1400 - ۱۶:۱۷

انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

برگزیده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ، هوش مصنوعی را شایستگی محوری برای صنعت بیمه و سایر صنایع دانست

فرهنگ اقتصاد _ این متخصص حوزه روابط عمومی که دارای مدرک دکتری مدیریت کسب و کار است با تاکید بر این که «هوش مصنوعی» برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایه‌گذاری امن برای رهبری بازار است،سازمانها را به سرمایه گذاری و بهبود توانمندی‌های سرمایه انسانی در این عرصه تشویق کرد.

متن کامل یادداشت دکتر ناصرالدین اسلامی‌فرد با عنوان «انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی» که در هجدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی عرضه شد به شرح زیر می باشد :

قدم‌هایی که در مسیر توسعه جهان دیجیتالی با طمانینه برداشته می شد و چشم اندازی ۵۰ ساله برای ظهور فناوری‌های نوین و تغییرات بنیادین در کسب و کارها را به تصویر می‌کشید، با ظهور کووید۱۹ شتابی چشم‌گیر داشت، به طوری که بسیاری از صاحب‌نظران امروزه بر این باورند که جهان در آستانه یک انقلاب و چرخش پارادایمی است. این چرخش بر پاشنه فناوری هوش مصنوعی در حال وقوع است.

نشانه‌های این چرخش استراتژیک از زمان ورود گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در زندگی بشری و تبدیل شدن آن به یک عادت همیشگی و حتی سبک زندگی قابل ردیابی است، اما آنچه این عرصه را برای کسب و کار به یک چالش جدی در آینده نه چندان دور بدل می‌سازد، ناهماهنگی و عدم وجود چابکی لازم برای همگام شدن با سرعت شتابنده این تغییرات است.

پیش از این دست یافتن به اطلاعات، نقطه قوت و حتی گاهی مزیت رقابتی یک شرکت محسوب می‌شد، اما امروزه روزانه حجم عظیمی از داده در شبکه‌های مجازی و اجتماعی توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و به عقیده اینجانب آنچه در آینده می‌تواند به عنوان شایستگی کلیدی شرط بقای کسب و کار در عرصه رقابت فزاینده باشد، مدیریت این کلان‌ داده‌هاست.

در واقع از طریق تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها تشخیص ترجیحات مشتریان کار بسیار آسانی است که با هزینه بهینه، استراتژی‌های آتی کسب و کار را مشخص می‌کند و برنامه ریزی برای محتوای تولیدی و رسانه‌های انتخابی با توجه به پرسونای مشتری را سهل‌تر از گذشته کرده است.

در حقیقت فناوری در این بخش در خدمت کسب و کار است تا به مدیریت هزینه بپردازد. در سال گذشته نیز روابط عمومی بیمه رازی از طریق تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی به صورت هدفمند به شناسائی مخاطبان و طراحی محتوای مطلوب آن‎ها به آمار ۸۰۰ میلیون بار بازدید دست یافت که رکورد توجه انتخابی را به همراه داشت.

در دنیای نوین روابط عمومی، برقراری تعاملات هوشمند از طریق رابطه انسان- ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین‌های یادگیرنده از اهمیت بسیاری برخوردار است. به طور مثال رابط کاربری هوشمند IUIs محلی برای مواجهه کاربران با فناوری ‌های نوین است که موقعیت مدیران آینده روابط عمومی را در مدیریت چگونگی تعاملات با شبکه دینفعان خود تحت تاثیر قرار می دهد. حتی به نظر اینجانب طراحی رابط کاربری از الزامات روابط عمومی در مدیریت دیجیتالی آینده نه چندان دور به حساب می آید، چرا که از طریق این مهم، تجربه کاربر بهبود خواهد یافت که بیشترین تاثیر خود را بر عملکرد سازمان دارد.

صد البته در این مسیر نیز بیمه رازی گام‌هایی برداشته و تلاش کرده است تا با بهبود رابط کابری خود و تناسب آن با هویت برند، تجربه کاربرانی که با سامانه‌های این شرکت در ارتباط هستند را بهبود ببخشد که خروجی آن نیز در میزان افرادی که به تعامل با بیمه رازی از طریق فضای دیجیتالی پرداخته‌اند، مشهود است.

اینجانب معتقدم آینده متعلق به افرادی است که نبض تغییرات فناوری را در دست دارند و همراه با این تغییرات به استقبال چرخش استراتژیک صنایع در عصر دیجیتالی شدن می‌روند.

هوش مصنوعی برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایه‌گذاری امن برای رهبری بازار است. افق دید شرکت بیمه رازی نیز مبتنی بر بینش عالمانه در زمینه این تغییرات و همگامی با آن است.

گفتنی است اسلامی فرد ، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی در کنفرانس فوق و همچنین اولین جشنواره ملی مردم داری جایزه برتر را کسب نمود.

 

برچسب ها: بیمه رازی, صنعت بیمه, هوش مصنوعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/26914

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • دومین طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول کلید خورد
  • شعب بانک سینا خبر داد: ایجاد زیرساخت‌های اعطای تسهیلات در پلتفرم بانکی سیبانک
  • سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌کند/ دهمین همایش جایزه ملی مدیریت انرژی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک سپه و دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشست مشترک مدیران استانی
  • قدردانی وزیر ارشاد از بانک ملت برای مشارکت در ارائه خدمت فرهنگ‌کارت
  • دوره مدیریت مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک رفاه کارگران به مدت دو سال تمدید شد
  • مهر تایید صاحبان سهام بر صورت‌های مالی بانک رفاه کارگران
آخرین اخبار
  • ۱۵ طرح تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای مشتریان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بیمه کوثر
  • افتتاح ساختمان جدید شعبه رازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گیلان
  • برندگان قرعه‌کشی نظرسنجی بانک ملی ایران معرفی شدند
  • تقدیر دبیران ششمین رویداد سالانه فناوری مالی و دومین رویداد فین تک از مدیرعامل پست بانک ایران
  • تجهیز و بهسازی بیش از ۳۰ مدرسه توسط شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
  • جذب سرمایه‌گذار و انتقال دانش فنی برای توسعه زنجیره ارزش مس ضروری است
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «مارون»
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «کرماشا»
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «جم پیلن»
  • پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت آغاز سال زراعی جدید
  • بیش از ۴۸هزار میلیارد ریال سود سهام عدالت توسط بانک کشاورزی به حساب سهامداران واریز شد
  • حضورمان در بخش اقتصاد دیجیتال اجتناب ناپذیر است
  • بانک صادرات ایران با تقدیم ۹۶ شهید نماد ایستادگی در کنار مردم است / آغاز افتخارآمیز تدوین تاریخ شفاهی شهدای بانک صادرات ایران
  • تجلی همبستگی، فداکاری و خدمات مخلصانه به مردم

منهای اقتصاد
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • سه‌گانه کُری‌گیم، سالن اختصاصی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴ را پرشور کرد
  • شهر دیجیتال، واقعیت مجازی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • درگذشت حاج علی خلیلیان قمی، پدر همسر دکتر اسدالله غلامپور
  • معرفی پلتفرم و مدل‌های زبانی جدید همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • تأکید رگولاتور ارتباطی بر نقش آینده‌ساز همراه اول در اقتصاد دیجیتال
  • معرفی راهکارهای نوین مدیریت مصرف انرژی توسط همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴

فیلم
    اقدام اخلاقی محمد شریعتمداری که با تشویق فعالان صنعت پتروشیمی همراه شد
    تپش زندگی در قلب «سرو»؛ روایت خانواده سرو از اهدای زندگی
    فرهنگ اقتصاد _ در دنیای پرشتاب امروز، جایی که مسئولیت‌های فردی و سازمانی گاه ما را از توجه به نیازهای عمیق‌تر انسانی بازمی‌دارد، لحظاتی هستند که همچون چراغی پرنور،…
    ورود بلندترین تاور پروژه پتروشیمی دهدشت به سایت این شرکت
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی پتروشیمی دهدشت، این تاور یکی از تجهیزات اصلی پروژه است و نقش مهمی در فرایندهای تولیدی پتروشیمی ایفا خواهد کرد.

    ورود این…
    از نزدیک بودن زمان عرضه اولیه پتروشیمی اروند تا رشد درآمد پتروشیمی پارس
    نقش پتروشیمی ها در تثبیت بازار و ارزآوری
    پخش زنده مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران
    فرهنگ اقتصاد _ سهامداران شرکت ملی صنایع مس ایران می‌توانند مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ملی صنایع مس ایران را به صورت پخش زنده از طریق سایت شرکت و پلتفرم آپارات…
    بانک سینا با مشارکت بازیگران اکوسیستم در مسیر بانکداری هوشمند
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی بانک سینا، علی ابدالی در حاشیه نمایشگاه تراکنش دهم گفت: بانک سینا نیز مانند سایر بانک‌ها با استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های…


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب