شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۴ 2025-10-11
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

افزایش ۵۷ درصدی تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران به شرکت های کوچک و متوسط | سرمایه‌گذاری ۱۶۵۰ میلیاردی همراه اول در استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم | حمایت از پروژه‌های عمرانی با تمرکز بر اشتغال جوانان | کارآفرینی ۱۹ هزار سرپرست خانوار با وام‌های قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران | بانک کشاورزی برگزار می کند: نخستین «همایش ملی نقش تأمین‌مالی‌پایدار در امنیت‌غذایی» |

کد خبر: 28177
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1401 - ۱۰:۰۱

نقش فرهنگسازانه بیمه تعاون/ چگونه یک مسیر به موفقیت ختم شد؟

1400 سال تحقق اهداف بیمه تعاون بود؛ سالی که به هزار میلیاردی شدن شرکت مختوم شد و بر این اساس در این گزارش به روند تحقق این مسیر پرداخته شده و در این قسمت نقش فرهنگسازانه بیمه تعاون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرهنگ اقتصاد _ به نقل از  روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت در سال ۱۴۰۰ مواردی را مطرح کرده که اینک می توان با بازخوانی آن، مسیر راهبردی صورت گرفته را بیش از پیش مورد بررسی قرار داد؛ این مهم به ویژه با توجه به هزارمیلیاردی شدن شرکت می توان و دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده، بیش از هرچیز دارای اهمیت تلقی می شود تا اندیشه ای که به تحقق اهداف در نظر گرفته شده منجر شده است را بررسی کنیم.
بر این اساس در قسمت دوم به نقش فرهنگساز بیمه تعاون برای گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور پرداخته می شود.

ارتقای مهارت‌های فن بیان و سخنوری‌
شرکت بیمه تعاون از اعضای سیاستگذار نخستین مسابقه سخنوری صنعت بیمه (اینشورتاک) بود؛ این مسابقه با هدف توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در جامعه راه اندازی شد.
در این خصوص مدیرعامل بیمه تعاون اعتقاد داشت که «در حال حاضر ۱۰۰ هزار نماینده فروش بیمه در کشور وجود دارند که ۹۵درصد آنها مهارت لازم برای سخنرانی و ارائه مناسب را ندارند، بنابراین نمی‌توانند مشتری را متقاعد کنند که بیمه‌نامه بخرند».
وی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه‌یافته هنوز شبکه فروش بیمه، کمتر از ۳۰درصد به‌صورت آنلاین و غیرحضوری فعالیت می‌کنند و ۷۰درصد شبکه فروش بیمه به‌صورت رودررو و حضوری است افزود: «اما در کشور ما هنوز کمتر از ۲درصد از کل فروش بیمه‌نامه‌ها به‌صورت آنلاین و غیرحضوری است و ۹۸درصد به‌صورت حضوری و رودررو است که این موضوع داشتن مهارت سخنوری را حائز اهمیت می‌کند».
تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ گسترش بیمه های زندگی در سطح جامعه
در ادامه اقدامات یونس مظلومی برای گسترش فرهنگ بیمه در کشور، توجه به بیمه های زندگی بود؛ وی در این خصوص معتقد بود که «یکی از عقب‌ماندگی‌های ما در صنعت بیمه بحث عدم گسترش بیمه‌های زندگی در سطح جامعه است. البته خوشبختانه در ۱۰ سال اخیر بیمه‌های زندگی رشد قابل قبولی داشته‌اند».
مظلومی تأکید کرد: «بیمه‌های زندگی هم اکنون حیات و ممات فرد را تحت پوشش قرار می‌دهد به شکلی که فرد با خرید این بیمه‌نامه و پرداخت حق بیمه اگر در پایان قرارداد در قید حیات باشد مبلغ خوبی را که به عنوان سرمایه برایشان جمع آوری شده به صورت یکجا دریافت کرده و اگر بیمه شده در قید حیات نباشد و یا از کار افتاده باشد تمام سرمایه به خانواده وی پرداخت می‌شود».
وی اضافه کرد: «علاوه بر این بیمه زندگی شرکت بیمه تعاون، بیماری کرونا، آتش سوزی منزل و بیماری‌های خاص را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد».
حضور فعالانه در نمایشگاه ها و تقویت ارتباطات B2B
مدیرعامل بیمه تعاون، در اقدامی دیگر برای مسیر توسعه فرهنگساز بیمه ای، حضور در نمایشگاه ها را وظیفه راهبردی و اثربخش شرکت های بیمه ای خواند و این حضور را عاملی برای تقویت مذاکرات بین سازمان دانست.
وی در این خصوص تشریح کرد: «حضور شرکت بیمه تعاون در نمایشگاه های داخلی و بین المللی زمینه ساز تقویت فرهنگ بیمه در بین شرکت کنندگان شده و فرصت مذاکرات سازمانی برای ارائه خدمت رسانی به دیگر نهادهای فعال کسب و کار را به وجود خواهد آورد».
دبیر کمیسیون بیمه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، همچنین بر ضرورت تقویت حضور شرکت های بیمه در ساختار بین المللی تأکید کرد و اظهار داشت: «علی رغم وجود تحریم ها، باید زمینه فعالیت شرکت های بیمه برای ارائه خدمت رسانی به سازمان های فعال بین المللی فراهم شده و حضور در نمایشگاه های بین المللی، یکی از راه های برقراری و تقویت تعامل محسوب می شود».
مظلومی ادامه داد: «اساساً تقویت روابط بین الملل به تقویت خدمت رسانی هرچه مطلوب تر شرکت های بیمه ای نیز منجر شده و بیمه تعاون با همین نگاه، حضور خود در ساختار نمایشگاهی را تقویت خواهد کرد».
توجه ویژه به جایگاه مدیریت ریسک
مدیرعامل بیمه تعاون در زمره افرادی قرار می گیرد که به مطالعه شرکت های بیمه ای بین المللی علاقه مند است و از همین رو به مناصب استراتژیک نیز توجه می کند؛ بر مبنای مطالعات او به مدیریت ریسک نیز برای توسعه سازمان بیمه ای باید توجه داشت.
مظلومی تشریح می کند که «در دنیا نه فقط شرکت‌های بیمه بلکه تمام بنگاه‌های بزرگ پوزیشنی به نام CRO یا همان مدیر ریسک وجود دارد. این پوزیشن یک پوزیشن ارشد است؛ یعنی یکی از مدیران ارشد حتی برخی اوقات کسی که CRO است همزمان عضو هیئت مدیره هم هست تا بتواند نفوذ داشته باشد. جایگاه این فرد باید به گونه‌ای باشد که تمام مدیران میانی و عملیاتی سازمان در راستای شناسایی و تجزیه تحلیل ریسک‌ها و اندازه‌گیری ریسک‌ها و کنترل ریسک‌ها با او همکاری داشته باشند».
بر این اساس او معتقد است که «شرکت‌های بیمه به دلیل اجرای آیین‌نامه حاکمیت شرکتی، فردی را به عنوان مدیر ریسک معرفی کرده‌اند؛ ولی نیاز شرکت‌های بیمه است که این اتفاق بیفتد و به موضوع مدیریت ریسک به صورت عمیق توجه کنند».
مدیرعامل بیمه تعاون در توضیحی تکمیلی تر مطرح می کند که «یکی از ریسک‌هایی که صنعت بیمه می‌تواند در آینده با آن مواجه باشد این است که برخی شرکت‌های بیمه بخشی از منابع خود را به بازار سرمایه برده‌اند و ممکن است زیان کرده باشند. بستگی دارد به اینکه چه زمانی وارد این بازار شده‌اند؛ اگر قیمت سهامی را که خریده‌اند افت شدید پیدا کرده باشد و اگر آن افت و کاهش ارزش قیمت را شناسایی نکرده باشند با ریسک مالی و سود و زیانی مواجه‌اند. کماکان ریسک عدم وصول مطالبات پابرجاست؛ به ویژه در مورد شرکت‌هایی که بیمه‌های اقساطی در سطح خرده‌فروشی می‌کنند آن هم در رشته‌هایی همچون بیمه شخص ثالث که این امر عددی به عنوان بدهی بیمه‌گذاران تولید می‌کند؛ ولی جنس این بدهی بسیار متفاوت از بدهی‌هایی است که از چندین مشتری حقوقی و شرکتی دارند».
مظلومی همچنین در تکمیل صحبت های خود بیان می کند که «ریسک دیگری که شرکت‌های بیمه همیشه با آن مواجه بودند؛ اما امروز شدیدتر شده است پذیرش ریسک‌های بیمه‌گری مازاد بر ظرفیت و توان شرکت‌هاست. به ویژه این روزها مرسوم شده شرکت‌های بیمه برای یک استان یا یک شهر بیمه‌نامه صادر می‌کنند؛ اگر پوشش اتکایی درستی برای آن در نظر نگیرند ریسک بسیار بالایی دارد و نام این دست ریسک­ها، ریسک کشنده است؛ اگر پذیرش ریسک‌های منطقه‌ای و جغرافیایی انجام شده باشد و حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله که یک منطقه را هم­زمان درگیر می­کند اتفاق بیفتد و شرکت بیمه هم پوشش اتکایی مناسبی برای آن در نظر نگرفته باشد؛ یکی از ریسک‌های کشنده‌ای رخ داده است».

برچسب ها: بیمه تعاون, دکتر یونس مظلومی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/28177

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • حضور همه‌جانبه پتروشیمی جم در بزرگ‌ترین رویداد تخصصی صنعت پلاستیک و پتروشیمی کشور
  • پخش برنامه اهدای جوایز برندگان جشنواره‌ قربان تا غدیر بیمه دی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از شبکه ۳ سیما
  • ایران‌پلاست، تجلی رویکرد رئیس‌جمهوری در گسترش مراوده با کشورهای همسایه
  • لزوم حمایت از صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف توسعه متوازن
  • پایان موفق ممیزی داخلی سیستم مدیریت یکپارچه و انرژی در پتروشیمی پردیس
  • رونمایی از تکنولوژی eSIM برای اولین بار در ایران توسط همراه اول
  • شکوه همدلی و معنویت در بندر پتروشیمی ماهشهر
آخرین اخبار
  • افزایش ۵۷ درصدی تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران به شرکت های کوچک و متوسط
  • سرمایه‌گذاری ۱۶۵۰ میلیاردی همراه اول در استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم
  • مراسم استقبال از زائران بیت الله الحرام با حضور مسئولان و مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اروند
  • حمایت از پروژه‌های عمرانی با تمرکز بر اشتغال جوانان
  • کارآفرینی ۱۹ هزار سرپرست خانوار با وام‌های قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران
  • بانک کشاورزی برگزار می کند: نخستین «همایش ملی نقش تأمین‌مالی‌پایدار در امنیت‌غذایی»
  • هدف‌گذاری ایران برای افزایش ۷ میلیون تنی ظرفیت تولید پلیمر
  • دوره آموزشی «آمادگی و تاب‌آوری روانی در شرایط اضطراری»برگزار شد
  • تقدیر ملی از رویکرد پایدار و زیست‌محیطی پتروشیمی تبریز در هشتمین اجلاس مسئولیت‌پذیری اجتماعی
  • کاهش گاز سوزی در فلر NGL ۱۰۰۰ به همت شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
  • ثبت رکورد ۸ میلیون و پانصد هزار ساعت کار بدون حادثه منجر فوت یا نقص عضو در پتروشیمی دهدشت
  • بیمه پاسارگاد موفق به دریافت تندیس بلورین سطح ۱ هشتمین دوره «جایزه بین‌المللی مدیریت دانشی KM4D» شد
  • بانک صادرات ایران، در کنار قهرمانان وزنه‌برداری کشور در مسابقات جهانی ۲۰۲۵ نروژ
  • شناسایی شرکت‌های توانمند جهت همکاری فناورانه با گروه پتروشیمی مارون منتشر شد
  • شرکت پتروشیمی نوری برای سومین سال پیاپی تندیس زرین جایزه مدیریت دانشی KM4D را از آن خود کرد

منهای اقتصاد
  • سرمایه‌گذاری ۱۶۵۰ میلیاردی همراه اول در استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم
  • همراه اول الگوی پایداری و مسوولیت اجتماعی ایران
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان اصفهان
  • برگزاری بیست‌ودومین کنفرانس انجمن رمز ایران با مشارکت همراه اول
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • سه‌گانه کُری‌گیم، سالن اختصاصی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴ را پرشور کرد
  • شهر دیجیتال، واقعیت مجازی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴

فیلم
    اینجا غرفه هلدینگ خلیج‌فارس در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی /  از حضور دکتر پزشکیان تا میزبانی از مسئولان و فعالان صنعت پتروشیمی در روز نخست نمایشگاه
    بانک ملی ایران حامی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران به منظور تبادل تفاهمنامه حمایت از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و جشن سالانه…
    میدری: وزارت رفاه از بنگاه‌داری پتروشیمی‌ها خارج می‌شود + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ این تصمیم، فعالیت‌ها را تخصصی کرده و زنجیره ارزش را یکپارچه می‌کند.

    با اجرای این سیاست، سود اصلی نصیب استان‌های بوشهر و خوزستان و همچنین…
    جابجایی موفقیت‌آمیز مخزن ۸.۵ تنی در پتروشیمی اروند؛ گامی بلند در ارتقای صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، عملیات حساس و پیچیده جابجایی یک مخزن ۸.۵ تنی با حجم ۲۵ مترمکعب در واحد EdC شرکت…
    فروش موفق ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق آپادانا خلیج‌فارس برای تأمین مالی تکمیل این پروژه مهم
    محمد شریعتمداری، رئیس جدید هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی شد
    فرهنگ اقتصاد _ در جلسه امروز هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی که مصادف با روز ملی صنعت پتروشیمی بود، دکتر محمد شریعتمداری، با کسب…
    پرچم متبرک آستان قدس رضوی در شرکت پتروشیمی پارس


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب