سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ 2025-05-20
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تخصیص ۹۰ درصد منابع مالی بانک به بخش کشاورزی و پرداخت ۲۱۰ همت تسهیلات | محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کردیم/‌موفقیت در سایه هوشمندی و همت جمعی | برات کریمی: روابط‌عمومی بانک دی وارد دوران نوینی شده است | فهرست برندگان جشنواره “عیدانه ۱۴۰۴” بانک رفاه کارگران اعلام شد | ضرورت چابک‌سازی امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی ایران برای شرایط تحریم و پساتحریم |

کد خبر: 3026
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1399 - ۲۲:۱۱

مزایای مشاوره بازاریابی

دکتر مجتبی برقبانی

*دکتر برقبانی*یکی از مدرسین خلاق و ایده پرداز توانمند در زمینه بخشهای مختلف صنعت،کسب و کار و بازاریابی می باشد؛ بهره گیری ازمشاوره های خلاقانه و ارزنده وی  تاکنون برای بسیاری از صاحبان حرف و تجارت و شرکت های مختلف تاثیرات بسزایی  در رشد و پیشرفت اهداف سازمانی آنها داشته است.

به گزارش فرهنگ اقتصاد- با توجه به افزایش رقابت ها در بخشهای مختلف صنایع ،کسب و کار ،تجارت و همچنین ارتقاء سطح کمی و کیفی محصولات مختلف  وتنوع آنهاست که نیاز امروز بازار را در بکارگیری  اصول صحیح مارکتینگ بویژه دربعد دیجیتال آن و همچنین استفاده از روش‌های نوین دانش بازاریابی دراین مقوله را بسیار ضروری و مهم جلوه می نماید. بطوریکه در فضای کنونی پرداختن به این امر نیاز فعالان عرصه صنعت ،کسب و کار و تجارت را بیش از پیش نموده است.

در این راستا بهره مندی از تجارب،اندوخته های علمی و تجربی و اندیشه‌های ناب کارآمد صاحبنظران و مدرسین این حوزه وبه موازات آن در به کارگیری متدهای جدید تبلیغاتی موثر می تواند سهم بیشتری ازبازار مصرف کنندگان محصولات تولیدی را بخود اختصاص بدهد.

شناخت این ابزارها و راهبردهای بازاریابی نوین بالاخص نوع دیجیتالی آن در رونق دادن به  فضای کسب و کار امروزه بسیار الزامی است.

فراگیری و آموزش تکنیک های نوین ،کارآمد و اثربخش دانش بازاریابی تاثیر شگفت‌انگیزی در بهبود کسب و کار ،تجارت و همچنین ارزش آفرینی ویژه یی  برای کالا و محصولات تولیدی را در پی خواهد داشت.

**دکتر مجتبی برقبانی**یکی از مدرسین خلاق و ایده پرداز توانمند در زمینه بخشهای مختلف صنعت،کسب و کار، بازاریابی تیم سازی، شناخت بازارهای هدف تازه، جذب منابع انسانی و تحلیل رفتار سازمانی می باشد؛ بهره گیری از مشاوره های خلاقانه و ارزنده وی  تاکنون برای بسیاری از صاحبان حرف و تجارت و شرکت های مختلف تاثیرات بسزایی  در رشد و پیشرفت اهداف سازمانی آنها داشته است. خود ایشان  نیز از صادرکنندگان برتر معرفی شده اند.

*پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ اقتصاد* در راستای اهداف محوری رسانه یی خود در انعکاس نظرات صاحبنظران و ایده پردازان خلاق و موفق در زمینه های  صنعت، کسب و کار و تجارت و….. مصمم به انتشار مقالات و یادداشت های مدرسین  و اساتید محترم دانشگاه در موضوعات مختلف می باشد یادداشت ذیل از آقای دکتر مجتبی برقبانی در ارتباط آشنایی با مزایا ی مشاوره  و تکنیک های نوین دانش بازاریابی  ازاین قرار می باشد.

*ضرورت آشنایی با تکنیک های نوین دانش بازاریابی و مشاوره *

بسیاری از مشاغل تصمیم می گیرند که هزینه بازاریابی را در طول رکود اقتصادی به عنوان یک اقدام سریع برای پس انداز پول کاهش دهند. با توجه به اینکه اکثر ابتکارات بازاریابی برای نشان دادن بازده سرمایه گذاری ، زمان می برد ، می توان تا حدودی بخشش کرد. با این حال ، این یک دیدگاه کوتاه مدت است و مشاغل هوشمند می دانند که بازاریابی موثر کلید موفقیت در کسب و کار است و باید در دو زمان اقتصادی خوب و بد پایدار باشد.

زمانی که شما قصد تصمیم‌گیری درباره رویکردهای بازاریابی دیجیتال خود را دارید، وقتی که به مشکلی در پیاده‌سازی ابزارهای بازاریابی خود برخورد کرده‌اید، یا اصلاً می‌خواهید کمی بهتر مسیر دیجیتالی که پیش رویتان است را بشناسید، آن وقت است که خدمات مشاوره نوین می‌تواند برای شما مناسب باشد.

مشاوره بازاریابی در واقع خدماتی است که در کوتاه مدت وضعیت فروش شرکت ها را تحت تأثیر قرار می دهد و علاوه بر برنامه ریزی های میان مدت و استراتژی بازاریابی از سوی مشاور بازاریابی به شرکت ها ارائه می گردد. مشاوره فروش و بازاریابی و برندینگ اگر به صورت یکپارچه ارائه نگردد، موجب بی نظمی و نارضایتی مدیران، پرسنل و مشتریان شرکت ها می گردد. مشاوره فروش در قالب آموزش بازاریابی و تکنیک های تجربی بر اساس شرایط و وضعیت فروش شرکت ارائه می گردند.

در سال های اخیر بدلیل رقابتی شدن اکثر بازارها در ایران و ورود رقبای کوچک و بزرگ داخلی و خارجی به میدان تولید، تجارت و خدمات، بازار ایران تا حدودی تبدیل به یک بازار رقابتی شده است و در این میدان تقریباً هیچ کسب و کاری تنها و بدون رقیب نیست .

در این فضا ،‌توجه جدی به علم بازاریابی برای تمام شرکتها یک امر ضروریست و کسانیکه در این مورد غفلت کنند به سرعت میدان را بنفع رقبا از دست خواهند داد . از آنجائیکه بازاریابی مانند بسیاری از دانش های دیگر امروز امری تخصصی شده است اتکای مدیران شرکت ها به روش های سنتی گذشته و پیروی از تجربه های قبلی کافی نیست و باید به ملاحظه تغییر شرایط رقابت ،‌از شیوه های جدید بازاریابی استفاده نمود .

این مطالب برای شرکت های جدید و نوپا که بتازگی قصد ورود به بازار را دارند بسیار با اهمیت تر است. از آنجائیکه امروزه مدیران شرکت ها و کارآفرینان نیاز به دانش ، مهارت و تخصص بازاریابی در بکار بستن این شیوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی کاملاً بدیهی بنظر می رسد ولی متأسفانه در کشورمان حرفه مشاوره بازاریابی به خوبی شناخته شده نیست.

در بهترین حالت بعضی ها مشاور بازاریابی را با اساتید دانش بازاریابی اشتباه می گیرند و استفاده از توصیه های آنها را بمعنی مشاوره می دانند در حالیکه یک مشاور بازاریابی خیلی برتر از این موارد است .و آن به این دلیل است که مشاور بازاریابی فقط تحصیلات و اندوخته آکادمیک ندارد و تجربه فعالیت های اجرایی ، نقش مربی گری، مشکل شناسی، رفع مشکل و بسیاری از مهارت های دیگر را بعهده دارد.

سرمایه گذاری در یک مشاور بازاریابی با تجربه می تواند کمک های لازم را به سازمان ها ارائه دهد تا محصولات و خدمات خود را به طور موثر تری تبلیغ کنند و دارای چندین مزیت باشد.

۱)چشم انداز خارجی – هنگامی که وارد شغلی  شده اید و به عملکرد روزانه آن اهمیت می دهید ، می توانید درک کنید که تجارت شما توسط بازار خارجی چگونه درک می شود. برند شما ممکن است به معنای کاملی برای خود شما باشد اما آیا افراد خارج از مشاغل شما آن را درک می کنند و می دانند چه چیزی ارائه می دهید؟ یک مشاور بازاریابی می تواند این دیدگاه خارجی را ارائه دهد و به شما در برقراری ارتباط و تراز نام تجاری خود با مشتریان بالقوه ای که می خواهید برای رسیدن به آنها کمک کنید ، کمک کند.

۲)چوب درختان را ببینید – یک مشاور بازاریابی خارجی دیدگاهی را در سازمان شما ایجاد نمی کند. آنها محدود به سیاست داخلی نیستند و روز به روز دچار حصر نمی شوند و به همین ترتیب می توانند به شغل شما کمک کنند تا اهداف روشن و مشخصی از استراتژی شما تعیین کند. در نتیجه کسب و کار شما موفق تر خواهد بود.

۳)تخصص مقرون به صرفه – یک مشاور بازاریابی می تواند مهارت های خاصی را ارائه دهد که به عنوان یک منبع تمام وقت برای تجارت شما قابل استفاده یا مقرون به صرفه نیست. مشاغل کوچکتر که ممکن است قادر به بازاریاب سطح بالا نباشند ، می توانند از یک بازاریاب داخلی در مدیریت استفاده کنند تا کارهای روزمره را مدیریت کنند و از یک مشاور بازاریابی خارجی برای ارائه تخصص استراتژیک گمشده بر مبنای آزاد استفاده کنند.

۴)باز کردن زمان – استفاده از یک مشاور بازاریابی با تجربه برای رسیدگی به نیازهای بازاریابی شما باعث می شود تا وقت شما برای تمرکز روی سایر بخش های تجارت آزاد شود. یک متخصص بازاریابی نیز به دلیل اینکه حوزه تخصص آنهاست ، احتمالاً با این زمان کارآمدتر و مطلوب تر است.

۵)از آزمون و خطا خودداری کنید – یک مشاور بازاریابی با تجربه در چندین ابتکار عمل مختلف بازاریابی کار خواهد کرد و احتمالاً درک بسیار خوبی از آنچه برای صنعت شما مفید می نماید را خواهد داشت.

یادگیری از نتایج آزمون‌وخطاها گاهی برای کسب‌وکارهای کوچک هزینه‌های هنگفتی به دنبال دارد. بهره برداری از این تجربیات ارزنده باعث می شود که وقت و هزینه خود را در تمرینات بازاریابی تلف نکنید که صددرصد به نفع تجارت شما است.

۶) دستیابی به اهداف -استراتژی ها و تاکتیک هایی که بازده قابل اندازه گیری از سرمایه گذاری را ایجاد می کنند باعث رشد تجارت شما می شود.بازاریابی یکپارچه ، استراتژیک و هماهنگ برای کمک به شرکت شما منجر به دستیابی به اهدافتان خواهد شد.

۷) دوست مهم – یک مشاور بازاریابی سؤالات سختی را مطرح می کند که ممکن است دیگران در شغل شما نخواسته اند آنها را بپرسند و این تصمیمات بازاریابی و شغلی شما را به چالش می کشد. به چالش کشیدن وضع موجود می تواند به روشهای مثبت و ثمربخشی در انجام کارها منجر شود. مشاور بازاریابی امین  شما همیشه بهترین مزایای تجارت شما راصمیمانه  متصور و رهنمون  خواهد بود.

۸) دسترسی به طیف گسترده ای از مخاطبین تجاری مفید – بیشتر مشاوران بازاریابی شبکه های سرسختی هستند (این یک راه عالی برای کسب کسب و کار جدید است) و به همین ترتیب بسیاری از مخاطبین تجاری مرتبط با آنها را دارند که می توانید از طریق ارتباط خود با مشاور به آنها دسترسی پیدا کنید. این به خودی خود ممکن است فرصت های جدیدی را برای تجارت شما باز کند.

۹) مربی جوان برای بازاریابی شما – یک متخصص بازاریابی با تجربه خارجی می تواند پشتیبانی و راهنمایی لازم  را برای تیم فعلی شما ارائه دهد و ممکن است به میزان قابل توجهی در افزایش سطح دانش شخص جدید یا بی تجربه در بازاریابی کمک کند.

۱۰) صرفه جویی در هزینه – آیا می توانید مطمئن باشید که هزینه فعلی بازاریابی شما به روش صحیح هدایت می شود یا مؤثر است؟ یک متخصص بازاریابی باتجربه فعالیت بازاریابی موجود خود را بررسی خواهد کرد و ممکن است فعالیتهای جایگزین را ارائه دهد که می تواند بازده بیشتری برای سرمایه گذاری و یا هزینه کمتری برای اجرای آن ایجاد کند.

۱۱) بدست آوردن عینیت واقعی-گاهی اوقات زمانی که برای مدت‌زمان طولانی در حال بازاریابی و فروش محصولات به یک روش خاص هستید، تشخیص اشتباهات شما در این حوزه کاری دشوار و ناممکن می‌باشد. خواه کسب‌وکار شما وابسته به تبلیغات روزنامه‌ها یا تراکت و . . . باشد، تشخیص این موضوع که چرا این روش‌های بازاریابی دیگر برای موفقیت شما پاسخگو نیست، کاری است که از عهده شما بر‌نمی‌آید. یک مشاور بازاریابی چشم‌انداز جدیدی را ارائه می‌کند و از گفتن اینکه چه تغییراتی باید اعمال شود، هیچ ترس و واهمه‌ای ندارد.

۱۲) ایجاد یکپارچگی بدون مرز-توسعه یک طرح بازاریابی هوشمندانه تنها در یک شبانه‌روز اتفاق نمی‌افتد. زمانی که شما خواهان یک حرکت بزرگ یا کوچک در عرصه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خودتان هستید، بهره‌مندی از یکپارچگی در فعالیت‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. با استفاده از یک مشاور بازاریابی این توسعه این طرح و استفاده از آن به‌راحتی انجام می‌پذیرد و فعالیت‌های عادی و روزانه شما، از قبیل تولید و انتشار محتوا و . . . برای شما کاملاً قابل کنترل و مدیریت می‌شود.

:پیوند به بیرون

http://www.silkroad724.ir/

http://www.sell724.ir/

Instagram:@dr.barghabani

برچسب ها: ایده پرداز, بازار مصرف, تکنیک های فروش, دکترمجتبی برقبانی, صنعت کسب و کار, کارآفرین, مشاور, مشاوره بازاریابی اسلایدر

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/3026

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شب خاطره‌انگیز وحدت هنر و اقتصاد در تالار وحدت
  • شبی خاطره‌انگیز با رسیتال پیانو محمدرضا ظریف در تالار رودکی
  • نگرش‌های سنتی، مانع پیشرفت صنعت تعمیر و نگهداری
  • نقش بانک توسعه تعاون در نوسازی ناوگان مسافربری
  • “ریسک منابع انسانی و انسان پنج بُعدی”
  • فرصتی برای اشتغال از سوی مؤسسه اعتباری ملل
  • بیمه؛ چتری سوراخ در طوفان اقتصاد!
  • بازدید مدیر عامل موسسه اعتباری ملل از دفتر حقوقی مشهد
  • جایگاه «عالی» بانک کشاورزی در شاخص بهره وری
  • بانک پاسارگاد، پیشگام در ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به‌صورت تمام‌دیجیتال
  • پتروشیمی بوعلی سینا، پرچم‌دار تولید در صنعت پتروشیمی شد/ تولید با ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی، بوعلی را برترین شرکت گروه پتروشیمی در بورس کرد
  • رکوردزنی چکنو بانک صادرات ایران با صدور ۸ میلیون چک دیجیتال
  • بهره مندی بیش از ۳۰۱ هزار نفر از تسهیلات بانک کارگشایی در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مسکن در سال ۱۴۰۳
آخرین اخبار
  • گرامیداشت سالگرد شهادت شهدای خدمت در پتروشیمی پردیس
  • صعود کوهنوردان پتروشیمی جم به ارتفاعات شاه‌معلم
  • نایب ‌قهرمانی بانوان پتروشیمی جم در مسابقات دارت منطقه پارس
  • آغاز اجرای طرح «سلامت روان و بهزیستی حرفه‌ای کارکنان» در دفتر مرکزی پتروشیمی جم
  • تخصیص ۹۰ درصد منابع مالی بانک به بخش کشاورزی و پرداخت ۲۱۰ همت تسهیلات
  • محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کردیم/‌موفقیت در سایه هوشمندی و همت جمعی
  • برات کریمی: روابط‌عمومی بانک دی وارد دوران نوینی شده است
  • فهرست برندگان جشنواره “عیدانه ۱۴۰۴” بانک رفاه کارگران اعلام شد
  • ضرورت چابک‌سازی امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی ایران برای شرایط تحریم و پساتحریم
  • پیوند علم و انرژی؛ جایی که دانشگاه به صنعت رسید
  • برگزاری مزایده عمومی املاک مازاد بانک ملت
  • پیشتازی بانک ملت در اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در سال ۱۴۰۴
  • امکان برقراری ارتباط با مرکز ارتباط ملت با سرشماره ۱۵۵۶ از سراسر کشور
  • حضور بانک صادرات ایران در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد مقدس
  • پتروشیمی پارس میزبان برگزاری کارگاه هم اندیشی مدیریت شرایط اضطراری

منهای اقتصاد
  • حمایت همراه اول از تیم‌های نوآور در حوزه هوشمندسازی سلامت
  • آغاز دومین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با حمایت همراه اول
  • معرفی برگزیدگان سومین دوره جایزه رساله‌های برتر مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • آغاز پویش روزهای ۱۰۰ میلیون تومانی همراه اول
  • دعوت همراه اول از فعالان بازار سرمایه برای شرکت در مسابقه تحلیل نماد «همراه»
  • رونمایی از ۸۶ امین سایت ۵G همراه اول در استان مازندران توسط وزیر ارتباطات
  • تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی همراه اول

فیلم
    استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از اقصی نقاط جهان، خصوصا کشورهای اروپایی و حوزه بالکان از غرفه پتروشیمی تبریز
    فرهنگ اقتصاد _ پتروشیمی تبریز با بازاریابی، طراحی، تولید و نهایتاً عرضه محصولات متنوع پلیمری در این دوره…
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    هلدینگ خلیج فارس سهم بسزایی در صنعت پتروشیمی دارد و پیشران در این صنعت است
    اجلاس بین المللی نقش دیپلماسی در توسعه اقتصادی منطقه آزاد ماکو
    پتروشیمی بندرامام و شرکت مخابرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف مشارکت در برنامه‌ریزی، طراحی، تامین، اجرا و بهره‌برداری مطلوب از زیرساخت‌ها و ابزارهای فناورانه مورد نیاز در شرکت…
    شریعتمداری: مردم ماهشهر را سهامدار صنایع پایین دست کنیم
    فرهنگ اقتصاد _ مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی شهید تندگویان بر ایجاد صنایع پایین دستی در ماهشهر با سهامداری مردم منطقه با هدف اشتغالزایی…
    تحول در تجارت با رونمایی از سامانه برات الکترونیکی زنجیره تامین در پتروشیمی اروند
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، صبح روز دوشنبه ۷ آبانماه ۱۴۰۳، آئین رونمایی از سامانه برات الکترونیکی زنجیره تامین…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF)
    فرهنگ اقتصاد _  پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با شعار "فناوری پاک" و با راهبرد کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه…
    حضور مرکز نوآوری و فناوری سروینو در همایش ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    بازدید مهندس عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت صنایع ملی پتروشیمی از غرفه شرکت پتروشیمی تبریز
    دیدار مدیر ارشد مجتمع و تعدادی از همکاران با خانواده شهید احسان فتحی به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب