یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ 2025-08-17
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

معرفی طرح شایان بانک ملت / تسهیلات یک میلیارد تومانی با شرایط و نرخ های جدید | تشریح نحوه افتتاح حساب غیرحضوری در همراه بانک و مگابانک ملت (اینفوگرافیک) | تداوم سطح یک توانگری مالی در بیمه پاسارگاد | سرویس «رمزساز دی‌جت»؛ جایگزینی برای پیامک رمز پویا | مدل بازاریابی بانک سینا بر اساس نیاز مدیریت‌های مناطق تابعه در حال تدوین است |

کد خبر: 4491
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1399 - ۰۹:۱۷

نظارت و کنترل دقیق حافظ منافع بانک و مشتریان است

نگرش بانک تجارت در زمینه انجام کنترل‌های دقیق و سیستمی از طریق مدیریت‌های بازرسی و حقوقی در چندسال اخیر در راستای حفاظت از منافع بانک و مشتریان بوده و همواره سعی شده در یک فضای حرفه‌ای و بر مبنای قوانین بالادستی و در راستای تقویت و تداوم همکاری با مشتریان اقدام شود.

به گزارش فرهنگ اقتصاد-علی کی‌لانی نایب رئیس هیات مدیره عامل بانک تجارت از اهمیت قراردادها، اقدامات و برنامه‌های بخش‌های بازرسی و حقوقی بانکتجارت سخن گفته است.

نقش نظارت بانک‌ها بر پایایی کسب‌وکارها و تاثیرات آن بر فعالیت بانک‌ها از نظر (داخلی و بیرونی) به چه صورت است؟
با نگاهی جامع به بحث نظارت یا کنترل می‌توان آن را از اجزای مهم مدیریت دانست، در این مبحث، پرسش اساسی هر سیستمی این است که آیا منابعی که به کار گرفته می‌شود به‌درستی در راستای اهداف سازمان قرار گرفته است یا به عبارتی منابع به صورت موثر در حال به‌کارگیری است یا خیر؟

واقعیت این است که غالبا مشتریانی که بر یک اصول کسب‌وکار حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، دارای انسجام و روند رو‌به رشد بیشتری بوده و همواره نظارت و کنترل بانک را یک مزیت می‌دانند؛ بر خلاف تصور برخی که فکر می‌کنند بازرسی مجموعه موجب دوری مشتریان خواهد شد.

بسیاری از مشتریان بانک یک نظام کنترلی و نظارتی را به‌عنوان یکی از مزیت‌های بانک می‌دانند چراکه یک نظام منظم کنترلی در سیستم بانکی باعث می‌شود که هر کسی نتواند به روش‌های غیرمعمول و خلاف مقررات از امکانات و خدمات بانک استفاده نماید و هر چقدر محیط کسب‌وکار بانکی نشات گرفته از یک نظام سلامت‌محور باشد مشتریان با سابقه و توانمند، با اطمینان بیشتر راغب‌تر خواهند بود که با این سیستم کار کنند.

نگرش کلی بانک تجارت نسبت به کارآفرینان و فعالان عرصه تولید به چه صورت است؟

بانک تجارت یکی از بانک‌هایی است که قدمت آن به دوران قبل از انقلاب و ادغام بانک‌های خصوصی برمی‌گردد. همانطور که می‌دانیم هر کدام از آن بانکها یک حوزه تخصصی و تجاری را در کشور عهده‌دار بودند. بخشی از این بانک‌ها متخصص در صدور ضمانت‌نامه برای پیمانکاران، کارآفرینان و فعالان ساختمانی بودند و تعدادی دیگر در کارهای تجارت بین‌المللی تخصص داشتند. بر این اساس بانک تجارت تبدیل به بانک برتر در حوزه صدور ضمانت‌نامه‌ها، گشایش اعتبارات اسنادی و بانکداری بین‌المللی شد. در واقع برنامه‌ها و اهداف هرساله‌ی بانک بر اساس تقسیم‌بندی بازارها و نیازهای مشتریان طراحی و تدوین می‌شود و همکاران ما در بخش‌های مختلف بانک بر همین اساس اقدامات خود را انجام می‌دهند. طی سال‌های گذشته مشاهده می‌شود که اقدامات خوبی از لحاظ سهم بازار و افزایش سپرده‌ها و همچنین اعطای تسهیلات در حوزه‌های زیرساختی همچون انرژی، پتروشیمی، سدسازی، راه و ترابری و … توسط بانک تجارت صورت گرفته است.
مدیریت امور بازرسی بانک تجارت چه تاثیری در بهبود ارائه خدمات به مشتریان دارد؟

نگاه بانک تجارت به مقوله بازرسی، نگاهی مشتری‌محور و در راستای رفع نواقص احتمالی و آسان‌سازی و افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان است.بحث رسیدگی به شکایات بر اساس استاندارد توف نورد آلمان(TÜV NORD) یکی از اقدامات مدیریت امور بازرسی بوده است. ما واحد شکایاتی داریم که در آن مشتری به‌صورت سیستماتیک و از طریق کانال‌های مختلف می‌تواند ایرادات و اشکالات کار حوزه اجرا را به ما منعکس کند؛ این ایرادات در دسته‌بندی های مختلف قرار گرفته است. به‌عنوان مثال شکایت از رفتار همکاران، مقررات، سیستم‌ها و قوانین را داریم و این عناوین همه به‌طور منظم دسته بندی می‌شوند و همکاران ما به آن رسیدگی می‌کنند و پیشنهادات لازم را به مقامات ارشد بانک و مدیریت امور سازمان جهت اصلاح و بهبود بعضی از بخشنامه‌ها ارائه می‌کنند. در کنار این امر، کلاس‌های آموزشی و توجیهی نیز داریم که مجموع این اقدامات نظام پاسخگویی به مشتریان را تقویت می‌کند. همچنین ابزارهای مختلفی را برای پاسخ‌گویی در اختیار مشتریان قرار دادیم که از جمله می‌توان به سیستم‌های اینترنت، تلفن‌های گویا و فرم‌هایی که در شعب وجود دارد اشاره کرد.

اخیرا نیز اقداماتی روی پیامک‌ها انجام شده تا شکایت مشتریان از طریق بستر ussd به صورت پیامکی دنبال شود. کانال‌های سازمان بازرسی و بانک مرکزی نیز از مواردی است که به درخواست‌های مشتریان رسیدگی می‌کند و پاسخ‌های لازم را ارائه می‌دهند.

قراردادها و نحوه اجرای آنها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل کنترلی در اعطای تسهیلات به‌شمار می‌رود. نقش مدیریت امور حقوقی بانک تجارت به‌عنوان حافظ منافع مشتریان و بانک در این امر چیست؟

یکی از مسائلی که بعضا در همکاری بانک‌ها با مشتریان پیش می‌آید همین بحث قراردادها است. فلسفه وجودی انعقاد قرارداد، در واقع برای پیشگیری از هرگونه اختلاف در آینده است و طرف‌های قرارداد می‌توانند بر اساس آن استناد و اقدام کنند. بنابراین، قرارداد یکی از پایه‌های مهم ارتباط و همکاری با مشتریان است و در انتهای امر، کیفیت کار را نیز ارتقا داده و روابط تجاری بانک و مشتریان را مستحکم‌تر می‌سازد. یک قرارداد خوب بسیاری از اتلاف وقت‌ها را از بین برده و از زیان و اختلاف نظرها پیشگیری می‌کند و نقش مدیریت امور حقوقی در این امر بسیار حائز اهمیت است. بعضا مشاهده می‌شود که به دلیل ابهام در قراردادها و نقص در انعقاد قراردادها هنگام اعطای تسهیلات توسط همکاران ما در روز اول و حتی به‌دلیل یک قلم خوردگی و ندیدن بعضی از موارد، شکایاتی مطرح شده و انرژی زیادی از طرف‌های همکاری گرفته می‌شود.

معتقدم درستی و نادرستی یک قرارداد می‌تواند سرنوشت یک کسب‌وکار را رقم بزند. از یک سو لازم است این آموزش و نظارت توسط حوزه حقوقی به‌درستی صورت پذیرد و از طرف دیگر تا حد امکان ثبت قراردادها به‌صورت سیستمی انجام شود تا امکان هرگونه خطا و تخلف از بین رفته و قابلیت اثبات در محاکم را داشته باشند.

سخن پایانی

مجموعه بانک، یک سازمان خدماتی با حوزه‌هایی همچون اعتباری، بازرسی، حقوقی، تدارکات، حسابداری و مالی است که محصولی فیزیکی ندارد. تمام سرنوشت بانک به تک تک افراد ارتباط دارد چون در سازمان‌های خدماتی، خدمات توسط فرد ارائه می‌شود و این فرد است که می‌تواند نوع خدمات را رقم بزند و ایجاد ارزش را برای مشتری به نمایش بگذارد.
تجربه نشان داده مشتریان ما تنها به ظواهر سازمان از لحاظ شیک بودن و اینکه چه سیستمی داریم توجه نمی‌کنند، اگر چه اینها مهم است ولی آنها ابتدای امر از ما انتظار سرعت، دقت و روی خوش دارند. بنابراین رفتار تک تک افراد در جذب و یا روی‌گردانی مشتری تاثیرگذار است. خوشبختانه رفتار نیک و حرفه‌ای همکاران ما، ویژگی بارز بانک تجارت بوده و این همان شاخصه‌ای است که بانک‌های دیگر نمی‌توانند به سادگی آن را تقلید و کپی کنند.ما شاید بتوانیم بهترین سیستم‌ها را خریداری کنیم و تجهیزات شعب را شیک و مدرن کنیم، اما رفتار حرفه‌ای و عملکرد متخصصان و کارشناسان بانک در هر حوزه، ویژگی منحصر به فردی است که رقبا نمی‌توانند آن را به راحتی به دست آورند.

منبع: روابط عمومی بانک نجارت

برچسب ها: بازرسی بانکی, بانک تجارت, منافع مشتری ها

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/4491

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • مزیت‌ها و ضرورت‌های توسعه باتری‌های آبی(نیروگاه های تلمبه ای ذخیره ای)
  • همدردی “فرهنگ اقتصاد” با خانواده بهاروندی (همکار) در غم از دست دادن مادربزرگ
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف تبریز
  • هدیه همراه اول به مردم لرستان به‌مناسبت ثبت جهانی دره خرم‌آباد
  • کسب تندیس برنزین هفت‌ستاره نهمین دوره جایزه مدیریت دارایی‌های فیزیکی توسط پتروشیمی شهید تندگویان
  • تولید اقتصادی از خاک کم عیار؛ نگاهی به ۲۷ سال فعالیت کارخانه لیچینگ سرچشمه
  • تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای پایداری خدمات بانک سپه
  • محمدعلی تبریزیان از دنیا رفت
  • مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی اروند تیرماه ۱۴۰۴
  • جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی جم
آخرین اخبار
  • معرفی طرح شایان بانک ملت / تسهیلات یک میلیارد تومانی با شرایط و نرخ های جدید
  • تشریح نحوه افتتاح حساب غیرحضوری در همراه بانک و مگابانک ملت (اینفوگرافیک)
  • تداوم سطح یک توانگری مالی در بیمه پاسارگاد
  • سرویس «رمزساز دی‌جت»؛ جایگزینی برای پیامک رمز پویا
  • مدل بازاریابی بانک سینا بر اساس نیاز مدیریت‌های مناطق تابعه در حال تدوین است
  • رویکرد جدید مدیریتی در بیمه ملت با برگزاری مستمر نشست‌ شورای معاونان و مدیران
  • «گرین پی» بانک کشاورزی به زودی رونمایی می شود
  • تامین مالی ۸۸ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی مسکن در استان قزوین / ۳۵۴۵ واحد نهضت ملی به متقاضیان تحویل شد
  • تجلیل از آزادگان بانک مسکن با حضور مدیران ارشد/ ضرورت مستندسازی خاطرات آزادگان
  • اعلام میانگین قیمت های جهانی محصولات پتروشیمیایی
  • سیاوش میرحاجی رئیس کمیته ریسک و پایداری «آریا» شد
  • جهش تولید و بازار با مدیریت راهبردی ظهیر حیدری‌نژاد»
  • آغاز فصل نو در پتروشیمی جم با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ۲۶ مرداد، روز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن
  • پیام تبریک مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی

منهای اقتصاد
  • شرکت مخابرات ایران روزانه یک گیگ اینترنت رایگان به زائران اربعین در مرزها ارائه می‌دهد
  • فناوری تلفن همراه در ایران ۳۱ ساله شد
  • استاد فرشچیان دار فانی را وداع گفت
  • همراه اول؛ نخستین اپراتور خارجی با خدمات حضوری در فرودگاه نجف
  • استقرار پاورباکس‌های همراه اول در حرم‌های مطهر عراق
  • رونمایی همراه اول از بسته خدمات دیجیتال ویژه زائران اربعین
  • اخذ گواهی دانش‌بنیان برای سه پروژه فناورانه همراه اول

فیلم
    سفر معاونان وزیر نفت، اعضای کمیسیون انرژی و دکتر علی عسکری به عسلویه
    فرهنگ اقتصاد _ عصر چهارشنبه حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حسن عباس‌زاده سرپرست شرکت صنایع پتروشیمی، بهروز نعمتی، معاون وزیر نفت در امور حقوقی…
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی نوباوه‌گان موسسه خیریه گلشن آل طاها با حضور وزیر کار
    فرهنگ اقتصاد _ مرکز نگهداری شبانه روزی نوباوه‌گان ۳ تا ۶ سال استان خوزستان توسط موسسه خیریه گلشن آل طاها و تحت نظارت بهزیستی خوزستان…
    ویدئو کلیپ از روز دوم حضور پتروشیمی مارون در هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست
    راز افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده توجه به نیروی انسانی است
    فرهنگ اقتصاد _ آموزش، تامین امنیت روانی، بهداشت کار و استقرار نظام دستمزد عادلانه نیازهای اصلی در مواجهه با نیروی انسانی است.

    افزایش تولید و ایجاد ارزش…
    گزارش تصویری راهپیمایی جمعی از پرسنل و مدیران شرکت پتروشیمی اروند در مجتمع به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و امام (ره ) و رهبری نظام
    برگزاری دومین برنامه بازدید خانواده بزرگ ذوب‌آهن از خط تولید در سال جاری
    فرهنگ اقتصاد _ این برنامه نیز همانند گذشته با بخش‌های شاد و مفرح برای رده‌های سنی مختلف همراه بود. بخش‌هایی از قبیل مسابقه طناب‌کشی برای بزرگسالان…


عکس
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب