بانک ایران زمین؛ پیشرو در خبره گزینی شایسته سالاری مدیریتی
بانک ایران زمین بانکی شایسته محور،خبره گرا و نخبهگراست که نقش آفرینی ارزنده ای در راه توسعه و رشد اقتصادی کشور داشته و دراین مسیر گامهای مفیدی برداشته است.
فرهنگ اقتصاد _ در بررسی وضعیت شایسته سالاری و زبده گزینی در جوامع بشری می توان گفت که آن مفهومی رایج و شناخته شده در علوم سیاسی، حکومت داری و مهارتهای سایر امورمدیریتی است.
در تعبیری دیگر شایستگی به معنای داشتن توانایی، مهارت، دانش، لیاقت و صلاحیت در مدیریت ها و مسوولیت ها و در کلیت آن نظارتها در راهبری کارها می باشد که این موضوع نقش تعیین کننده و بسزایی در موفقیت و یا شکست سازمانها و مدیریتهای راهبردی امور را شامل میشود.
بر همین اساس می توان اذعان کرد که در رشد مستمر و موفقیت پایدار، ھیچ سازمانی را نمی توان یافت که بدون مدیریت راهبردی یا تیمی از مدیران و رھبران شایسته و کارآمد، اداره و ھدایت شده باشد.
امروزه سازمان ها در تلاش هستند تا شایسته ترین افراد را شناسایی و جذب کنند.
وضعیت سازمانی و منطق حاکم بر آن ایجاب می کند از هر کسی و هر چیزی به درستی و متناسب با موقعیت بیشترین بهره وری را به سازمان داشته باشد، به کار گمارده شود.
به عبارت دیگر در بهکارگیری کارکنان، شایستگی و خبرگی از اهمیت بیشتری برخوردار و اصل شایستگی مجموعه ویژگی هایی بوده که در عملکرد شغلی موفق و نیل به هدف های سازمانی سهیم است.
این شایستگی ها شامل دانش، مهارت ها،توانایی ها به اضافه ویژگی هایی نظیر ارزش ها، انگیزش، نوآوری ها و کنترل خود می شوند.
از این رو می توان گفت،شایسته سالاری بهره گیری از انرژی خلاق افراد نخبه و برگزیده اجتماع است.
به کارگیری اصل شایسته سالاری در بانکداری نوین:
اصل شایسته سالاری از اولویتهای کلیدی در امور بانکداری نوین وپیشرو است که می بایستی در انطباق و بهره گیری از روش های نوین بنگاه های مالی- اقتصادی موفق روز دنیا نیز باشد.
در این راستا بانکهای پیشرو در استقرار نظام شایسته سالاری ضمن ارزیابی صلاحیت مدیریتی افراد و قابلیت هایی آنها نسبت به نهادینه شدن این مهم اهتمام ورزیده و اصل زبده گزینی و شایسته محوری را در درون سیستم بانکی؛ دراولویت انتصابات برگزیده سازمانی قرارگرفته است.
از ویژگی های مهم مدیران شایسته گرا اینست که علاوه بر توانمندی های فنی و تخصصی اش در حوزه پست مدیریتی خود؛ می بایستی نگاهی راهبردی در حل مسائل و مشکلات داشته باشد و در به کارگیری از توانایی هایش در کار های تیمی و مدیریت منابع انسانی نیز تبحر و تسلط داشته باشد.
درنهایت در یک نتیجه گیری واحد می توان گفت که امروزه، شایسته سالاری از یک سو لازمه و رمز موفقیت حرکت ھای اصلاحی و شرط بقاء، دوام و پویایی سازمانها بوده و نقش مهمی در ایجاد انگیزه و اشتیاق به کار و تلاش در افراد و درنهایت بهره برداری مطلوب از منابع انسانی است و همچنین نشانگر انتخاب شایسته و جایگاه عملکردی آنها نیز مورد ارزشیابی قرار می گیرد.
خبره گزینی وشایسته سالاری دربانک ایران زمین :
شایسته سالاری جریان پویایی است که باید بطور مستمر به آن پرداخته شود و به تناسب نیاز سازمان، ھمواره تکامل یابد برهمین اساس کارکنان بانک ایران زمین با دارا بودن این تواناییها؛همواره تلاش شان در راه کسب دانش نوین بانکی و شایسته محوری در این عرصه و همچنین ارتقای آن در نیل به اهداف عالی بانکداری نوین گامهای ارزشمندی برداشته و برمیدارند.
بانک ایران زمین بانکی پیشرو است و به لحاظ کمی و کیفی در مسیر رشد و توسعه آن هم در شکل بهینه و مطلوبی قرارگرفته است زیرا که به کارگیری نیروهای زبده و توانا از رئوس شایسته گزینی آن است.
گفتنی است که یکی از مهمترین عوامل در شایسته سالاری در سازمان ها انطباق پذیری کارکنان با شرایط جدید و نوین است که باعث رشد ویژگیهای مثبت و اثر بخشی پرسنل در مسوولیت های واگذار شده آنان میشود و به درستی این امر در بانک ایران زمین بخوبی مشهود است.
پیروی آن همچنین تعهد،تلاشگری و توانمندی کارکنان این بانک باعث ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات نوین شده که این امر متکی بر دانشمحوری آنها است در ارائه خدمات بهینه و روز آمد به مشتریان به نحو شایسته نیز نمایان شده است.
این موضوع یقینا یکی از مهمترین عوامل در توسعه سازمانی شایستهسالاری است؛ شایان ذکر است که کارکنان بانک ایران زمین ضمن رعایت مقررات و ضوابط با حفظ اصل مشتریمداری همچون گذشته درصدد جلب رضایت مشتریان می باشند.
یکی از شاخصه های اصلی بانک ایران زمین در جذب کارکنان جدید که از طریق آزمون استخدامی، که توسط سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین مصاحبه حضوری انجام می گیرد؛ پایبندی به رفتار و اخلاق سازمانی صحیح و مناسب در اولویت ویژه قرار دارد و یقینا این امر یکی از مهمترین ویژگی یک بانکدار موفق و کارآمد و پیشرو است.
اصل شایسته سالاری و استفاده از افکار جدید و نخبهگرایی از عملکردهای موفق یک سازمان برتر وموفق است که این امر در بانک ایران زمین به خوبی رعایت می شود.
درنهایت باید گفت:شایسته سالاری از ارکان مهم موفقیت در صنعت بانکداری است و یقینا ارتقای شایسته محوری سازمانی؛زمینه ساز رشد و تربیت سرمایه انسانی خبره و کارآمد میگردد.
بدون تردید یکی از ویژگیهای بانک پیشرو در زمینه توجه به سرمایه انسانی است و لازم به ذکر است که بانک ایران زمین به خوبی این مهم را سرلوحه امور سازمانی خود قرار داده است.
نتیجه
بانک ایران زمین به عنوان بانکی پیشرو، موفق در حداکثر سازی بهره وری سازمانی؛ در حال و آینده نیز با بهینه سازی و پایش دائمی کارایی و اثربخشی تمامی فرآیندهای سازمانی بوده و در جذب منابع مالی بیشتر و ارزانتر به منظور ارائه تسهیلات مناسبتر به مشتریان و کسب سهم بیشتری از بازار با پایبندی به شایسته سالاری، اعتبار، ارزش و تعالی سازمانی خود؛ بسیار خوش درخشیده است.
در این راستا این بانک با بهره برداری از ابزارها و تکنیکهای جدید مالی و با اتکاء بر دانش سازمانی کارکنان خود راهکارهای پیشرفت، چابک سازی سازمانی موفق وپیشروی را دنبال کرده و می نماید.
در ارزیابی نهایی بانک ایران زمین بانکی شایسته محور،خبره گرا و نخبهگراست که نقش آفرینی ارزنده ای در راه توسعه و رشد اقتصادی کشور داشته و دراین مسیر گامهای مفیدی برداشته است.
چشم اندازهای موفق این بانک در دستیابی به اهداف عالی بانکداری نوین به شایستگی نمایان است.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: