جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-07
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

بانک مسکن موتور محرک تامین مالی در سراسر کشور | جهش تاریخی بانک ملی ایران با عبور از ناترازی و افزایش سرمایه تا سقف ۴۲۰ همت | تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور با حمایت بانک ملت | تحول ساختاری و جهش هوشمند بیمه دی؛ مدیریت هادی عبداللهی چگونه این شرکت را به صدر صنعت بیمه رساند | بیمه‌ دی با رشد فروش ۹۵ درصدی رکورد زد |

کد خبر: 6644
تاریخ انتشار: 4 آذر 1399 - ۱۸:۲۷

معاون حمل و نقل، ترافیک مطرح کرد :

نیاز ۳۰ هزار میلیارد تومانی تهران برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل

معاون حمل و نقل، ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که برای توسعه و نوسازی ناوگان عمومی شهر نیازمند ، ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال هستیم.

به گزارش فرهنگ اقتصاد-سید مناف هاشمی با بیان اینکه تهران بالغ بر ۵۷۰۰ دستگاه اتوبوس و بالغ بر ۱۵۰۷ قطار مترو و قریب به ۸۰ هزار دستگاه تاکسی دارد که باید نگاهی هم به وضعیت فرسودگی ناوگان داشت گفت: در حوزه مترو ۴۰۰ دستگاه قطار ما نیازمند اورهال بوده ، در حوزه اتوبوسرانی نزدیک به ۶۰ درصد ناوگان فرسوده است و تنها ۴۰ درصد ناوگان را میتوان تا ۵ سال آینده استفاده کرد.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه قریب به ۴۰ هزار دستگاه تاکسی شهر تهران نیز نیارمند نوسازی است تاکید کرد: وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت به لحاظ فرسودگی اصلا مطلوب نیست با این تفاصیل روزهای کرونا را به وضعیت موجود اضافه کنید .
وی اظهار داشت: طی ماه های کرونا درآمد شهرداری تهران از محل حمل ونقل عمومی کاهش چشمگیری داشته اما در عین حال تلاش کردیم فاصله گذاری اجتماعی را در ناوگان عمومی شهر اعمال کنیم .
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت نیازمند منابع مالی است گفت: در حال حاضر ۲۵۰ کیلومتر مترو داریم که باید به ۵۰۰ کیلومتر برسد که با توجه به عدم حمایت دولت در تامین منابع و البته قیمت تمام شده مترو و اتوبوس که مردم باید پرداخت می کردند، این امر محقق نشده است .
به گفته هاشمی، هر کیلومتر مترو هزار میلیارد تومان هزینه دارد و به عبارتی مترو تهران به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی جهت تکمیل نیاز دارد این در حالیست که کجا دولت طی ۱۰ سال گذشته در بودجه خود ریالی را برای حمل ونقل عمومی در نظر گرفته و پرداخت کرده است ؟

وی ادامه داد: در حوزه اتوبوسرانی حداقل به ۱۰ هزار اتوبوس در برنامه ۱۰ ساله تهران نیازمندیم به عبارتی دیگر ناوگان عمومی پایتخت برای نوسازی( طی ۱۰ سال آینده ) به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که اگر بخواهیم این برنامه را محقق کنیم باید  سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین شود.
هاشمی در پاسخ به اینکه چرا تاکنون نوسازی ناوگان عمومی محقق نشده است به تجربه جهانی توسعه حمل ونقل اشاره کرد و گفت: دولت ، شهرداری و مردم سه اهرم همراه با هم هستند که در توسعه و نوسازی ناوگان عمومی حرکت می کنند.

هاشمی معتقد است، شهرداری تهران یک نهاد عمومی غیر دولتی است و اگر یک مدیر نتواند درآمد زایی کند؟ ماندن و نماندنش بی مفهوم بوده و بی خاصیت است بر اساس تجربه ۳۰ ساله عرض میکنم ، نمی گویم همه بار بر دوش دولت بلکه معتقدم یک سوم دولت ، یک سوم شهرداری و یک سوم شهروندان در این زمینه سهم دارند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم که دولت مخالف آن است یا باید جبران شود و در بودجه سنواتی دولت سهمی برای توسعه مترو در نظر گرفته‌شود ، ما نمی‌گوییم مردم ۱۵ هزار تومان بدهند اما می‌توان ۵۰۰۰ تومان از آنها گرفت.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ به گفته هاشمی، امروز شهروندی اگر بخواهد از منطقه یک به ۲۲ تهران با اسنپ یا تاکسی دربست برود باید ۵۰ هزار تومان بپردازد اما با مترو و اتوبوس با هزار یا ۱۲۵۰ تومان این مسیر را طی می کند.

وی با تاکید بر اینکه حمل ونقل عمومی دغدغه شهرداری تهران است، گفت : ۶۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حمل ونقل عمومی اختصاص دارد که بخش اعظمی از آن محقق می شود .لذا بر فرض که ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه اختصاص یافته شهرداری تهران  محقق شود به همین میزان نیز باید دولت بپردازد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: بیشتر مسافران ما از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند بنده میگویم ۶۰ درصد بودجه شهرداری  به حمل و نقل اختصاص یافته است، دولت هم ۱۲ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص دهد و مردم هم ۲۰۰۰ تومان پول بلیط بدهند، می توانیم حمل و نقل را رونق دهیم .
هاشمی در پایان یادآور شد : در طول ۸ ماه گذشته وظیفه دولت، شهرداری و مردم را گوشزد کردیم؛ اگر این ۳ بخش پای کار بیایند و سالی ۱۵ هزار میلیارد تومان به توسعه مترو و اتوبوس تهران اختصاص یابد طی ۲۰ سال حمل و نقل عمومی تهران سامان می یابد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: حمل و نقل, شهرداری تهران, مناف هاشمی, ناوگان شهری

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/6644

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • رشد ۹۴ درصدی ارزش فروش و ۳۴ درصدی تناژ پتروشیمی بندر امام در نیمه نخست سال ۱۴۰۴
  • برگزاری نشست تخصصی ارتقای عملکرد تولید در پتروشیمی تبریز
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی را به طور جدی پیگیری می‌کنیم
  • نقش‌آفرینی بانک کشاورزی در حفظ هویت روستایی و تقویت اقتصاد عشایر
  • دبیرستان «شهید آرمان علی‌وردی» به همت خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران در خوی افتتاح شد
  • آغاز کمپین «من هم کودکی کردم» در بانک دی
  • امضای تفاهم‌نامه بانک تجارت و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
آخرین اخبار
  • قهرمانی تیم پتروشیمی تبریز در دومین مرحله لیگ پیست جوانان
  • اطلاعیه دعوت به همکاری شرکت پتروشیمی تبریز
  • بانک مسکن موتور محرک تامین مالی در سراسر کشور
  • جهش تاریخی بانک ملی ایران با عبور از ناترازی و افزایش سرمایه تا سقف ۴۲۰ همت
  • فن آوران پیشرو در توسعه پایدار و نوآوری/ پیشرفت در پروژه بازیابی CO2 پتروشیمی فن‌آوران
  • «آی‌پاسارگاد»؛ سکوی نوین سرمایه‌گذاری آنلاین گروه خدمات بازار سرمایه پاسارگاد
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور با حمایت بانک ملت
  • پرداخت ۷۵۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری در هفت ماه سال جاری/ جذب منابع قرض‌الحسنه در راستای صرف امور خداپسندانه
  • تحول ساختاری و جهش هوشمند بیمه دی؛ مدیریت هادی عبداللهی چگونه این شرکت را به صدر صنعت بیمه رساند
  • بازدید دکتر عبدالعلی‌زاده از شرکت پتروشیمی اروند / تأکید بر نقش پتروشیمی‌ها در اقتصاد دریا‌محور و توسعه اجتماعی منطقه
  • بیمه‌ دی با رشد فروش ۹۵ درصدی رکورد زد
  • سرانه فضای آموزشی شهر بندرامام خمینی، ۱.۳ متر مربع کمتر از میانگین کشوری است/ با اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی، به دنبال ارتقای استانداردهای آموزشی در این شهرستان هستیم
  • صرفه‌جویی ۶۵ میلیون یورویی در صنعت مس با بومی‌سازی تجهیزات راهبردی
  • بازدید مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل در منطقه آغاجاری
  • افتتاح رسمی پتروشیمی ارغوان گستر ایلام به‌زودی و راه‌اندازی پتروشیمی صدف خلیج فارس تا پایان سال

منهای اقتصاد
  • آغاز طرح جدید همراه اول با هدیه ۳۰ گیگ اینترنت
  • نماینده اهواز: توسعه فیبر نوری، ستون فقرات اقتصاد دیجیتال کشور است
  • فراخوان شناسایی تأمین‌کنندگان معتبر کیوسک‌های هوشمند دیجیتال
  • راه‌اندازی دستیار پاسخگویی هوشمند تلفنی در مرکز تماس همراه اول
  • حضور همراه اول در ششمین نمایشگاه شهر هوشمند و هوش مصنوعی ایران
  • قدردانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از حمایت رئیس‌جمهور، وزیر ارتباطات و مشارکت‌کنندگان در کنفرانس ملی مخابرات
  • پایان موفقیت‌آمیز کنفرانس ملی مخابرات ایران با استقبال گسترده/ آغاز اجرای بیش از ۵۰ قرارداد جدید در حوزه فیبر نوری

فیلم
    گزارش تصویری حضور شرکت پتروشیمی اروند در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ، شهریور ۱۴۰۴
    گامی در جهت هم‌افزایی نظام بانکی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک دی، این نشست که با هدف تقویت تعاملات بین‌بانکی و بررسی زمینه‌های همکاری مشترک برگزار شد، فرصتی برای تبادل نظر پیرامون راهکارهای بهینه‌سازی فرآیندهای…
    مراسم معنوی شب قدر در مجتمع پتروشیمی اروند با حضور مدیران ارشد و مسئولین شهرستان برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، در این مراسم که شامگاه نوزدهم ماه رمضان با حضور کارکنان مجتمع پتروشیمی…
    اجرای طرح "همدلی مومنانه" به همت کارکنان پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، تعداد ۴۰۰ بسته ی معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در قالب کمک های مومنانه، توسط کارکنان…
    گزارش تصویری حضور شرکت پتروشیمی اروند در اولین نمایشگاه صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته پترواکس در اهواز
    نخستین نمایشگاه پتروشیمی اهواز پترواکس
    میدری: وزارت رفاه از بنگاه‌داری پتروشیمی‌ها خارج می‌شود + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ این تصمیم، فعالیت‌ها را تخصصی کرده و زنجیره ارزش را یکپارچه می‌کند.

    با اجرای این سیاست، سود اصلی نصیب استان‌های بوشهر و خوزستان و همچنین…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب