جمعه ۱۳ تیر ۱۴۰۴ 2025-07-04
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

امکان پرداخت چک‌های بانک سپه در شعب و از طریق سامانه چکاوک فراهم شد | مهلت امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو تمدید شد | فعالیت‌های عام‌المنفعه بانک مسکن با تکیه بر منابع قرض‌الحسنه مردمی | امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن برای ثبت نام در ششمین دوره ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) محصولات ایران خودرو | قدردانی مدیرعامل بانک مسکن از ایفای نقش نیروهای انتظامات بانک در جنگ ۱۲ روزه |

کد خبر: 77803
تاریخ انتشار: 9 آبان 1403 - ۱۴:۵۹

راه‌های افزایش رضایتمندی مشتریان صنعت بیمه را بررسی می‌کند؛

ضرورت شفافیت اطلاعات، پوشش‌ها، و راه اندازی سیستم های نظر سنجی/ ایجاد سامانه آنلاین ثبت خسارت موجب افزایش رضایت مشتریان صنعت بیمه می‌شود

الزام شرکت‌های بیمه به ارائه اطلاعات واضح و جامع در باره محصولات بیمه ای، و ایجاد سامانه آنلاین ثبت خسارت از مهم‌ترین راه های کسب رضایتمندی مشتریان و بیمه‌گزاران است.

فرهنگ اقتصاد _ دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی اخیرا در دیدار برخی اصحاب رسانه، از آنها خواسته تا با تبیین راهکارهای لازم، نسبت به افزایش رضایتمندی مشتریان صنعت بیمه اقدام کنند.
وی همچنین از رسانه‌ها تقاضا کرد تا با طرح دغدغه‌های مردم از صنعت بیمه، موجب کسب رضایت بیشتر بیمه‌گزاران شوند.
در این خصوص به نظر می‌رسد ذکر چند نکته ضروری است: مسلما رعایت این نکات نقش قابل ملاحظه‌ای در افزایش رضایت مندی مشتریان و توسعه فرهنگ بیمه خواهد داشت.

*توسعه فرهنگ بیمه
– بیمه مرکزی ابتدا باید به ترویج بیشتر فرهنگ بیمه در جامعه بپردازد. برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها و برنامه‌های آموزشی برای آشنایی مردم با مزایای بیمه و نحوه عملکرد آن می‌تواند به افزایش رضایتمندی مردم کمک کند.
این آموزش‌ها باید شامل توضیحات دقیق درباره انواع بیمه‌ها، حقایق و افسانه‌های موجود درباره بیمه و اهمیت آن در زندگی روزمره باشد.

* بهبود شفافیت اطلاعات
یکی از عوامل مهم در رضایتمندی بیمه‌گزاران، شفافیت در اطلاعات و شرایط قراردادها است.
بیمه مرکزی باید سیاست‌هایی را اتخاذ کند که شرکت‌های بیمه ملزم به ارائه اطلاعات واضح و جامع درباره محصولات خود شوند. این شامل هزینه‌ها، پوشش‌ها، استثناها و فرآیندهای شکایت نیز می‌شود.

* نظارت بر کیفیت خدمات

بیمه مرکزی باید به‌طور مستمر کیفیت خدمات شرکت‌های بیمه را ارزیابی کند. ایجاد سیستم‌های نظارتی و ارزیابی عملکرد می‌تواند به شناسایی نقاط ضعف و تقویت کیفیت خدمات کمک کند. این اقدام می‌تواند شامل نظرسنجی‌ها و جمع‌آوری بازخورد از بیمه‌گزاران هم باشد.

* تقویت حمایت از حقوق بیمه‌گزاران

بیمه مرکزی بایستی به‌عنوان نهاد ناظر، از حقوق بیمه‌گزاران حمایت کند. راه‌اندازی یک سیستم شکایت کارآمد و سریع، به بیمه‌گزاران این امکان را می‌دهد که در صورت بروز مشکل، به راحتی اعتراض خود را ثبت و از حق خود دفاع کنند.

*تسهیل فرآیند دریافت خسارت

یک فرآیند پیچیده و طولانی برای دریافت خسارت می‌تواند رضایت بیمه‌گزاران را کاهش دهد.
بیمه مرکزی باید شرکت‌ها را ملزم کند که فرآیندها را ساده و سریع کنند. ایجاد سامانه‌های آنلاین برای ثبت خسارت و پیگیری آن می‌تواند به تسریع این فرآیند کمک کند.

* تشویق نوآوری در صنعت بیمه

بیمه مرکزی می‌تواند با تشویق نوآوری و فناوری‌های جدید، به بهبود خدمات بیمه کمک کند.
توسعه اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال که امکان مقایسه، خرید و مدیریت بیمه را به راحتی فراهم می‌کنند، می‌تواند تجربه مثبت‌تری برای بیمه‌گزاران ایجاد کند.

* افزایش تعامل با ذی‌نفعان

ایجاد کانال‌های ارتباطی موثر میان بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه و بیمه‌گزاران می‌تواند به درک بهتر نیازها و انتظارات بیمه‌گزاران کمک کند.
برگزاری جلسات مشترک و گروه‌های مشاوره می‌تواند منجر به دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده از طرف ذی‌نفعان شود.

*برنامه‌های وفاداری و تشویقی

ایجاد برنامه‌های وفاداری برای بیمه‌گزاران، همچون تخفیف‌های ویژه برای مشتریان قدیمی یا ارائه خدمات اضافی، می‌تواند به افزایش رضایتمندی آنها کمک کند.
این برنامه‌ها باید با هدف تقویت ارتباط و اعتماد میان بیمه‌گزاران و شرکت‌های بیمه طراحی شوند.

 

پایشگر

برچسب ها: بیمه مرکزی, خسارت, رئیس کل بیمه مرکزی, صنعت بیمه

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/77803

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • حسن مونسان به عنوان عضو هیات عامل بانک اقتصادنوین منصوب شد
  • اقتصاد ایران در اختیار رفقا و قوم و خویش مسئولان است/ کسانی که ارز را بالا بردند، اجازه کاهش آن را نمی‌دهند
  • بروکراسی و مشکلات ارزی، مهم‌ترین موانع پیشرفت صنعت
  • “پیشگامی شرکت دانش‌بنیانی نفت و گاز سرو در قلب نفت ایران”
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • یک روز از زندگی عابد سلامه موشکافی یک تراژدی در بیت المقدس
  • پیام تسلیت دکتر جواد شاه محمدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی اصفهان به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد
  • استمرار روند رو به رشد پروژه راهبردی تفتان آریا در منطقه استراتژیک مکران
  • پیام مدیرعامل بانک سینا به مناسبت سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد
  • پتروشیمی تبریز تندیس زرین رضایتمندی مشتری را دریافت کرد
  • تسهیلات‌دهی گسترده بانک مسکن به پروژه‌های بزرگ‌مقیاس نهضت ملی در دولت چهاردهم
  • پیام مدیرعامل پتروشیمی پارس به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)
  • پیام محمد شریعتمداری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره
آخرین اخبار
  • امکان پرداخت چک‌های بانک سپه در شعب و از طریق سامانه چکاوک فراهم شد
  • مهلت امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو تمدید شد
  • فعالیت‌های عام‌المنفعه بانک مسکن با تکیه بر منابع قرض‌الحسنه مردمی
  • امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن برای ثبت نام در ششمین دوره ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) محصولات ایران خودرو
  • قدردانی مدیرعامل بانک مسکن از ایفای نقش نیروهای انتظامات بانک در جنگ ۱۲ روزه
  • اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز در روز پنجشنبه دوازده تیر ۱۴۰۴
  • حضور مدیران و کارکنان پست بانک ایران در گردهمایی بزرگ عاشوراییان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • جلسه بررسی آخرین وضعیت ساختمان مرکزی پست بانک ایران با حضور مدیر عامل برگزار شد
  • اعلام شعب کشیک بانک کارآفرین در روز۱۲ تیرماه
  • پیگیری اخذ مجوزهای زیست‌محیطی ۲۳ طرح توسعه‌ای شرکت ملی مس
  • کلیه شعب بانک سپه جهت خدمت رسانی به مشتریان فردا پنجشنبه ۱۲ تیرماه فعال است
  • خدمات غیر‌حضوری و اینترنتی بانک سپه فعال شد
  • برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا و عزاداری سیدالشهدا(ع)، در ساختمان مرکزی مؤسسه اعتباری ملل
  • اعلام شعب کشیک مؤسسه اعتباری ملل در تیرماه ۱۴۰۴
  • پایان موفقیت‌آمیز عملیات اورهال در مجتمع پتروشیمی گچساران

منهای اقتصاد
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان
  • حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف تبریز
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • اسامی شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
  • سودآوری مستمر و رهبری بازار ادامه دارد
  • رونمایی از «سایرابات»؛ چت‌بات هوشمند بانک تجارت با همکاری همراه اول

فیلم
    اقدام اخلاقی محمد شریعتمداری که با تشویق فعالان صنعت پتروشیمی همراه شد
    پیگیری ویژه امین‌نژاد برای تامین و ارسال یوتیلیتی پایدار به شرکت‌های هنگام و آپادانا
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در اولین روز حضور و بازدید میدانی محمود امین‌نژاد به همراه تعدادی…
    طرح های افتخارآمیز تیم مدیریتی جدید هلدینگ خلیج فارس برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در جریان بازدید خود از غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گفت:…
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    با انعقاد تفاهم نامه با بانک‌ها؛ مسکن ملی فارس رونق می‌گیرد
    حضور کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا در مسابقات تیراندازی
    فرهنگ اقتصاد _ انسان‌ها از زمان‌های باستان از تیراندازی برای شکار، دفاع و جنگ استفاده می‌کردند. این مهارت برای بقا و امنیت فردی و جامعه بسیار اهمیت داشته است.

    اما…
    مدیران باید صدای کارکنان، کارگران و متخصصان را بشنوند تا گره از کارها باز شود
    فرهنگ اقتصاد _ مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی اروند با تاکید بر اینکه هر مدیرعاملی باید به نقشی که شرکت تحت…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    گزارش تصویری آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF)
    فرهنگ اقتصاد _  پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با شعار "فناوری پاک" و با راهبرد کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب