یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-16
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

اجرای طرح کارا ویژه بخشودگی جرائم تسهیلات معوق در بانک سینا | بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی | استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر | اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار» | بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است |

کد خبر: 100651
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1404 - ۱۰:۱۵

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست:

ایران پلاست ، رویدادی هدفمند برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست به رویدادی سیاست‌گذار و پیشران سرمایه‌گذاری تبدیل شده است گفت: این نمایشگاه فرصتی مناسب را برای توسعه متوازن صنعت پتروشیمی فراهم می کند.

فرهنگ اقتصاد _ محمد متقی، رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست و مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تشریح جایگاه این رویداد و رویکردهای جدید آن در توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی اظهارکرد: جایگاه ایران پلاست در میان نمایشگاه‌های داخلی و منطقه‌ای مشخص و تثبیت شده است ، این رویداد در طول سال‌های برگزاری، به برندی معتبر در حوزه نمایشگاهی کشور تبدیل شده و اکنون در رده ممتازترین نمایشگاه‌های تخصصی ایران و حتی منطقه قرار دارد.

*ایران پلاست؛ ویترین محصولات و نوآوری‌های پتروشیمی

وی افزود: بدون تردید ایران پلاست ویترینی برای معرفی محصولات پتروشیمی و فرصتی است تا طیف متنوعی از محصولات شامل کالاهای فیزیکی، خدمات، فناوری و حتی محصولات دانشی، توسط شرکت‌ها معرفی شود.

متقی تصریح کرد: مشارکت‌کنندگان با ارتقاء کیفیت، نوآوری و به‌روزرسانی محصولات خود در این نمایشگاه، به جذب مشتریان خاص و گسترش بازار هدفشان می‌پردازند. از همین رو، این رویداد در تقویم کاری تمامی شرکت‌های پتروشیمی، صنایع پایین‌دستی، ماشین‌آلات و تجهیزات، فناوری و خدمات فنی، به‌عنوان یکی از اولویت‌های سالانه ثبت شده است.

*رویدادی هدفمند برای توسعه بازار

وی ادامه داد: هر ساله بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه با اهداف مشخصی در آن حضور می‌یابند؛ برخی به‌دنبال توسعه بازار و برخی به‌دنبال یافتن شرکای تجاری جدید هستند. این حضور متمرکز و هدفمند، به رشد و توسعه بخش‌های مختلف صنعت کمک می‌کند و ایران پلاست را به نقطه‌ای کلیدی در تقویم صنعتی کشور تبدیل کرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سیاست‌گذاری این رویداد اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین‌بار با تدبیر دکتر عباس زاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بخش سیاست‌گذاری نمایشگاه از بخش اجرایی تفکیک شد. این اقدام منجر به شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری شد که مسئولیت آن به مدیریت توسعه صنایع پایین دستی واگذار شده است و روابط نیز عهده‌دار امور اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: این تفکیک به معنای عبور از نگاه صرفاً اجرایی و فیزیکی به نمایشگاه و حرکت به سمت تولید محتوا و همسویی برنامه‌های نمایشگاه با مأموریت‌های کلان صنعت پتروشیمی است. ما تلاش می‌کنیم این رویداد افزون بر نمایش دستاوردها، بستری برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله توسعه صنایع پایین‌دستی باشد.

متقی خاطرنشان کرد: نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست ترجمان یک گفتمان جدید است؛ گفتمانی که به دنبال پیوند دادن نمایشگاه با اهداف راهبردی صنعت پتروشیمی و نقش‌آفرینی آن به‌عنوان پیشران توسعه زنجیره ارزش در کشور است.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در ادامه با بیان این که در بحث صنایع پلیمر و شیمیایی، تمرکز اصلی ما بر حوزه پلیمر است افزود: «در سطح جهان تحولات گسترده‌ای در حال وقوع است که هم از منظر فناوری و هم از جنبه‌های محیط زیستی و تغییرات اقلیمی بسیار مهم هستند. این تحولات کلان، که به مگا ترند یا کلان‌ تحولات شناخته می‌شوند، چه بخواهیم و چه نخواهیم، تأثیر عمیقی بر کسب‌وکارهای این صنعت دارند.»

رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت صنایع پتروشیمی تصریح کرد: «بر این اساس، رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نمایشگاه ایران پلاست این است که این تحولات را به دقت رصد کند و به تدریج در کنار اجرای رویداد، محتوای مرتبط و کارآمدی را ارائه دهد، در واقع، ما در آغاز فرآیندی هستیم که باید به سمت پاسخگویی به این چالش‌ها حرکت کنیم.»

وی افزود: «یکی از این مگاترندها، تغییر گذار انرژی و تأثیرات تغییرات اقلیمی است که محدودیت‌هایی بر مصرف پلاستیک و سایر مواد وارد می‌کند. سؤال اصلی این است که ما چگونه می‌توانیم وارد این حوزه شویم، روی این موضوعات کار کنیم و هر سال در نمایشگاه به‌روزرسانی‌هایی از اقدامات و تدابیر خود را ارائه کنیم.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست ادامه داد: «برای مثال، بازار انرژی، معاملات و فناوری‌هایی مانند مایکروپلاستیک‌ ها از جمله موضوعات مهمی هستند که صنعت پتروشیمی باید به آن‌ها پاسخ دهد. چرا که چشم‌انداز صنعت در پنج تا ده سال آینده به‌کلی متفاوت خواهد بود و دیگر نمی‌توان صرفاً با مدل‌های سنتی به تولید و عرضه محصولات ادامه داد.»

وی گفت: «از این رو، جایگاه ایران پلاست این است که این مسائل را شناسایی، روش‌ها و راهکارهای عملی را مشخص و پروژه‌های نوآورانه را در نمایشگاه به نمایش بگذارد تا این دستاوردها سال به سال تجدید و توسعه یابند.»

متقی با اشاره به شعار نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به اهمیت جذب منابع و سرمایه گذاری های جدید در این حوزه اظهار داشت: « توسعه کسب‌وکارها در نمایشگاه ارتباط مستقیم با جذب سرمایه جدید دارد، اگر شرکت‌کنندگان بتوانند ارتباط مؤثر و هدفمندی با مشتریان برقرار کنند، نیازهای بازار را شناسایی و بر اساس آن محصولات جدید ارائه دهند، این روند به جذب سرمایه‌گذاری‌های تازه منجر خواهد شد.»

وی افزود: «اگر یک شرکت در نمایشگاه بتواند چهار مشتری جدید و ده نیاز جدید را شناسایی کند، هر یک از این موارد پشتوانه سرمایه‌گذاری جدید در آن کسب‌وکار خواهد بود.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با اشاره به یک ابتکار جدید گفت: «یکی از ابتکارات مهم نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست، راه‌اندازی «B2B داخلی» است ، به‌ویژه امسال، با توجه به محدودیت‌هایی مانند کاهش حضور شرکت‌های خارجی، تمرکز ما روی تقویت بازار داخلی و ایجاد فضاهای B2B داخلی است که امکان تعامل بین تولیدکنندگان، دانشگاه‌ها و فعالان فناوری را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: «فرض کنید یک شرکت پتروشیمی نیازمند فناوری، تجهیزات یا ماشین‌آلات خاصی باشد و از سوی دیگر، تولیدکنندگان داخلی ماشین‌آلات و فناوری‌هایی وجود دارند که می‌توانند این نیازها را پاسخ دهند، برقراری ارتباط مستقیم و هدفمند بین این دو بخش، موجب تعریف پروژه‌ها و اقدامات مشخص و هدفمند در راستای توسعه صنعت خواهد شد.»

متقی تأکید کرد: «وقتی این ارتباطات برقرار شود و نیازها به صورت واضح مشخص گردد، این روند به جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و رشد پایدار کسب‌وکارها منجر خواهد شد. این اتفاقات و همکاری‌ها در کنار هم شکل می‌گیرند و ایران پلاست در جایگاهی است که این تعاملات را تسهیل و گسترش دهد.

حلقه‌های خاکستری زنجیره ارزش و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران پلاست

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، درباره اقداماتی که برای معرفی حلقه‌های خاکستری زنجیره ارزش، سرمایه‌گذاران، فناوران و شرکت‌های دانشگاهی در این رویداد تدارک دیده شده است، گفت: «پروژه‌ای که ما در این حوزه تعریف کرده‌ایم هنوز به مرحله نهایی نرسیده است؛ چرا که چنین مطالعاتی حداقل یک سال زمان می‌برد تا به نتیجه برسد، اما شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری که صاحب دانش و فناوری‌های مرتبط هستند، در قالب بخش خدمات فناوری نمایشگاه حضور دارند.»

وی افزود: «این شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه، نقش مهمی در تبدیل طرح‌های مطالعاتی به پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری ایفا می‌کنند. خوشبختانه تعاملات خوبی میان این شرکت‌ها و شرکت‌های پتروشیمی شکل گرفته است و می‌توان جلوه‌هایی از این همکاری‌ها و فرصت‌ها را در نمایشگاه امسال مشاهده کرد.»

ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه

وی در خصوص برنامه های عملی نمایشگاه نوزدهم با محوریت شعار امسال با عنوان «سرمایه‌گذاری برای تولید» توضیح داد: « این موضوع را به‌طور جدی دنبال می‌ کنیم، نمایشگاه ایران پلاست صرفاً محل مذاکره نیست؛ بلکه بستری برای توسعه کسب‌وکار، شناسایی نیازهای جدید، جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات است. هر یک از این عوامل پشتوانه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید محسوب می‌شوند.»

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در توضیح نحوه جذب و تحریک سرمایه‌گذاران داخلی گفت: «وقتی شما ایده‌ای داشته باشید یا فرصت سرمایه‌گذاری بالقوه‌ای را شناسایی کنید، خود به خود علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری به سمت این فرصت‌ها جذب می‌شوند، در صورتی که سرمایه‌گذار وارد این فضای اکوسیستم‌محور شود، در معرض انواع ایده‌ها و پاسخ‌های آماده به نیازهایش قرار می‌گیرد. این موضوع انگیزه و فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.»

وی افزود: «هرچند محدودیت‌ها در هر دوره‌ای ممکن است وجود داشته باشد، اما ما نباید رسالت و تمرکز اصلی خود را از دست بدهیم. اصل کار ما استمرار توسعه صنعت و حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه است. سرمایه‌گذاران نیز با ورود به این اکوسیستم و استفاده بهینه از فرصت‌ها، می‌توانند بهترین نتیجه را کسب کنند.»

 

برچسب ها: شرکت ملی صنایع پتروشیمی, گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس, نمایشگاه ایران پلاست

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/100651

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • کارگاه سلامت بانوان با همکاری درمانگران آریاساسول در دبیرستان اخند برگزار شد
  • آغاز ثبت ایده‌های نوآورانه در صنعت مس فرصتی برای تحول زنجیره ارزش کشور
  • رشد ۹ درصدی منابع زمین‌شناسی و ۲۲ درصدی حفاری اکتشافی در شرکت ملی مس
  • استقبال چشمگیر و روزهای شلوغ غرفه بانک دی در نمایشگاه شهر پایدار
آخرین اخبار
  • اجرای طرح کارا ویژه بخشودگی جرائم تسهیلات معوق در بانک سینا
  • دریافت تندیس برنزین پیشتازان بهره‌وری معادن و صنایع معدنی
  • بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی
  • استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر
  • اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار»
  • بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است
  • رشد ۵۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی/ حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از فناوری‌های نوین در صدر اولویت‌های بانک کشاورزی
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • انتصاب «احمد مالکی» به عنوان معاون اعتبارات و وصول مطالبات بانک شهر
  • امضای تفاهم‌نامه میان بانک ملی ایران و علی‌بابا / گام تازه برای حضور قدرتمند در اقتصاد دیجیتال
  • هشدار درباره کلاهبرداری از طریق آگهی استخدام غیرواقعی
  • شتاب گیری تحول در بیمه دی با رویکرد نوآورانه
  • چگونه بیمه دی با هوش مصنوعی از رقبا پیشی گرفت؟
  • روایت تحول آرام اما عمیق بیمه دی در دوران مدیریت دکتر هادی عبداللهی
  • اعتماد پنج‌میلیون بیمه‌شده درمان، پشتوانه ورود بیمه دی به بازارهای جدید بیمه‌ای

منهای اقتصاد
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • همراه اول میزبان هکاتون تخصصی امنیت هوش مصنوعی
  • همکاری همراه اول و توانیر با هدف تحول دیجیتال در صنعت انرژی ایران

فیلم
    فرزین: تراکنش ماهانه رمز ارز‌ها در کشور ۳۵ همت است/ بازار را در چارچوب منافع ملی قاعده‌مند می‌کنیم


    ایبنا
    پرچم متبرک آستان قدس رضوی در شرکت پتروشیمی پارس
    رویکرد جدید وزارت ارتباطات به نقش آفرینی پست بانک در حمایت از اقتصاد دیجیتال در دولت وفاق ملی + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: پست بانک ما باید در اختیار اقتصاد دانش بنیان،…
    اجرای طرح‌‌ها بدون حضور میدانی مدیران شدنی نیست
    فرهنگ اقتصاد _ اجرای طرح‌‌ها نیاز به تعیین مهلت زمانی قابل رصد و حضور میدانی مدیران دارد.
    همکاران ستاد باید بتوانند به صورت آنلاین وضعیت پیشرفت پروژه و نیازهای مالی را…
    اینجا میدان تولید است . هر روزمان جهاد است و هر نفسمان ایثار
    نشست خبری تامین مالی ارزی «پروژه نورد گرم 2» فولاد مباركه اصفهان/ ویدئو
    مدیران باید صدای کارکنان، کارگران و متخصصان را بشنوند تا گره از کارها باز شود
    فرهنگ اقتصاد _ مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی اروند با تاکید بر اینکه هر مدیرعاملی باید به نقشی که شرکت تحت…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب