سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ 2025-08-19
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

افزایش اعتبار طرح «تأمین مالی خرد» بانک کشاورزی به ۷۰۰۰ میلیارد ریال | تقویت سرمایه بانک کشاورزی ظرفیت‌های بالقوه تولید را شکوفا می‌کند | اعلام لیست شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روز شنبه اول شهریورماه در استان تهران | تصویب صورت‌های مالی بانک مسکن به عنوان اولین بانک در سیستم بانکی دولتی کشور / ۵۱ درصد از پرداخت تسهیلات سیستم بانکی کشور در طرح نهضت ملی مسکن توسط این بانک | مزایده سراسری املاک مازاد بانک رفاه کارگران در حال برگزاری است |

کد خبر: 101162
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1404 - ۱۵:۲۱

بیمه دی: صعودی چشمگیر و تحول در بازار بیمه ایران

صنعت بیمه به عنوان یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد هر کشور، نقشی حیاتی در ایجاد آرامش خاطر و مدیریت ریسک‌های مالی ایفا می‌کند. در سال‌های اخیر، شرکت‌های بیمه ایرانی رقابت فشرده‌ای برای جذب سهم بیشتر از بازار داشته‌اند. در میان این رقابت، عملکرد خیره‌کننده شرکت بیمه دی در سال ۱۴۰۴، توجه فعالان این صنعت را به خود جلب کرده است. این گزارش به بررسی جایگاه، اهداف و عملکرد شرکت بیمه دی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۴ می‌پردازد .

فرهنگ اقتصاد _  صنعت بیمه به عنوان یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد هر کشور، نقشی حیاتی در ایجاد آرامش خاطر و مدیریت ریسک‌های مالی ایفا می‌کند. در سال‌های اخیر، شرکت‌های بیمه ایرانی رقابت فشرده‌ای برای جذب سهم بیشتر از بازار داشته‌اند. در میان این رقابت، عملکرد خیره‌کننده شرکت بیمه دی در سال ۱۴۰۴، توجه فعالان این صنعت را به خود جلب کرده است. این گزارش به بررسی جایگاه، اهداف و عملکرد شرکت بیمه دی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۴ می‌پردازد .

تاریخچه بیمه دی

شرکت بیمه دی (سهامی عام) در سال ۱۳۸۳ با اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی ایران و شورای عالی بیمه، به منظور ارائه خدمات بیمه‌ای و با چشم‌انداز دستیابی به ارزش‌آفرینی پایدار، تجربه خوشایند مشتریان و توسعه شبکه فروش تأسیس شد. مأموریت اصلی این شرکت، ایجاد اطمینان و آرامش خاطر برای جامعه از طریق ارائه خدمات بیمه‌ای نوآورانه و کارآمد به مردم کشور بوده است.

اهداف بیمه دی

اهداف بیمه دی از همان ابتدا بر محورهایی همچون افزایش سهم بازار با تمرکز بر سودآوری پایدار، تحول دیجیتال و هوشمندسازی فرآیندهای بیمه‌گری و نظارتی، ارتقای کمی و کیفی خدمات با تأکید بر بهبود تجربه مشتریان، توسعه و توانمندسازی شبکه فروش، افزایش بهره‌وری سازمانی، ترویج فرهنگ بیمه و تقویت جایگاه برند استوار بوده است. تحقق این اهداف در عمل، موجب شد که بیمه دی در مدت کوتاهی با تکیه بر نوآوری، مشتری‌مداری و شفافیت، جایگاه برجسته‌ای در صنعت بیمه کشور پیدا کند.

بیمه دی در صدر حق بیمه تولیدی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۴

بر اساس آمار منتشرشده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از عملکرد صنعت بیمه در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۴، بیمه دی موفق شد با کسب %۱۸/۴ سهم از کل حق بیمه تولیدی بازار، رتبه نخست صنعت بیمه کشور را از آن خود کند. این دستاورد بیانگر دگرگونی مهمی در ساختار رقابتی صنعت بیمه ایران است که طی سال‌های طولانی تغییر چندانی به خود ندیده بود و این تغییر جایگاه نشان‌دهنده حرکت مؤثر شرکت در مسیر اهداف راهبردی‌اش، به‌ویژه افزایش سهم بازار، بهبود تجربه مشتری و تقویت برند است.

همچنین در بررسی سهم شرکت های بیمه در بازار ۱۰ شرکت بیمه دی (۱۸/۴%) ، ایران (۱۷/۴%) دانا (۱۴%)آسیا (۷%) کوثر(۶/۹%) ملت (۳/۴%) پاسارگاد (۳/۳%) سینا و ما هر کدام (۳%) در مجموع(۸۰/۸%) از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده و (۱۹/۲%) مابقی حق بیمه توسط ۲۲ شرکت بیمه دیگر تولید شده است. این موضوع نشان می‌دهد که ساختار بازار بیمه به‌طور عمده در اختیار چند شرکت بزرگ است و بیمه دی در حال حاضر در صدر این هرم قرار دارد.

جدول آماری: موفقیت در جذب مشتری و رشد پایدار

 

بر اساس جدول آماری منتشر شده، علاوه بر میزان حق بیمه تولیدی، نرخ رشد تعداد بیمه‌نامه‌های صادره نیز مورد بررسی قرار گرفته است. بیمه دی با نرخ رشد ۸۶.۲% در تعداد بیمه‌نامه‌های صادره، نشان داده است که نه تنها در جذب حق بیمه بلکه در توسعه پایگاه مشتریان خود نیز بسیار موفق عمل کرده است. این عملکرد دوگانه مؤید آن است که بیمه دی توانسته بین سودآوری پایدار (افزایش حق بیمه) و رضایت مشتریان (افزایش تعداد بیمه‌نامه‌ها) تعادل مطلوبی برقرار کند. این استراتژی، نشان‌دهنده نگاه بلندمدت شرکت به توسعه بازار و ایجاد وفاداری در مشتریان است.

در پایان

عملکرد خیره‌کننده شرکت بیمه دی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۴، به وضوح نشان می‌دهد که استراتژی‌های این شرکت در زمینه‌های تحول دیجیتال، نوآوری در خدمات و تمرکز بر مشتری‌مداری به ثمر نشسته است. پیشی گرفتن بیمه دی در افزایش تعداد بیمه نامه صادره از شرکت‌های باسابقه و بزرگ نه تنها یک موفقیت بزرگ برای این شرکت است، بلکه نشان‌دهنده یک تحول مهم در صنعت بیمه ایران است. این دستاورد، بیمه دی را به عنوان یک بازیگر کلیدی و پیشرو در صنعت بیمه تثبیت می‌کند و آینده‌ای روشن را برای این شرکت نوید می‌دهد.

برچسب ها: بیمه دی, صنعت بیمه

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/101162

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • مزیت‌ها و ضرورت‌های توسعه باتری‌های آبی(نیروگاه های تلمبه ای ذخیره ای)
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • همدردی “فرهنگ اقتصاد” با خانواده بهاروندی (همکار) در غم از دست دادن مادربزرگ
  • حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف تبریز
  • اعلام میانگین قیمت های جهانی محصولات پتروشیمیایی
  • مجمع بوعلی برگزار شد
  • بیمه دی پیشتاز صنعت بیمه کشور در بهار ۱۴۰۴ با رشدی خیره‌کننده
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان گلستان
  • رونمایی از باما بانک ایران زمین به عنوان بانک محلات
  • سرپرست جدید حراست پیدمکو معارفه شد
  • جزئیات پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه پتروشیمی دهدشت
آخرین اخبار
  • مشارکت ۷۸ درصدی کارکنان پتروشیمی پردیس در انتخابات نمایندگان کارکنان
  • تیرماه، درخشان سپری شد؛ رشد ۷۹ درصدی فروش صادراتی
  • شیوه نامه اجرایی آیین نامه مسئولیت اجتماعی شرکت های پتروشیمی تدوین می شود
  • افزایش اعتبار طرح «تأمین مالی خرد» بانک کشاورزی به ۷۰۰۰ میلیارد ریال
  • تقویت سرمایه بانک کشاورزی ظرفیت‌های بالقوه تولید را شکوفا می‌کند
  • اعلام لیست شعب کشیک بانک توسعه تعاون در روز شنبه اول شهریورماه در استان تهران
  • تصویب صورت‌های مالی بانک مسکن به عنوان اولین بانک در سیستم بانکی دولتی کشور / ۵۱ درصد از پرداخت تسهیلات سیستم بانکی کشور در طرح نهضت ملی مسکن توسط این بانک
  • مزایده سراسری املاک مازاد بانک رفاه کارگران در حال برگزاری است
  • راه‌اندازی هوش مصنوعی مالی و مرکز فین‌تک از سوی بانک رفاه کارگران
  • تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با دانشگاه ملی مهارت منعقد شد
  • راه‌اندازی نسخه وب‌اپلیکیشن اینترنت‌‌بانک دی
  • مدیریت سرمایه انسانی نقطه اثرگذار بر کل شرکت است
  • خلق ارزش با خدمات نوین، رویکرد تازه بانک ملی ایران
  • پایان خدمت رسانی بانک پارسیان به زائران اربعین حسینی و آغاز میزبانی زائران حرم مطهر رضوی
  • بیمه دی: صعودی چشمگیر و تحول در بازار بیمه ایران

منهای اقتصاد
  • شرکت مخابرات ایران روزانه یک گیگ اینترنت رایگان به زائران اربعین در مرزها ارائه می‌دهد
  • فناوری تلفن همراه در ایران ۳۱ ساله شد
  • استاد فرشچیان دار فانی را وداع گفت
  • همراه اول؛ نخستین اپراتور خارجی با خدمات حضوری در فرودگاه نجف
  • استقرار پاورباکس‌های همراه اول در حرم‌های مطهر عراق
  • رونمایی همراه اول از بسته خدمات دیجیتال ویژه زائران اربعین
  • اخذ گواهی دانش‌بنیان برای سه پروژه فناورانه همراه اول

فیلم
    نگاهی به روز شلوغ خلیج فارس در روز چهارم ایران اکسپو ۲۰۲۵/ تقدیر سخنگوی قوه قضاییه و معاون رئیس‌جمهور از نقش هلدینگ خلیج‌فارس در صادرات کشور
     
    گزارش تصویری فرآیند ارزیابی یازدهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و اخذ تندیس بلورین توسط شرکت پتروشیمی اروند 1403
    اینجا میدان تولید است . هر روزمان جهاد است و هر نفسمان ایثار
    از رونمایی تجهیز استراتژیک غربال محصول در پتروشیمی اروند تا رونمایی از سه کتاب در حوزه خلیج‌فارس با حمایت پتروشیمی بندرامام
    روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است…
    گزارش تصویری / دومین روز رویداد بین المللی ایران پتروکم / 24 دی ماه 1403


     
    هدف اصلی فروش شرکت ارزش ماندگار خلیج فارس، تامین مالی پروژه‌های بر زمین مانده هلدینگ است


عکس
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    بازدید مهندس عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت صنایع ملی پتروشیمی از غرفه شرکت پتروشیمی تبریز
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    مراسم عزاداری شهادت سید مقاومت در آریاساسول برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مراسم عزاداری برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، دبیرکل حزب‌الله، با حضور محمدرضا…
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب