سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-16
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

دعوت به شرکت در نظرسنجی «رضایتمندی مشتریان» از بانک دی | امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک ملی برای خرید خودروهای وارداتی در سامانه فیروزه | مرحله جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی با وکالتی کردن حساب بانک تجارت | بیمه پاسارگاد تا مهرماه امسال بیش از “۲۲۵هزاربیمه‌نامه” صادر کرد | ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین |

کد خبر: 101935
تاریخ انتشار: 5 شهریور 1404 - ۱۵:۳۲

دکتر بهروز ناصرالمعمار؛

پیشرو در برندینگ و شهرت سازمانی و تحلیل‌گر فضای رسانه‌ای

گفتگو از :جلال بهمنی

دکتر بهروز ناصرالمعمار با ۲۵ سال سابقه درخشان، مشاور برجسته و مدرس در حوزه کسب و کار، به‌ویژه برندینگ و شهرت سازمانی، یکی از صاحب‌نظران و فعالان مطرح این عرصه به شمار می‌روند. ایشان دارای دکترای تخصصی مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی) بوده و افتخار تدریس در دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله تهران، تربیت مدرس و علامه طباطبایی را دارند.

فرهنگ اقتصاد _ سوابق علمی و پژوهشی دکتر ناصرالمعمار بسیار غنی و تأثیرگذار است؛ از جمله می‌توان به تدوین مدل ایرانی برندسازی شرکتی و طراحی مدل جامع شهرت سازمانی اشاره کرد که نشان از رویکرد نوآورانه و عملیاتی ایشان در حوزه برندینگ دارد. علاوه بر این، ایشان بنیانگذار و مدیر مشاوران اقتصادی ناصرالمعمار و همکاران هستند و مشاور بیش از ۲۰۰ مجموعه ایرانی و غیرایرانی بوده‌اند که گواهی بر توانمندی ایشان در مدیریت و مشاوره کسب و کارهای بزرگ است.

دکتر ناصرالمعمار به صورت ویژه بر رویکرد عملیاتی به آموزش و خلق مدل‌های نوآورانه در برندسازی تأکید دارند.
در کتاب “فضاسازی رسانه‌ای”، ایشان به تحلیل عمیق‌تر نقش رسانه‌های اجتماعی در دنیای کسب و کار می‌پردازند و معتقدند که این رسانه‌ها نقشی حیاتی و چندوجهی در موفقیت سازمان‌ها ایفا می‌کنند.
به باور ایشان، رسانه‌های اجتماعی نه تنها میدانی برای بازاریابی و تعامل مستقیم با مشتریان هستند، بلکه قدرت شکل‌دهی به سلیقه و ترجیحات مصرف‌کنندگان را نیز دارند. همچنین، این فضا را یک میدان رقابتی پویا می‌دانند که رصد و استراتژی‌بندی دقیق در آن ضروری است و پلتفرم‌هایی برای واسطه‌گری مستقیم بین کسب و کار و مخاطبان به شمار می‌روند. ایشان در کنار فرصت‌ها، به چالش‌هایی نظیر گسترش اطلاعات نادرست نیز اشاره کرده و مدیریت صحیح این چالش‌ها را برای حفظ اعتبار سازمانی حیاتی می‌دانند.

رسانه‌های اجتماعی؛ از ابزار مارکتینگ تا چالش‌های نوین

س: دکتر ناصرالمعمار! با توجه به تحولات اخیر، رسانه‌های اجتماعی در واقع چه جایگاهی به عنوان ابزار مارکتینگ دارند یا می‌توانند داشته باشند؟
ج: رسانه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا، معمولاً در کارکرد اصلی خودشان یک روش ترویجی و روش افزایش آگاهی از برند محسوب می‌شوند. به عبارت دیگر، در جاهایی که این شبکه‌های اجتماعی متولد شدند و توسعه پیدا کردند، ایده اساسی بر این نبوده که ما در فضای بازاریابی فروش بتوانیم مستقیماً از داخل شبکه‌های اجتماعی فروش انجام دهیم.
پس پدیده‌ای که ما با آن در اقتصاد ایران مواجهیم، به نوعی در گستردگی و حجم خودش، پدیده‌ای منحصر به فرد حساب می‌شود. به چه دلیلی این را بیان می‌کنیم؟ چون در بسیاری از نقاط دیگر جهان، اگر یک برند یا یک فرد چیزی را برای فروش ارائه می‌دهد، به این صورت خواهد بود که افراد را روی شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند و آگاه نسبت به وجود آن کالا یا خدمات می‌کند و بعد از آنجا این‌ها را انتقال می‌دهد به جاهایی که خرید در آن اتفاق می‌افتد؛ مثلاً نظیر وب‌سایت‌ها، یا رویدادهای حضوری مثل فروشگاه‌ها، فستیوال‌ها، جشنواره‌ها و این‌ها. به عبارت دیگر، بسیاری از تولیدکنندگان یا فروشندگان این روحیه یا علاقه‌مندی را ندارند که مشتری را بیاورند روی یک فضای شبکه اجتماعی نظیر مثلاً اینستاگرام و در همان‌جا فروشگاه برپا کنند و به اصطلاح فروش را انجام دهند. این اتفاق نمی‌افتد، یا اگر هم اتفاق می‌افتد، خیلی پرطرفدار یا پرمخاطب نیست. برعکس، در ایران این اتفاق، اتفاقی بسیار جدی در رسانه‌های اجتماعی است و یکی از استفاده‌های بسیار کلیدی‌شان است که به این صورت از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.
پس اول این را مشخص کنیم که این‌ها جایگاهی را استفاده می‌کنند که این جایگاه به همین صورت تعریف مشخص و معینی نداشته و در ایران، یک جور استفاده خاص دارد از این رسانه‌ها اتفاق می‌افتد.

رقابت در سوشال مدیا؛ رقابت بر سر “توجه” و اقتصاد توجه

س: با توجه به آنچه فرمودید، در فضای رقابتی رسانه‌های اجتماعی، برندها بر سر چه چیزی رقابت می‌کنند؟
ج: طبیعی است که وقتی ارائه‌دهندگانی در فضای مشترکی شروع به کار کردن می‌کنند، این ارائه منجر به رقابت هم خواهد شد. ارائه‌دهندگان به خاطر اینکه فضای یکسانی به نام شبکه‌های اجتماعی دارند، پس رقابت هم در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد و این‌ها باید با همدیگر رقابت کنند.
اما سؤال این است که رقابت بر سر چیست؟ آیا اینکه پاسخ دهیم بر سر فروش یک محصول مشخص، یک کالای معین یا یک خدمات مشخص، پاسخ درستی است یا خیر؟

پاسخ این است که خیر، پاسخ درستی نیست. در شبکه‌های اجتماعی، اصل رقابت در خصوص جذب، جلب و نگهداری “توجه” است. به همین خاطر مبحثی را آنجا شکل می‌دهد که این مبحث را به آن “اقتصاد توجه” می‌گوییم. به عبارت دیگر، رقابتی که ما در فضای رسانه‌های اجتماعی می‌کنیم، برای به دست گرفتن یک سهم بازار به صورت مستقیم نیست، چون همانطور که بالاتر گفته شد، اصلاً در رسانه‌های اجتماعی ارتباط مستقیم با مشتریان به قصد فروش کالا و خدمت ممکن است اتفاق نیفتد یا مدنظر نباشد. ولی چیزی که حتماً مدنظر هست، به دست آوردن توجه کافی توسط برندها از طرف مخاطبان خودشان است. این چیزی است که برایشان اهمیت کلیدی را دارد. پس طبیعی است که رقابت هم بر سر همین موضوع اتفاق خواهد افتاد که این‌ها بتوانند میزان بیشتری در واقع از آن توجه را دریافت و جلب کنند.
پس فضای رقابتی سوشال مدیاها تفاوت می‌کند در واقع با رسانه‌های عمومی و جمعی و فضاهای دیگری که مثلاً در بازار فیزیکی برندها دارند با همدیگر رقابت می‌کنند.

ویژگی منحصر به فرد رسانه‌های اجتماعی؛ دانستن و ندانستن مخاطب

س: آیا رسانه‌های اجتماعی ویژگی منحصربه‌فردی در زمینه شناخت مخاطب دارند که آن‌ها را از سایر ابزارهای تبلیغاتی متمایز کند؟
ج: نکته کلیدی که باید به آن توجه بکنیم این است که رسانه‌های اجتماعی (سوشال مدیا) یک ویژگی منحصر به فردی دارند. این ویژگی این است که شما در رسانه‌های گوناگون، نوع ارتباط تعریف شده و معلومی را دارید. مثلاً اگر من برای تبلیغ کالا و خدماتم از رسانه‌های محیطی استفاده کرده باشم، مثل مثلاً بیلبورد، تابلوهای شهری، دیسپلی‌ها یا تلویزیون‌های شهری و حالا بقیه انواع رسانه محیطی، خب به صورت مشخص قرار بر این است که برند ارائه بدهد و صحبت بکند و کارش را در واقع پرزنت بکند و به نمایش بگذارد، و مخاطبانی که ما دقیقاً نمی‌دانیم چه کسانی هستند، این‌ها را ببینند. تبلیغ به صورت “کور” اتفاق می‌افتد؛ یعنی وقتی که تبلیغ انجام می‌شود، صاحب برند یا صاحب کسب و کار نمی‌داند چه کسی قرار است این را ببیند.
بیاییم حالت مقابلش را هم بررسی کنیم. در حالت مقابلش وقتی که مثلاً تبلیغ اتفاق می‌افتد که فرض کنید ما ۱۰۰ نفر فرد را، ۱۰۰ نفر مدیر را در یک جایی جمع می‌کنیم و یک محصولی را برای این‌ها رونمایی می‌کنیم، به نمایش می‌گذاریم و در موردش توضیح می‌دهیم، به دقت می‌دانیم که این‌ها چه افرادی هستند، از کجا آمده‌اند، دغدغه‌هایشان چیست، و همه چیز را در مورد این‌ها به خوبی می‌دانیم. همه اطلاعاتشان را هم داریم و با هم آشنا هستیم. خب این می‌شود نقطه مقابل این موضوع در مقطع تحقیقات تبلیغات محیطی و شهری.

رسانه‌های اجتماعی از نظر حالت، بسیار خاص هستند. نه حالت اول و نه حالت دوم هستند، و در عین حال هم حالت اول و هم حالت دوم. یعنی چه؟ در سوشال مدیاها شما مخاطبی را که دارد تحت تأثیر پیام تبلیغ شما قرار می‌گیرد، می‌بینیدش. آنجا یک نام دارد و نام کاربری دارد، اطلاعاتی از او موجود هست، اطلاعاتی در پروفایل کاربری‌اش موجود هست. این‌ها بالاخره همه هست و شما هم دارید می‌بینید. او هم دارد شما را دنبال می‌کند و فالو می‌کند، پس او هم اطلاعات در مورد شما دارد. ولی در عین حال، همه این‌ها ممکن است اطلاعات نادرستی باشد، اطلاعات جعلی باشد، اطلاعات غیرقابل اتکایی باشد، یا ممکن است درست هم باشد. پس ما در واقع در فضای اجتماعی، هم می‌دانیم برای چه کسی تبلیغ می‌کنیم و هم نمی‌دانیم؛ هم می‌دانیم برای چه کسی صحبت می‌کنیم و هم نمی‌دانیم؛ و هم می‌دانیم به چه کسی ارائه می‌دهیم و هم نمی‌دانیم.
خب، این ویژگی خیلی خاصی است که با ابزارهای ATL که به صورت عمومی هدف‌گیری می‌کنند و شلیک نامشخصی دارند، فرق می‌کند؛ و با ابزارهای BTL که ارتباط مستقیم می‌گیرند و مشخص است که چه کار می‌کنند و با چه کسی حرف می‌زنند، با آن هم فرق دارد و یک حالت خاص و منحصر به فرد خودش را در واقع دارد.

چالش “اصالت” در فضای مجازی؛ مبارزه با اطلاعات نادرست

س: در این فضای خاص، بحث “اصالت” یا Authenticity چه جایگاهی پیدا می‌کند و چه چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد؟
ج: بحثی که اینجا می‌خواهم به آن بپردازم، بحث اصالت یا Authenticity در موضوع روابط در سوشال مدیا بین برندها و مشتریان یا مخاطبانشان است. احراز صلاحیت و اصالت در فضای فیزیکی، فضای غیرمجازی و فضای بازارهای به اصطلاح سنتی و کلاسیک، به نظر می‌رسد که بسیار راحت‌تر باشد از فضای احراز اصالت در سوشال مدیا.
در سوشال مدیا شما تقریباً راهی برای احراز اینکه کسی که چیزی می‌گوید تا چه حد درست است و تا چه حد واقعی است، ندارید. به عبارت دیگر، گفته‌های افراد ملاک عملشان است و همان چیزی که خودشان معرفی می‌کنند، لااقل در گام‌های اول باید محل توجه مشتریان باشد.

اما در فضای فیزیکی، به هر حال با مراجعه به مکان، دیدن خود مکان، بررسی نشانه‌ها و شواهد، می‌شود به چیزهایی رسید. تمام موارد در رسانه‌های اجتماعی قابلیت قلب، تقلب و نمایش غیر حقیقی و غیر واقعی را دارد. به همین دلیل، بحث اصالت بحث مهمی است در بازار رسانه‌های اجتماعی و باید مورد توجه قرار بگیرد. این موضوع محل دعوا و شکایت متعدد است.
در برخی کشورها برای نمایش غیر واقعی و نمایش اطلاعات جعلی روی فضای اینترنتی، جرایمی در نظر گرفته شده و نکاتی در نظر گرفته شده که مجازات قانونی تلقی می‌شوند. در کشورهایی این موضوع مسکوت مانده. در ایران هم قوانین ناقصی در موردش وجود دارد ولی این قوانین آنگونه که باید الان تمام جوانب کسب و کار الکترونیکی را پوشش نمی‌دهند.

پتانسیل‌های بی‌شمار سوشال مدیا و آسیب فیلترینگ
س: در پایان، به عنوان جمع‌بندی، با توجه به این ویژگی‌ها و چالش‌ها، پتانسیل‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی را در چه می‌بینید؟ و چه دغدغه‌هایی در این زمینه وجود دارد؟
ج: در پایان به عنوان نکته جمع‌بندی هم بگویم که فضای سوشال مدیاها پتانسیل‌های انبوه و بی‌شماری را فراهم می‌کنند که به‌خصوص در خصوص کسب و کارهای خانوادگی، خانگی و کوچک، این سه دسته می‌تواند بسیار مفید باشد. برای پر کردن شکاف عقب‌ماندگی اقتصادی، ایجاد مولد بودن سرمایه‌ها و اتفاقاتی از این دست.
ولی عناد و کج‌فهمی برخی از صاحبان امضا و تصمیم‌گیران در سطح کشور، بر اینکه شبکه‌های اجتماعی را محدود کنند و فیلترینگ را انجام دهند و این کارها را انجام دهند و تصمیمات ناپخته، نسنجیده و تصمیماتی که همه‌جانبه نیستند و تصمیماتی که دارند از مراجع و مقاطعی می‌آیند که اصلاً فهمی از ماهیت اقتصادی شبکه‌های اجتماعی ندارند، این‌ها تمام آن پتانسیل را در واقع دارد از بین می‌برد و خاموش می‌کند و به عنوان یک آسیب جدی قابل رصد و طبقه‌بندی است.

برچسب ها: اسلایدر, برندینگ, فضای مجازی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/101935

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال
  • حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال؛ چالش‌های محتوا، اعتبار و بازاریابی
  • اسامی شعب فعال بانک مسکن در روز سه شنبه چهارم آذرماه اعلام شد
  • تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت پتروشیمی دو محور جدید رویداد پتروفن/ رویدادی برای مقابله با تحریم‌ها
  • آماده ارائه خدمات نوین به گردشگران و کیشوندان هستیم/ رضایت کامل کیشوندان از خدمات بیمه دی
  • پایداری ارائه خدمات الکترونیک بانک مسکن در مهرماه / عملکرد فراتر از اهداف استان‌های «خوزستان»، «کرمان» و «گیلان» در بهبود شاخص‌های مالی بانکداری الکترونیک
  • روایت مردمی‌ترین بانک ایران در مسیر دیجیتال
آخرین اخبار
  • زیرساخت‌های رفاهی و‌ مسکونی در منطقه پارس جنوبی توسعه می‌یابد
  • تقدیر مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اعضای کارگروه سلامت اداری NPC
  • دعوت به شرکت در نظرسنجی «رضایتمندی مشتریان» از بانک دی
  • امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک ملی برای خرید خودروهای وارداتی در سامانه فیروزه
  • مرحله جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی با وکالتی کردن حساب بانک تجارت
  • بیمه پاسارگاد تا مهرماه امسال بیش از “۲۲۵هزاربیمه‌نامه” صادر کرد
  • ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین
  • امکان ثبت‌نام در طرح فروش خودروهای وارداتی با ارائه حساب وکالتی بانک توسعه تعاون
  • اجرای طرح «اتصال» در شرق استان گلستان با حمایت بانک توسعه تعاون
  • ثبت‌نام خودروهای وارداتی با حساب وکالتی‌ بانک رفاه کارگران
  • ارائه خدمت حساب وکالتی بانک ملت برای مرحله جدید عرضه خودروهای وارداتی
  • برگزاری مزایده عمومی ۶۴ فقره از املاک مازاد بانک ملت
  • جهش ۷۶ درصدی پرداخت وام‌های حمایتی بانک صادرات ایران؛ ۱۷۶ هزار نفر در ۹ ماه
  • فرصت خرید ۴ خودروی وارداتی با حساب وکالتی بانک صادرات ایران تا ۳۰ آذرماه
  • آذربایجان شرقی، استان اول کشور در حوزه سرمایه‌گذاری

منهای اقتصاد
  • روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری
  • تحول دیجیتال راه‌آهن؛ از هم‌افزایی با همراه اول تا تعریف شراکت راهبردی فناورانه
  • پیام تسلیت دکتر جلال بهمنی مدیر مسئول “پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ اقتصاد” در پی درگذشت پسرعمه مهندس حجت مرادی
  • نخستین ارائه VoLTE در رومینگ بین‌الملل توسط همراه اول
  • بومی‌سازی فناوری به روایت مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در نمایشگاه «تستا»
  • گفت ‌وگوی اختصاصی «فرهنگ اقتصاد» با استاد منوچهر سهیلی شمیرانی؛ (پاسدار اصالت موسیقی ایرانی):”هنر را معشوق بدانید، نه منبع معاش”
  • برگزاری سمینار هوش مصنوعی در حوزه‌های تخصصی رادیولوژی با مشارکت همراه اول

فیلم
    بانک سینا با مشارکت بازیگران اکوسیستم در مسیر بانکداری هوشمند
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی بانک سینا، علی ابدالی در حاشیه نمایشگاه تراکنش دهم گفت: بانک سینا نیز مانند سایر بانک‌ها با استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های…
    هیچ‌گاه پرچم این سرزمین بر زمین نخواهد افتاد
    فرهنگ اقتصاد _ به پشتوانه همت مردان و زنان پتروشیمی اروند، یوزِ استقامت ایران در دل آتش و سختی‌ها همچنان می‌تازد؛ تا امید زنده بماند و چرخ تولید بی‌وقفه برای ایران بچرخد.
    …
    بررسی کارنامه یکساله و تشریح نقشه راه هلدینگ خلیج فارس در سال ۱۴۰۴ در نشست هم‌اندیشی مدیران گروه
    رویکرد جدید وزارت ارتباطات به نقش آفرینی پست بانک در حمایت از اقتصاد دیجیتال در دولت وفاق ملی + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: پست بانک ما باید در اختیار اقتصاد دانش بنیان،…
    خلیج‌فارس، حامی خلیج‌فارس!
    فرهنگ اقتصاد _ امروز در سومین روز برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی غرفه هلدینگ خلیج‌فارس طوماری برای اعلام حمایت فعالان صنعت از نام و اصالت تاریخی خلیج‌فارس تدارک…
    آغاز فصلی تازه در بانکداری ایران با الحاق بانک آینده به بانک ملی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به‌ نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده در پیامی با تاکید بر توانمندی‌های بانک ملی ایران ضمن خوشامدگویی به همکاران…
    گزارش تصویری از غرفه شرکت پتروشیمی اروند در نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی


     


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب