شنبه ۳ آبان ۱۴۰۴ 2025-10-25
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

جهش یک‌و‌نیم درصدی سهم اقتصاد دیجیتال کشور | گام بلند مخابرات ایران برای هم‌افزایی فعالان ارتباطات کشور است | قدردانی معاون پارلمانی وزیر اقتصاد از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از توسعه زنجیره خرما | مزایده عمومی املاک، فرصتی برای سرمایه‌گذاری مطمئن | افتتاح حساب غیرحضوری در فراز بانک ایران‌زمین |

کد خبر: 101935
تاریخ انتشار: 5 شهریور 1404 - ۱۵:۳۲

دکتر بهروز ناصرالمعمار؛

پیشرو در برندینگ و شهرت سازمانی و تحلیل‌گر فضای رسانه‌ای

گفتگو از :جلال بهمنی

دکتر بهروز ناصرالمعمار با ۲۵ سال سابقه درخشان، مشاور برجسته و مدرس در حوزه کسب و کار، به‌ویژه برندینگ و شهرت سازمانی، یکی از صاحب‌نظران و فعالان مطرح این عرصه به شمار می‌روند. ایشان دارای دکترای تخصصی مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی) بوده و افتخار تدریس در دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله تهران، تربیت مدرس و علامه طباطبایی را دارند.

فرهنگ اقتصاد _ سوابق علمی و پژوهشی دکتر ناصرالمعمار بسیار غنی و تأثیرگذار است؛ از جمله می‌توان به تدوین مدل ایرانی برندسازی شرکتی و طراحی مدل جامع شهرت سازمانی اشاره کرد که نشان از رویکرد نوآورانه و عملیاتی ایشان در حوزه برندینگ دارد. علاوه بر این، ایشان بنیانگذار و مدیر مشاوران اقتصادی ناصرالمعمار و همکاران هستند و مشاور بیش از ۲۰۰ مجموعه ایرانی و غیرایرانی بوده‌اند که گواهی بر توانمندی ایشان در مدیریت و مشاوره کسب و کارهای بزرگ است.

دکتر ناصرالمعمار به صورت ویژه بر رویکرد عملیاتی به آموزش و خلق مدل‌های نوآورانه در برندسازی تأکید دارند.
در کتاب “فضاسازی رسانه‌ای”، ایشان به تحلیل عمیق‌تر نقش رسانه‌های اجتماعی در دنیای کسب و کار می‌پردازند و معتقدند که این رسانه‌ها نقشی حیاتی و چندوجهی در موفقیت سازمان‌ها ایفا می‌کنند.
به باور ایشان، رسانه‌های اجتماعی نه تنها میدانی برای بازاریابی و تعامل مستقیم با مشتریان هستند، بلکه قدرت شکل‌دهی به سلیقه و ترجیحات مصرف‌کنندگان را نیز دارند. همچنین، این فضا را یک میدان رقابتی پویا می‌دانند که رصد و استراتژی‌بندی دقیق در آن ضروری است و پلتفرم‌هایی برای واسطه‌گری مستقیم بین کسب و کار و مخاطبان به شمار می‌روند. ایشان در کنار فرصت‌ها، به چالش‌هایی نظیر گسترش اطلاعات نادرست نیز اشاره کرده و مدیریت صحیح این چالش‌ها را برای حفظ اعتبار سازمانی حیاتی می‌دانند.

رسانه‌های اجتماعی؛ از ابزار مارکتینگ تا چالش‌های نوین

س: دکتر ناصرالمعمار! با توجه به تحولات اخیر، رسانه‌های اجتماعی در واقع چه جایگاهی به عنوان ابزار مارکتینگ دارند یا می‌توانند داشته باشند؟
ج: رسانه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا، معمولاً در کارکرد اصلی خودشان یک روش ترویجی و روش افزایش آگاهی از برند محسوب می‌شوند. به عبارت دیگر، در جاهایی که این شبکه‌های اجتماعی متولد شدند و توسعه پیدا کردند، ایده اساسی بر این نبوده که ما در فضای بازاریابی فروش بتوانیم مستقیماً از داخل شبکه‌های اجتماعی فروش انجام دهیم.
پس پدیده‌ای که ما با آن در اقتصاد ایران مواجهیم، به نوعی در گستردگی و حجم خودش، پدیده‌ای منحصر به فرد حساب می‌شود. به چه دلیلی این را بیان می‌کنیم؟ چون در بسیاری از نقاط دیگر جهان، اگر یک برند یا یک فرد چیزی را برای فروش ارائه می‌دهد، به این صورت خواهد بود که افراد را روی شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند و آگاه نسبت به وجود آن کالا یا خدمات می‌کند و بعد از آنجا این‌ها را انتقال می‌دهد به جاهایی که خرید در آن اتفاق می‌افتد؛ مثلاً نظیر وب‌سایت‌ها، یا رویدادهای حضوری مثل فروشگاه‌ها، فستیوال‌ها، جشنواره‌ها و این‌ها. به عبارت دیگر، بسیاری از تولیدکنندگان یا فروشندگان این روحیه یا علاقه‌مندی را ندارند که مشتری را بیاورند روی یک فضای شبکه اجتماعی نظیر مثلاً اینستاگرام و در همان‌جا فروشگاه برپا کنند و به اصطلاح فروش را انجام دهند. این اتفاق نمی‌افتد، یا اگر هم اتفاق می‌افتد، خیلی پرطرفدار یا پرمخاطب نیست. برعکس، در ایران این اتفاق، اتفاقی بسیار جدی در رسانه‌های اجتماعی است و یکی از استفاده‌های بسیار کلیدی‌شان است که به این صورت از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.
پس اول این را مشخص کنیم که این‌ها جایگاهی را استفاده می‌کنند که این جایگاه به همین صورت تعریف مشخص و معینی نداشته و در ایران، یک جور استفاده خاص دارد از این رسانه‌ها اتفاق می‌افتد.

رقابت در سوشال مدیا؛ رقابت بر سر “توجه” و اقتصاد توجه

س: با توجه به آنچه فرمودید، در فضای رقابتی رسانه‌های اجتماعی، برندها بر سر چه چیزی رقابت می‌کنند؟
ج: طبیعی است که وقتی ارائه‌دهندگانی در فضای مشترکی شروع به کار کردن می‌کنند، این ارائه منجر به رقابت هم خواهد شد. ارائه‌دهندگان به خاطر اینکه فضای یکسانی به نام شبکه‌های اجتماعی دارند، پس رقابت هم در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد و این‌ها باید با همدیگر رقابت کنند.
اما سؤال این است که رقابت بر سر چیست؟ آیا اینکه پاسخ دهیم بر سر فروش یک محصول مشخص، یک کالای معین یا یک خدمات مشخص، پاسخ درستی است یا خیر؟

پاسخ این است که خیر، پاسخ درستی نیست. در شبکه‌های اجتماعی، اصل رقابت در خصوص جذب، جلب و نگهداری “توجه” است. به همین خاطر مبحثی را آنجا شکل می‌دهد که این مبحث را به آن “اقتصاد توجه” می‌گوییم. به عبارت دیگر، رقابتی که ما در فضای رسانه‌های اجتماعی می‌کنیم، برای به دست گرفتن یک سهم بازار به صورت مستقیم نیست، چون همانطور که بالاتر گفته شد، اصلاً در رسانه‌های اجتماعی ارتباط مستقیم با مشتریان به قصد فروش کالا و خدمت ممکن است اتفاق نیفتد یا مدنظر نباشد. ولی چیزی که حتماً مدنظر هست، به دست آوردن توجه کافی توسط برندها از طرف مخاطبان خودشان است. این چیزی است که برایشان اهمیت کلیدی را دارد. پس طبیعی است که رقابت هم بر سر همین موضوع اتفاق خواهد افتاد که این‌ها بتوانند میزان بیشتری در واقع از آن توجه را دریافت و جلب کنند.
پس فضای رقابتی سوشال مدیاها تفاوت می‌کند در واقع با رسانه‌های عمومی و جمعی و فضاهای دیگری که مثلاً در بازار فیزیکی برندها دارند با همدیگر رقابت می‌کنند.

ویژگی منحصر به فرد رسانه‌های اجتماعی؛ دانستن و ندانستن مخاطب

س: آیا رسانه‌های اجتماعی ویژگی منحصربه‌فردی در زمینه شناخت مخاطب دارند که آن‌ها را از سایر ابزارهای تبلیغاتی متمایز کند؟
ج: نکته کلیدی که باید به آن توجه بکنیم این است که رسانه‌های اجتماعی (سوشال مدیا) یک ویژگی منحصر به فردی دارند. این ویژگی این است که شما در رسانه‌های گوناگون، نوع ارتباط تعریف شده و معلومی را دارید. مثلاً اگر من برای تبلیغ کالا و خدماتم از رسانه‌های محیطی استفاده کرده باشم، مثل مثلاً بیلبورد، تابلوهای شهری، دیسپلی‌ها یا تلویزیون‌های شهری و حالا بقیه انواع رسانه محیطی، خب به صورت مشخص قرار بر این است که برند ارائه بدهد و صحبت بکند و کارش را در واقع پرزنت بکند و به نمایش بگذارد، و مخاطبانی که ما دقیقاً نمی‌دانیم چه کسانی هستند، این‌ها را ببینند. تبلیغ به صورت “کور” اتفاق می‌افتد؛ یعنی وقتی که تبلیغ انجام می‌شود، صاحب برند یا صاحب کسب و کار نمی‌داند چه کسی قرار است این را ببیند.
بیاییم حالت مقابلش را هم بررسی کنیم. در حالت مقابلش وقتی که مثلاً تبلیغ اتفاق می‌افتد که فرض کنید ما ۱۰۰ نفر فرد را، ۱۰۰ نفر مدیر را در یک جایی جمع می‌کنیم و یک محصولی را برای این‌ها رونمایی می‌کنیم، به نمایش می‌گذاریم و در موردش توضیح می‌دهیم، به دقت می‌دانیم که این‌ها چه افرادی هستند، از کجا آمده‌اند، دغدغه‌هایشان چیست، و همه چیز را در مورد این‌ها به خوبی می‌دانیم. همه اطلاعاتشان را هم داریم و با هم آشنا هستیم. خب این می‌شود نقطه مقابل این موضوع در مقطع تحقیقات تبلیغات محیطی و شهری.

رسانه‌های اجتماعی از نظر حالت، بسیار خاص هستند. نه حالت اول و نه حالت دوم هستند، و در عین حال هم حالت اول و هم حالت دوم. یعنی چه؟ در سوشال مدیاها شما مخاطبی را که دارد تحت تأثیر پیام تبلیغ شما قرار می‌گیرد، می‌بینیدش. آنجا یک نام دارد و نام کاربری دارد، اطلاعاتی از او موجود هست، اطلاعاتی در پروفایل کاربری‌اش موجود هست. این‌ها بالاخره همه هست و شما هم دارید می‌بینید. او هم دارد شما را دنبال می‌کند و فالو می‌کند، پس او هم اطلاعات در مورد شما دارد. ولی در عین حال، همه این‌ها ممکن است اطلاعات نادرستی باشد، اطلاعات جعلی باشد، اطلاعات غیرقابل اتکایی باشد، یا ممکن است درست هم باشد. پس ما در واقع در فضای اجتماعی، هم می‌دانیم برای چه کسی تبلیغ می‌کنیم و هم نمی‌دانیم؛ هم می‌دانیم برای چه کسی صحبت می‌کنیم و هم نمی‌دانیم؛ و هم می‌دانیم به چه کسی ارائه می‌دهیم و هم نمی‌دانیم.
خب، این ویژگی خیلی خاصی است که با ابزارهای ATL که به صورت عمومی هدف‌گیری می‌کنند و شلیک نامشخصی دارند، فرق می‌کند؛ و با ابزارهای BTL که ارتباط مستقیم می‌گیرند و مشخص است که چه کار می‌کنند و با چه کسی حرف می‌زنند، با آن هم فرق دارد و یک حالت خاص و منحصر به فرد خودش را در واقع دارد.

چالش “اصالت” در فضای مجازی؛ مبارزه با اطلاعات نادرست

س: در این فضای خاص، بحث “اصالت” یا Authenticity چه جایگاهی پیدا می‌کند و چه چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد؟
ج: بحثی که اینجا می‌خواهم به آن بپردازم، بحث اصالت یا Authenticity در موضوع روابط در سوشال مدیا بین برندها و مشتریان یا مخاطبانشان است. احراز صلاحیت و اصالت در فضای فیزیکی، فضای غیرمجازی و فضای بازارهای به اصطلاح سنتی و کلاسیک، به نظر می‌رسد که بسیار راحت‌تر باشد از فضای احراز اصالت در سوشال مدیا.
در سوشال مدیا شما تقریباً راهی برای احراز اینکه کسی که چیزی می‌گوید تا چه حد درست است و تا چه حد واقعی است، ندارید. به عبارت دیگر، گفته‌های افراد ملاک عملشان است و همان چیزی که خودشان معرفی می‌کنند، لااقل در گام‌های اول باید محل توجه مشتریان باشد.

اما در فضای فیزیکی، به هر حال با مراجعه به مکان، دیدن خود مکان، بررسی نشانه‌ها و شواهد، می‌شود به چیزهایی رسید. تمام موارد در رسانه‌های اجتماعی قابلیت قلب، تقلب و نمایش غیر حقیقی و غیر واقعی را دارد. به همین دلیل، بحث اصالت بحث مهمی است در بازار رسانه‌های اجتماعی و باید مورد توجه قرار بگیرد. این موضوع محل دعوا و شکایت متعدد است.
در برخی کشورها برای نمایش غیر واقعی و نمایش اطلاعات جعلی روی فضای اینترنتی، جرایمی در نظر گرفته شده و نکاتی در نظر گرفته شده که مجازات قانونی تلقی می‌شوند. در کشورهایی این موضوع مسکوت مانده. در ایران هم قوانین ناقصی در موردش وجود دارد ولی این قوانین آنگونه که باید الان تمام جوانب کسب و کار الکترونیکی را پوشش نمی‌دهند.

پتانسیل‌های بی‌شمار سوشال مدیا و آسیب فیلترینگ
س: در پایان، به عنوان جمع‌بندی، با توجه به این ویژگی‌ها و چالش‌ها، پتانسیل‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی را در چه می‌بینید؟ و چه دغدغه‌هایی در این زمینه وجود دارد؟
ج: در پایان به عنوان نکته جمع‌بندی هم بگویم که فضای سوشال مدیاها پتانسیل‌های انبوه و بی‌شماری را فراهم می‌کنند که به‌خصوص در خصوص کسب و کارهای خانوادگی، خانگی و کوچک، این سه دسته می‌تواند بسیار مفید باشد. برای پر کردن شکاف عقب‌ماندگی اقتصادی، ایجاد مولد بودن سرمایه‌ها و اتفاقاتی از این دست.
ولی عناد و کج‌فهمی برخی از صاحبان امضا و تصمیم‌گیران در سطح کشور، بر اینکه شبکه‌های اجتماعی را محدود کنند و فیلترینگ را انجام دهند و این کارها را انجام دهند و تصمیمات ناپخته، نسنجیده و تصمیماتی که همه‌جانبه نیستند و تصمیماتی که دارند از مراجع و مقاطعی می‌آیند که اصلاً فهمی از ماهیت اقتصادی شبکه‌های اجتماعی ندارند، این‌ها تمام آن پتانسیل را در واقع دارد از بین می‌برد و خاموش می‌کند و به عنوان یک آسیب جدی قابل رصد و طبقه‌بندی است.

برچسب ها: اسلایدر, برندینگ, فضای مجازی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/101935

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • “رسانه، قطب‌نمای اقتصاد؛ از محتوای زرد تا تخصیص بهینه منابع”
  • پالایشگاه‌های تهران و لاوان بازندگان رالی تولید و فروش در صنعت پالایش
  • روایتی از هویت ملی و حفاظت از محیط زیست با حمایت بانک صادرات ایران
  • تامین مالی ۳۴۳ میلیارد تومانی پروژه ۶۲۴ واحدی نهضت ملی مسکن رشت توسط بانک مسکن / سهم ۹۰ درصدی بانک مسکن در تامین مالی نهضت ملی گیلان
  • فعال‌سازی رسمی نخستین eSIM همراه اول؛ بیش از نیم میلیون نفر در صف استفاده
  • معرفی «سیم‌پوز» همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • برقراری باجه عصر در شعب منتخب مؤسسه اعتباری ملل
آخرین اخبار
  • جهش یک‌و‌نیم درصدی سهم اقتصاد دیجیتال کشور
  • گام بلند مخابرات ایران برای هم‌افزایی فعالان ارتباطات کشور است
  • آغاز احداث نیروگاه خورشیدی ۳۶ مگاواتی گلپایگان، توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس
  • توزیع بسته های کمک تحصیلی و معیشتی در استان سیستان و بلوچستان
  • قدردانی معاون پارلمانی وزیر اقتصاد از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از توسعه زنجیره خرما
  • مزایده عمومی املاک، فرصتی برای سرمایه‌گذاری مطمئن
  • افتتاح حساب غیرحضوری در فراز بانک ایران‌زمین
  • بانک دی؛ نایب‌قهرمان مقتدر سومین دوره سوپرکاپ فوتسال تهران
  • مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه طرح “افق” بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • دیدار مدیرعامل بانک شهر با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • بازدید نجارزاده از برخی شعب انتقال یافته بانک سابق آینده به بانک ملی ایران/ استمرار بی وقفه خدمات به مردم و تمرکز بر مشتری مداری
  • نقش پررنگ بانک مسکن در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی/ افزایش سرمایه بانک مسکن از اولویت هاست
  • کتاب راهنمای جامع رفع تعهدات ارزی در مناطق آزاد تجاری–صنعتی و ویژه اقتصادی منتشر شد
  • نشست مدیر عامل شرکت شستان و انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با رئیس جمهور
  • بیمه دی، تجلی مسیر نوآوری و اعتماد در صنعت بیمه

منهای اقتصاد
  • جهش یک‌و‌نیم درصدی سهم اقتصاد دیجیتال کشور
  • گام بلند مخابرات ایران برای هم‌افزایی فعالان ارتباطات کشور است
  • آغاز پویش ساخت و نوسازی مدارس با مشارکت همراه اول
  • حرکت اول، برگزیده جایزه ملی تأمین مالی فناوری و نوآوری ایران
  • غافل‌گیری ساکنان اکباتان با تصمیم مدیریت شهری
  • ناصر تقوایی درگذشت؛ آرامش بدون حضور دیگران!
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول در بزرگترین رویداد فناوری جهان

فیلم
    سیاست های بیمه مرکزی برای افزایش رضایتمندی مشتریان از صنعت بیمه اعلام شد + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ "پرویز خوشکلام خسروشاهی" درحاشیه سی ‌ویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه  گفت: بیمه مرکزی باید موضوع…
    گام مهم راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام برداشته شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی هنگام، پس از راه‌اندازی ساب استیشن اوره در ۳ ماه گذشته، متخصصان پتروشیمی هنگام موفق به تکمیل آخرین پازل سرویس‌های جانبی…
    اقدام اخلاقی محمد شریعتمداری که با تشویق فعالان صنعت پتروشیمی همراه شد
    پتروشیمی بندرامام و شرکت مخابرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف مشارکت در برنامه‌ریزی، طراحی، تامین، اجرا و بهره‌برداری مطلوب از زیرساخت‌ها و ابزارهای فناورانه مورد نیاز در شرکت…
    دکتر بهزادی: توسعه زنجیره پایین‌دستی کلید موفقیت صنعت پتروشیمی است / تجلیل از دکتر کریمی به پاس ارتقای سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، دکتر بهزادی مشاور…
    اجرای طرح "همدلی مومنانه" به همت کارکنان پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، تعداد ۴۰۰ بسته ی معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در قالب کمک های مومنانه، توسط کارکنان…
    یک استراتژی برد-برد برای مصرف گاز خانوار + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ دکتر علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اعلام کرد: در سال گذشته، این شرکت تقریباً یک‌سوم سال را با قطعی برق و گاز مواجه بود؛ اما امسال با…


عکس
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب