بیمه دی پیشگام در هوشمندسازی خدمات بیمه ای/تحقق شعار «دسترسی به بیمه در هر زمان و هر مکان» با پلتفرمهای دیجتال بیمه دی
اولویت بیمه دی در ارائه خدمات آنلاین بیمه ای، شعار «دسترسی به بیمه در هر زمان و هر مکان و بیمه در دستان مشتری» را تحقق بخشیده است.
فرهنگ اقتصاد _ اولویت بیمه دی در ارائه خدمات آنلاین بیمه ای، شعار «دسترسی به بیمه در هر زمان و هر مکان و بیمه در دستان مشتری» را تحقق بخشیده است.
رونمایی از سه پلتفرم دیجیتال بیمه دی در حوزه خدمات آنلاین بیمه ای
-مراسم رونمایی از سه خدمت جدید بیمهگری دیجیتال شرکت بیمه دی با حضور مهندس اوحدی معاون رئیسجمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حاجبابایی نایبرئیس مجلس شورای اسلامی ، هادی عبداللهی مدیرعامل شرکت بیمه دی، مسوولان بیمه مرکزی ، جمعی از مدیران و کارکنان بیمه دی و خانوادههای معظم شهدا برگزار شد.
در این مراسم که همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر بود از همسران و مادران خانواده های ۴۰ شهید گرانقدر جنگ ۱۲ روزه تقدیر شد.
مدیرعامل بیمه دی در این مراسم با اشاره به اینکه در راستای تحقق تحول دیجیتال و هوشمندسازی خدمات، سه خدمت بیمهگری جدید این شرکت آماده بهرهبرداری است، اظهار داشت: ارزیابی خسارت در بخش درمان به صورت کامل دیجیتالی شده و از این پس فرایند ارزیابی خسارت در بخشهای ویزیت، دارو، مراکز تشخیصی و بیمارستانی بهصورت هوشمند انجام میشود تا زمان پرداخت خسارت به حداقل برسد.
این موفقیت بیمه دی را به نخستین شرکت صنعت بیمه کشور در حوزه هوشمندسازی خدمات درمانی تبدیل خواهد کرد.
همچنین، سامانه ارزیابی خسارت خودرو و خرید بیمه نامه مسئولیت هیئت مدیره ساختمان نیز در سوپر اپلیکیشن «دیدار» در دسترس همه هموطنان است و این نرم افزار بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار کاربر فعال دارد.
سوپراپلیکیشن «دیدار»
این پلتفرم جامع با طراحی ساده و کاربرپسند، خدمات بیمهای را از طریق تلفن همراه در دسترس بیمهگذاران قرار میدهد.
کاربران از طریق «دیدار» قادر خواهند بود بیمهنامه خود را خرید، تمدید، مدیریت کنند و حتی خسارت را ثبت و پیگیری نمایند، به گونه ای که همه با چند کلیک و بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات بیمه ای می توانند برخوردار باشند.
سامانه برخط صدور و استعلام بیمهنامه
این سامانه به کاربران امکان میدهد در زمان کوتاهتری نسبت به صدور بیمهنامهها اقدام کرده، وضعیت را استعلام کنند و گزینهها را مقایسه نمایند؛ امکانی که برای بیمهگذاران با اسناد و نیازهای پیچیده، ارزش افزوده قابلتوجهی ایجاد میکند و تجربه خدمت را شفافتر و سریعتر میسازد.
چتباتهای هوشمند پشتیبانی و پلتفرمهای دادهمحور در کنار خدمات فروش و مدیریت، بیمه دی قابلیتهای پشتیبانی هوشمند را نیز فراهم آورده است؛ از جمله چتباتهای ۲۴ ساعته که پاسخگوی سؤالات کاربران هستند و پلتفرمهای تحلیل داده که به شرکت کمک میکنند نیازهای بیمهگذاران را بهتر درک و خدمات را دقیقتر ارائه دهند.
در مجموع این پلتفرمها فرایندها را سادهتر، سریعتر و شفافتر کرده و پاسخگوی نیازهای گسترده خانوادههای تحت پوشش بیمه دی هستند.
بیمه دی و تحقق دسترسی به بیمه در هر زمان و هر مکان و بیمه در دستان مشتری
در سال ۲۰۲۴ بازار جهانی بیمه آنلاین، ارزشی معادل ۲۹۲ میلیارد دلار داشت و تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۳۱۶ میلیارد دلار می رسد و با نرخ رشد مرکب سالانه ۸.۴۱ درصدی تا سال ۲۰۳۵ به ۷۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید . این ارزش قوی نشاندهنده پذیرش سریع پلتفرمهای دیجیتال برای خدمات بیمه، بهبود تجربه مشتری از طریق فناوری و افزایش تقاضا برای محصولات بیمهای شخصیسازی شده است. افزایش نفوذ اینترنت در جهان، افزایش تقاضا برای راهحلهای آسان و نوآوریهای فناوری بیمه از عوامل رشد بیمه آنلاین به شمار می رود. در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از معاملات بیمه شامل نوعی اتوماسیون از جمله چتباتهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که تجربه مشتری و کارایی عملیاتی را بهبود می بخشد که تا سال ۲۰۵۰ به ۶۳ درصد خواهد رسید.
ورود فناوری اطلاعات به بخش بیمه با تکیه بر همکاری با شرکتهای فناوری پیشرفته و ارائه خدمات بیمهای با کیفیتی متفاوت و «شفاف»، در حالیکه محصولات موجود را تغییر میدهد، مزیتهای رقابتی ایجاد میکند.
دیجیتالی شدن رابطه بین بیمهگران و مصرفکنندگان را تغییر میدهد، جایی که اصول راهنما، شفافیت و اعتماد هستند و تعامل بین آنها از طریق کانالهای فروش و توزیع دیجیتال انجام میشود.
اجرای موفق فناوریهای نوآورانه به بیمهگران امکان میدهد با بهینهسازی هزینهها و افزایش فروش، به دلیل پاسخ مناسب به نیازها و انتظارات مشتریان بر اساس تحلیل دادههای بزرگ و افزایش ارزش افزوده برای مصرفکنندگان، سود خود را افزایش دهند، هر شرکت بیمهای باید بر اساس تحلیل دقیق نیازهای شخصی، بر انتخاب استراتژی دیجیتال آینده تمرکز کند که شرط مهمی برای تبدیل شدن به سازمانی پایدار و سودآور است.
این تنها نیاز به پیروی از نوآوریهای فناوری نیست، بلکه دستیابی به تمایل برای تبدیل شدن به یک رهبر نوآور است که تغییرات حال را رقم میزند.
در توسعه محصولات بیمهای شخصیسازی شده، بیمهگران با بهرهگیری از تحلیل دادهها و پلتفرمهای دیجیتال، سیاستهای بیمهای را متناسب با نیازهای فردی مشتریان تنظیم میکنند.
بازار بیمه آنلاین توسط پیشرفتهای فناوری و تغییرات در اولویتهای مصرفکنندگان هدایت میشود. با ادامه تحول دیجیتال، بیمهگران احتمالاً از ابزارهای پیشرفتهتری برای ارزیابی ریسک و تعامل با مشتری استفاده خواهند کرد.
ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی فرآیندهای بیمهگری را بهبود میبخشد، در حالیکه محصولات بیمهای شخصیسازی شده، به نیازهای متنوع مصرفکنندگان پاسخ میدهند.
استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش خسارت و اتوماسیون در فروش بیمه، نمونههای قابل توجهی از تحولات هوش مصنوعی که در بیمه به کار رفته هستند که بیمه دی در این زمینه پیشگام و پیشتاز است.
مضافا شرکتهای بیمه گر ایرانی از جمله بیمه دی میتوانند شش اقدام کلیدی انجام دهند تا سازمانهایی بسازند که در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی عملکرد بهتری داشته باشنداین موارد عبارتنداز:
۱-هماهنگی مدیران ارشد حول نقشه راه کسبوکار محور برای تحول هوش مصنوعی.
۲-ایجاد تیم استعدادهای مناسب.
۳-پذیرش مدل عملیاتی که قابلیت اندازه گیری داشته باشد.
۴-استفاده از فناوری برای سرعت و نوآوری توزیعشده.
۵-جای دادن داده در همه جا.
۶-سرمایهگذاری در پذیرش و مدیریت تغییر.
رونمایی از سه پلتفرم دیجیتال خدمات بیمه ای بیمه دی نشان می دهد که به نیاز مشتریان در اهمیت و کیفیت خدمات هنگام استفاده از بسترهای دیجیتال را به خوبی درک کرده است.
از طرف دیگر بر استفاده از فناوریهای ارتباطی و شبکهای مانند هوش مصنوعی برای پشتیبانی از خدمات مشتریان تأکید دارد تا مشتریان بتوانند با اطمینان بیشتری اطلاعات خود را به صورت آنلاین ارائه دهند و هنگام مواجهه با مشکلات در بیمه آنلاین، کمک سریع دریافت کنند.
به هر روی، بیمه دی با رونمایی از سه پلتفرم فوق،راهبرد بیمه الکترونیک را دنبال می کند که نتیجه به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت اطلاعات است که تحولی عمیق در نحوه فروش بیمه و دریافت خسارت به همراه دارد.
این فرآیند از یک سو سطح ارتباطات با بیمه گزار را افزایش داده و از سوی دیگر، دامنه خرید و فروش مجازی بعضی از انواع بیمه نامه را وسیع تر می کند.
سوپر اپلیکیشن دی دار زمینه تحقق اهداف بلندی چون عدالت محوری و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت ، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رقابت و کمک به رشد بازار را فراهم می سازد و نشان می دهد که ضرورت تحول دیجیتال توسط بیمه دی در بازار بیمه کشور به خوبی شناخته شده است.
درپایان بایدتاکید کرد،که اولویت بیمه دی در ارائه خدمات آنلاین بیمه ای، شعار «دسترسی به بیمه در هر زمان و هر مکان و بیمه در دستان مشتری» را تحقق بخشیده است.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: