پستبانک، دیجیکالا و دیجیپی برای پرداخت تسهیلات تفاهمنامه امضا کردند
پستبانک، دیجیپی و دیجیکالا برای تامین اعتبار برای کاربران خود تفاهمنامه سهجانبهای ۳۰ اردیبهشت ماه در حاشیه نمایشگاه بینالمللی اینوتکس امضا کردند.
فرهنگ اقتصاد – بر اساس این تفاهمنامه، اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تامین شرایط خرید اقساطی و اعتبارات خرد برای کاربران پستبانک، دیجیپی و دیجیکالا فراهم خواهد شد. در این همکاری، پستبانک تامینکننده مالی اعتبار، دیحیپی تسهیلکننده و ارائه دهنده فرآیند تخصیص اعتبار و دیجیکالا فراهمکننده بستر خرید آنلاین برای کاربران خواهد بود. این اعتبار در قالب تسهیلات با نرخ سود مصوب بانک مرکزی به مشتریان اعطا میشود.
تامین و اختصاص اعتبار به کاربران متقاضی وامهای خرد، بدون نیاز به ضامن، امکان خرید اقساطی کاربران از دیجیکالا و تمرکز بر اعتباردهی به کاربران مناطق روستایی، شهرهای کوچک و مناطق کمبرخوردار از جمله اهداف این همکاری عنوان شده است.
بهزاد شیری، مدیرعامل پستبانک در این مراسم با اشاره به تحولات دیجیتال دنیای امروز در بستر الکترونیکی، گفت: کشور ما به سرعت به دنبال توسعه این خدمات است و یکی از فراهمکنندگان این بستر دیجیکالاست که با امضا این تفاهمنامه فرصت توسعه خرید و فروشِ الکترونیکی کالا را در شهرها و به تناسب آن در روستاها توسعه بدهیم.
مدیرعامل پست بانک ایران با تاکید بر ظرفیت پست بانک برای ارائه خدمات الکترونیکی اعلام کرد: با این همکاری مشترک میتوانیم خدمات ارزندهای به مردم کشور در شهرها و روستاها ارائه کنیم.
در ادامه این مراسم حمید محمدی، مدیرعامل دیجیکالا با بیان اینکه یکی از شاخصهای توسعه یافتگی کشورها ضریب نفوذ تجارت الکترونیکی است، گفت: با اینکه در دو سال گذشته این صنعت با سرعت بالایی در کشور رشد کرده، همچنان از سطح مطلوب تجارت الکترونیکی در کشور عقبتر هستیم و باید قدمهای بزرگتری برای توسعه تجارت الکترونیکی برداریم.
محمدی افزود، بخش بزرگی از جمعیت کشور در شهرهای کوچک و روستاها ساکناند و در این مناطق پتانسیل جذب ظرفیت تجارت الکترونیکی بیشتر است. ما در این همکاری کوشیدهایم با استفاده از ظرفیتهای پست بانک ایران با حضور فیزیکی در مناطق کمبرخوردار و محروم، قدمهای بزرگتری در توسعه تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال برداریم.
مدیرعامل دیجیکالا با تاکید بر کمکهای مالی و بانکی پست بانک برای ارائه خدمات اعتباری به مشتریان، تامینکنندگان و فروشندگان روی پلتفرم مارکت پلیسی دیجیتال کالا، گفت: با این خدمات میتوان مشتریان شهرهای کوچک و مناطق روستایی را برای استفاده از ظرفیتهای تجارت الکترونیکی توانمندتر کرد و فرصتهای بیشتری در اختیار عرضه کنندگان و فروشندگان این مناطق قرار داد تا از ظرفیت مارکتپلیس دیجیکالا برای معرفی محصول خود به میلیونها کاربر بهرهمند شوند.
هومن امینی، مدیر عامل دیجیپی نیز با اشاره به اینکه فینتک در چند سال گذشته به دنبال کمک به فراگیری مالی در کنار صنعت تجارت الکترونیکی بوده است، گفت: تلاش ما در دیجیپی این است که ابزارها و خدماتی را در حوزه اقتصاد دیجیتال بالاخص تجارت الکترونیکی معرفی کنیم تا افرادی که پیش از این، امکان استفاده از سرویسهای مالی را در زندگی روزمره خود نداشتهاند، به سهولت به این خدمات دست یابند.
امینی حضور در کنار پست بانک را فرصتی برای گسترش این خدمات اعلام کرد و ادامه داد: این قرارداد فرصت و ابزاری برای دستیابی به رسالت ما در تحقق فراگیری مالی فراهم میکند.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: