سه شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-09
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تامین مالی بیش از ۶ همتی نهضت ملی در استان سیستان و بلوچستان توسط بانک مسکن | ثبت بالاترین نرخ رشد سپرده‌ها در پنج سال اخیر؛ جهش ۳۴ درصدی منابع بانک کشاورزی | اجرای سیاست‌های اعتباری بانک کشاورزی همراستا با اهداف بنیادین قانون اساسی | اعطای لوح و تقدیر نامه سومین رویداد فناورانه «صدرا» به موسسه اعتباری ملل | برنامه‌ بانک توسعه صادرات ایران برای توسعه فعالیت‌های ارزی و ریالی در استان های کشور |

کد خبر: 11870
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1400 - ۲۳:۵۳

روابط عمومی های پیشرو؛ شاهرگ اصلی سازمان های پساکرونایی

وضعیت جهان پس از کرونا ، اگرچه با مسکن هایی مانند واکسن در پی کم کردن آمار مرگ و میر است اما تا چندین سال آینده بر نوعی از سبک زندگی تاکید می کند که شاید بخشی از تغییرات عمده در جامعه را در دنیا به اثبات برساند.

فرهنگ اقتصاد – یکی از مهمترین تغییراتی که شاید بعد از کرونا نیز بازگشت نخواهد داشت، تغییر شکل سازمان ها و به ویژه خدمات رسانی الکترونیک آنها است. به نحوی که تمایل به دیدار حضوری و پیگیری فردی برای بسیاری از امور برای همیشه جای خود را به شکل گیری پیشخوان های الکترونیک خواهد داد.

در این شرایط قاعدتا با کمرنگ شدن فیزیک ادارات، به شرایط تازه ای در حوزه مدیریت روابط عمومی ها بر خواهیم خورد. با کمرنگ شدن امنیت مراسم و دیگر برنامه های رفاهی که معمولا روابط عمومی ها عهده دار آن بودند؛ روابط عمومی های زیادی کارکرد خود را از دست داده و می دهند.

اما آنچه در سازمان های پساکرونایی بیش از همه خودش را به ساختار سازمان تحمیل کرده این است که کل پیکره سازمان در پیشخوان مجازی آن تبدیل به یک روابط عمومی پیشرفته است.

به عبارتی همه پرسنل سازمان برای اعلان ها، پیگیری ها، جوابگویی ها، رفت و آمدها و … تقریبا هر کاری که با مخاطب دارند و مخاطب با آنها درگیر است نیاز به یک سری از مهارتهای روابط عمومی الکترونیک دارند.

شاید برای دستیابی به  بهترین الگوی روابط عمومی ایده آل سازمان های پساکرونایی قدری زود باشد اما حتی طرح این موضوع که روابط عمومی در سازمانی که تماما تبدیل به مجموعه ای از سلول های ارتباطی شده و مستقیم ترین ارتباط را با مردم دارد ، دقیقا باید کجا بایستد؟ باید در مجامع علمی و مدیریتی مورد تحقیق قرار بگیرد و فراتر از اینکه بخواهیم برای برخی مشاغل کنونی روابط عمومی که تحت تاثیر کرونا عملا هیچ خروجی ندارندکارآفرینی کنیم تا شغل این افراد از دست نرود .در این خصوص باید جایگاه مناسبی برای  روابط عمومی در سازمان های الکترونیک در نظر گرفته شود.

تغییر شکل روابط عمومی در سازمان پساکرونایی یکی از توابع تغییر شکل کل سازمان است. سازمان ها در فضای کرونایی ( چه در شکل بحرانی اش و چه از لحاظ غیرحضوری بودنش)  باید تا حد امکان کوتاه تر و تخت تر ، واکنش سریع تر و بی واسطه تر باشند و شاید در این شرایط نقش مدیران میانی تا حدی تضعیف شود. به عبارتی از نظر مدیریتی ، ما از سازمانی بلند با رده های مختلف مدیریتی رفته رفته به سازمانی شبکه ای شبیه سازمان های صنایع خلاق و استارتاپ ها مثل گوگل و آمازون می رسیم.

از منظر دیگر برخی از سازمان های دوران پساکرونا عملا تبدیل به یک سازمان روابط عمومی بزرگ شده است. در این زمان روابط عمومی ها به عنوان مدیران ارتباطی که توانایی ارتباط با واسطه با مخاطب را از پیش داشته اند، می توانند به عنوان رهبران سازمان کل همکاران خود را برای چنین وضعیتی یاری کنند و شکاف ها و مسائلی که در این بین پیش می آید را با مهارت ارتباطی خود بهبود بخشند و در فواصل سلولهای سازمانی که از یک ساختار هرمی به شکل شبکه ای در آمده قرار بگیرند.

البته در این شرایط کم هم نیستند روابط عمومی هایی که چون جای خود را در شرایط جدید نمی دانند عملا به بخش زائد و قابل حذف سازمان ها و نهادها تبدیل می شوند.

سازمان های پساکرونایی کارشان هر چه باشد ، یک نهاد ارتباطاتی هستند و شکل شان شبیه رسانه هاست و روابط عمومی ها نیز برای این سازمان ها بایدبسیار قوی عمل کنند و جایگاهشان را به تثبیت برسانند.

دکتر ناصرالدین اسلامی فرد – مدیریت روابط عمومی و بین الملل بیمه رازی

برچسب ها: الکترونیک, بیمه رازی, روابط عمومی, کرونا

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/11870

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • نشان عالی کیفیت در صنعت اپراتوری به مدیرعامل همراه اول اعطاء شد
  • مقامات استان کرمانشاه، خواستار مداخله وزیر دفاع در پرونده یک استعفای پرابهام شدند
  • بدعتی نو در صنعت پتروشیمی ایران، کسب مقام اول دیگر به معنای موفقیت و پاداش نیست؛ بلکه به معنای خداحافظی با صندلی مدیریت است!!!
  • تقدیر صندوق بازنشستگی نفت از موفقیت صادراتی بزرگ شرکت نفت سپاهان
  • مدیریت هادی عبداللهی چگونه این شرکت را به صدر صنعت بیمه رساند
  • بیمه دی پشتیبان جامعه در عصر تهدیدات نوین
  • رشد ۱۱۰ درصدی مبلغ اوراق گام صادر شده توسط بانک کشاورزی / تخصیص ۴۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار به زنجیره‌های تولید بدون خلق پول جدید
آخرین اخبار
  • فرزین: ارزش پتروشیمی بندر امام را به ۴۰۰ میلیون دلار افزایش خواهیم داد/ عباس‌زاده: پروژه‌های پتروشیمی،۱۳ میلیارد دلار دیگر ارز لازم دارند / اخلاقی: اعتبار هلدینگ خلیج‌فارس، ضامن ایفای تعهدات این مجموعه است/ امین‌نژاد: حدود ۲ میلیارد دلار از تعهدات بیدبلند خلیج‌فارس با خوش‌حسابی پرداخت شده است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت صنایع پتروشیمی شهید رئیسی گلستان
  • نقش ماندگار شهدا در اعتلای ایران اسلامی
  • قهرمانی تیم تیراندازی و درخشش تیم های دو و میدانی و شطرنج پارس در رقابت های شیراز+عکس
  • تامین مالی بیش از ۶ همتی نهضت ملی در استان سیستان و بلوچستان توسط بانک مسکن
  • گامی دیگر در مسیر نظم، ایمنی و تعالی بهره‌وری عملیاتی
  • ثبت بالاترین نرخ رشد سپرده‌ها در پنج سال اخیر؛ جهش ۳۴ درصدی منابع بانک کشاورزی
  • اجرای سیاست‌های اعتباری بانک کشاورزی همراستا با اهداف بنیادین قانون اساسی
  • اعطای لوح و تقدیر نامه سومین رویداد فناورانه «صدرا» به موسسه اعتباری ملل
  • برنامه‌ بانک توسعه صادرات ایران برای توسعه فعالیت‌های ارزی و ریالی در استان های کشور
  • پرداخت ۱۵۱ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری توسط بانک سپه تا پایان آبان‌ماه
  • عبور بانک رفاه کارگران از ۴۱۰ هزار میلیارد ریال تامین مالی واحدهای تولیدی
  • هدیه روز مادر از سوی بانک مسکن؛ سه بانوی زندانی جرایم غیرعمد از بند رها شدند
  • گام بلند «وبصادر» به سمت ایستگاه نسبت کفایت سرمایه ۸ درصد

منهای اقتصاد
  • گاز ساختمان های تحت مدیریت دولت قطع شود/ کارکنان با لباس زمستانه در محل کار حاضر شوند/ با پرده مناسب، عایق درب و پنجره ها به آسانی می توان از هدر رفت گرمای خانه و محل کار جلوگیری کرد
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت

فیلم
    اینجا میدان تولید است . هر روزمان جهاد است و هر نفسمان ایثار
    راز افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده توجه به نیروی انسانی است
    فرهنگ اقتصاد _ آموزش، تامین امنیت روانی، بهداشت کار و استقرار نظام دستمزد عادلانه نیازهای اصلی در مواجهه با نیروی انسانی است.

    افزایش تولید و ایجاد ارزش…
    کسب رتبه دوم فروش پتروشیمی بندرامام در بازار بورس کالا و انرژی بین شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس
    فرهنگ اقتصاد _ در هفت ماهه نخست امسال، پتروشیمی بندرامام با ثبت فروش بیش از ۲ میلیون و ۸۰ هزار تن، رشد چشمگیر ۳۴ درصدی نسبت…
    ورود رآکتور اوره به سایت  پتروشیمی هنگام
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی هنگام، این تجهیز کلیدی که قلب واحد تولید اوره را تشکیل می‌دهد، پس از عبور از مراحل حمل و جابه‌جایی تخصصی، اکنون در محدوده سایت…
    مانور عملیات آب رسانی به ماشین های آتش نشانی در زمان قطع منابع آب از شرکت تامین کننده تیرماه ۱۴۰۴
    فعالان بازار سرمایه، پتروشیمی اروند را زیر ذره‌بین بردند
    شریعتمداری: مردم ماهشهر را سهامدار صنایع پایین دست کنیم
    فرهنگ اقتصاد _ مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی شهید تندگویان بر ایجاد صنایع پایین دستی در ماهشهر با سهامداری مردم منطقه با هدف اشتغالزایی…


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب