پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-18
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

ریال دیجیتال در «بانک دی» عملیاتی شد | اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، بیست و هفتم آذرماه | کسب رتبه ۱۱۹ در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان با ۴۳ پله صعود | اسامی برندگان نهمین سوگواره عکاسی محرم ایران زمین اعلام شد | بانک کشاورزی تکیه‌گاه کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی است/ دولت افزایش سرمایه این بانک را در اولویت قرار دهد |

کد خبر: 17037
تاریخ انتشار: 4 آبان 1400 - ۱۶:۵۳

حرکت از چشم‌انداز به‌سوی کیفیت

وقتی تجربه مشتری به ارائه خدمات برتر تبدیل می‌شود

فرهنگ اقتصاد _ مهم‌ترین هدف یک بانک دیجیتال این است که مشتری در تعامل با آن به تجربه‌ای شیرین، لذت‌بخش و ماندگار دست یابد و به‌مرورزمان با آن نهاد مالی ارتباط عاطفی معنادار برقرار کند. ازآنجاکه فلسفه وجودی بانک‌های دیجیتال برآمده از خلاقیت، دقت، انعطاف، قابلیت سریع تغییر و چابک سازی بخش‌های مختلف است، رصد دقیق نیازهای متنوع و رفتار مشتری در میان‌مدت و بلندمدت در بسترهای گوناگون می‌تواند تجربه مشتری را به ارائه خدمات برتر تبدیل کند و تمایز موردنیاز را بین خود و سایر رقبا به وجود آورد. در این مقاله راهکارهای تبدیل تجربه مشتری به محصول و خدمت در بانک ایران‌زمین در مقام بانکی تمام‌دیجیتال در آینده، بررسی خواهد شد.
اولویت قرار دادن مشتری به معنای واقعی کلمه
تجربه بانک‌های دیجیتال موفق در جهان نشان می‌دهد، هرگاه مشتری به‌جای محصول، محور قرار می‌گیرد و محصول بر اساس نیاز واقعی او طراحی می‌شود، تحولات عظیمی در آن نهاد مالی به وقوع می‌پیوندد. از سویی برای رسیدن به رشد پایدار، کاهش حجم فعالیت‌های غیر اصلی، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌های راهبردی در کنار توزیع چندکاناله و یکپارچه خدمات در بسترهای آنلاین، تلفن همراه و شعبه، ضرورتی انکارناپذیر برای هر بانک دیجیتال در کشور است.
قدم بزرگی که بانک ایران‌زمین در این مسیر برداشته است این است که این بانک با هدف افزایش رضایت مشتری در کانال‌های مختلف، امکان دسترسی تمامی شعب و مشتریان خود را به یک پلتفرم دیجیتال (فراز) فراهم کرده و در آینده زمان حضور مشتری را در شعبه به حداقل می‌رساند. این همان برداشتن گام واقعی در مسیر دیجیتالی‌شدن است. از سویی در اولویت قرار دادن مشتری از سوی یک نهاد مالی به معنای فراموش کردن سود آن نهاد نیست؛ برعکس این اولویت قرار دادن، یک تعامل سودآور دوسویه و یک بازی برد-برد هم برای بانک و هم برای مشتری است. توجه داشتن به این مسأله، جنبه تبلیغاتی تمرکز و توجه به مشتری را به صفر می‌رساند و محور قرار دادن او به‌مثابه نیاز وجودی بانک در نظر گرفته می‌شود.
رویکرد بانک در مسیر تبدیل تجربه مشتری به محصول
این نهاد مالی طی پنج سال تحقیق و بررسی و برداشتن گام‌های عملی مهم در مسیر دیجیتالی‌شدن، به این اعتقاد راسخ رسیده است که در سازمان‌دهی، فناوری و فرهنگ باید بر موارد ذیل متمرکز شود.

الف. حرکت از چشم‌انداز به‌سوی کیفیت
بانک ایران‌زمین به این نتیجه رسیده است که به‌جای تعیین تمامی الزامات محصول از قبل، بر کیفیت نرم‌افزارهای خود و فراهم کردن بستر بازخورد سریع برای مشتری متمرکز شود تا از این طریق بتواند نیازهای حقیقی او هرچه بهتر تشخیص دهد.
ب. حرکت از زمان‌بندی به‌سوی بهره‌وری
بانک ایران‌زمین معتقد است که پروژه‌های بزرگ با زمان‌بندی ثابت باید کنار گذاشته شوند و در مقابل توسعه سریع نرم‌افزار و توانایی اعمال تغییر سریع در محصول در دستور کار قرار گیرد.
ج. حرکت از تعیین هزینه ثابت به‌سوی ارزش
بانکداری دیجیتال مبتنی بر فناوری و پلتفرم است و نیاز مداوم به اصلاح نرم‌افزار، جزو جدانشدنی این مدل از بانکداری است. بدیهی است که تفکر سنتی نسبت به بودجه و هزینه کرد در این بستر جایی ندارد و بانک ایران‌زمین بر اساس آزمون ماهانه کاربری محصول، سرمایه‌گذاری در دوره‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری خطرپذیر را نیز در برنامه خود گنجانده است.
د.توسعه تفکر طراحی
مبتنی بر این رویکرد، فرایند و اصول طراحی محصول کاملاً دگرگون می‌شود و استفاده از تحقیقات مشتری و درک نیازهای او در اولین فاز طراحی قرار می‌گیرد و پس از آزمون ایده‌ها، محصول موردنظر توسعه می‌یابد.
ه.جذب نیروی انسانی متخصص
کمک گرفتن از متخصصان بازاریابی دیجیتال، طراح تجربه کاربری، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار آشنا با رویکردهای چابک و متخصصان دوآپس (توسعه و عملیات)، می‌تواند زمان ارائه خدمت به مشتریان را در شعبه به حداقل برساند و فرایند خدمت‌رسانی به مشتریان شرکتی را نیز از چندروز به چندساعت تبدیل کند.
و.تحلیل هوشمندانه بازخوردها
بانک ایران‌زمین بر این مسأله آگاه است که پس از مشخص کردن خلاقانه‌ترین روش‌های تعامل با مشتری، باید بر جمع‌آوری بازخورد متمرکز شود و به نیازهای کلیدی مشتریان بپردازد. ترکیب نتایج حاصله از بازخوردها با تصویر کلی، نقاط قوت و ضعف هر یک از روش‌های تعاملی را مشخص می‌کند؛ همچنین این نهاد مالی بر تجزیه‌وتحلیل هوشمندانه بازخوردها نیز واقف است و پس از دست‌یابی به نتیجه نیز پاسخ مناسب را به مشتری خود خواهد داد.
این تنها بخشی از رویکرد بانک ایران‌زمین در مسیر تبدیل تجربه مشتری به محصول است. این نهاد مالی مردمی دریافته است برای رسیدن به نتیجه مطلوب و تحقق چشم‌انداز، باید شاخص‌های کلیدی عملکرد، نقش‌ها و مسئولیت‌های سازمانی، فرایندها، فناوری؛ همچنین اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری را تقویت کند؛ همچنین بانک ایران‌زمین می‌داند به‌منظور موفقیت در یک محیط دیجیتال- که با تغییر و خلاقیت مداوم معنا می‌شود- باید مؤثرترین راه‌های برقراری ارتباط با مشتریان را کشف کند و نیازهای آن‌ها را با روش‌های جدیدتر برطرف سازد.
تبدیل خدمات مشتری به موفقیت مشتری در بانک ایران‌زمین
بانک ایران‌زمین در جایگاه بانکی مسؤول در برابر مشتری، نمی‌تواند به این مرتبه بسنده کند که تنها پاسخ گوی نیازهای او یا برطرف‌کننده صرف مشکلاتی باشد که حین استفاده از محصول بانک با آن مواجه شده است. این بانک علاوه بر واکنش‌گرا بودن، در پی آن است که کنش‌گرا نیز باشد و این وظیفه اصلی سازمانی است که مبتنی بر سرویس ارائه‌دهنده خدمات ابری پایه‌ریزی شده است.
بانک ایران‌زمین بر آن است که در مسیر روشن و روبه رشد خویش، خدمات مشتری را به موفقیت مشتری تبدیل کند و برای مثال اگر کاربری به ما پیشنهادی را ارائه یا مشکلی را گزارش کند، وظیفه ما این است که بهترین راهکار برای ارتقای نرم‌افزار خود و محصولات جدید به او ارائه و به مشتریان خود کمک کنیم تصمیم بهتری برای استفاده از امکانات موجود در بانک بگیرند.
نگاه بانک ایران‌زمین، نگاه یک تعمیرکار نسبت به رفع نقایص محصولات طراحی‌شده نیست، بلکه با هر بار رصد و تحلیل بازخورد به ارائه خدمت یا نرم‌افزاری جدید، متوازن و هم‌تراز با نیاز مشتری می‌اندیشد؛ خدمتی که بتواند ارزش بیافریند و درعین‌حال مشکل مشتری را نیز برطرف کند.
تجربه مشتری همه‌چیز است
همه‌گیری کرونا سخت‌گیرترین مربی یک قرن اخیر برای اغلب کشورهای جهان و ازجمله ایران بوده است. این پدیده تاریک با تمام خونریزی‌ها و مصائب غیرقابل‌انکاری که به همراه آورد، نیازهای جدی و حیاتی ما را در حوزه‌های گوناگون پیش چشممان آورد و یکی از این نیازها، ضرورت غیرقابل‌انکار ارائه خدمات غیرحضوری مالی و بانکی به‌طور کامل به مشتریان بود.
خوشبختانه با تمام موانعی که وجود داشت و مشکلاتی که در زمینه ارائه خدمات غیرحضوری بر قلب ما چنگ می‌انداخت، بانک ایران‌زمین توانست تجربه شیرین و ماندگاری از همدلی، همکاری و ارائه خدمت غیرحضوری در حافظه مشتریان خود ثبت کند. تجربه مشتری همه‌چیز است و تیم تحقیقاتی این نهاد مالی از بازخوردهای مشتریان خود همچون گنجی گران‌بها در پیشبرد مقاصد و طراحی محصولات ارزنده استفاده خواهد کرد.
این مهم هم‌اینک درباره پلتفرم فراز با چهار هزار مشتری به‌صورت پایلوت در حال پیگیری و انجام است و نتیجه آن به لطف الهی در آینده نزدیک در اختیار مردم شریف ایران‌زمین قرار خواهد گرفت. بانک ایران‌زمین برای تک‌تک مشتریان، مدافعان سلامت و ملت بزرگ ایران، سلامتی و توفیق روزافزون آرزو می‌کند.

برچسب ها: بانک ایران زمین, بانکداری دیجیتال, خدمات

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/17037

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال
  • حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال؛ چالش‌های محتوا، اعتبار و بازاریابی
  • اسامی شعب فعال بانک مسکن در روز سه شنبه چهارم آذرماه اعلام شد
  • سیاست‌های شش‌گانه بهره‌وری ایمیدرو در راستای برنامه هفتم توسعه
  • رشد ۱۱۱ درصدی سرمایه شرکت بیمه دی/ افزایش سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی به ثبت رسید
  • پتروشیمی جم موفق به اخذ مجوز رسمی ارائه خدمات درمانی از وزارت بهداشت شد
  • عرضه فوق العاده پلی پروپیلن با هدف تامین نیاز بازار
آخرین اخبار
  • آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب و احداث مخزن آب شهرک طالقانی/ کلنگ‌زنی و رونمایی از پروژه‌های احداث مدرسه و هنرستان در بندرامام
  • آغاز دو پروژه مهم آب‌رسانی توسط پتروشیمی بندرامام در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی
  • اعتبار ۳۰۰ میلیاردریالی پتروشیمی شهید تندگویان برای مدرسه‌سازی در قلب بندر امام خمینی (ره)
  • بخش خصوصی واقعی می تواند زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی را محقق کند
  • ریال دیجیتال در «بانک دی» عملیاتی شد
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، بیست و هفتم آذرماه
  • کسب رتبه ۱۱۹ در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان با ۴۳ پله صعود
  • گامی اساسی در مسیر تحول دیجیتال پتروشیمی اروند
  • اسامی برندگان نهمین سوگواره عکاسی محرم ایران زمین اعلام شد
  • بانک کشاورزی تکیه‌گاه کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی است/ دولت افزایش سرمایه این بانک را در اولویت قرار دهد
  • تلفیق تجربه و دانش در مسیر بالندگی و رشد سازمان
  • ۴۶ بانوی زندانی جرائم غیرعمد با حمایت بانک سپه به کانون خانواده بازگشتند
  • تعامل مؤثر بانک توسعه صادرات ایران با بنگاه‌های تولیدی و صنعتی صادرات محور
  • تحقق ۱۱۱ درصدی تکالیف تسهیلات مکانیزاسیون/ تزریق بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال به ناوگان ماشین آلات کشاورزی
  • آغاز زندگی ۶۸ هزار عروس و داماد در ۹ ماه ۱۴۰۴ با وام ازدواج بانک صادرات ایران

منهای اقتصاد
  • روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری
  • تحول دیجیتال راه‌آهن؛ از هم‌افزایی با همراه اول تا تعریف شراکت راهبردی فناورانه
  • پیام تسلیت دکتر جلال بهمنی مدیر مسئول “پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ اقتصاد” در پی درگذشت پسرعمه مهندس حجت مرادی
  • نخستین ارائه VoLTE در رومینگ بین‌الملل توسط همراه اول
  • بومی‌سازی فناوری به روایت مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در نمایشگاه «تستا»
  • گفت ‌وگوی اختصاصی «فرهنگ اقتصاد» با استاد منوچهر سهیلی شمیرانی؛ (پاسدار اصالت موسیقی ایرانی):”هنر را معشوق بدانید، نه منبع معاش”
  • برگزاری سمینار هوش مصنوعی در حوزه‌های تخصصی رادیولوژی با مشارکت همراه اول

فیلم
    امسال بودجه مسئولیت اجتماعی را به آموزش و پرورش و تجهیز مدارس اختصاص دهید
    گزارش تصویری فرآیند ارزیابی یازدهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و اخذ تندیس بلورین توسط شرکت پتروشیمی اروند 1403
    نحوه دریافت غیرحضوری كارت‌های بانك ملت با طرح‌های متنوع/ ویدیو
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این ویدیو طرح‌های جدید و متنوع کارت های بانک ملت و نحوه سفارش آن به صورت کاملا غیرحضوری از طریق برنامه‌های…
    گزارش تصویری راهپیمایی جمعی از پرسنل و مدیران شرکت پتروشیمی اروند در مجتمع به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و امام (ره ) و رهبری نظام
    اعطای وام خرید لوازم خانگی و دیجیتال در بانک ایران زمین
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ متقاضیان می توانند به شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور مراجعه و ضمن تکمیل فرم اعطای تسهیلات طرح یارا، تا سقف…
    امضای تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک بین بانک تجارت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این تفاهم‌نامه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست،…
    پیام مدیرعامل بانک دی به مناسبت فرا رسیدن سال نو
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی بانک دی؛ متن پیام بدین شرح است:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    همکاران گرامی، سهامداران محترم، مشتریان عزیز و خانواده‌های معزز…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب