سه شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-02
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

بانک صادرات ایران مسیر مردم‌داری را با پشتوانه پیشکسوتان بازآفرینی می‌کند | آزادی تمامی مادران زندانی جرائم مالی غیرعمد تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان به همت بانک پارسیان | ماحصل حضور پررنگ بانک مسکن در کیش اینوکس ۲۰۲۵ | لزوم تمرکز تجمیع منابع مالی بخش مسکن و ساختمان در بانک مسکن / تامین مالی ۶ همتی نهضت ملی در استان مرکزی توسط بانک مسکن | پیام تسلیت مدیرعامل بانک کشاورزی به معاون رئیس جمهور |

کد خبر: 17097
تاریخ انتشار: 5 آبان 1400 - ۱۱:۱۸

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای :

مزایای متقابل بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عرضه برندهای با کیفیت

حسین مدرسی‌فر گفت: کالای برند در جذب مشتری تاثیر گذار خواهند بود. همانطور که حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مزایایی متعددی برای تولید کننده دارد، حضور کالای شناخته شده با کیفیت نیز دستاوردی همچون جلب اعتماد مصرف‌کننده و در نتیجه اقبال بیشتر برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به دنبال دارد.

فرهنگ اقتصاد _ در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور جایگاه ویژه‌ای برای عرضه محصولات پیدا کرده‌اند، حال برای آگاهی از وضعیت آنها در نظام توزیع و نقشی که به صورت متقابل برای عرضه کالاهای برند و غیربرند دارد را با حسین مدرسی‌فر عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در میان گذاشتیم. جزئیات را در گفتگوی زیر بخوانید؛

در حال حاضر سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظام توزیع چقدر است؟
براساس قانون برنامه ششم توسعه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از کل خرده‌فروشی کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ می‌بایست به ۲۰ درصد می‌رسید، اما آمارها حکایت از تحقق تنها ۱۲درصد از آن برنامه را دارد، یعنی هم اکنون حدود ۵۰ درصد از برنامه ششم توسعه عقب مانده‌ایم. این درحالی است که تحقق این مهم آثار و برکات فراوانی در زمینه‌های مختلف و بویژه توسعه عدالت اجتماعی در مناطق محروم و مرزی به‌همراه خواهد داشت. کما این که با همین وضعیت نیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای توانسته‌اند در مناطق دورافتاده، محروم و دور از دسترس نیز خدمات شایان توجهی داشته باشند. هم اکنون همان کالاها و خدماتی که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مرکز و کلانشهرها ارائه می شود در دوردست ترین و محروم ترین نقاط کشور با کیفیت و قیمت مشابه ارائه می‌شود.

آیا فروشگاه‌های زنجیره‌ای در معرفی کالاهای غیر برند موثر هستند؟
در رقابت بین تولیدکنندگان، فعالینی که به تازگی با تسلط به علم روز دنیا و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و ماشین‌آلات پیشرفته در عرضه تولید محصولاتی جدید و با کیفیت ارائه می‌کنند، بهترین راه حضور در بازار مصرف و دیده شدن در بین مصرف‌کنندگان را عرضه محصولات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌دانند که این امر نیز یکی از مزایای وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. اما از این نکته نباید غافل شد که برند های تازه وارد به عرصه رقابت با برندهای ناشناخته و کالاهای غیر برند مقولات متفاوتی هستند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به واسطه سرمایه‌گذاری‌های کلان و هدفمند در نتیجه سال‌ها حضور به دنبال کسب اعتبار داخلی و بین المللی هستند، اعتبار ، حیثیت و وجهه‌ای که کسب شده را با عرضه کالای بی کیفیت به خطر نمی‌اندازند.

کالاهای برند چقدر در جذب مشتری برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای موثر هستند؟
در اینجا هم بهتر است بگوییم شناخته شده، بله قطعا در جذب مشتری تاثیرگذار خواهند بود. همانطور که حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مزایایی متعددی برای تولید کننده دارد، حضور کالای شناخته شده با کیفیت نیز دستاوردی همچون جلب اعتماد مصرف‌کننده و در نتیجه اقبال بیشتر برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به دنبال دارد. بنابراین حضور کالای شناخته‌شده که امتحان خود را پس داده است در قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم برای تولیدکننده، هم برای مصرف کننده و هم برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای مفیدِ فایده خواهد بود.

چه مشکلاتی بر سر راه سرمایه گذاران برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد؟
قوانین نیمه‌شفاف و بعضا ابهام آوری که متعلق به زمانی است که فروشگاه زنجیره‌ای و حتی زمینه‌ای برای وجود این نوع فعالیت در کشور وجود نداشته به رشته تحریر در آمده ، فعالان این عرصه را مجبور به تطبیق فعالیت خود با قوانین سازگار با صنوف سنتی کرده است که این خود مانعی بزرگ سر راه نوین سازی نظام توزیع در کشور است. از سویی دیگر عدم ارائه الگو و چشم انداز و عدم حمایت بخش دولتی به صورت کامل و شفاف و مقاومت در مقابل‌ نوین‌سازی و شفافیت در عملکرد از سوی بخشی از صنوف سنتی سنگ بزرگ دیگری برای علاقه مندان برای سرمایه گذاری در حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و این در حالی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در زمینه های مختلف کارآمدی و تاثیر مثبت خود را اثبات نموده و دست کم در زمینه توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار و کنترل تورم و گرانی یاریگر دولت بوده‌اند ، عدم همکاری نهادهای مرتبط و وجود مشکلات و موانع مختلف در مسیر توسعه شعب در شهرستان‌ها، اظهار نظرهای غیرکارشناسی و مبتنی بر حدس و گمان که قطعا منجر به خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی می‌شود و نهایتا شناخت ناکافی از کارکردهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله موانعی است که موجب کند شدن و حتی توقف برنامه‌های توسعه می‌شود.

آیا فروشگاه های زنجیره برای استقرار سیستم های مالیات بر مصرف می توانند ابزار مناسبی باشند؟
نکته اول نفس شفافیت کامل و قابل رصد بودن فعالیت این نوع فروشگاه‌ها خصوصا در پرداخت حقوق دولتی اعم از مالیات و پرداخت‌های مرتبط با سازمان بیمه تامین اجتماعی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل وجود سیستم متمرکز فروش و … با دقت و جزییات بسیار بالا توسط نهادهای نظارتی و بویژه سازمان امور مالیاتی قابل رصد و پیگیری است بنابراین به جرات می توان گفت اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از پیشگامان شفافیت در عملکرد در کشور و پرداخت تمامی حقوق دولتی هستند. علی ای حال فارغ از بحث مالیات بر مصرف، آنچه کاملا مشخص و موید است شفافیت و قابل رصد و پیگیری بودن سیستم پرداخت مکانیزه و متمرکز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که با انعطاف پذیری امکان اجرای دقیق کلیه بخشنامه های دولتی و … را در خود دارد.

برچسب ها: افق كوروش, جذب مشتری, فروشگاه های زنجیره ای, کیفیت

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/17097

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • استیفای حقوق ذینفعان و سهامداران بانک ملت با تملیک ملک بدهکار اصلی پرونده چای دبش
  • انتقال امتیاز تسهیلات در طرح «اعتبار ملی» برای اشخاص حقیقی امکان‌پذیر شد
  • آخرین جزئیات فروش املاک مازاد بانک مسکن در آبان ۱۴۰۴
  • بانک مسکن فراتر از تکالیف قانونی در اجرای نهضت ملی مسکن عمل کرده است / حضور نمایندگانی از بانک مسکن در کمیته تخصصی بانک و بیمه کمیسیون اقتصادی مجلس
  • اهدای جوایز برندگان قرعه‌کشی جشنواره اصناف بانک سپه
  • رشد چشمگیر کانال‌ های بانکداری مدرن بانک ایران زمین در شش‌ ماهه نخست سال ۱۴۰۴
آخرین اخبار
  • تکمیل پتروشیمی‌ها و توسعه صنایع نفت و گاز مطالبه استان کرمانشاه از کمیسیون صنایع مجلس است
  • کرمانشاه با ۳ پتروشیمی فعال و ۳ طرح در حال اجرا، قطب پتروشیمی کشور خواهد شد
  • پیام سرپرست شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به مناسبت نکوداشت روز جهانی معلولان
  • خریداری درمانگاه چوار برای ارائه خدمات درمانی به مردم
  • گسترش حضورصنعت پتروشیمی ایران در بازار اوراسیا
  • اصلاح ۲۰ درصدی تعرفه بسته‌های اینترنت همراه اول
  • بانک صادرات ایران مسیر مردم‌داری را با پشتوانه پیشکسوتان بازآفرینی می‌کند
  • آزادی تمامی مادران زندانی جرائم مالی غیرعمد تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان به همت بانک پارسیان
  • آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی پردیس (سهامی عام)
  • ماحصل حضور پررنگ بانک مسکن در کیش اینوکس ۲۰۲۵
  • لزوم تمرکز تجمیع منابع مالی بخش مسکن و ساختمان در بانک مسکن / تامین مالی ۶ همتی نهضت ملی در استان مرکزی توسط بانک مسکن
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک کشاورزی به معاون رئیس جمهور
  • محقق نشدن افزایش سرمایه بانک کشاورزی امنیت غذایی کشور را تهدید می کند
  • تجلیل رئیس شورای فقهی بانک مرکزی از عملکرد بانک دی در کنترل ناترازی و رسیدن به ثبات
  • دکتر کریمی: بسیج، روح خدمت و ایثار در صنعت است

منهای اقتصاد
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت
  • سرویس شارژ همراهی؛ دو برابر اعتبار برای مشترکان اعتباری همراه اول
  • بازگشت شماره‌های خاص همراه اول با عرضه «سری به‌یادماندنی»

فیلم
    پتروشیمی بندرامام و دانشگاه شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در راستای رفع نیازهای فناورانه پژوهشی تحقیقاتی، آموزشی توسعه دانش فنی و فرایندی در شرکت پتروشیمی بندر امام…
    بانک دی در آینده‌ای نزدیک جزو بانک‌های تراز قرار می‌گیرد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی بانک دی، فرشاد محمدپور، معاون تنظیم‌گری و نظارت بانک مرکزی در مصاحبه با صداوسیما گفت: شاهد هستیم که اتفاقات خوبی در این چند…
    حضور کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا در مسابقات تیراندازی
    فرهنگ اقتصاد _ انسان‌ها از زمان‌های باستان از تیراندازی برای شکار، دفاع و جنگ استفاده می‌کردند. این مهارت برای بقا و امنیت فردی و جامعه بسیار اهمیت داشته است.

    اما…
    مدیران باید صدای کارکنان، کارگران و متخصصان را بشنوند تا گره از کارها باز شود
    فرهنگ اقتصاد _ مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی اروند با تاکید بر اینکه هر مدیرعاملی باید به نقشی که شرکت تحت…
    اولین صعود گروهی کوهنوردان هلدینگ نفت و گاز پارسیان به قله جهانی بیستون به میزبانی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، کوهنوردان شرکت های زیرمجموعه…
    مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی (فیلم)
    بازدید نوروزی دکتر غلامرضا جمشیدی مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی نوری از واحد های مجتمع - بهار 1404
    فرهنگ اقتصاد _ در اولین روز های سال 1404 از واحد های مجتمع بازدید و از پرسنل تلاشگر این مجتمع تقدیر و…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب