چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۴ 2025-10-22
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تحقق هدف‌گذاری سالانه جذب سپرده بانک در شش ماهه نخست سال | خدمات گسترده بانک مسکن در صدور، تمدید و مدیریت «مسکن کارت» مشتریان | امکان وکالتی نمودن حساب مشتریان بانک سپه در طرح فروش خودروهای وارداتی فراهم شد | جوایز ارزنده بانک رفاه کارگران به پذیرندگان پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی | دیدار استاندار خراسان رضوی با مدیرعامل بانک دی |

کد خبر: 17097
تاریخ انتشار: 5 آبان 1400 - ۱۱:۱۸

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای :

مزایای متقابل بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عرضه برندهای با کیفیت

حسین مدرسی‌فر گفت: کالای برند در جذب مشتری تاثیر گذار خواهند بود. همانطور که حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مزایایی متعددی برای تولید کننده دارد، حضور کالای شناخته شده با کیفیت نیز دستاوردی همچون جلب اعتماد مصرف‌کننده و در نتیجه اقبال بیشتر برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به دنبال دارد.

فرهنگ اقتصاد _ در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور جایگاه ویژه‌ای برای عرضه محصولات پیدا کرده‌اند، حال برای آگاهی از وضعیت آنها در نظام توزیع و نقشی که به صورت متقابل برای عرضه کالاهای برند و غیربرند دارد را با حسین مدرسی‌فر عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در میان گذاشتیم. جزئیات را در گفتگوی زیر بخوانید؛

در حال حاضر سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظام توزیع چقدر است؟
براساس قانون برنامه ششم توسعه سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از کل خرده‌فروشی کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ می‌بایست به ۲۰ درصد می‌رسید، اما آمارها حکایت از تحقق تنها ۱۲درصد از آن برنامه را دارد، یعنی هم اکنون حدود ۵۰ درصد از برنامه ششم توسعه عقب مانده‌ایم. این درحالی است که تحقق این مهم آثار و برکات فراوانی در زمینه‌های مختلف و بویژه توسعه عدالت اجتماعی در مناطق محروم و مرزی به‌همراه خواهد داشت. کما این که با همین وضعیت نیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای توانسته‌اند در مناطق دورافتاده، محروم و دور از دسترس نیز خدمات شایان توجهی داشته باشند. هم اکنون همان کالاها و خدماتی که توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مرکز و کلانشهرها ارائه می شود در دوردست ترین و محروم ترین نقاط کشور با کیفیت و قیمت مشابه ارائه می‌شود.

آیا فروشگاه‌های زنجیره‌ای در معرفی کالاهای غیر برند موثر هستند؟
در رقابت بین تولیدکنندگان، فعالینی که به تازگی با تسلط به علم روز دنیا و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و ماشین‌آلات پیشرفته در عرضه تولید محصولاتی جدید و با کیفیت ارائه می‌کنند، بهترین راه حضور در بازار مصرف و دیده شدن در بین مصرف‌کنندگان را عرضه محصولات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌دانند که این امر نیز یکی از مزایای وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. اما از این نکته نباید غافل شد که برند های تازه وارد به عرصه رقابت با برندهای ناشناخته و کالاهای غیر برند مقولات متفاوتی هستند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به واسطه سرمایه‌گذاری‌های کلان و هدفمند در نتیجه سال‌ها حضور به دنبال کسب اعتبار داخلی و بین المللی هستند، اعتبار ، حیثیت و وجهه‌ای که کسب شده را با عرضه کالای بی کیفیت به خطر نمی‌اندازند.

کالاهای برند چقدر در جذب مشتری برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای موثر هستند؟
در اینجا هم بهتر است بگوییم شناخته شده، بله قطعا در جذب مشتری تاثیرگذار خواهند بود. همانطور که حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مزایایی متعددی برای تولید کننده دارد، حضور کالای شناخته شده با کیفیت نیز دستاوردی همچون جلب اعتماد مصرف‌کننده و در نتیجه اقبال بیشتر برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به دنبال دارد. بنابراین حضور کالای شناخته‌شده که امتحان خود را پس داده است در قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم برای تولیدکننده، هم برای مصرف کننده و هم برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای مفیدِ فایده خواهد بود.

چه مشکلاتی بر سر راه سرمایه گذاران برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد؟
قوانین نیمه‌شفاف و بعضا ابهام آوری که متعلق به زمانی است که فروشگاه زنجیره‌ای و حتی زمینه‌ای برای وجود این نوع فعالیت در کشور وجود نداشته به رشته تحریر در آمده ، فعالان این عرصه را مجبور به تطبیق فعالیت خود با قوانین سازگار با صنوف سنتی کرده است که این خود مانعی بزرگ سر راه نوین سازی نظام توزیع در کشور است. از سویی دیگر عدم ارائه الگو و چشم انداز و عدم حمایت بخش دولتی به صورت کامل و شفاف و مقاومت در مقابل‌ نوین‌سازی و شفافیت در عملکرد از سوی بخشی از صنوف سنتی سنگ بزرگ دیگری برای علاقه مندان برای سرمایه گذاری در حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و این در حالی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در زمینه های مختلف کارآمدی و تاثیر مثبت خود را اثبات نموده و دست کم در زمینه توزیع کالاهای اساسی و تنظیم بازار و کنترل تورم و گرانی یاریگر دولت بوده‌اند ، عدم همکاری نهادهای مرتبط و وجود مشکلات و موانع مختلف در مسیر توسعه شعب در شهرستان‌ها، اظهار نظرهای غیرکارشناسی و مبتنی بر حدس و گمان که قطعا منجر به خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی می‌شود و نهایتا شناخت ناکافی از کارکردهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله موانعی است که موجب کند شدن و حتی توقف برنامه‌های توسعه می‌شود.

آیا فروشگاه های زنجیره برای استقرار سیستم های مالیات بر مصرف می توانند ابزار مناسبی باشند؟
نکته اول نفس شفافیت کامل و قابل رصد بودن فعالیت این نوع فروشگاه‌ها خصوصا در پرداخت حقوق دولتی اعم از مالیات و پرداخت‌های مرتبط با سازمان بیمه تامین اجتماعی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل وجود سیستم متمرکز فروش و … با دقت و جزییات بسیار بالا توسط نهادهای نظارتی و بویژه سازمان امور مالیاتی قابل رصد و پیگیری است بنابراین به جرات می توان گفت اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از پیشگامان شفافیت در عملکرد در کشور و پرداخت تمامی حقوق دولتی هستند. علی ای حال فارغ از بحث مالیات بر مصرف، آنچه کاملا مشخص و موید است شفافیت و قابل رصد و پیگیری بودن سیستم پرداخت مکانیزه و متمرکز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که با انعطاف پذیری امکان اجرای دقیق کلیه بخشنامه های دولتی و … را در خود دارد.

برچسب ها: افق كوروش, جذب مشتری, فروشگاه های زنجیره ای, کیفیت

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/17097

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت هفته دفاع مقدس
  • سه افتخار ملی و بین‌المللی دیگر در کارنامه بانک پاسارگاد ثبت شد
  • بازتاب جهاد ماندگار با نقش حمایتی بیمه دی از جانبازان و ایثارگران
  • تثبیت گواهی استاندارد بین‌المللی ISO 15838 در مرکز ارتباط با مشتریان بیمه دی
  • اعطای سه نشان برتر صنعت بانکداری به بانک صادرات ایران در «اجلاس انتخاب ملی»
  • مدیرعامل بانک سپه فرارسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت
  • آیت‌الله اعرافی: خدمات بانک دی به خانواده‌های ایثارگران مایه افتخار است
آخرین اخبار
  • تحقق هدف‌گذاری سالانه جذب سپرده بانک در شش ماهه نخست سال
  • خدمات گسترده بانک مسکن در صدور، تمدید و مدیریت «مسکن کارت» مشتریان
  • امکان وکالتی نمودن حساب مشتریان بانک سپه در طرح فروش خودروهای وارداتی فراهم شد
  • جوایز ارزنده بانک رفاه کارگران به پذیرندگان پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی
  • ​شعب بانک توسعه تعاون، پیشتازان تعالی عملکردی و جهش تولید
  • دیدار استاندار خراسان رضوی با مدیرعامل بانک دی
  • برگزاری مزایده عمومی ۱۴۸ فقره از املاک مازاد بانک ملت
  • آغاز پرداخت وام ۵۰ میلیونی بدون ضامن «دیجی‌پی» با پشتوانه بانک صادرات ایران
  • بانکداری در بانک مسکن، ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال هموطنان است / معرفی برندگان قرعه‌کشی بزرگ بانک مسکن
  • مسابقه بزرگ «به توان دوستی»
  • پتروشیمی پردیس؛ همیار ارزش‌آفرین در پیشگیری از زندانی‌شدن بدهکاران دیه در استان بوشهر
  • آغاز مرحله راه‌اندازی پروژه «هایکو» در پتروشیمی کارون
  • جهش ۳۱۴ درصدی سود پتروشیمی اروند در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴/ رشد ۵۹ درصدی ارزش فروش
  • بانک سینا در جمع پنج بانک برتر کشور
  • تجلیل از مدیرعامل شرکت ملی مس در همایش «برترین‌های بورس کالای ایران»

منهای اقتصاد
  • حرکت اول، برگزیده جایزه ملی تأمین مالی فناوری و نوآوری ایران
  • غافل‌گیری ساکنان اکباتان با تصمیم مدیریت شهری
  • ناصر تقوایی درگذشت؛ آرامش بدون حضور دیگران!
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول در بزرگترین رویداد فناوری جهان
  • محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت
  • تحول بزرگ در زیرساخت شبکه ثابت کشور با سرمایه‌گذاری چندمیلیارد دلاری
  • حضور همراه اول با سبدی از سرویس‌های هوشمند در جیتکس ۲۰۲۵

فیلم
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    با انعقاد تفاهم نامه با بانک‌ها؛ مسکن ملی فارس رونق می‌گیرد
    هدف اصلی فروش شرکت ارزش ماندگار خلیج فارس، تامین مالی پروژه‌های بر زمین مانده هلدینگ است
    پیگیری ویژه امین‌نژاد برای تامین و ارسال یوتیلیتی پایدار به شرکت‌های هنگام و آپادانا
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در اولین روز حضور و بازدید میدانی محمود امین‌نژاد به همراه تعدادی…
    محمد شریعتمداری از دلایل کسب رتبه تاریخی هلدینگ خلیج‌فارس در رده‌بندی معتبر جهانی ICIS می‌گوید


     
    گامی در جهت هم‌افزایی نظام بانکی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک دی، این نشست که با هدف تقویت تعاملات بین‌بانکی و بررسی زمینه‌های همکاری مشترک برگزار شد، فرصتی برای تبادل نظر پیرامون راهکارهای بهینه‌سازی فرآیندهای…
    سهام پتروشیمی اروند بزودی با نماد «اروند» عرضه می‌شود


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب