جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ 2025-05-09
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

اعتبارات، قلب تپنده بانک مسکن در مسیر پشتیبانی از تولید و تأمین مسکن | رونمایی از ۸۶ امین سایت ۵G همراه اول در استان مازندران توسط وزیر ارتباطات | مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر برگزار شد | افزایش سقف صدور کارت هدیه بانک ایران زمین | لزوم همکاری نهادهای متولی برای تسریع در تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن |

کد خبر: 17576
تاریخ انتشار: 11 آبان 1400 - ۱۰:۵۷

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسوولیت؛

نسبت خسارت بیمه دانا ۲۰ درصد کاهش یافت

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسوولیت بیمه دانا، از مزایا و فواید بازنگری در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صدور و خسارت و کاهش 20 درصدی نسبت خسارت این شرکت در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

فرهنگ اقتصاد _ منصور حسینی  با تشریح عملکرد شش ماهه این معاونت، به مهم ترین اقدامات، برنامه‌ها و استراتژی‌های معاونت فنی بیمه‌های اموال و مسوولیت اشاره کرد.

وی گفت: هر شرکت و سازمانی برای رسیدن به موفقیت یقینا باید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند، از این رو سازمان و شرکتی موفق است که نقاط ضعف را برطرف و در عین حال نقاط قوت خود را تقویت کند و در نهایت استراتژی مشخصی نیز برای رسیدن به اهداف داشته باشد.

او افزود: شرکت بیمه، چهار ضلع دارد و اگر این اضلاع با یکدیگر هماهنگ باشند و هم افزایی داشته باشند می‌توانند موفق باشند. ضلع اول که شبکه فروش است که شامل نماینده‌ها و کارگزاران است. ضلع دوم، شعب و ضلع سوم، مدیریت‌های فنی شامل اموال، اشخاص و مسئولیت است. در نهایت ضلع چهارم، مدیریت‌های پشتیبانی است. در مجموع این چهار ضلع باید همکاری‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند به اهداف و استراتژی تعیین شده برسند.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه در بیمه دانا، این انسجام و هماهنگی بین چهار ضلع وجود دارد و در ارتباط با یکدیگر، هم‌افزایی (سینرژی) خاصی دارند. از این رو توانستیم پرتفوی قابل ملاحظه‌ای را کسب کرده و با تلاش‌های بخش فنی و فروش، به اهدافمان برسیم.

معاون فنی بیمه های اموال و مسوولیت بیمه دانا گفت: درگزارش عملکرد شش ماهه، بیمه آتش سوزی با پرتفویی در حدود ۹۷ میلیارد تومان، بیمه حمل و نقل، کشتی و هواپیما حدود ۶۰ میلیارد تومان، بیمه اتومبیل حدود ۲۱۵۰ میلیارد تومان و مدیریت مهندسی و انرژی و خاص، حدود ۲۳۰ میلیارد تومان پرتفوی کسب کرده اند که در نهایت مجموع پرتفوی بیمه‌‌های مسئولیت حدود ۱۳۲ میلیارد تومان بوده است.

حسینی عنوان کرد: خوشبختانه مدیریت بیمه های اموال و مسئولیت که زیرمجموعه معاونت فنی‌ بیمه‌های اموال و مسئولیت است حدود ۲۶۷۰ میلیارد تومان پرتفوی جذب کرده که حدود ۴۱ درصد رشد داشته است. بدین ترتیب حدود ۸۰ درصد بودجه‌ای که برای ما در شش ماهه اول ۱۴۰۰ تعیین شده بود، محقق شده است.

نکته جالب اینکه، نسبت خسارت هم کنترل شده است چون یکی از وظایف مدیریت‌ها و شعب، با توجه به آیین‌نامه مربوط به بیمه مرکزی کنترل نسبت خسارت است. نسبت خسارت ما در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در بیمه‌های اموال و مسئولیت، حدود ۴۵ درصد شده است که همین نسبت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹، ۶۵ درصد بود که چیزی در حدود ۲۰ درصد، نسبت خسارت در بیمه‌نامه‌‌های اموال و مسئولیت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، کاهش یافته که در نهایت موجب سودآوری شرکت خواهد شد.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت اضافه کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰، این معاونت برنامه های عملیاتی خود را به مدیریت های فنی و شعب ابلاغ کرد که اهمّ برنامه عملیاتی، بحث بازنگری در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صدور و خسارت بود.

وی اظهار کرد: دومین استراتژی و برنامه‌ای که اعلام کردیم بحث آموزش شبکه فروش به سرپرستان، روسای شعب و کارشناسان شعب چه در حوزه خسارت و چه در صدور بود. با توجه به اینکه بیماری کرونا در حال حاضر، مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه و به ویژه فروش بیمه‌نامه‌ها ایجاد و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت فیزیکی را مختل کرده است از مدیریت بیمه‌های اموال و مسئولیت، درخواست کردیم که آموزش‌هایشان به صورت مجازی برگزار شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد سه سال گذشته شبکه فروش و شعب عنوان کرد: ما به مدیریت‌های فنی اموال و مسئولیت اعلام کردیم که گزارش عملکرد سه سال گذشته هر شعبه‌ای را بررسی کنند تا بر مبنای نسبت‌های خسارت بتوانند نرخ و شرایط را تعدیل و اصلاح کنند و به شبکه فروش ابلاغ کنند. تا در نهایت دست شبکه فروش برای فروش بهتر بیمه‌نامه‌ها باز شود.

وی ادامه داد: فروش بیمه‌نامه‌ها، به این دلیل که جزو کالاهای غیرقابل لمس محسوب می‌شود، کار دشواری است. در نتیجه کار شبکه فروش و شعب هم به مراتب سخت‌تر می‌شود چون اگر بخواهیم کالا یا لوازمی را خریداری کنیم یقینا کیفیت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم در نتیجه خریدار و مشتری، این قدرت انتخاب را دارد که کدام کالا از لحاظ قیمت و کیفیت بهتر است و یا کدام کالا بهتر نیست، همه موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد و نسبت به خرید آن اقدام می‌کند اما در ارتباط با بیمه نامه، تا زمانی که خسارت دریافت نشود و یا خدماتی از بیمه گر دریافت نشود نمی‌توان مقایسه کرد که آیا به عنوان مثال، بیمه دانا، خدمات خوبی ارائه می‌دهد یا خیر.

در واقع هر شرکتی که خدمات مطلوب‌تری ارائه کند موفق‌تر خواهد بود. بنابراین باید تلاش کرد این خدمات، به روز باشد و نواقصی هم که در موارد قبلی وجود داشته نیز برطرف شود.

وی درباره بانک اطلاعاتی نیز اشاره کرد: داشتن بانک اطلاعاتی برای شرکت‌های بیمه و سایر سازمان‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌توانند از آن بانک اطلاعاتی به نحو احسن استفاده کنند و این بانک اطلاعاتی را در اختیار شبکه فروش و شعب قرار دهند تا بتوانند فروش موفقی را داشته باشند.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت بیمه دانا در پاسخ به این سوال که بانک اطلاعاتی چه کارکردهای مفیدی می‌تواند به همراه داشته باشد؟ تصریح کرد: به عنوان مثال یک مدیریت برای فروش بیمه‌نامه‌ها با استعلام‌هایی که انجام می‌شود باید بتواند مشخصات بیمه‌گذار و همچنین ریسک‌ها را تحلیل و آن را در فایلی ذخیره کند. مثلا اگر در مناقصه‌ای نتواند برنده شود نقاط ضعف را بررسی و شرایط مناسب‌تری را در مناقصه و فروش جدید به آنها اعلام کند.

داشتن بانک اطلاعاتی، حائز اهمیت است و نباید به صورت چشم بسته، نرخ و شرایطی را ارائه داد بلکه باید ارزیابی ریسک را انجام داد، نگاهی به بازار هدف داشت و در نهایت بازار را مورد ارزیابی قرار داد تا نرخ و شرایط متناسب با آن ریسک را تعیین و اعلام کند تا یک فروش موفق داشته باشند. در نتیجه بانک اطلاعاتی می‌تواند حائز اهمیت باشد و منجر به فروش موفق شبکه فروش و شعب ‌شود.

حسینی ادامه داد: به همین دلیل ما از مدیریت بیمه‌های اموال و مسئولیت درخواست کردیم یک بانک اطلاعاتی برای فروش موفق داشته باشند و این بانک اطلاعاتی را در اختیار سایر شعب قرار دهند مثلا فروش موفق در شعبه شیراز که در رابطه با صدور بیمه نامه‌های اتومبیل و بدنه اتومبیل، طرح و بازاریابی داشته که به نوعی بازاریابی موفقی نیز بوده است. بنابراین این طرح را می‌توان به سایر شعب منعکس کرد که آنها هم از این طرح و بازار هدفمند و فروش هدفمند استفاده کنند و فروش شعبه‌شان را افزایش دهند.

وی در خصوص اهمیت ارتباط بین شعب به منظور تبادل ایده‌ها و طرح‌ها عنوان کرد: در واقع با ایجاد بانک اطلاعاتی و دراختیار گذاشتن این بانک می توان به فروش موفق سایر نمایندگان و شعب کمک کرد.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت بیمه دانا در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شرکت‌های بیمه این است که بیمه‌نامه های پرریسک را به طور دقیق، شناسایی و ارزیابی نمی‌کنند. ما در سال جاری از مدیریت‌های فنی، اموال و مسئولیت درخواست کردیم که بیمه‌نامه‌های پرریسک را شناسایی و نسبت به واگذاری آنها از طریق مدیریت اتکایی و امور بین‌الملل، اقدام کنند یا اینکه اگر نمی‌توانند از طریق اتکایی، کار واگذاری را انجام دهند بیمه‌نامه را به صورت مشترک با سایر شرکت‌های بیمه، صادر کنند که تجمع ریسک برای شرکت نداشته باشند.

وی به بحث تمرکز امور بیمه‌ای بیمه‌گذاران اشاره کرد و افزود: بیمه‌های درمان معمولا زیان ده است، با توجه به اینکه بیمه درمان بیمه دانا جزء معدود بیمه نامه‌های شرکت‌هایی است که تقریبا رضایت نسبی بیمه گذاران را جلب کرده است، به همین دلیل، ویترین بیمه دانا، بیمه درمان و بیمه نامه شخص ثالث اتومبیل است.

وقتی که بیمه‌گذار از خدمات این دو رشته رضایت کاملی داشته باشد تمایل دارد که خدمات دیگر مثل بیمه مسؤلیت، بیمه مهندسی، بیمه آتش سوزی و سایر بیمه نامه‌ها را از شرکت بیمه دانا دریافت کند، از این رو مدیریت‌های فنی اموال و مسؤلیت با مدیر درمان که فروش این بیمه نامه را به عهده دارد، باید علاوه بر داشتن تعامل با هم جلسات مشترک ماهانه داشته باشند و بر اساس نیاز بیمه‌ای بیمه گذار، بیمه نامه‌ها را صادر و شرایط را اعلام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مورد دیگری که من از مدیریت‌های فنی اموال و بیمه‌های مسؤلیت درخواست کردم این بود که به منظور تحقق بودجه تعیین شده و افزایش پرتفوی مناسب، ضمن نظارت دقیق بر عملکرد شعب، راهکارهای قابل اجرا را به شبکه فروش ارائه دهند.

حسینی گفت: یکی از وظایف مدیریت‌های فنی اموال و مسؤلیت، کنترل نسبت خسارت است. شرکت‌های بیمه، آیین‌نامه‌ها را باید رعایت کنند و چنان‌چه نسبت خسارت رشته‌ها بیش از حد نصابی باشد که بیمه مرکزی به آنها اعلام کرده است هم امتیاز منفی دریافت می‌کنند، هم باید پاسخگو باشند، هم جریمه می‌شوند، هم اینکه بیمه مرکزی می‌تواند در عدم پرداخت بخشی از خسارت یا کارمزد، خودش را دخیل نکند و تا حدودی مشکل برای آن شرکت بیمه‌ای که این قوانین و مقررات و آیین نامه‌ها را رعایت نکرده که همان کنترل نسبت خسارت است را به وجود آورد، به همین دلیل مدیریت‌های فنی اموال و مسؤلیت و اشخاص موظف هستند نسبت کنترل خسارت را بر اساس آیین‌نامه‌های ابلاغی کنترل کنند و چنانچه اگر خسارتی قابل پرداخت نبوده یا مشکلی دارد، مشکل آن را برطرف کنند و اگر نسبت خسارت بالا است روی حق بیمه نامه‌ها، تعدیلی لحاظ کرده و آن را اصلاح کنند تا بتوانند نسبت خسارت را کنترل کنند.

وی با ترسیم چشم انداز آینده شرکت ادامه داد: با توجه به اینکه فروش بیمه نامه یک کالای غیر ملموس است کسی در فروش بیمه نامه موفق است که تبحر بیشتری در ارائه خدمات داشته باشد و بتواند رشته های بیمه‌ای را به خوبی معرفی نماید.

معاون فنی بیمه های اموال و مسوولیت در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با تلاش مضاعف تمامی همکاران شرکت و رهنمودهای مدیرعامل و اعضای محترم هیات مدیره تا پایان سال بتوانیم به اهداف پیش بینی شده نایل شویم.

 

برچسب ها: بیمه دانا, خسارت

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/17576

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شب خاطره‌انگیز وحدت هنر و اقتصاد در تالار وحدت
  • موسیقی ملی ایرانی گنجینه ای ارزشمند وباشکوه ازفرهنگ وادب وهنر والاست
  • پروژه‌های ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
  • شبی خاطره‌انگیز با رسیتال پیانو محمدرضا ظریف در تالار رودکی
  • نگرش‌های سنتی، مانع پیشرفت صنعت تعمیر و نگهداری
  • نقش بانک توسعه تعاون در نوسازی ناوگان مسافربری
  • “ریسک منابع انسانی و انسان پنج بُعدی”
  • رشد ۱۷درصدی تولید در پتروشیمی کارون / راه‌اندازی هایکو، کارون را به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی تولید می‌رساند
  • تقدیر رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان پست بانک ایران از هیات مدیره و مدیرعامل بانک
  • تداوم عملکرد مثبت بانک پاسارگاد در اهدا تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • فراز بانک، نئو بانکی به سبک تو
  • سرمایه‌گذاری هوشمند با سود و امتیاز / سپرده «ممتاز» بانک مسکن فرصتی برای خانه‌دار شدن
  • آغاز زندگی مشترک ۸۷ هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن به سیل زدگان مونسون در سال ۱۴۰۳
آخرین اخبار
  • رونمایی از ۸۶ امین سایت ۵G همراه اول در استان مازندران توسط وزیر ارتباطات
  • اعتبارات، قلب تپنده بانک مسکن در مسیر پشتیبانی از تولید و تأمین مسکن
  • حضور پتروشیمی جم در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، اُیل شو (iran oil show) 1404
  • افتخاری دیگر برای بزرگ ترین مجتمع آروماتیکی ایران
  • حمایت صنعت پتروشیمی از کودکان بیمار در راستای مسئولیت های اجتماعی
  • ضرورت تدوین برنامه‌ها ی سلامت محور با رویکرد تعریف پروژه‌ های راهبری
  • حضور پتروشیمی پردیس در بزرگ‌ترین آوردگاه انرژی ایران
  • مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر برگزار شد
  • آغاز همکاری صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر هلدینگ خلیج‌فارس با پارک علم‌وفناوری دانشگاه صنعتی شریف
  • لزوم همکاری نهادهای متولی برای تسریع در تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن
  • حضور پررنگ بانک رفاه کارگران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران
  • بازدید مدیر عامل بانک ملی ایران از سی و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • شعبه ارزی- ریالی بانک سینا در شهر جلفا افتتاح شد
  • روابط‌عمومی موفق؛ در گرو اعتمادسازی و وفادارسازی مشتریان است
  • پیشتازی بانک کشاورزی در کشاورزی قراردادی مبتنی بر پلتفرم / تخصیص ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار طی دو سال

منهای اقتصاد
  • رونمایی از ۸۶ امین سایت ۵G همراه اول در استان مازندران توسط وزیر ارتباطات
  • تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی همراه اول
  • اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول مختص حجاج ایرانی
  • رونمایی از آلبوم «پرواز خیال» اثر عباس ابوحمزه
  • ارزش سرمایه گذاری خارجی فقط در یک منطقه آزاد عمان ، ۲۱ برابر ارزش سرمایه گذاری خارجی در کل مناطق آزاد ایران است!
  • توسعه سامانه‌ صورتحساب همراه اول
  • حضور همراه اول در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۵

فیلم
    از ۲۴ درصد پیشرفت تا رکوردشکنی فروش‌ واحد آمونیاک در سال ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۴، سال هنگام است!
    فرهنگ اقتصاد _این مجتمع سال گذشته دو اتفاق بزرگ را تجربه کرد، نخست شکسته شدن رکوردهای فروش واحد آمونیاک و دوم سرعت گرفتن عملیات پیش…
    آغاز به کار نمایشگاه صنعت مالی (بورس ؛ بانک و بیمه ۱۴۰۳)
    فرهنگ اقتصاد _ در این نمایشگاه که تا روز دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ به مدت چهار روز برگزار می‌شود، شرکت بیمه دی حضوری فعال دارد.
    علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۸:۳۰ صبح…
    نقش پتروشیمی ها در تثبیت بازار و ارزآوری
    راز افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده توجه به نیروی انسانی است
    فرهنگ اقتصاد _ آموزش، تامین امنیت روانی، بهداشت کار و استقرار نظام دستمزد عادلانه نیازهای اصلی در مواجهه با نیروی انسانی است.

    افزایش تولید و ایجاد ارزش…
    سیاست های بیمه مرکزی برای افزایش رضایتمندی مشتریان از صنعت بیمه اعلام شد + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ "پرویز خوشکلام خسروشاهی" درحاشیه سی ‌ویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه  گفت: بیمه مرکزی باید موضوع…
    پیام تسلیت شریعتمداری در پی حادثه تلخ بندرعباس تا افزایش تولید و فروش بوعلی در نخستین ماه سال
    مصاحبه زنده تلویزیونی با مهندس اکبری؛ رییس فروش محصولات شیمیایی پتروشیمی مارون در شبکه یک سیما


عکس
    نشست هم اندیشی مدیران پتروشیمی پارس و سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان
    برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شرکت پتروشیمی پارس
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم امام جماعت اعزامی در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) با اشاره به مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72تن از یاران…
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    حضور مرکز نوآوری و فناوری سروینو در همایش ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی
    فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از رییس ارشد مجتمع و فرمانده بسیج شهید مطهری شرکت پتروشیمی پارس تقدیر کرد
    فرهنگ اقتصاد _ متن لوح سپاس به شرح ذیل می باشد.


    جناب سید حمید زارع
    مدیر محترم ارشد مجتمع و فرمانده…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب