دوشنبه ۳ آذر ۱۴۰۴ 2025-11-24
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

توجه شرکت ملی مس به حوزه سلامت، الگویی برای سایر صنایع است | تاکید مدیرعامل شرکت ملی مس بر پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای همسو با اهداف تعیین‌شده | امکان ثبت نام دوره جدید خودروهای وارداتی از طریق حساب‌های وکالتی بانک سینا | مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران بانک سینا برگزار شد | مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شرکت بیمه دی برگزار شد |

کد خبر: 17672
تاریخ انتشار: 12 آبان 1400 - ۱۱:۴۹

برندینگ محصول در بستر توزیع سیستماتیک فروشگاه های زنجیره ای / تاثیر متقابل عرضه کالای با کیفیت در فروشگاه های زنجیره ای محبوب

تاثیر متقابل عرضه کالای با کیفیت در فروشگاه های زنجیره ای محبوب باعث شده است علاوه بر ایجاد رضایت بیشتر مشتریان منافع متقابلی برای تولید کننده و فروشگاه در برداشته باشد.

فرهنگ اقتصاد _ چند سالی است فروشگاه های زنجیره ای در کشور بیشتر از گذشته مورد توجه دولت و شرکت های تولیدی قرار گرفته است و این مساله ناشی از مزیت هایی بوده که برای دولت، مردم و حتی تولیدکنندگان دارد، در واقع دولت از طریق مالیات ستانی، مردم از طریق تامین یکجای نیازهای خود و تولیدکنندگان از طریق عرضه راحت تر محصولات خود به مزیت های فروشگاه های زنجیره ای پی برده اند، اما واقعیت این است که اینها تنها مزیت های آشکار فروشگاه های زنجیره ای هستند و منافع پنهان دیگری دارند که باعث شده بسیاری از تولیدکننده ها به دنبال عرضه محصولات خود در فروشگاه های زنجیره ای باشند.

برندینگ مفهومی است که امروزه دنیای تبلیغات کالاها را متحول کرده است و بسیاری از شرکت ها معتقدند با صرف هزینه ای حتی هنگفت در این مسیر می توانند سالها از مزیت آن بهره مند شوند و بدون اینکه دردسرهای ابتدای عرضه محصول را داشته باشند با تقاضای چندین برابری مواجه شوند، این موضوع باهث شده که شرکت ها از روش های مختلف برای تقویت برندینگ استفاده کنند.

یکی از بسترها بهره گیری از مکانیسم عرضه کالا در فروشگاه های زنجیره ای این است که می تواند مشتریان متنوعی را پای خرید کالاها بکشانند.

در واقع فروشگاه های زنجیره ای از طریق استفاده از توزیع یکپارچه توانسته اند در کشوری مانند ایران که تورم های گاها ماهانه تجربه می کند از سیستم تخفیف به عنوان ابزاری برای جذب مشتری استفاده کنند و همین مساله باعث شده در مدتی کوتاه به برندی فروشگاهی تبدیل شود و گاهی از طریق تبلیغات فرد به فرد در محله های مختلف به محبوبیت برساند.

حالا از آنجایی که سیستم حمل و نقل یکپارچه، خرید انبوه و انبارداری باعث شده که کالاها ارزانتر به دست مردم برسد، از این رو بسیاری از مصرف کننده ها نه تنها این موضوع را به ثبات فروشگاه نسبت می دهند بلکه به نوعی از محصول و کالای مصرفی هم راضی تر خواهند بود، بنابراین می توان گفت اقدام فروشگاه زنجیره ای منجر می شود تا یک محصول هم بین مصرف کننده ها معروف و محبوب شود و به سرعت به افزایش تقاضا ختم شود این به معنای این است که تولید هرچه سریعتر افزایش یابد و این همان رویای تولیدکننده هاست که از ابزارهای مختلف برای تحقق آن استفاده می کنند.

این مساله عاملی است تا به تازگی برخی از فروشگاه های زنجیره ای نسبت به انتخاب محصولات با کیفیت وسواس بیشتری به خرج بدهند، زیرا یک رابطه ای متقابل بین تاثیر کالای محبوب و فروشگاه محبوب وجود دارد، در واقع اگر فروشگاهی با بهره گیری از سیستم های مدیریتی خود توانسته کالاهای مورد نیاز شهروندان را با قیمت پایین تر تامین کند در این حالت به برندی فروشگاهی بدل شده که مشتریان هم اعتماد کافی به او دارند و مطمئن هستند که هر کالای از این فروشگاه بخرند ارزانتر از سوپرمارکت و … خواهد بود، از طرف دیگر وقتی در یک فروشگاه زنجیره ای مصرف کننده کالایی را می خرد که از کیفیت مناسبی برخوردار است به فروشگاه زنجیره ای برای خرید سایر کالاها هم اعتماد خواهد کرد و به نوعی مطمئن خواه بود که در این فروشگاه کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه می شوند.

منافع مشتریان در سیستم توزیع کشور بستری را برای رشد فروشگاه های زنجیره ای در ایران فراهم کرده است، از طرف دیگر در ایران کمتر از ۲۰ درصد توزیع از طریق فروشگاه ها انجام می شود و مابقی از طریق توزیع سنتی اتفاق می افتد، از این رو ظرفیت بالایی برای توزیع سیستماتیک از طریق فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد، هرچند بسیاری از تولیدکننده ها اقدام به تاسیس فروشگاه های زنجیره ای تخصصی کرده اند و از این رهگذر به تقویت برند خود پرداخته اند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که فروشگاه هایی که کالاهای مختلفی عرضه می کنند به دلیل اینکه از محبوبیت برندهای متنوع برای اعتبار خود وام می گیرند عرضه کالاها از طریق این فروشگاه ها هم از مزیت بیشتری نسبت به فروشگاه های تخصصی برخوردار هستند.

برچسب ها: فروشگاه های زنجیره ای

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/17672

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۶ شهریور ماه اعلام شد
  • نحوه فعالیت شعبه‌های بانک پاسارگاد در استان‌ تهران در روز‌ پنج‌شنبه ۰۶‌شهریورماه۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • ساخت دستگاه فرز CNC پرتابل توسط مهندسان شرکت ملی مس برای نخستین‌بار در کشور
  • ایران در مسیر تبدیل به بازیگر اصلی بازار جهانی مس است
  • پسماند شهری و تولید گاز متان، راهکاری پایدار برای اقتصاد سبز ایران
  • نقش‌آفرینی کارکنان شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی در پویش نوع‌دوستی اهدای خون
آخرین اخبار
  • برگزاری مرحله دوم ممیزی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات بیدبلند خلیج فارس
  • اجرای سریع و دقیق طرح جمع‌آوری گازهای مشعل در راستای سیاست‌های کلان دولت/ تکمیل مراحل باقیمانده این طرح ملی، نیاز به تلاشی همه‌جانبه دارد
  • توجه شرکت ملی مس به حوزه سلامت، الگویی برای سایر صنایع است
  • تاکید مدیرعامل شرکت ملی مس بر پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای همسو با اهداف تعیین‌شده
  • مرکز تصویربرداری MRI شهربابک به بهره برداری رسید
  • ایران‌پلاست نوزدهم زمینه ساز همگرایی میان صنایع تکمیلی پتروشیمی بود
  • سرپرست روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد
  • سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد
  • تأیید دوباره عملکرد نظام‌مند پتروشیمی بوعلی سینا در ممیزی بین‌المللی DAS
  • امکان ثبت نام دوره جدید خودروهای وارداتی از طریق حساب‌های وکالتی بانک سینا
  • مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران بانک سینا برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شرکت بیمه دی برگزار شد
  • ارائه خدمت حساب وکالتی بانک ملت برای دور جدید عرضه خودروهای وارداتی
  • ارائه خدمت حساب وکالتی در بانک شهر به متقاضیان خرید خودروهای وارداتی آذر ماه
  • پیام مدیرعامل بانک سپه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین

منهای اقتصاد
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت
  • سرویس شارژ همراهی؛ دو برابر اعتبار برای مشترکان اعتباری همراه اول
  • بازگشت شماره‌های خاص همراه اول با عرضه «سری به‌یادماندنی»
  • “حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال”
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس

فیلم
    تعویض مبدل ۱۵۰۰۳ ناحیه ۱۵۰ واحد VCM شرکت پتروشیمی اروند در ۱۲ روز جنگ تحمیلى
    کسب رتبه دوم فروش پتروشیمی بندرامام در بازار بورس کالا و انرژی بین شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس
    فرهنگ اقتصاد _ در هفت ماهه نخست امسال، پتروشیمی بندرامام با ثبت فروش بیش از ۲ میلیون و ۸۰ هزار تن، رشد چشمگیر ۳۴ درصدی نسبت…
    بانک دی در آینده‌ای نزدیک جزو بانک‌های تراز قرار می‌گیرد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی بانک دی، فرشاد محمدپور، معاون تنظیم‌گری و نظارت بانک مرکزی در مصاحبه با صداوسیما گفت: شاهد هستیم که اتفاقات خوبی در این چند…
    اینجا غرفه هلدینگ خلیج‌فارس در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی /  از حضور دکتر پزشکیان تا میزبانی از مسئولان و فعالان صنعت پتروشیمی در روز نخست نمایشگاه
    تمجید دکتر حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از توجه ویژه دکتر محمد شریعتمداری به حوزه نوآوری و دانش بنیان‌ها در دوران مدیریتی مختلف خود
    عملیات نصب در طرح پلی‌اتیلن سنگین گچساران به زودی آغاز می‌شود
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پلیمر گچساران، پیش‌بینی می‌شود با توجه به اتمام ساخت رآکتورهای این طرح و انجام تست‌هایی نهایی، به زودی شاهد…
    نقش پتروشیمی ها در تثبیت بازار و ارزآوری


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب