چهارشنبه ۳ دی ۱۴۰۴ 2025-12-24
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

بانک سپه موفق به دریافت نشان حامی مدرسه‌سازی ایران شد | بانک پاسارگاد؛ پشتیبان زنجیره تأمین داخلی با گشایش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی در آبان‌ماه۱۴۰۴ | کارت هوشمند نخبگان اقتصادی خدمتی متمایز برای فعالان اقتصادی شاهد و ایثارگر | پرداخت بیش از ۶.۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در آذر ماه سال جاری | دعوت بانک توسعه صادرات ایران از مشتریان برای شرکت در نظرسنجی صیانت از مشتریان بانکی |

کد خبر: 17672
تاریخ انتشار: 12 آبان 1400 - ۱۱:۴۹

برندینگ محصول در بستر توزیع سیستماتیک فروشگاه های زنجیره ای / تاثیر متقابل عرضه کالای با کیفیت در فروشگاه های زنجیره ای محبوب

تاثیر متقابل عرضه کالای با کیفیت در فروشگاه های زنجیره ای محبوب باعث شده است علاوه بر ایجاد رضایت بیشتر مشتریان منافع متقابلی برای تولید کننده و فروشگاه در برداشته باشد.

فرهنگ اقتصاد _ چند سالی است فروشگاه های زنجیره ای در کشور بیشتر از گذشته مورد توجه دولت و شرکت های تولیدی قرار گرفته است و این مساله ناشی از مزیت هایی بوده که برای دولت، مردم و حتی تولیدکنندگان دارد، در واقع دولت از طریق مالیات ستانی، مردم از طریق تامین یکجای نیازهای خود و تولیدکنندگان از طریق عرضه راحت تر محصولات خود به مزیت های فروشگاه های زنجیره ای پی برده اند، اما واقعیت این است که اینها تنها مزیت های آشکار فروشگاه های زنجیره ای هستند و منافع پنهان دیگری دارند که باعث شده بسیاری از تولیدکننده ها به دنبال عرضه محصولات خود در فروشگاه های زنجیره ای باشند.

برندینگ مفهومی است که امروزه دنیای تبلیغات کالاها را متحول کرده است و بسیاری از شرکت ها معتقدند با صرف هزینه ای حتی هنگفت در این مسیر می توانند سالها از مزیت آن بهره مند شوند و بدون اینکه دردسرهای ابتدای عرضه محصول را داشته باشند با تقاضای چندین برابری مواجه شوند، این موضوع باهث شده که شرکت ها از روش های مختلف برای تقویت برندینگ استفاده کنند.

یکی از بسترها بهره گیری از مکانیسم عرضه کالا در فروشگاه های زنجیره ای این است که می تواند مشتریان متنوعی را پای خرید کالاها بکشانند.

در واقع فروشگاه های زنجیره ای از طریق استفاده از توزیع یکپارچه توانسته اند در کشوری مانند ایران که تورم های گاها ماهانه تجربه می کند از سیستم تخفیف به عنوان ابزاری برای جذب مشتری استفاده کنند و همین مساله باعث شده در مدتی کوتاه به برندی فروشگاهی تبدیل شود و گاهی از طریق تبلیغات فرد به فرد در محله های مختلف به محبوبیت برساند.

حالا از آنجایی که سیستم حمل و نقل یکپارچه، خرید انبوه و انبارداری باعث شده که کالاها ارزانتر به دست مردم برسد، از این رو بسیاری از مصرف کننده ها نه تنها این موضوع را به ثبات فروشگاه نسبت می دهند بلکه به نوعی از محصول و کالای مصرفی هم راضی تر خواهند بود، بنابراین می توان گفت اقدام فروشگاه زنجیره ای منجر می شود تا یک محصول هم بین مصرف کننده ها معروف و محبوب شود و به سرعت به افزایش تقاضا ختم شود این به معنای این است که تولید هرچه سریعتر افزایش یابد و این همان رویای تولیدکننده هاست که از ابزارهای مختلف برای تحقق آن استفاده می کنند.

این مساله عاملی است تا به تازگی برخی از فروشگاه های زنجیره ای نسبت به انتخاب محصولات با کیفیت وسواس بیشتری به خرج بدهند، زیرا یک رابطه ای متقابل بین تاثیر کالای محبوب و فروشگاه محبوب وجود دارد، در واقع اگر فروشگاهی با بهره گیری از سیستم های مدیریتی خود توانسته کالاهای مورد نیاز شهروندان را با قیمت پایین تر تامین کند در این حالت به برندی فروشگاهی بدل شده که مشتریان هم اعتماد کافی به او دارند و مطمئن هستند که هر کالای از این فروشگاه بخرند ارزانتر از سوپرمارکت و … خواهد بود، از طرف دیگر وقتی در یک فروشگاه زنجیره ای مصرف کننده کالایی را می خرد که از کیفیت مناسبی برخوردار است به فروشگاه زنجیره ای برای خرید سایر کالاها هم اعتماد خواهد کرد و به نوعی مطمئن خواه بود که در این فروشگاه کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه می شوند.

منافع مشتریان در سیستم توزیع کشور بستری را برای رشد فروشگاه های زنجیره ای در ایران فراهم کرده است، از طرف دیگر در ایران کمتر از ۲۰ درصد توزیع از طریق فروشگاه ها انجام می شود و مابقی از طریق توزیع سنتی اتفاق می افتد، از این رو ظرفیت بالایی برای توزیع سیستماتیک از طریق فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد، هرچند بسیاری از تولیدکننده ها اقدام به تاسیس فروشگاه های زنجیره ای تخصصی کرده اند و از این رهگذر به تقویت برند خود پرداخته اند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که فروشگاه هایی که کالاهای مختلفی عرضه می کنند به دلیل اینکه از محبوبیت برندهای متنوع برای اعتبار خود وام می گیرند عرضه کالاها از طریق این فروشگاه ها هم از مزیت بیشتری نسبت به فروشگاه های تخصصی برخوردار هستند.

برچسب ها: فروشگاه های زنجیره ای

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/17672

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • اسامی شعب فعال بانک مسکن در روز سه شنبه چهارم آذرماه اعلام شد
  • توجه شرکت ملی مس به حوزه سلامت، الگویی برای سایر صنایع است
  • اجرای سریع و دقیق طرح جمع‌آوری گازهای مشعل در راستای سیاست‌های کلان دولت/ تکمیل مراحل باقیمانده این طرح ملی، نیاز به تلاشی همه‌جانبه دارد
  • برگزاری مرحله دوم ممیزی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات بیدبلند خلیج فارس
  • رشد قارچ‌گونهٔ الیگارشی و باندهای مافیای قدرت در ایران
  • اهمیت تنوع‌بخشی به سبد تامین برق در شرکت ملی مس با هدف پایداری تولید
  • تاکید بر بازنگری در سیاست موسسه درباره سرمایه گذاری مستقیم در پروژه های ساختمانی
آخرین اخبار
  • فتح سکوهای افتخار؛ یک قهرمانی و سه نایب‌قهرمانی برای ورزشکاران شهید تندگویان
  • بانک سپه موفق به دریافت نشان حامی مدرسه‌سازی ایران شد
  • بانک پاسارگاد؛ پشتیبان زنجیره تأمین داخلی با گشایش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی در آبان‌ماه۱۴۰۴
  • برای نخستین‌بار فاصله نرخ فروش با نرخ آرگوس به ۵ دلار رسید و بارگیری پاییز رکورد زد
  • کارت هوشمند نخبگان اقتصادی خدمتی متمایز برای فعالان اقتصادی شاهد و ایثارگر
  • پرداخت بیش از ۶.۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در آذر ماه سال جاری
  • دعوت بانک توسعه صادرات ایران از مشتریان برای شرکت در نظرسنجی صیانت از مشتریان بانکی
  • بانک توسعه صادرات ایران، همراه مطمئن شرکت‌های فناور در مسیر صادرات
  • نقش کلیدی بانک مسکن درتحقق سیاست‌های بخش مسکن/ ضرورت شناسایی فرصت های جدید در راستای تحقق اهداف
  • نشست راهبردی مدیریت جدید موسسه اعتباری ملل با استاندار و نماینده مجلس استان کرمان، با هدف توسعه فعالیت های اقتصادی
  • رکوردشکنی جدید پتروشیمی مارون در آذرماه؛ تولید ۱۰۱.۵ درصدی ظرفیت اسمی
  • دومین جلسه BRM در پتروشیمی پردیس؛ تمرکز بر داده، تولید و تصمیم‌سازی
  • انجام ارزیابی نظام مدیریت عملکرد در پتروشیمی بوعلی سینا
  • همراه اول نشان حامی مدرسه‌سازی کشور را دریافت کرد
  • تحقق زودهنگام اهداف تحول در بانک دی؛ سود پایدار جای زیان نشست

منهای اقتصاد
  • همراه اول نشان حامی مدرسه‌سازی کشور را دریافت کرد
  • تمدید فراخوان ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • توسعه سامانه هوش مصنوعی بومی صنعت نفت با همکاری همراه اول
  • شب‌نشینی یلدا با بسته مکالمه نامحدود و اینترنت همراه اول
  • افتتاح نخستین فروشگاه مشترک همراه اول و دیجی‌کالا در قلب بازار دیجیتال تهران
  • روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری
  • تحول دیجیتال راه‌آهن؛ از هم‌افزایی با همراه اول تا تعریف شراکت راهبردی فناورانه

فیلم
    برگزاری کنفرانس برخط پرسش و پاسخ با سهامداران
    فرهنگ اقتصاد _  به نقل از  روابط‌عمومی بانک کارآفرین،در این جلسه که بر اساس ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار و در راستای انجام مفاد ماده ۱۸دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات…
    توسعه دانش بهداشت حرفه‌ای با بهره‌گیری از هوش مصنوعی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی پتروشیمی بوعلی سینا، این دوره آموزشی سه‌روزه که با حضور سرپرستان واحد بهداشت پتروشیمی‌های منطقه اقتصادی ماهشهر در مجتمع آموزشی…
    “نماینده مجلس: تأمین خوراک پالایشگاه نفت آفتاب باید در اولویت قرار گیرد
    فرهنگ اقتصاد _ احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس، با انتقاد از تأمین‌نشدن خوراک پالایشگاه نفت آفتاب گفت:چگونه ممکن است بزرگ‌ترین پالایشگاه…
    یک استراتژی برد-برد برای مصرف گاز خانوار + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ دکتر علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اعلام کرد: در سال گذشته، این شرکت تقریباً یک‌سوم سال را با قطعی برق و گاز مواجه بود؛ اما امسال با…
    پیام مدیرعامل بانک دی به مناسبت فرا رسیدن سال نو
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی بانک دی؛ متن پیام بدین شرح است:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    همکاران گرامی، سهامداران محترم، مشتریان عزیز و خانواده‌های معزز…
    پتروشیمی بوعلی سینا قهرمان مسابقات دارت شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس شد
    فرهنگ اقتصاد _ تیم دارت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در رقابت‌های بین‌شرکتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با عملکردی درخشان و هماهنگ، موفق شد عنوان قهرمانی…
    بانک ملی ایران حامی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران به منظور تبادل تفاهمنامه حمایت از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و جشن سالانه…


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب