تجمیع ظرفیتهای بخش خصوصی با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، گفت: با تجمیع ظرفیتهای بخش خصوصی از طریق بسترهای تخصصی از جمله کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران میتوان ساختار منسجم توسعه گردشگری کشور را شکل داد.
فرهنگ اقتصاد _ علیاصغر شالبافیان در دیدار با علی اکبر عبدالملکی رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با ورود جدی به بخشهای تخصصی، بستری هدفمند شکل داده است و نیاز است با تمرکز جدی بر یکی از اصلیترین ظرفیتهای خود یعنی مشورتدهی و ایجاد تربیون قوی و قابل اتکا در توسعه صنعت گردشگری کشور همکاری داشته باشند.
وی افزود: ما نیز در وزارت گردشگری همسو و حامی این ساختار در تلاش هستیم تا هر جا امکانی برای شکلگیری تریبون کارشناسی و تخصصی این حوزه وجود دارد؛ حمایت لازم را اعمال کنیم و باور داریم که هر چقدر این تریبون نظاممندتر، قانونمندتر و دارای نفوذ بیشتری باشد به نفع روند توسعه گردشگری کشور است.
شالبافیان در ادامه تلاش کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران به منظور منسجم شدن حوزه گردشگری و حضوری فعال در قوای مجری و مقننه را دارای دستاوردهای عمیق و ریشه ای خواند و افزود: در صورتی که انسجام به نفع بخش تخصصی دیده شود؛ موفقیت قابل پیشبینی است و زمانی منفعت گردشگری نمایان میشود که در بلندمدت نظرات کارشناسی شنیده و تجمیع شود.
معاون گردشگری با بیان اینکه اتاق بازرگانی جایگاهی دارد که از آن نظرخواهی میشود و محل مشورت قرار میگیرد؛ تاکید کرد: «برای ابقای موثر این نقش میبایست کمیسیون گردشگری اتاق به لحاظ کارشناسی تقویت شود؛ در این صورت میتواند به عنوان تریبون و محل مشورت قوی بخشهای تصمیمساز از جمله مجلس در پیشبرد قوانین و بسترهای مورد نیاز توسعه گردشگری کشور موثر عمل کند.»
شالبافیان با اشاره به اینکه امروزه تاکید دنیا بر مزیت رقابتی است؛ گفت: وقتی شاخصه متمایز و نظاممند اتاق بازرگانی تجمیع نظرات و پخته شدن ایدههای کارشناسی، شکار فرصتها و موقعیتها و سپس انتقال از طریق تریبون موجود است؛ در نتیجه ورود این بخش به مباحث روز از جمله مدیریت دامنه بحران کرونا در صنعت گردشگری و بسیاری از مباحث دیگر با رویکرد ملاحظه منافع گردشگری نمایان میشود.
همکاری با اتاق بازرگانی به عنوان محور مقاومت اقتصادی کشور
همچنین در این نشست علیاکبر عبدالملکی رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز ضمن تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی محل تجمیع ظرفیتها و کسب و کارهای بخش خصوصی به شمار میآید؛ میتواند با پیشبرد سیاستهای همسوی دولت در شکلگیری بازوی اجرایی توانمند حوزه گردشگری موثر عمل کند.
وی با اشاره به اهم اقدامات و برنامههای در دست انجام کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گفت: ایجاد مرکز مشاوره توسعه کسب و کارهای گردشگری یکی از اقدامات این حوزه به منظور تجمیع ایدهها، ظرفیتهای سرمایهگذاری، پیشنهادات، انتقادات و در نهایت ارائه مشاوره به شمار میآید. این بخش که با چشمانداز شکلگیری بانک ایدههای گردشگری شکل خواهد گرفت؛ مرکزی به منظور شکوفا شدن ظرفیتها و استعدادهای بخش خصوصی و در نهایت کارآفرینی گردشگری خواهد شد.
رییس کمیسیون گردشگری همچنین در پایان گفتههای خویش موضوع الحاق واژه گردشگری به نام اتاق بازرگانی و گرفتن سکوی ویژه برای صنعت گردشگری را مطرح کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با اصلاح قوانین و امکان ورود عنوان گردشگری به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سبب تصمیمسازی موثر با ورود فعالان گردشگری به جمع هیات نمایندگان اتاق شویم که هر ۴ سال یک بار بدون حضور نمایندگان صنعت گردشگری کشور از میان بخشهایی از جمله بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی انتخاب میشوند.
منبع : ایرنا
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: