شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۴ 2025-10-11
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

سلامت و نشاط کارکنان، رمز موفقیت بانک در خدمت‌رسانی به مشتریان است | سلامت کارکنان، پیش‌نیاز ایفای نقش مؤثر بانک در تحقق امنیت غذایی و توسعه پایدار است | کفایت سرمایه بانک شهر از منفی ۳۵ درصد به مثبت ۱.۲ درصد رسید | بانکداری شرکتی؛ رویکردی نوین در تعامل با مشتریان حقوقی | تسهیلات پرداختی بانک مسکن در طرح نهضت ملی به ۱۳۷ همت رسید |

کد خبر: 17970
تاریخ انتشار: 16 آبان 1400 - ۱۳:۲۴

نقش بی‌ بدیل فروشگاههای زنجیره‌ ای در اشتغال‌ زایی

یکی از مهم‌ ترین موارد تأثیر فروشگاههای زنجیره‌ ای بر اشتغال‌ زایی که غیرقابل انکار است ایجاد ۱۶ میلیون فرصت شغلی در سال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جهان است.

فرهنگ اقتصاد _ اندیشه اولیه ایجاد فروشگاه‌های بزرگ توسط بازرگان فرانسوی “آریستید بوسکیو” در سال ۱۸۵۲ با تاسیس فروشگاهی به نام “بن مارشه” برای فروش اجناس خرازی و پارچه تحقق یافت و این فروشگاه کوچک اساس فروشگاه‌های بزرگ شد. سپس این روند در کشورهای دیگر ادامه یافت. آمریکا اولین کشوری بود که به تقلید از فرانسه، فروشگاه “استوراتStewart” را در نیویورک تاسیس کرد. سال ۱۹۲۰ زمان پیدایش و شکل‌گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نحوی بود که هم‌اکنون می‌شناسیم. این فروشگاه‌ها برای اولین بار در آلمان تاسیس شد. در سال ۱۹۶۲ سام والتون اولین فروشگاه “وال مارت Walmart” را افتتاح کرد.

صنعت خرده‌فروشی در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله مهم‌ترین صنایع تاثیرگذار بر زنجیره تامین هر شرکت صنعتی و تولیدی به‌ویژه در حوزه کالاهای مصرفی است و از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های محیط کنونی این صنعت اشتغال‌زایی و مضافا رقابت فزاینده‌ای است که هر روز با پیدایش و توسعه رقبای جدید در این صنعت مشاهده می‌شود. صنعت خرده‌‌فروشی از بخش‌های مهم اقتصاد ملی هر کشور محسوب شده و پلی میان عرضه‌‌کنندگان و تقاضاکنندگان کالاها و خدمات است که نقش اساسی در تعیین قیمت کالاها و خدمات ایفا می‌کند. این صنعت وابستگی عمیقی به متغیرهای اقتصاد کلان دارد و بسیار متأثر از این متغیرهاست.

بدون شک صنعت خرده‌‌فروشی در معرض تغییری شگرف قرار دارد و بازیگران جدیدی در حال ورود به این صنعت هستند که با استفاده از فناوری‌های ارتباطی نوین هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) ) در پی تسخیر سهم بیشتری از بازار هستند و رقابتی به مراتب شدیدتر از قبل در حال ظهور است. همزمان با پیشرفت فناوری ارتباطات در جهان و فراگیر شدن آن بین اقشار مختلف جوامع، طیفی از کسب‌وکارهای آنلاین پا به عرصه گذاشته‌اند.

 

برآورد بازار جهانی صنعت خرده‌فروشی

موسسه eMarketer در چشم‌انداز صنعت خرده‌فروشی جهان، برآورد کرده‌است که تا پایان سال ۲۰۲۱ فروش کل این صنعت در سطح جهانی از ۲۸ هزار میلیارد دلار بگذرد و نسبت به سال ۲۰۱۶،بالغ بر ۶ هزار میلیارد دلار افزایش یابد. ارزش بازار خرده فروشی جهان در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۳ تریلیون دلار بوده‌است و تا سال ۲۰۲۶ رشد ۳ درصدی خواهد داشت. همچنین، پیش‌بینی می‌کند که سهم فروش آنلاین نیز از خرده‌‌فروشی کل در حال افزایش باشد. با افزایش ضریب نفوذ اینترنت و بهبود زیرساخت‌های ارتباطی و گسترش پرداخت‌های دیجیتالی پیش‌بینی می‌شود فروش آنلاین در پایان سال ۲۰۲۱ به ۴.۴۷۹ هزار میلیارد دلار برسد، در حالی این رقم در سال ۲۰۱۶، بالغ بر ۱.۸۵۹ هزار میلیارد دلاربود.

با شروع سیاست‌های قرنطینه در نتیجه پاندمی کرونا، خرید آنلاین با یک جهش بزرگ همراه بود و از سال ۲۰۲۰ شاهد یک رشد بسیار بزرگ در صنعت فروش آنلاین بودیم و این بخش ۲۵ درصد افزایش در سهم بازار را شاهد بود. هرچند فروش آنلاین در میان جوانان، کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان در حال پیدا کردن جایگاه خود است و به سرعت پیشرفت می‌کند، اما همچنان خرده‌فروشی فیزیکی جایگاه سنتی خود را دارد و سهم خرده فروشی آنلاین در حدود کمتر از ۱۵ درصد کل بازار می‌باشد. گسترش خرید آنلاین در زمان کرونا باعث افزایش ارزش بازار شرکت‌های خرده‌فروشی آنلاین شده‌است.

برآورد بازار خرده‌فروشی ایران

صنعت خرده‌فروشی ایران هنوز از لحاظ به‌روز بودن و همگام شدن با استانداردهای جهانی با مشکل روبه‌رو است. در اقتصاد جهانی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی، میزان مدرن شدن صنعت خرده‌فروشی مانند توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های آنلاین و مجتمع‌های تجاری است، در حالی‌که بقالی‌های سنتی ما هزینه‌های سربار زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کنند، زیرا هر کدام از آنها یک مجموعه انفرادی با هزینه‌های بالا هستند که هزینه‌های آنها باید توسط خریدار تامین شود.

در مورد برآورد چشم انداز صنعت خرده فروشی ایران باید گفت که ایران همچنان یکی از گسترده‌ترین و غیر نظام‌مندترین بازارهای خرده‌فروشی را خواهد داشت، بازاری که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آن همچنان نوپا محسوب می‌شوند و گستردگی و اعتماد به مغازه‌های کوچک محلی همچنان بسیار بالاست. به نظر می‌رسد در سال‌های آتی به طور متوسط همچنان شاهد گسترش شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کاهش سهم فروشگاه‌های کوچک باشیم. در صورت احیای برجام، شاهد حضور برندهای جهانی این حوزه در ایران خواهیم بود.

پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی همچنان رقابت فروش کالاهای سوپر مارکتی به‌صورت آنلاین، میان “اسنپ مارکت” که خود را به پشتوانه شبکه بزرگ توزیع و مشتریان اسنپ و همچنین زنجیره تامین “هایپر استار” مطرح کرده‌است، اُکالاOkala که از پشتیبانی همه‌جانبه “افق کوروش” و گروه صنعتی گلرنگ بهره می‌برد و “دیجی‌کالا” که سعی کرده با استفاده از برند و ادغام با استارتاپ “روکولند” مزیت رقابتی برای خود دست‌و‌پا کند، در جریان باشد. این بازار هرچند از نظر پتانسیل‌های موجود در آن به شدت جذاب می‌باشد اما انتظار می‌رود با توجه به حاشیه سود پایین و هزینه‌های بالا، چالش‌ها گسترده‌ای را فعلا برای شرکت‌ها تا زمان به سود رسیدن در پیش داشته‌باشد. و هرچند افزایش فروش در شرکت‌های فوق مشهود خواهد بود اما انتظار جهش سودسازی کمی دور از انتظار است.

برآورد می‌شود در حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای فیزیکی تا پایان سال ۱۴۰۰ بیشترین میزان فروش متعلق به افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور باشد و این رقم که در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵ هزار میلیاردتومان بوده، به ۲۰ هزار میلیاردتومان برسد.

 

اشتغال‌زایی ۱۶ میلیون نفری سالانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهان

یکی از جنبه‌های مثبت راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تاثیر آن بر اشتغال‌زایی است. از آنجایی که امروزه در هر محله و خیابانی یک فروشگاه زنجیره‌ای ایجاد شده، بسیاری از افراد تصور می‌کنند این فروشگاه‌ها آثار مخربی بر روی مغازه‌های کوچک دارد و باعث نابودی برخی از کسب‌و‌کارها می‌شود، در صورتی‌که اینگونه نیست. در ابتدای امر تصور غالب اینست که تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث نابودی بسیاری از مشاغل محلی می‌شود، در حالی‌که تحقیقات بازار ثابت کرده‌است که روند اینگونه نبوده‌است. در واقع یکی از بزرگترین مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرها به وجود آوردن فرصت‌های شغلی متنوع و متعددی است. در اصل فرصت‌های شغلی موجود در یک فروشگاه زنجیره‌ای طیف وسیعی از نیازهای افراد برای کارها را پوشش خواهد داد و به همین دلیل تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اشتغال‌زایی غیرقابل انکار خواهد بود. یکی از مهم‌ترین موارد تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اشتغال‌زایی که غیرقابل انکار است ایجاد ۱۶ میلیون فرصت شغلی در سال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جهان است. در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی و ترکیه به ازای هر ۵۰۰۰نفر یک شعبه فروشگاه زنجیره‌ای وجود دارد.

همچنین انواع موقعیت‌های شغلی برای افراد در خود فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود؛ ۱- طراحی و ساخت فروشگاه زنجیره‌ای، ۲- فرصت‌های شغلی مربوط به تجارت آنلاین و IT، ۳- بخش لبنی و پروتئینی، ۴- میوه و سبزیجات، ۵-تدارکات،۶-صندوق‌داری، ۷- حفاظت و امنیت، ۸-بخش حسابداری، ۹- متخصص منابع انسانی/ مدیر آموزش نیرو، ۶- مشاوران زیبایی و …

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نیروهای زیادی برای بخش نظافت، بازاریابی، بخش تماس با مشتریان، پیک‌های موتوری، راهنمایان مشتری، افرادی برای جمع‌آوری سبدهای خرید از فروشگاه، افرادی که محصولات در قفسه قرار می‌دهند، مدیر فروشگاه، منشی در بخش اداری، کارمندان اداری و … مورد نیاز است.

در واقع با توجه به این موقعیت‌های شغلی، تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اشتغال‌زایی را در یک زمینه خاص و برای یک تخصص نمی‌توان محدود کرد. همچنین به دلیل خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حجم زیاد از برندها، کارخانجات صنایع غذایی و فرآوری داخلی، کشاورزان و دامداران بومی است که این امر به تولید ملی و داخلی کمک زیادی خواهد کرد و باعث می‌شود افراد زیادی به‌صورت غیرمستقیم هم مشغول به‌کار شوند.

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اشتغال‌زایی در ایران

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، درخواست مجوز برای فعالیت واحدهای صنفی هرساله روند مثبتی داشته‌است. با توجه به آخرین آمار استخراج شده از نماگر آماری اتاق اصناف کشور، از مجموع حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی داری مجوز در کشور، تعداد کل شاغلین (به ازای هر پروانه کسب ۲.۵ نفر) حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برآورد شده‌است. با توجه به نتایج آمارگیری نیروی کار در کشور می‌بینیم که در سال‌های اخیر به خاطر شرایط اقتصادی کشور که با تحریم و تورم همراه با رکود مواجه بوده، حتی اشتغال‌زایی با روند منفی روبه‌رو بوده، اما برعکس، بخش خرده‌‌فروشی کشور با رشد مثبت همراه بوده و این بخش از اقتصاد بدون درنظرگرفتن شرایط اقتصادی کشور، حتی در زمان رکود هم روندی مثبت را طی کرده‌است. در این میان، درخواست برای ایجاد فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در کشور با رشدی کُند همراه بوده‌است و تنها ۱۰ درصد از بخش توزیع کشور در اختیار این فروشگاه‌هاست و پیش‌‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰، سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار خرده‌‌فروشی کشور به ۲۵ تا ۴۰ درصد برسد. این درحالی‌است که سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ در بخش خرده‌‌فروشی جهان در حدود ۵۰ درصد و در کشورهای توسعه‌‌یافته ۸۰ درصد است‌‌.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای با حمایت از تولیدات داخلی می‌توانند رونق اقتصادی و افزایش اشتغال‌زایی را برای کشور به ارمغان بیاورند. هرچند، حدود ۴۰۰ شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با سرمایه‌گذاری خارجی شکل گرفته، ولی بیش از ۹۰ درصد کالاهایی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود، کالای تولید داخل و ایرانی است. در واقع تاکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در بحث حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی پایدار مستقیم و غیر مستقیم کمک شایانی به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کرده‌اند.

«امیرخسرو فخریان» رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رشد اشتغال‌زایی کشور را مهم ارزیابی می‌کند. به باور وی، افزایش سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند اقتصاد کشور را از رکود خارج کند. به گفته فخریان، بیش از ۶۰ برند از اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجوز گرفته و در بازار فعال هستند.

«منصور عالی پور» نایب رییس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در این خصوص معتقد است: تجربیات کشورهای موفق نشان داده فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضمن اشتغال‌زایی بالا و ارائه خدمات مناسب از شفافیت در عملکرد نیز برخوردار هستند و در همین رابطه برای حمایت از کسب و کارهای خرد، مدت‌هاست در اتحادیه بحث توسعه فروشگاه‌ها در قالب قرارداد فرانچایز دنبال می‌شود که ضمن به روز شدن امکان رونق کسب و کار مهیا خواهد بود.

بر اساس اطلاعات موجود در سایت افق کوروش، این برند در سال ۱۳۹۹ رتبه ۴۰ را در بین ۵۰۰ شرکت‌ برتر ایران کسب کرده‌است و در همین سال بیش‌از ۲۰۰۰ شعبه در ۳۱ استان و بیش از ۱۵ هزار کارمند داشت. افق کوروش در سال ۱۴۰۰ در میان شرکت‌های برتر ایران رتبه ۳۵ را به‌دست آورده و تعداد شعب این فروشگاه زنجیره‌ای به بیش از ۳۰۰۰ شعبه در ۴۶۰ شهر با ۲۰ هزار کارمند رسیده‌است. یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، تحقق هدف اشتغال‌زایی و کارآفرینی گسترده در سراسر کشور است.

«وحید کامیاب»، معاون منابع انسانی افق کوروش نیز معتقد است که این برند، سهم بزرگی در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد کرده‌است.

سجاد نصرالهی معاونت اجرایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در منطقه شمال غرب کشور نیز معتقد است که این شرکت فضای مناسبی جهت اشتغال‌زایی برای جوانان فراهم نموده‌است.

 

فرانچایز؛ گامی محکم در توسعه اشتغال‌زایی با حمایت از خرده‌فروشان محلی

البته رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتقدانی را نیز در مقابل خود دارد. منتقدانی که برخلاف حامیان این ایده و طرح، تعطیلی اصناف خُرد و به خطر افتادن فرصت‌های شغلی مربوطه را یکی از تهدیدهای جدی فعالیت روز افزون فروشگاه‌های مذکور عنوان می‌کنند. در یک معنا یک حوزه شغلی از بین رفته‌است، ولی واقعیت این‌است که مشاغل جدیدی نیز ایجاد شده‌است.

یکی از راه‌های کمک به خرده‌فروشی‌های محلی اعطای نمایندگی به آنان است. در این مدل فروشگاه زنجیره‌ای به جای تاسیس یک شعبه جدید به فروشنده محلی کمک می‌کند با توسعه کسب‌و‌کار خود رشد و به جای از‌دست‌دادن شغل، اشتغال‌زایی کند. از جمله فروشگاه‌هایی که در این روزها فرانچایز یا نمایندگی اعطا می‌کنند می‌توان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، فامیلی و هفت اشاره کرد. در واقع، یکی از دغدغه‌های همیشگی افق‌ کوروش حمایت از سوپرمارکت‌های محلی بوده و است. نیمی از فروشگا‌ه‌های این شرکت در قالب نمایندگی به افراد تعلق دارد. در این میان افق کوروش با اعطای بیش از ۱۵۰۰ شعبه فرانچایز و نمایندگی فعال در کشور از بین بیش از ۳۰۰۰ شعبه خود پیشتاز واگذاری امتیاز فروشگاه و مشارکت با خرده‌فروشان محلی است. در همین راستا افق کوروش با ادامه روند واگذاری نمایندگی می‌خواهد تعداد شعب خود را تا آخر امسال به ۳۵۰۰ شعبه برساند.

افق کوروش، با اعطای یک وام بدون بهره تا سقف یک میلیارد تومان به تجهیز فروشگاه کمک می‌کند و امکان گسترش کسب‌وکار از یک فروشگاه ۲۰ تا ۵۰ متری به فروشگاهی تا ۲۰۰ متر مساحت را فراهم می‌کند. همین مساله باعث اشتغال به کار نیرو‌های جدید و ایجاد شغل نیز می‌شود. در کنار این، داشتن نمایندگی یک فروشگاه زنجیره‌ای باعث تامین قطعی کالاهای موردنیاز با بهترین قیمت ممکن می‌شود. این یعنی فروشگاه زنجیره‌ای در بسیاری از موارد می‌تواند باعث رشد خرده‌فروشان محلی شود؛ نه نابودی آنها. فروشگاه‌های زنجیره‌ای درست مثل نسل بعد از خود یعنی فروشگاه‌های آنلاین یک فرصت هستند و در صورت استفاده درست از آنها می‌توان به اشتغال روزافزون و توسعه کسب‌وکارها امید داشت.

جنبه دیگر اشتغال‌زایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروش آنلاین و به عبارت بهتر تجارت الکترونیک است. به عنوان نمونه، «کاظم کلب‌خانی»، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک کوروش (اُکالا) در خصوص اشتغال‌زایی شرکت می‌گوید: در سال ۱۳۹۹ اشتغال‌زایی خوبی در توسعه فروش اینترنتی انجام شد و حدود ۱۰۰۰ شعبه از افق کوروش زیر چتر فروش اینترنتی قرار گرفت. در این بین بیشتر از ۳۰۰۰ نفر برای فروش اینترنتی در افق کوروش استخدام شدند که تا پایان سال ۱۴۰۰ این رقم افزایشی خواهد بود.

برچسب ها: اشتغال زایی, افق كوروش, فروشگاه های زنجیره ای

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/17970

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • حضور همه‌جانبه پتروشیمی جم در بزرگ‌ترین رویداد تخصصی صنعت پلاستیک و پتروشیمی کشور
  • پخش برنامه اهدای جوایز برندگان جشنواره‌ قربان تا غدیر بیمه دی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از شبکه ۳ سیما
  • ایران‌پلاست، تجلی رویکرد رئیس‌جمهوری در گسترش مراوده با کشورهای همسایه
  • لزوم حمایت از صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف توسعه متوازن
  • پایان موفق ممیزی داخلی سیستم مدیریت یکپارچه و انرژی در پتروشیمی پردیس
  • رونمایی از تکنولوژی eSIM برای اولین بار در ایران توسط همراه اول
  • شکوه همدلی و معنویت در بندر پتروشیمی ماهشهر
آخرین اخبار
  • نیروی انسانی، سرمایه‌ای بی‌بدیل در صنعت پتروشیمی
  • روزآمدی در زمینه‌های علمی ، فنی‌ و تخصصی صنعت پتروشیمی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان
  • سلامت و نشاط کارکنان، رمز موفقیت بانک در خدمت‌رسانی به مشتریان است
  • سلامت کارکنان، پیش‌نیاز ایفای نقش مؤثر بانک در تحقق امنیت غذایی و توسعه پایدار است
  • کفایت سرمایه بانک شهر از منفی ۳۵ درصد به مثبت ۱.۲ درصد رسید
  • موافقت با پذیرش سهام پتروشیمی بندرامام در فرابورس/ گام بلند به سوی عرضه اولیه سهام
  • کلاس اولی‌های آریاساسول در ویژه‌نامه «آریا و صفحه‌های نو»
  • بانکداری شرکتی؛ رویکردی نوین در تعامل با مشتریان حقوقی
  • تسهیلات پرداختی بانک مسکن در طرح نهضت ملی به ۱۳۷ همت رسید
  • تاکید بانک مسکن بر اجرای دقیق ضوابط جدید حساب جاری و قانون صدور چک
  • برگزاری نخستین ممیزی مدیریت ریسک در پتروشیمی دهدشت
  • افزایش ۵۷ درصدی تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران به شرکت های کوچک و متوسط
  • سرمایه‌گذاری ۱۶۵۰ میلیاردی همراه اول در استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم
  • مراسم استقبال از زائران بیت الله الحرام با حضور مسئولان و مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اروند
  • حمایت از پروژه‌های عمرانی با تمرکز بر اشتغال جوانان

منهای اقتصاد
  • سرمایه‌گذاری ۱۶۵۰ میلیاردی همراه اول در استان فارس از ابتدای دولت چهاردهم
  • همراه اول الگوی پایداری و مسوولیت اجتماعی ایران
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان اصفهان
  • برگزاری بیست‌ودومین کنفرانس انجمن رمز ایران با مشارکت همراه اول
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • سه‌گانه کُری‌گیم، سالن اختصاصی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴ را پرشور کرد
  • شهر دیجیتال، واقعیت مجازی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴

فیلم
    گزارشی از حضور گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در نخستین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    پتروشیمی بندرامام و شرکت مخابرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف مشارکت در برنامه‌ریزی، طراحی، تامین، اجرا و بهره‌برداری مطلوب از زیرساخت‌ها و ابزارهای فناورانه مورد نیاز در شرکت…
    “نماینده مجلس: تأمین خوراک پالایشگاه نفت آفتاب باید در اولویت قرار گیرد
    فرهنگ اقتصاد _ احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس، با انتقاد از تأمین‌نشدن خوراک پالایشگاه نفت آفتاب گفت:چگونه ممکن است بزرگ‌ترین پالایشگاه…
    از نزدیک بودن زمان عرضه اولیه پتروشیمی اروند تا رشد درآمد پتروشیمی پارس
    امضای تفاهم‌نامه پتروشیمی شهید تندگویان و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حضور رئیس‌جمهور
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌المللی پتروشیمی شهید تندگویان همزمان با سفر دکتر مسعود پزشکیان به استان خوزستان…
    خلیج‌فارس، حامی خلیج‌فارس!
    فرهنگ اقتصاد _ امروز در سومین روز برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی غرفه هلدینگ خلیج‌فارس طوماری برای اعلام حمایت فعالان صنعت از نام و اصالت تاریخی خلیج‌فارس تدارک…
    پیام مدیرعامل بانک دی به مناسبت فرا رسیدن سال نو
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی بانک دی؛ متن پیام بدین شرح است:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    همکاران گرامی، سهامداران محترم، مشتریان عزیز و خانواده‌های معزز…


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب