جمعه ۲۱ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-12
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تحقق ۹۵درصدی سهمیه تسهیلات ازدواج تا پایان آبان‌ماه۱۴۰۴ | بانوان توانمند بانک مسکن مسیر رشد حرفه‌ای را با اطمینان طی می‌کنند | انضباط مالی و مدیریت نقدینگی رهیافت بانک صادرات ایران در دوره تحول | پیام مدیرعامل بانک دی در ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن | تجلیل اعضای هیأت مدیره بانک دی از دو مادر شهید |

کد خبر: 19976
تاریخ انتشار: 9 آذر 1400 - ۱۳:۳۶

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای اعلام کرد:

برخورد با تخلف وصول و رسوب حق بیمه از سوی کارگزاران

بیمه مرکزی طی بخشنامه ای به شرکت های بیمه، وصول و رسوب حق بیمه توسط کارگزاران در فرآیندهای صدور و یا قراردادهای منعقده فی‏مابین برخی از شرکت‌های بیمه و یا نمایندگان تابعه با کارگزاران رسمی بیمه مستقیم و برخط را تخلف اعلام کرد.

فرهنگ اقتصاد _ دکتر محمدجواد آقاجری مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی، پیرو مغایرت های موجود در فرآیندهای صدور و یا قراردادهای منعقده فی‏مابین برخی از شرکت‌های بیمه و یا نمایندگان تابعه با کارگزاران رسمی بیمه مستقیم طی بخشنامه ای موارد تخلف را به شرح زیر به شرکت های بیمه اعلام کرد:
۱- عدم رعایت مفاد ماده (۲۳) آیین‌نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه (آیین‌نامه مکمل شماره ۳/۹۲) مبنی بر واگذاری اختیار دریافت حق‌بیمه به صورت مستقیم و (یا در بستر الکترونیکی) از بیمه‌گذاران به کارگزاران رسمی بیمه؛
۲- عدم رعایت مفاد بند «۵» ماده (۱۲) آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی (شماره ۷۵) مبنی بر تاخیر در واریز وجوه حق‌بیمه دریافتی توسط نمایندگان به حساب شرکت‌های بیمه
۳- مغایرت فرآیندهای صدور با مقررات و دستورالعمل‌های جاری مبنی بر ایجاد دسترسی به سیستم صدور و یا واگذاری کاربری صدور به کارگزاران رسمی بیمه مسقیم و برخط توسط نمایندگان و شعب آن شرکت و متعاقباً پرداخت بخشی از هزینه صدور به این کارگزاران توسط شرکت‌های بیمه
وی در ادامه از شرکت های بیمه خواست، ضمن بازنگری فرآیندهای صدور و اصلاح مفاد قراردادهای مرتبط، از هرگونه وصول حق‌بیمه توسط کارگزاران و رسوب مبالغ حق‌بیمه نزد آنان و پرداخت بخشی از هزینه صدور توسط شرکت به کارگزاران جلوگیری به‌عمل آمده و حق‌بیمه وصولی توسط نمایندگان نیز در روز دریافت، به حساب شرکت بیمه واریز، و نتیجه اقدامات صورت‌گرفته حداکثر ظرف مدت ۲ روز کاری به بیمه مرکزی منعکس شود.
همچنین اعلام شد، مسئولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه با مدیران عامل و واحدهای اجرایی ذی‌ربط بوده و در صورت مشاهده موارد مغایر، وفق مقررات با کارکنان کلیدی، نمایندگان و کارگزاران مربوطه رفتار خواهد شد.

برچسب ها: بیمه مرکزی, بیمه‌گذاران, خدمات بیمه ای

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/19976

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال
  • حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال؛ چالش‌های محتوا، اعتبار و بازاریابی
  • اسامی شعب فعال بانک مسکن در روز سه شنبه چهارم آذرماه اعلام شد
  • تجلیل از محیط‌بانان استان بوشهر با حمایت پتروشیمی پردیس؛ پاسداشت پاسداران سبز طبیعت
  • دومین دوره اهدا خون سال ۱۴۰۴ کارکنان آریاساسول برگزار شد
  • محور توسعه بانک ایران زمین، مشتری مداری و تقویت سرمایه انسانی است
  • فروش فوق‌العاده خودروی مزدا EZ6 با حساب وکالتی بانک تجارت
آخرین اخبار
  • پیام تبریک مدیرعامل پتروشیمی شازند به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن
  • ‎پتروشیمی جم در رویداد پتروفن ۱۴۰۴ نشان برنز نوآوری را دریافت کرد
  • کرامت زن در نگاه سازمانی ما اصل است
  • تحقق ۹۵درصدی سهمیه تسهیلات ازدواج تا پایان آبان‌ماه۱۴۰۴
  • بانوان توانمند بانک مسکن مسیر رشد حرفه‌ای را با اطمینان طی می‌کنند
  • انضباط مالی و مدیریت نقدینگی رهیافت بانک صادرات ایران در دوره تحول
  • پیام مدیرعامل بانک دی در ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن
  • تجلیل اعضای هیأت مدیره بانک دی از دو مادر شهید
  • دیدار صمیمی مدیرعامل بانک دی با اعضای تیم فوتسال بانک
  • ترسیم مسیر تحول و ضرورت نقش آفرینی همه همکاران در دور جدید حیات موسسه
  • گامی جدید در تقویت ارتباطات داخلی و ارتقای بهره‌وری موسسه اعتباری ملل
  • گزارش مثبت بانک رفاه کارگران از نیمه نخست سال جاری
  • دیجیتالی شدن کامل ارزیابی خسارت در بخش درمان و خودرو گام مهم بیمه دی در مسیر خدمت به مردم
  • پیشرفت بانک کشاورزی با حضور پررنگ بانوان تسهیل می‌شود
  • پتروشیمی بوعلی سینا برگزیده جایزه نوآوری در توسعه کسب‌وکار پتروفن ۱۴۰۴ شد

منهای اقتصاد
  • برگزاری سمینار هوش مصنوعی در حوزه‌های تخصصی رادیولوژی با مشارکت همراه اول
  • معرفی بسته‌های ویژه همراه اول برای روز مادر
  • همراه اول برترین روابط عمومی در «ارتباطات رسانه‌ای» و «کاربرد هوش مصنوعی»
  • گاز ساختمان های تحت مدیریت دولت قطع شود/ کارکنان با لباس زمستانه در محل کار حاضر شوند/ با پرده مناسب، عایق درب و پنجره ها به آسانی می توان از هدر رفت گرمای خانه و محل کار جلوگیری کرد
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول

فیلم
    رشد ۹۴ درصدی ارزش فروش و ۳۴ درصدی تناژ پتروشیمی بندر امام در نیمه نخست سال ۱۴۰۴
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام؛ این مجتمع در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ موفق شد دستاوردهای قابل‌توجهی در حوزه فروش…
    اجلاس بین المللی نقش دیپلماسی در توسعه اقتصادی منطقه آزاد ماکو
    دریافت 1 میلیارد تومان وام بدون سود در طرح "نیك‌وام" بانك ملت/ ویدیو
    فرهنگ اقتصاد _با دیدن این ویدیو می توانید از شرایط و چگونگی دریافت وام 1 میلیارد تومانی و بدون سود بانک ملت در قالب طرح "نیك‌وام" مطلع شوید.
    امسال بودجه مسئولیت اجتماعی را به آموزش و پرورش و تجهیز مدارس اختصاص دهید
    گزارش تصویری مراسم نکوداشت هفته پدافند غیرعامل به میزبانی شرکت پتروشیمی اروند و سازمان منطقه ویژه آبان ۱۴۰۴
    نشست تخصصى ارزیابان دوازدهمین دوره جایزه تعالى صنعت پتروشیمى به میزبانى شرکت پتروشیمى اروند آبان ١٤٠٤
    گزارش تصویری فرآیند ارزیابی یازدهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و اخذ تندیس بلورین توسط شرکت پتروشیمی اروند 1403


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب