یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴ 2025-10-26
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

استمرار سودآوری بانک صادرات ایران با رشد ۵۷ درصدی درآمدهای عملیاتی | ۴.۵میلیون بیمه‌گزار؛ نماد اعتماد در مسیر مشتری‌مداری بیمه دی | جهش یک‌و‌نیم درصدی سهم اقتصاد دیجیتال کشور | گام بلند مخابرات ایران برای هم‌افزایی فعالان ارتباطات کشور است | قدردانی معاون پارلمانی وزیر اقتصاد از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از توسعه زنجیره خرما |

کد خبر: 19976
تاریخ انتشار: 9 آذر 1400 - ۱۳:۳۶

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای اعلام کرد:

برخورد با تخلف وصول و رسوب حق بیمه از سوی کارگزاران

بیمه مرکزی طی بخشنامه ای به شرکت های بیمه، وصول و رسوب حق بیمه توسط کارگزاران در فرآیندهای صدور و یا قراردادهای منعقده فی‏مابین برخی از شرکت‌های بیمه و یا نمایندگان تابعه با کارگزاران رسمی بیمه مستقیم و برخط را تخلف اعلام کرد.

فرهنگ اقتصاد _ دکتر محمدجواد آقاجری مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی، پیرو مغایرت های موجود در فرآیندهای صدور و یا قراردادهای منعقده فی‏مابین برخی از شرکت‌های بیمه و یا نمایندگان تابعه با کارگزاران رسمی بیمه مستقیم طی بخشنامه ای موارد تخلف را به شرح زیر به شرکت های بیمه اعلام کرد:
۱- عدم رعایت مفاد ماده (۲۳) آیین‌نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه (آیین‌نامه مکمل شماره ۳/۹۲) مبنی بر واگذاری اختیار دریافت حق‌بیمه به صورت مستقیم و (یا در بستر الکترونیکی) از بیمه‌گذاران به کارگزاران رسمی بیمه؛
۲- عدم رعایت مفاد بند «۵» ماده (۱۲) آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی (شماره ۷۵) مبنی بر تاخیر در واریز وجوه حق‌بیمه دریافتی توسط نمایندگان به حساب شرکت‌های بیمه
۳- مغایرت فرآیندهای صدور با مقررات و دستورالعمل‌های جاری مبنی بر ایجاد دسترسی به سیستم صدور و یا واگذاری کاربری صدور به کارگزاران رسمی بیمه مسقیم و برخط توسط نمایندگان و شعب آن شرکت و متعاقباً پرداخت بخشی از هزینه صدور به این کارگزاران توسط شرکت‌های بیمه
وی در ادامه از شرکت های بیمه خواست، ضمن بازنگری فرآیندهای صدور و اصلاح مفاد قراردادهای مرتبط، از هرگونه وصول حق‌بیمه توسط کارگزاران و رسوب مبالغ حق‌بیمه نزد آنان و پرداخت بخشی از هزینه صدور توسط شرکت به کارگزاران جلوگیری به‌عمل آمده و حق‌بیمه وصولی توسط نمایندگان نیز در روز دریافت، به حساب شرکت بیمه واریز، و نتیجه اقدامات صورت‌گرفته حداکثر ظرف مدت ۲ روز کاری به بیمه مرکزی منعکس شود.
همچنین اعلام شد، مسئولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه با مدیران عامل و واحدهای اجرایی ذی‌ربط بوده و در صورت مشاهده موارد مغایر، وفق مقررات با کارکنان کلیدی، نمایندگان و کارگزاران مربوطه رفتار خواهد شد.

برچسب ها: بیمه مرکزی, بیمه‌گذاران, خدمات بیمه ای

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/19976

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • روایتی از هویت ملی و حفاظت از محیط زیست با حمایت بانک صادرات ایران
  • تامین مالی ۳۴۳ میلیارد تومانی پروژه ۶۲۴ واحدی نهضت ملی مسکن رشت توسط بانک مسکن / سهم ۹۰ درصدی بانک مسکن در تامین مالی نهضت ملی گیلان
  • فعال‌سازی رسمی نخستین eSIM همراه اول؛ بیش از نیم میلیون نفر در صف استفاده
  • معرفی «سیم‌پوز» همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • برقراری باجه عصر در شعب منتخب مؤسسه اعتباری ملل
  • حضور راهبردی مدیران بیمه پاسارگاد در کمیسیون‌های تخصصی سندیکای بیمه‌گران ایران
  • تقدیر مدیرعامل پتروشیمی پارس از دانش‌آموز بوشهریِ رتبه اول کنکور سراسری
آخرین اخبار
  • استمرار سودآوری بانک صادرات ایران با رشد ۵۷ درصدی درآمدهای عملیاتی
  • ۴.۵میلیون بیمه‌گزار؛ نماد اعتماد در مسیر مشتری‌مداری بیمه دی
  • بررسی عملکرد شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ شرکت مبین انرژی خلیج فارس
  • جهش یک‌و‌نیم درصدی سهم اقتصاد دیجیتال کشور
  • گام بلند مخابرات ایران برای هم‌افزایی فعالان ارتباطات کشور است
  • آغاز احداث نیروگاه خورشیدی ۳۶ مگاواتی گلپایگان، توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس
  • توزیع بسته های کمک تحصیلی و معیشتی در استان سیستان و بلوچستان
  • قدردانی معاون پارلمانی وزیر اقتصاد از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از توسعه زنجیره خرما
  • مزایده عمومی املاک، فرصتی برای سرمایه‌گذاری مطمئن
  • افتتاح حساب غیرحضوری در فراز بانک ایران‌زمین
  • بانک دی؛ نایب‌قهرمان مقتدر سومین دوره سوپرکاپ فوتسال تهران
  • مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه طرح “افق” بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • دیدار مدیرعامل بانک شهر با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • بازدید نجارزاده از برخی شعب انتقال یافته بانک سابق آینده به بانک ملی ایران/ استمرار بی وقفه خدمات به مردم و تمرکز بر مشتری مداری
  • نقش پررنگ بانک مسکن در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی/ افزایش سرمایه بانک مسکن از اولویت هاست

منهای اقتصاد
  • جهش یک‌و‌نیم درصدی سهم اقتصاد دیجیتال کشور
  • گام بلند مخابرات ایران برای هم‌افزایی فعالان ارتباطات کشور است
  • آغاز پویش ساخت و نوسازی مدارس با مشارکت همراه اول
  • حرکت اول، برگزیده جایزه ملی تأمین مالی فناوری و نوآوری ایران
  • غافل‌گیری ساکنان اکباتان با تصمیم مدیریت شهری
  • ناصر تقوایی درگذشت؛ آرامش بدون حضور دیگران!
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول در بزرگترین رویداد فناوری جهان

فیلم
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    حضور شرکت پتروشیمی اروند در دومین رویداد ایران پتروکم ۱۴۰۳ به روایت تصویر
    امسال بودجه مسئولیت اجتماعی را به آموزش و پرورش و تجهیز مدارس اختصاص دهید
    گزارش تصویری / دومین روز رویداد بین المللی ایران پتروکم / 24 دی ماه 1403


     
    الزام ساختمان‌های نوساز به احداث نیروگاه خورشیدی پشت بامی
    فرهنگ اقتصاد _ محسن ذبیحی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت توانیر با سازمان نظام مهندسی ساختمان در اواخر مرداد امسال، اظهار داشت: در این تفاهم نامه مقرر…
    اولین صعود گروهی کوهنوردان هلدینگ نفت و گاز پارسیان به قله جهانی بیستون به میزبانی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، کوهنوردان شرکت های زیرمجموعه…
    تعویض مبدل ۱۵۰۰۳ ناحیه ۱۵۰ واحد VCM شرکت پتروشیمی اروند در ۱۲ روز جنگ تحمیلى


عکس
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب