یکشنبه ۲ آذر ۱۴۰۴ 2025-11-23
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت | سرویس شارژ همراهی؛ دو برابر اعتبار برای مشترکان اعتباری همراه اول | چگونه ناکارآمدی جای گلوله را گرفت؟ از ترور کور تا نفوذ در مدیریت | انتشار نخستین اوراق مرابحه صنعت پالایش کشور با ضمانت بانک ملت | ارایه کامل خدمات کالابرگ الکترونیکی به مشمولان در اپلیکیشن بله |

کد خبر: 20162
تاریخ انتشار: 10 آذر 1400 - ۱۸:۱۹

سازمان‌های نوپدید و مسئولیت اجتماعی

دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در هجدهمین كنفرانس بين‌المللی مديريت که با موضوع محوری توسعه و پایداری در عصر تحولات بنیادین در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.

فرهنگ اقتصاد _ کیانی بختیاری در سخنرانی خود با موضوع سازمان‌های نوپدید و مسئولیت اجتماعی به تبیین سازمان‌های دوسوتوان پرداخت.
وی در خصوص دووجهی بودن سازمان‌ها اظهار داشت: دو وجهی بودن نیازمند سازمان‌هایی است که هم از اکتشاف و هم از بهره‌برداری برای موفقیت استفاده می کنند.
کیانی با بیان ضرورت توسعه فرهنگ دوسوتوانی گفت: دو سوتوانی یک قابیلت مدیریتی است که مدیران سازمان را در بهره برداری از فرصت های موجود و کشف فرصت‌های جدید توانمند می‌سازد.
وی افزود: بهره‌برداری و اکتشاف از جمله عناصر مهم یادگیری سازمانی به شمار می‌آیند. یادگیری سازمانی با اهداف رقابتی متضاد در ارتباط است و از طریق نوآوری مستمر و ایجاد دانش جدید، سازمان را در دست یابی به مزیت رقابتی تشویق می‌کند. بر این اساس سازمان ها برای بقا و موفقیت طولانی مدت، نیازمند انطباق بین اهداف متضاد هستند. برخورداری مدیران از چنین توانایی و قابلیتی، به سازمان ها کمک می کند تا به مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر دست یابند و با توجه به شرایط رقابتی بتوانند به جایگاه خود در مقایسه با سایر سازمان‌ها پی ببرند.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی دو بال دوسوتوانی را چشم انداز مشترک و تنوع سازمانی خواند. وی دوسوتوانی سازمان‌های توسعه‌ای را در ارتباط با توسعه صنعتی و درآمدزایی و توسعه مناطق کم برخوردار و فعالیت‌های زیست سازگار دانست.
کیانی بختیاری سازمان‌های هیبریدی را گونه‌ای از سازمان‌های دوسوتوان نامید که از یک طرف دارای ماموریت فرهنگی و اجتماعی و زیست محیطی و از طرف دیگر دارای قابلیت کسب و کار و درآمدزایی است.
وی تصریح کرد شکل جدیدی از سازمان پدید آمده است که مزیت رقابتی را تنها بر اساس کیفیت کالاها و خدمات نمی دانند، بلکه مزیت رقابتی آن‌ها توانایی تغییرات فرهنگی اجتماعی و زیست محیطی است. کارآفرینان سازمان‌های هیبریدی به دنبال ایجاد سازمان‌ها و بازارهای قابل قبول برای پرداختن به مسائل خاص فرهنگی اجتماعی و زیست محیطی هستند. اصول فکری سازمان‌های هیبریدی بر مبنای خلق ارزش برای زندگی سالم، عدالت محیطی و اجتماعی، پایداری محیط زیست ومحصولات و خدمات با کیفیت برتر است.
کیانی بختیاری با تبیین عوامل کلیدی متمایز کننده سازمان‌های هیبریدی از سازمان‌های سنتی گفت: در سازمان های سنتی اصالت با سودآوری است تا توجه به محیط زیست و جامعه. روابط با تامین کنندگان، مشتریان و کارکنان عمدتا متمرکز بر کارایی و کاهش هزینه است و فعالیت صنعت بر پایه ایجاد بازارهایی برای کالاها و خدمات برای حفظ سود رقابتی است. اما در مقابل و در سازمان‌های هیبریدی؛ اصالت با جامعه و محیط زیست است و کسب و کار در درجه ثانویه است. رابطه با تامین کنندگان، کارکنان و مشتریان مبتنی بر منافع دوجانبه زیست محیطی و اجتماعی و تمرکز بر اثر بخشی است. فعالیت صنعت بر پایه ایجاد بازارهایی برای رقابت در تشکیل اکوسیستم‌هایی مشترک در جهت رفع نیازهای جامعه و محیط زیست است.
وی یادآور شد: نمونه‌های معمول این چنین شرکت هایی موسسات مالی‌ای هستند که برای وام گیرندگان کم درآمد اعتباری قائل می‌شوند. شرکت‌هایی که محصولات تجاری را با سود منصفانه به فروش می‌رسانند. شرکت‌هایی که محصولات مقرون به صرفه را به کشورهای در حال توسعه می فروشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود، جلوه‌های مسئولیت اجتماعی در سازمان‌های دیجیتالی را شفافیت و پاسخگویی ۳۶۰ درجه، استفاده کمتر و بهینه‌تر از منابع، ایجاد تجربه‌های کاری بهتر برای کارکنان، تسهیل و تسریع نوآوری‌های اجتماعی و حرکت از CSR به سوی CSE و کارآفرینی پلتفرمی و خدمت افزا نامید.
کیانی با تشریح سازمان های دوناتی گفت: نظریه اقتصاد دوناتی در سال ۲۰۱۲ توسط کیت ریورت مطرح شد.
وی افزود:اندیشه‌های اقتصادی قرن بیستمی دیگر پاسخگویی دغدغه‌ها و الزامات قرن بیست‌ویکم نیستند. بحران‌های زیست‌محیطی و اختلاف طبقاتی نشان دادند که نظریه‌های اقتصادی مبتنی بر درآمد خالص ملی دیگر کارآمد نیستند. دونات یعنی یک محیط اقتصادی که در آن، همه افراد در همه جوامع از امکانات زندگی خوب برخوردارند؛ بدون آنکه از سقف زیست‌محیطی تجاوز کنند. در حال حاضر، اقتصادها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که جوامع و افراد ثروتمند از امکانات جامعه بیش از حد متوسط بهره می‌برند و از سقف زیست‌محیطی هم تجاوز می‌کنند (بیرون دونات) و جوامع و افراد فقیرتر از امکانات زندگی خوب بی‌بهره‌اند. (محیط حالی داخل دونات).
وی تصریح کرد: در پارادایم قدیمی کسب‌وکار هدف اول و غایی رشد در ابعاد، سهم بازار و درآمد بود؛ به هر قیمتی در پارادایم سازمان‌‌های دوناتی هدف اول حفظ پایداری محیط زیست و عدم تجاوز از سقف زیست‌محیطی و هدف ثانویه کسب درآمد است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: رهبران سازمان‌‌های دوناتی، ملاحظات زیست‌محیطی را در تمامی تصمیمات خود وارد می‌کنند. سازمان‌های دوناتی سازمان‌هایی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی هستند. در صنعت سنتی، فعالیت صنعتی به معنی «خیر» در رشد اقتصادی و «شر» برای محیط زیست است. در حالی که در سازمان‌های دوناتی، دوگانه خیر اقتصادی و شر اقتصادی از بین می‌رود و یا دوگانه زدایی اتفاق می افتد. به عبارتی رویکرد خیر اقتصاد و خیر محیط زیست پایدارمی شود.
کیانی بختیاری در ادامه به اقدامات و دستاوردهای سازمان مدیریت صنعتی در زمینه مسئولیت اجتماعی پرداخت که از آن جمله انتشار نشریه مسئولیت شرکتی، آموزش رایگان موضوعات مرتبط با مسئولیت اجتماعی به ۲۲ شهرداری مناطق گوناگون کلان شهر تهران، راه اندازی دوره های مدیریت مسئولیت اجتماعی شرکتی، راه اندازی دوره های پرورش مروجان مسئولیت اجتماعی محلات کم برخوردار تهران، تدوین دستورالعمل تهیه گزارش های استاندارد مسئولیت اجتماعی و پایداری برای شرکت ها و آموزش و توانمندسازی کودکان کار است.
کیانی گفت: مطالعات و گزارشات بررسی رضایت‌مندی مصرف کنندگان خدمات و محصولات برندها در سال های اخیرنشان می ده که ۹۲ درصد از مصرف کنندگان تصویر مثبتی از شرکت هایی دارند که از مسائل فرهنگی اجتماعی و تلاش های محیط زیست پشتیبانی می کنند. ۸۷ درصد مشتریان، محصول شرکت های با فرهنگ مسئولیت اجتماعی را خریداری می کنند، به این دلیل که به دغدغه آنها توجه می کند. ۶۶ درصد از مصرف کنندگان حاضر به پرداخت هزینه اضافی برای حمایت از شرکت های هستند که به مسئولیت اجتماعی متعهد هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی د رپایان اظهار داشت: انتظار از کسب و کارهای بزرگ و اثرگذار در اقتصاد کشورآن است که رویکرد های مسئولیت اجتماعی را جزیی از اعتلای برند خود محسوب کنند و در این زمینه بیش از پیش نقش آفرینی نمایند.

برچسب ها: ابوالفضل کیانی بختیاری, مسئولیت اجتماعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/20162

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۶ شهریور ماه اعلام شد
  • نحوه فعالیت شعبه‌های بانک پاسارگاد در استان‌ تهران در روز‌ پنج‌شنبه ۰۶‌شهریورماه۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • تقدیر رییس جمهور از عملکرد صادراتی درخشان شرکت نفت سپاهان
  • مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با همراهی رئیس هیات عامل ایمیدرو با معاون وزیر منابع طبیعی چین دیدار کرد
  • تندیس صادرکننده نمونه کشوری به پتروشیمی پارس اعطا شد
  • تاکید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بر حداکثرسازی ساخت داخل تجهیزات در همکاری با شرکت MCC 
آخرین اخبار
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت
  • سرویس شارژ همراهی؛ دو برابر اعتبار برای مشترکان اعتباری همراه اول
  • چگونه ناکارآمدی جای گلوله را گرفت؟ از ترور کور تا نفوذ در مدیریت
  • برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل پتروشیمی کارون
  • پیام تسلیت مدیرعامل شرکت پتروشیمی اصفهان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)
  • انتشار نخستین اوراق مرابحه صنعت پالایش کشور با ضمانت بانک ملت
  • ارایه کامل خدمات کالابرگ الکترونیکی به مشمولان در اپلیکیشن بله
  • همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
  • بازدید مدیرعامل بانک کشاورزی و وزیر اقتصاد از پروژه راهبردی «گوزل طبیعت ارس»/ تأکید بر تقویت سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد صادرات‌محور
  • مرحله جدید عرضه خودروهای وارداتی با حساب وکالتی بانک دی
  • آموزش ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان؛ مرحله‌به‌مرحله
  • آگهی مزایده شماره ۱۴۰۴/۶ فروش املاک مازاد بانک ایران زمین
  • اعتماد گسترده مشتریان به بانک ایران‌ زمین در بهره‌ برداری از خدمات حضوری و دیجیتال
  • پرداخت بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک توسعه تعاون
  • ارزیابی تخصصی فرایندهای منابع انسانی بر اساس استاندارد ۳۴۰۰۰ برای نخستین‌بار در بیدبلند خلیج‌فارس

منهای اقتصاد
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت
  • سرویس شارژ همراهی؛ دو برابر اعتبار برای مشترکان اعتباری همراه اول
  • بازگشت شماره‌های خاص همراه اول با عرضه «سری به‌یادماندنی»
  • “حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال”
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس

فیلم
    مجمع بوعلی برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی بوعلى سينا امروز با حضور حداکثری سهامداران تشکیل شد. این مجمع ۸۳۶۰ ريال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

    در این مجمع افزایش سرمایه پتروشیمی بوعلى…
    حضور شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نمایشگاه پتروشیمی اهواز ۱۴۰۳
    فرهنگ اقتصاد _این نمایشگاه به عنوان رویدادی مهم و مستقل، فرصتی ویژه برای گردهمایی متخصصان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی فراهم کرد و پتروشیمی…
    فعالان بازار سرمایه، پتروشیمی اروند را زیر ذره‌بین بردند
    حضور شرکت پتروشیمی اروند در دومین رویداد ایران پتروکم ۱۴۰۳ به روایت تصویر
    آیین افتتاح مدرسه شرکت پتروشیمی اروند۳ (شهید بهشتی) شهریور ماه ۱۴۰۴
    امضای تفاهم‌نامه پتروشیمی شهید تندگویان و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حضور رئیس‌جمهور
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌المللی پتروشیمی شهید تندگویان همزمان با سفر دکتر مسعود پزشکیان به استان خوزستان…
    برگزاری مراسم پیوستن کارآموزان جدیدالاستخدام به خانواده بزرگ شرکت پتروشیمی اروند


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب