پنج شنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ 2025-10-30
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

امیدی که هنوز زنده است | تسهیل مسیر تأمین مالی واحدهای تولیدی صادرات محور با حمایت بانک توسعه صادرات ایران | آماده‌سازی بانک‌ها برای ورود به عصر کوانتوم | اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت | کسب چند رتبه برتر توسط روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران |

کد خبر: 20162
تاریخ انتشار: 10 آذر 1400 - ۱۸:۱۹

سازمان‌های نوپدید و مسئولیت اجتماعی

دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در هجدهمین كنفرانس بين‌المللی مديريت که با موضوع محوری توسعه و پایداری در عصر تحولات بنیادین در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.

فرهنگ اقتصاد _ کیانی بختیاری در سخنرانی خود با موضوع سازمان‌های نوپدید و مسئولیت اجتماعی به تبیین سازمان‌های دوسوتوان پرداخت.
وی در خصوص دووجهی بودن سازمان‌ها اظهار داشت: دو وجهی بودن نیازمند سازمان‌هایی است که هم از اکتشاف و هم از بهره‌برداری برای موفقیت استفاده می کنند.
کیانی با بیان ضرورت توسعه فرهنگ دوسوتوانی گفت: دو سوتوانی یک قابیلت مدیریتی است که مدیران سازمان را در بهره برداری از فرصت های موجود و کشف فرصت‌های جدید توانمند می‌سازد.
وی افزود: بهره‌برداری و اکتشاف از جمله عناصر مهم یادگیری سازمانی به شمار می‌آیند. یادگیری سازمانی با اهداف رقابتی متضاد در ارتباط است و از طریق نوآوری مستمر و ایجاد دانش جدید، سازمان را در دست یابی به مزیت رقابتی تشویق می‌کند. بر این اساس سازمان ها برای بقا و موفقیت طولانی مدت، نیازمند انطباق بین اهداف متضاد هستند. برخورداری مدیران از چنین توانایی و قابلیتی، به سازمان ها کمک می کند تا به مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر دست یابند و با توجه به شرایط رقابتی بتوانند به جایگاه خود در مقایسه با سایر سازمان‌ها پی ببرند.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی دو بال دوسوتوانی را چشم انداز مشترک و تنوع سازمانی خواند. وی دوسوتوانی سازمان‌های توسعه‌ای را در ارتباط با توسعه صنعتی و درآمدزایی و توسعه مناطق کم برخوردار و فعالیت‌های زیست سازگار دانست.
کیانی بختیاری سازمان‌های هیبریدی را گونه‌ای از سازمان‌های دوسوتوان نامید که از یک طرف دارای ماموریت فرهنگی و اجتماعی و زیست محیطی و از طرف دیگر دارای قابلیت کسب و کار و درآمدزایی است.
وی تصریح کرد شکل جدیدی از سازمان پدید آمده است که مزیت رقابتی را تنها بر اساس کیفیت کالاها و خدمات نمی دانند، بلکه مزیت رقابتی آن‌ها توانایی تغییرات فرهنگی اجتماعی و زیست محیطی است. کارآفرینان سازمان‌های هیبریدی به دنبال ایجاد سازمان‌ها و بازارهای قابل قبول برای پرداختن به مسائل خاص فرهنگی اجتماعی و زیست محیطی هستند. اصول فکری سازمان‌های هیبریدی بر مبنای خلق ارزش برای زندگی سالم، عدالت محیطی و اجتماعی، پایداری محیط زیست ومحصولات و خدمات با کیفیت برتر است.
کیانی بختیاری با تبیین عوامل کلیدی متمایز کننده سازمان‌های هیبریدی از سازمان‌های سنتی گفت: در سازمان های سنتی اصالت با سودآوری است تا توجه به محیط زیست و جامعه. روابط با تامین کنندگان، مشتریان و کارکنان عمدتا متمرکز بر کارایی و کاهش هزینه است و فعالیت صنعت بر پایه ایجاد بازارهایی برای کالاها و خدمات برای حفظ سود رقابتی است. اما در مقابل و در سازمان‌های هیبریدی؛ اصالت با جامعه و محیط زیست است و کسب و کار در درجه ثانویه است. رابطه با تامین کنندگان، کارکنان و مشتریان مبتنی بر منافع دوجانبه زیست محیطی و اجتماعی و تمرکز بر اثر بخشی است. فعالیت صنعت بر پایه ایجاد بازارهایی برای رقابت در تشکیل اکوسیستم‌هایی مشترک در جهت رفع نیازهای جامعه و محیط زیست است.
وی یادآور شد: نمونه‌های معمول این چنین شرکت هایی موسسات مالی‌ای هستند که برای وام گیرندگان کم درآمد اعتباری قائل می‌شوند. شرکت‌هایی که محصولات تجاری را با سود منصفانه به فروش می‌رسانند. شرکت‌هایی که محصولات مقرون به صرفه را به کشورهای در حال توسعه می فروشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود، جلوه‌های مسئولیت اجتماعی در سازمان‌های دیجیتالی را شفافیت و پاسخگویی ۳۶۰ درجه، استفاده کمتر و بهینه‌تر از منابع، ایجاد تجربه‌های کاری بهتر برای کارکنان، تسهیل و تسریع نوآوری‌های اجتماعی و حرکت از CSR به سوی CSE و کارآفرینی پلتفرمی و خدمت افزا نامید.
کیانی با تشریح سازمان های دوناتی گفت: نظریه اقتصاد دوناتی در سال ۲۰۱۲ توسط کیت ریورت مطرح شد.
وی افزود:اندیشه‌های اقتصادی قرن بیستمی دیگر پاسخگویی دغدغه‌ها و الزامات قرن بیست‌ویکم نیستند. بحران‌های زیست‌محیطی و اختلاف طبقاتی نشان دادند که نظریه‌های اقتصادی مبتنی بر درآمد خالص ملی دیگر کارآمد نیستند. دونات یعنی یک محیط اقتصادی که در آن، همه افراد در همه جوامع از امکانات زندگی خوب برخوردارند؛ بدون آنکه از سقف زیست‌محیطی تجاوز کنند. در حال حاضر، اقتصادها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که جوامع و افراد ثروتمند از امکانات جامعه بیش از حد متوسط بهره می‌برند و از سقف زیست‌محیطی هم تجاوز می‌کنند (بیرون دونات) و جوامع و افراد فقیرتر از امکانات زندگی خوب بی‌بهره‌اند. (محیط حالی داخل دونات).
وی تصریح کرد: در پارادایم قدیمی کسب‌وکار هدف اول و غایی رشد در ابعاد، سهم بازار و درآمد بود؛ به هر قیمتی در پارادایم سازمان‌‌های دوناتی هدف اول حفظ پایداری محیط زیست و عدم تجاوز از سقف زیست‌محیطی و هدف ثانویه کسب درآمد است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: رهبران سازمان‌‌های دوناتی، ملاحظات زیست‌محیطی را در تمامی تصمیمات خود وارد می‌کنند. سازمان‌های دوناتی سازمان‌هایی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی هستند. در صنعت سنتی، فعالیت صنعتی به معنی «خیر» در رشد اقتصادی و «شر» برای محیط زیست است. در حالی که در سازمان‌های دوناتی، دوگانه خیر اقتصادی و شر اقتصادی از بین می‌رود و یا دوگانه زدایی اتفاق می افتد. به عبارتی رویکرد خیر اقتصاد و خیر محیط زیست پایدارمی شود.
کیانی بختیاری در ادامه به اقدامات و دستاوردهای سازمان مدیریت صنعتی در زمینه مسئولیت اجتماعی پرداخت که از آن جمله انتشار نشریه مسئولیت شرکتی، آموزش رایگان موضوعات مرتبط با مسئولیت اجتماعی به ۲۲ شهرداری مناطق گوناگون کلان شهر تهران، راه اندازی دوره های مدیریت مسئولیت اجتماعی شرکتی، راه اندازی دوره های پرورش مروجان مسئولیت اجتماعی محلات کم برخوردار تهران، تدوین دستورالعمل تهیه گزارش های استاندارد مسئولیت اجتماعی و پایداری برای شرکت ها و آموزش و توانمندسازی کودکان کار است.
کیانی گفت: مطالعات و گزارشات بررسی رضایت‌مندی مصرف کنندگان خدمات و محصولات برندها در سال های اخیرنشان می ده که ۹۲ درصد از مصرف کنندگان تصویر مثبتی از شرکت هایی دارند که از مسائل فرهنگی اجتماعی و تلاش های محیط زیست پشتیبانی می کنند. ۸۷ درصد مشتریان، محصول شرکت های با فرهنگ مسئولیت اجتماعی را خریداری می کنند، به این دلیل که به دغدغه آنها توجه می کند. ۶۶ درصد از مصرف کنندگان حاضر به پرداخت هزینه اضافی برای حمایت از شرکت های هستند که به مسئولیت اجتماعی متعهد هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی د رپایان اظهار داشت: انتظار از کسب و کارهای بزرگ و اثرگذار در اقتصاد کشورآن است که رویکرد های مسئولیت اجتماعی را جزیی از اعتلای برند خود محسوب کنند و در این زمینه بیش از پیش نقش آفرینی نمایند.

برچسب ها: ابوالفضل کیانی بختیاری, مسئولیت اجتماعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/20162

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملی در روز شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۴
  • پیام مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس به مناسبت هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • مدیریت اثربخش و چشم انداز روشن شاراک
  • عملکرد درخشان بزرگ ترین آروماتیک ایران در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۴/ جهش ۴۸ درصدی درآمد/ رکورد چشمگیر تولید ۱۱۴ درصدی بالاتر از ظرفیت اسمی
  • سلامت و ایمنی اولویت اول ماست
  • قدردانی از عملکرد وزارت نفت در پاسخگویی و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی، ضرورت ملی برای امنیت غذایی کشور است
آخرین اخبار
  • پازارگاد، استخر شهرک پردیس جم را پس از ۱۵ سال نوسازی کرد
  • بخار فشار بالا وارد مجتمع پتروشیمی صدف خلیج‌فارس شد
  • امیدی که هنوز زنده است
  • آماده‌سازی بانک‌ها برای ورود به عصر کوانتوم
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • تسهیل مسیر تأمین مالی واحدهای تولیدی صادرات محور با حمایت بانک توسعه صادرات ایران
  • کسب چند رتبه برتر توسط روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران
  • بانک سینا موفق به کسب تندیس مدیریت انتشارات رسانه‌ای شد
  • درخشش پتروشیمی پردیس در بیستمین جشنواره انتشارات روابط‌عمومی با کسب ۱۴ عنوان برتر
  • تأکید مدیرعامل بیمه دی بر نقش حیاتی بیمه در “پدافند غیرعامل” / صنعت بیمه، بازوی اصلی ارتقای تاب‌آوری ملی و صیانت از زیرساخت‌هاست
  • رشد ۱۵۰ درصدی سود عملیاتی و ارتقای نسبت کفایت سرمایه به ۴/۴ درصد
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • کسب دو عنوان برتر توسط پتروشیمی بندرامام در ارزیابی سالانه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران
  • قهرمانی بانوان پتروشیمی بندرامام در سومین دوره مسابقات فرهنگی‌ورزشی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس
  • عصارزاده: ظرفیت‌های لازم برای جهش بانک توسعه تعاون فراهم است

منهای اقتصاد
  • همگرایی تلکام و فین‌تک؛ محور نشست همراه اول در رویداد تراکنش ایران
  • نقش‌آفرینی همراه اول در کاهش ناترازی انرژی با تکیه بر فناوری و داده
  • پیوند هوشمند ارتباطات و انرژی برای تحول دیجیتال
  • رییس جمهور آغاز رسمی مهاجرت از سیم مسی به فیبر نوری را تأیید کرد
  • نخستین کنفرانس ملی مخابرات؛ آغاز فصل تازه‌ای از وفاق و تحول در زیست‌بوم ارتباطات کشور
  • نمایش توان فین‌تک و خدمات نسل نو همراه اول در رویداد تراکنش ایران
  • تدابیر ویژه ارتباطی در ورزشگاه پارس شیراز برای مسابقه فجر سپاسی و استقلال

فیلم
    اعطای وام خرید لوازم خانگی و دیجیتال در بانک ایران زمین
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ متقاضیان می توانند به شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور مراجعه و ضمن تکمیل فرم اعطای تسهیلات طرح یارا، تا سقف…
    بازدید نوروزی دکتر غلامرضا جمشیدی مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی نوری از واحد های مجتمع - بهار 1404
    فرهنگ اقتصاد _ در اولین روز های سال 1404 از واحد های مجتمع بازدید و از پرسنل تلاشگر این مجتمع تقدیر و…
    مراسم معنوی شب قدر در مجتمع پتروشیمی اروند با حضور مدیران ارشد و مسئولین شهرستان برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، در این مراسم که شامگاه نوزدهم ماه رمضان با حضور کارکنان مجتمع پتروشیمی…
    پیام مدیرعامل بانک دی به مناسبت فرا رسیدن سال نو
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی بانک دی؛ متن پیام بدین شرح است:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    همکاران گرامی، سهامداران محترم، مشتریان عزیز و خانواده‌های معزز…
    دکتر بهزادی: توسعه زنجیره پایین‌دستی کلید موفقیت صنعت پتروشیمی است / تجلیل از دکتر کریمی به پاس ارتقای سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، دکتر بهزادی مشاور…
    پیگیری ویژه امین‌نژاد برای تامین و ارسال یوتیلیتی پایدار به شرکت‌های هنگام و آپادانا
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در اولین روز حضور و بازدید میدانی محمود امین‌نژاد به همراه تعدادی…
    از رونمایی تجهیز استراتژیک غربال محصول در پتروشیمی اروند تا رونمایی از سه کتاب در حوزه خلیج‌فارس با حمایت پتروشیمی بندرامام


عکس
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب