یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-16
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

شتاب گیری تحول در بیمه دی با رویکرد نوآورانه | چگونه بیمه دی با هوش مصنوعی از رقبا پیشی گرفت؟ | روایت تحول آرام اما عمیق بیمه دی در دوران مدیریت دکتر هادی عبداللهی | اعتماد پنج‌میلیون بیمه‌شده درمان، پشتوانه ورود بیمه دی به بازارهای جدید بیمه‌ای | بیمه‌ دی الگویی تازه از شفافیت مالی در صنعت بیمه کشور ساخت |

کد خبر: 20572
تاریخ انتشار: 15 آذر 1400 - ۱۷:۴۰

پرداخت ۲۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک دی

بانک‌ها برای اینکه بتوانند هزینه‌های خود را کاهش داده و به سودآوری بیشتری دست یابند، تلاش زیادی می‌کنند تا در بخش تسهیلات احتیاط بیشتری کرده و در صورت معوق شدن اقساط، برای وصول آن پیگیری جدی انجام می‌دهند.

فرهنگ اقتصاد _ بانک دی نیز در این رابطه در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده است. در درجه اول با رعایت بهداشت اعتباری تلاش کرده است تا به مشتریانی تسهیلات پرداخت کند تا در پرداخت اقساط خود مشکلی نداشته باشند.
درواقع در بانک‌های بزرگ دنیا و مؤسسات مالی و اعتباری در درجه اول مشتریان را اعتبار سنجی کرده و سپس بر اساس اعتبار افراد حقیقی و حقوقی با آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌کنند لذا بر این اساس بانک‌ها تلاش می‌کنند ابتدا وضعیت مشتریان را بررسی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بانک دی در هشت‌ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۲۴۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که در پی آن ۱۷ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که نسبت به سال گذشته با رقم ۱۸۳ هزار میلیارد ریال رشدی ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. اما از آن مهم‌تر موضوع سلامت در پرداخت تسهیلات و به‌اصطلاح رعایت بهداشت اعتباری است.

در صورت‌های مالی سه‌ماهه نخست امسال آمده است که در پایان سال گذشته مطالبات مشکوک الوصول بانک دی صفر بوده است و هیچ مشکلی در این حوزه نداشته‌اند . این وضعیت در سال ۹۸ نیز تکرار شده است. تذکر این نکته مهم است که به دلیل وضعیت کرونا و تکلیف بانک مرکزی پرداخت اقساط اموال شده و این مساله به معنی مطالبات معوقه یا مشکوک الوصول نیست اما در این سرفصل ها نوشته می شود.

در همین رابطه، چندی پیش نایب رییس هیئت‌مدیره بانک دی تأکید زیادی بر بهداشت اعتباری کرده و افزود: «در این راه باید اعتبارسنجی مشتریان با رعایت کامل بهداشت اعتباری انجام شود. در دو سال گذشته با پیاده‌سازی برنامه‌های استراتژیک در حوزه‌های گوناگون و اصلاح فرایندها، به‌ویژه در حوزه اعتباری، شاهد بهبود بسیاری از شاخص‌های عملیاتی و چابکی در ارائه خدمات بوده‌ایم. مهم‌ترین مسائل بخش اعتباری بانک دی در حال حاضر طولانی بودن فرایند اعتبارسنجی و اصلاح نسبت مصارف به منابع است که با تشکیل کارگروه‌های مشترک میان شعب و ستاد، اصلاحاتی در فرایندها و سیاست‌های اعتباری بانک انجام‌شده است که امیدواریم نتیجه آن را در افزایش رضایتمندی مشتریان مشاهده کنیم.»

بر همین اساس و برای کاهش مطالبات و افزایش نیافتن آن، بانک دی برای تمام شعب خود این تکلیف را تأکید کرده است که باید در خصوص وصول مطالبات تلاش زیادی کرده و به‌هیچ‌وجه نباید این موضوع را با سهل‌انگاری پشت سر بگذارند.

در سال‌های اخیر مدیران بانک دی، با طرح تشویقی، وصول مطالبات در دو بخش امهال و بخشودگی اجرایی شد و برای نخستین بار در قالب این طرح حدود اختیارات بخشودگی جرایم دیرکرد مشتریان مشمول به کمیته‌های اعتباری شعب واگذار شد تا شعب با توجه به شناخت خود از مشتری و در نظر گرفتن شرایط هر مشتری و حسب اختیارات اعلام شده برای اجرای آن اقدام کنند. نتیجه این اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته برای دستیابی به اهداف این طرح کاهش ۴ درصدی نسبت معوقات به مصارف بانک (NPL) از سال ۹۸ تاکنون است به همین دلیل و با این رویکرد نوینی که در این بانک ایجاد شده است، روند وصول مطالبات معوق سرعت گرفته است.

نتیجه این اقدامات این بود که در ماه‌های اخیر وصول مطالبات بانک دی با جدیت پیگیری شده و بهداشت اعتباری رعایت شده و درنهایت مطالبات معوق بانک در رقم‌های بسیار پایین مانده است.

برچسب ها: بانک دی, تسهیلات

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/20572

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • کارگاه سلامت بانوان با همکاری درمانگران آریاساسول در دبیرستان اخند برگزار شد
  • آغاز ثبت ایده‌های نوآورانه در صنعت مس فرصتی برای تحول زنجیره ارزش کشور
  • رشد ۹ درصدی منابع زمین‌شناسی و ۲۲ درصدی حفاری اکتشافی در شرکت ملی مس
  • استقبال چشمگیر و روزهای شلوغ غرفه بانک دی در نمایشگاه شهر پایدار
آخرین اخبار
  • شتاب گیری تحول در بیمه دی با رویکرد نوآورانه
  • چگونه بیمه دی با هوش مصنوعی از رقبا پیشی گرفت؟
  • روایت تحول آرام اما عمیق بیمه دی در دوران مدیریت دکتر هادی عبداللهی
  • اعتماد پنج‌میلیون بیمه‌شده درمان، پشتوانه ورود بیمه دی به بازارهای جدید بیمه‌ای
  • بیمه‌ دی الگویی تازه از شفافیت مالی در صنعت بیمه کشور ساخت
  • قهرمانی مقتدرانه پتروشیمی تبریز در لیگ دوچرخه‌سواری کشور
  • در دومین سال بهره‌برداری/ تولید آمونیاک پتروشیمی هنگام به ۱۰۰ درصد ظرفیت رسید
  • آغاز ممیزی مراقبتی گواهی‌نامه‌های بین‌المللی در پتروشیمی اروند با حضور ممیزان نمایندگی IMQ ایتالیا
  • تامین مالی ۴۵ همتی بانک پارسیان برای صنایع تولیدی کشور
  • حمایت بانک سپه از تیم ملی فوتبال جانبازان و توان یابان کشور
  • افزایش دوبرابری تسهیلات بانک کشاورزی در شش‌ماهه نخست سال / حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از فناوری‌های نوین در صدر اولویت‌ها
  • شعبه «دو راهی قپان» بانک کشاورزی به نام «شهدای اقتدار» تغییر نام یافت
  • دیدار علاءالدین بروجردی با برات کریمی در غرفه بانک دی
  • آگهی مرحله چهارم مزایده اموال مازاد بانک دی در سال ۱۴۰۴
  • برگزاری دومین جلسه سِمی‌تئاتر آموزشی بازاریابی و فروش محصولات بانکی

منهای اقتصاد
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • همراه اول میزبان هکاتون تخصصی امنیت هوش مصنوعی
  • همکاری همراه اول و توانیر با هدف تحول دیجیتال در صنعت انرژی ایران
  • حضور همراه اول در نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق

فیلم
    از بازدید رییس‌جمهور از غرفه هلدینگ خلیج فارس در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی تا پیش‌بینی روزهای خوب هلدینگ توسط مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران
    برندگان یک میلیارد ریالی دوازدهمین دوره قرعه‌کشی سپرده سبای بانک پارسیان؛ همراهی شما، جوایز ارزشمند ما !
    فرهنگ اقتصاد _ بر اساس این گزارش، احمد محکی مشتری شعبه دزفول، عزت اله اعظمی مشتری شعبه گلپایگان و سعید جعفری مشتری…
    محمد شریعتمداری، رئیس جدید هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی شد
    فرهنگ اقتصاد _ در جلسه امروز هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی که مصادف با روز ملی صنعت پتروشیمی بود، دکتر محمد شریعتمداری، با کسب…
    گزارش تصویری حضور شرکت پتروشیمی اروند در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ، شهریور ۱۴۰۴
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    مانور عملیات آب رسانی به ماشین های آتش نشانی در زمان قطع منابع آب از شرکت تامین کننده تیرماه ۱۴۰۴
    پیام تسلیت شریعتمداری در پی حادثه تلخ بندرعباس تا افزایش تولید و فروش بوعلی در نخستین ماه سال


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب