اعلام آمادگی یک مسئول سابق حوزه فرهنگ و هنر برای مدیرعاملی خانه موسیقی
بابک رضائی که پیشتر حدود شش سال در انجمن موسیقی ایران فعالیت کرده، اکنون برای حضور در خانه موسیقی به عنوان مدیرعامل اعلام آمادگی کرده است.
فرهنگ اقتصاد _ بابک رضائی متن درخواست خود برای مدیرعاملی خانه موسیقی را ظهر امروز ـ یکشنبه ـ ۲۱ آذر ماه به دبیرخانه خانه موسیقی و هیات مدیره خانه موسیقی با عنوان رییس هیات مدیره ـ داریوش پیرنیاکان ـ تحویل داده است.
در متن این نامه آمده است:
«بسمه تعالی
ریاست محترم هیئت مدیره خانه موسیقی
جناب آقای داریوش پیرنیاکان
با سلام و احترام
ضمن تبریک به سبب تشکیل هیئت مدیره جدید، از آنجا که پس از حدود ۶ سال توفیق خدمت در انجمن موسیقی ایران سالهاست در فکر پیدا کردن راهی برای خدمت بیشتر به جامعه شریف هنرمندان موسیقی و تلاش در جهت اعتلای هر چه بیشتر هنر موسیقی با تکیه بر خرد و راهنمایی همه بزرگان این رشته و تجارب ارزشمند سالها فعالیت عاشقانه در این هنر قدسی بودهام، در پی فراخوان ارائه برنامه کاری جهت تصدی سمت مدیرعاملی خانه موسیقی ضمن اعلام آمادگی سرفصلهای پیشنهادی خود را به پیوست تقدیم میدارم.
توضیح این نکته افزودنی است که هر سرفصل، نیازمند طرح مجزایی است که در صورت لزوم درباره آنها میتوان توضیح مبسوط و مشخص داد و اگر توفیقی دست داد و راقم این سطور چنین وظیفهای را عهدهدار شد، برنامه مفصل چهار ساله با جدول زمانی مشخص تقدیم حضور خواهد شد.
با تشکر
بابک رضائی
سر فصلهای مهم فعالیت در خانه موسیقی:
۱- بازیابی جایگاه صنفی خانه موسیقی در اذهان موزیسینها و فعالان هنر- صنعت موسیقی.
۲- سامانبخشی مجدد به عضویتها و برنامهریزی در ایجاد و یا ترمیم رده بندیهای انجام شده قبلی برای اعضای «خانه موسیقی».
۳- برنامهریزی در راستای فعالتر شدن کانونهای تخصصی خانه موسیقی و ایجاد راه کارهای عملیتر برای بهرهمندی از نظرات تمامی اعضای خانواده بزرگ موسیقی کشور در پیشبرد اهداف، خصوصا در بحث استفاده از نظر منتقدان.
۴- حضور پررنگتر در عرصههای فرهنگی کشور و توجه به چالشهای موجود موسیقی.
۵- برنامهریزی در راستای حضور فعال و جدی در فضای مجازی با توجه به گسترش این هنر در محیط رسانههای جدید.
۶- طراحی و اجرای سامانه مناسب جهت حضور حداکثری اعضا در انتخابات رسمی خانه موسیقی از طریق شیوههای تقویت شده ارتباطی.
۷- شناسایی و برقراری ارتباط با نهادهای بینالمللی فعال در حوزه موسیقی و فستیوالهای بین المللی.
۸- برقراری ارتباط مستمر و نزدیک با دیگر نهادهای صنفی به سبب گسترش نفوذ در تصمیمات کلان فرهنگی موثر بر هنر موسیقی.
۹- توسعه روابط عمومی به عنوان یک رکن موثر در انعکاس و ارتباط با آحاد جامعه و تهیه شیوهنامه حرفهای و مسئولیت پذیر برای سایت، بولتن و رسانههای اجتماعی خانه موسیقی.( همکاری با کانون پژوهشگران)
۱۰- تلاش در راستای معرفی هر چه بیشتر توانمندیها و تولیدات هنر- صنعت موسیقی به منظور توسعه همه جانبه.(طرح همکاری با کانون ناشران)
۱۱- رایزنی با نهادها، سرمایهگذارها و فعالان اقتصادی جهت توسعه زیرساختهای موسیقی، همچنین بهره مندی بهتر، مناسبتر و ارزانتر از امکانات موجود در راستای سودآوری و خودکفایی نهاد خانه موسیقی.
۱۲- تحقق کپی رایت در صیانت از تولیدات و دستآوردهای هنرمندان موسیقی کشور.(همکاری با کانون آهنگسازان و ناشران)
۱۳- تشکیل و فعال کردن کمیته حل اختلاف و داوری به منظور رسیدگی به مشکلات فی ما بین اعضای صنف.( طرح تفصیلی به همراه آییننامه)
۱۴- اعمال تغییرات مصوب مجمع عمومی (۵ اسفند۱۳۸۶) در اساسنامه. (بالغ بر ۴۰ تغییر مورد تایید مجمع بود که در ۱۴ سال گذشته تنها دو بند آن به تایید دبیرخانه موسسات فرهنگی و هنری رسیده و متاسفانه مابقی همچنان پیگیری نشده.
۱۵- توجه بیشتر به حوزه موسیقی اقوام و نواحی ایران زمین با نگاه ویژه به موسیقی ایران فرهنگی.
۱۶- برگزاری کارگاههایی برای اعضای خانه موسیقی، به خصوص اعضای هیاتمدیره و بازرسان کانونها برای آشناسازی آنها با فعالیتهای صنفی با دعوت از پیشکسوتان و چهرههای باتجربه و دانش در زمینه فعالیتهای صنفی هنری و فرهنگی.
۱۷ – تلاش برای افزایش کف حق بیمه هنرمندان و ارتقای رقم متناسب با وضعیت روز و مشاغل دیگر در کشور.
۱۸ – ادامه رایزنی با آموزش و پرورش عطف به فعالیتهای قبلی خانه موسیقی به جهت فراهم سازی بسترهای مناسب جهت ایجاد شغل معلمی هنر در مدارس.
۱۹- رایزنی و تلاش در جهت حذف قوانین یا رویههای معمول غیر فنی و مغایر با مصالح هنر موسیقی در کنار پیگیری تصویب قوانین و روشهایی که به پویایی و فعال سازی موسیقی کشور، رفع ممنوعیتها و محدودیتهای غیر ضروری و بهبود شرایط معیشت و فعالیت اهالی آن بیانجامد.
۲۰- اقدام موثر در تمرکز زدایی با روشهای مختلف به ویژه با ادامه فعالیتهای متوقف شده ایجاد «شعب خانه موسیقی» در نقاط موثر و برگزیده در سراسر کشور.
۲۱- ایجاد رویه و عقد تفاهمنامه در طرح مغفول مانده استفاده از ظرفیت هزاران سالن در فرهنگسراهای سراسر کشور با هدف تحت پوشش قراردادن حداقل ۲ گروه موسیقی خانمها و آقایان در هر فرهنگسرا.
۲۲- پیگیری وضعیت نابسامان اعزامهای گروههای موسیقی به خارج از کشور که هم اکنون بدون درنظر گرفتن “صلاحیت و رده هنرمندان و…” توسط سازمانهای فاقد صلاحیت حرفهای و فنی، صورت میپذیرد.
۲۳- تلاش درجهت ایجاد رویه قانونی موضوع “بیمه تکمیلی” هنرمندان و مشابهسازی اقدامات به نحوی که هنرمندان رشته موسیقی مشابه سایر مشاغل مجبور به پرداخت رقمهای بالا جهت این “امتیاز درمانی” نباشند.
۲۴- عملیاتی ساختن قانون “دسترسی آزاد به اطلاعات” و انتشار تمامی مصوبات و فعالیتها بجز موارد محرمانه در “خانه موسیقی” برای اعضا.»
بر اساس این گزارش، در رزومه کاری رضائی مواردی چون مشاور ریاست سازمان سینمایی در امور استانها و جشنوارهها (۱۳۹۳تا ۱۳۹۵)، معاون دفتر جشنوارهها و همکاریهای بینالملل سازمان سینمایی از ۱۳۹۴ تا کنون، عضو شورای جشنوارههای سازمان امور سینمایی از ۱۳۹۸، معاون هنری ستاد عالی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد کشور (۱۳۸۱- ۱۳۸۵)، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران (۱۳۸۵- ۱۳۹۰ )، عضو شورای مرکزی انجمن موسیقی بسیج هنرمندان از ۱۳۹۶ تا کنون، مشاور معاونت امور هنری در تولیدات موسیقایی (۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲)، مدیر اجرایی جشنواره بینالمللی موسیقی فجر(۱۳۸۵،۱۳۸۷،۱۳۸۹)، مدیر اجرایی جشنواره ذکرالذاکرین (۱۳۸۵) ،طراحی و برگزاری پروژه شبهای موسیقی ایران به منظور بازشناسی ظرفیت موسیقی استانها۱۳۸۶، طراح و مدیراجرایی جشنواره موسیقی مقاومت ۱۳۸۸،۱۳۸۹،۱۳۹۲، طراح و مجری برگزاری نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران (۱۳۸۶)، نماینده مدیرکل دفترموسیقی در امور ارکسترهای معاونت امورهنری (۱۳۸۵- ۱۳۸۷)، مدیر اجرایی و هنری ارکستر سمفونیک تهران (۱۳۹۰ـ ۱۳۸۹) و … دیده میشود.
منبع : ایسنا
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: