دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-08
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

ارسال حدود ۶۰۰ ایده به دبیرخانه رویداد ملی ایده‌های نوآورانه و فناورانه مس | طرح ملی شناسایی و پرورش«۱۰۰۰ مدیر» آغاز به کار کرد | اضافه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانکها و موسسات اعتباری خصوصی | افزایش اعتماد مشتریان و بازار سرمایه به بانک دی | افزایش قابل توجه درآمدها و کاهش قیمت تمام‌شده پول در بانک کشاورزی |

کد خبر: 21158
تاریخ انتشار: 22 آذر 1400 - ۱۷:۳۰

الگوی متفاوت توسعه شعب به سبک بانک دی

بانک دی برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات و صرفه جویی در منابع مالی، بخشی از خدماتش را علاوه بر شعبه های این بانک در شعب پست بانک و دفاتر بنیاد شهید ارائه می دهد.

فرهنگ اقتصاد _ چند ماهی است که بانک دی به جای سرمایه گذاری سنگین در بخش املاک و راه اندازی شعب در شهرهای مختلف کشور، با بهره گیری از ظرفیت های پست بانک و همچنین بنیاد شهید، خدمات خود به مشتریانش را گسترش داده است.

در حال حاضر مشتریان بانک دی می توانند از باجه های راه اندازی شده در بنیاد شهید و همچنین شعب پست بانک برای انجام امور بانکی خود استفاده کنند.

براساس تازه ترین آمارها، ۸۰ دفتر بنیاد شهید و ۶ هزار باجه و ۶۲۷ هزار نقطه تماس پست بانک در سراسر کشور خدمات بانک دی را به مشتریان و همچنین سهامداران اصلی بانک یعنی خانواده شهدا و ایثارگران ارائه می دهند.

تفاهم نامه با پست بانک
براساس تفاهم‌نامه مشترکی که میان بانک دی و پست‌بانک در اواسط اسفند ماه سال گذشته امضا شد، امکان واریز و برداشت وجوه توسط مشتریان، وصول چک‌، انجام امور بانکی مربوطه اعم از صدور کارت، ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیکی و اینترنتی، امکان وصول اقساط تسهیلات و… از طریق شعب و باجه‌های خدمات بانکی پست‌بانک، فراهم شده است.

مزیت های بهره گیری از ظرفیت‌های شبکه پستی عبارتست از: گستردگی نقاط تماس، ایجاد دسترسی عمومی و همچنین پایین بودن هزینه خدمات است که زمینه ارائه خدمات متمایز به مشتریان و افزایش رضایت آن‌ها را فراهم کرده است.

البته ناگفته نماند که در قانون برنامه ششم توسعه کشور و در راستای تحقق دولت الکترونیک تأکید شده است که دستگاه‌های دولتی برای تسهیل در دسترسی مردم به خدمات بانکی، باید خدمات اجرایی خود را به شرکت ملی پست، دفاتر ICT روستایی و دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.

ارائه خدمات بانکی در دفاتر بنیاد شهید
بانک دی همچنین برای افزایش سهولت دسترسی خانواده‌های شهدا و ایثاگران و همچنین سایر مشتریان به خدمات بانکی، باجه‌های بانک را در دفاتر بنیاد شهید راه‌اندازی کرده است.

اجرای این تصمیم به منظور توسعه فیزیکی و خدماتی بانک دی برای ارائه خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر انجام شده است.

در همین راستا اگرچه تاکنون فقط در ۸۰ دفتر بنیاد شهید کشور ارائه خدمات بانک دی انجام گرفته است اما براساس برنامه تدوین شده از سوی این بانک قرار است حدود ۳۶۰ میز خدمت در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور به منظور سهولت در ارائه خدمات بانکی و بیمه و کارگزاری به جامعه هدف، راه اندازی شود.

مدیریت هزینه ها با برون سپاری خدمات
بانک دی در چند ماه گذشته با بهره گیری از ظرفیت پست بانک و دفاتر بنیاد شهید، هزینه‌ سازمان را از طریق برون‌سپاری برخی خدمات، مدیریت کرده که هم نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها داشته و هم در تسریع ارائه خدمات به مشتریان و جامعه هدف موثر بوده است.

نگاهی به تجربه کشورهای موفق در حوزه بانکداری نشان می دهد که شاهد حرکت بانک ها به سمت کاهش تعداد شعب هستیم و درهمین راستا استراتژی برون‌سپاری خدمات به شرکت‌ها، یک فرصت ویژه برای بانک‌ها در زمینه تمرکز تخصصی بر امور بانکداری فراهم کرده است.

در این میان با توجه به شبکه محدود شعب بانک دی در سراسر کشور و لزوم خدمت‌رسانی باکیفیت به مشتریان ، برون‌سپاری برخی خدمات مشتریان به یک الزام عملیاتی و کارکردی تبدیل شده بود که این بانک برای صرفه جویی و ارائه بهتر خدمات از شبکه های موجود در کشور استفاده کرده و علاوه بر هم افزایی بین بانک دی و شبکه بانکی، از ظرفیت های موجود دفاتر بنیاد شهید هم بهره برد.

این اقدام بانک دی تجربه ای نو در میان بانک های ایرانی محسوب می شود و می تواند برای بانک هایی که به سازمان ها و نهادها مرتبط هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب ها: بانک دی, خدمات

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/21158

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • درخشش کاروان پتروشیمی مارون در هفتمین دوره مسابقات سراسری فرهنگی_ورزشی بانوان صنعت پتروشیمی
  • نصب تجهیزات اکستراکتورهای پروژه TDAE در پالایشگاه نفت سپاهان
  • نماینده سنندج: رویکرد مجلس، حمایت قاطع از تقویت بانک کشاورزی است
  • با طرح‌های مدرسه‌سازی، سرانه فضای آموزشی شهر بندرامام خمینی را به میانگین کشور نزدیک می‌کنیم
  • بانک مسکن با رویکردی نوین، سهم خود را در بازار بانکداری شرکتی افزایش می‌دهد
  • بانکداری در بستر بلاکچین به زبان ساده
  • چهارمین جلسه شورای مرکزی قرآن و عترت صنعت پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی اروند برگزار شد
آخرین اخبار
  • ارسال حدود ۶۰۰ ایده به دبیرخانه رویداد ملی ایده‌های نوآورانه و فناورانه مس
  • طرح ملی شناسایی و پرورش«۱۰۰۰ مدیر» آغاز به کار کرد
  • راه عبور پتروشیمی از چالش‌های فناورانه، طراحی اکوسیستم پیچیده است/ نوآوری تنها با دستورالعمل ممکن نیست، اکوسیستم لازم است
  • کتب تخصصی تدوین‌شده توسط همکاران هلدینگ خلیج‌فارس رونمایی شد
  • اضافه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانکها و موسسات اعتباری خصوصی
  • هم‌افزایی کم‌سابقه بیدبلند خلیج‌فارس و مناطق نفت‌خیز جنوب برای شتاب‌گیری پروژه‌های طرح عظیم جمع‌آوری گازهای مشعل در شرق کارون
  • پهلوان، مدیرعامل پتروشیمی الماس ماهشهر شد
  • پتروشیمی جم به استانداردهای پدافند غیرعامل نزدیک‌تر شد
  • افزایش اعتماد مشتریان و بازار سرمایه به بانک دی
  • افزایش قابل توجه درآمدها و کاهش قیمت تمام‌شده پول در بانک کشاورزی
  • زرین پاسارگاد؛ امنیت بیمه‌ای با طعم طلای واقعی
  • از حنا و خرما تا تغییر الگوی کشت در سیستان و بلوچستان
  • چگونه رمز یکبارمصرف بام و بام سازمانی از پیام‌رسان بله دریافت کنیم؟
  • بومی‌سازی کامل وکیوم‌پمپ برند زیمنس از تجهیزات حساس واحدهای شیمیایی پتروشیمی شهید تندگویان
  • حضور آریاساسول در نهمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی پارس

منهای اقتصاد
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت

فیلم
    از ۲۴ درصد پیشرفت تا رکوردشکنی فروش‌ واحد آمونیاک در سال ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۴، سال هنگام است!
    فرهنگ اقتصاد _این مجتمع سال گذشته دو اتفاق بزرگ را تجربه کرد، نخست شکسته شدن رکوردهای فروش واحد آمونیاک و دوم سرعت گرفتن عملیات پیش…
    گزارش تصویری راهپیمایی جمعی از پرسنل و مدیران شرکت پتروشیمی اروند در مجتمع به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و امام (ره ) و رهبری نظام
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    کاهش هزینه‌های تولید پتروشیمی هنگام، با طرح نوآورانه احداث تصفیه‌خانه چندمنظوره
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی هنگام، این تصفیه‌خانه، قابلیت تأمین کامل آب DM مورد نیاز واحد آمونیاک در زمان در سرویس نبودن…
    برگزاری دوره آموزشی "توسعه ی قابلیت های سازمانی - PCSR " در شرکت پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ در این دوره که به میزبانی اداره آموزش شرکت و با همکاری امور راهبرد، عملکرد و ریسک برگزار شد مفاهیم مرتبط با استراتژی و معماری…
    گزارشی از حضور گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در نخستین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    کسب جایزه ویژه صادرات نانو ۱۴۰۴ در شاخص ارزش صادرات توسط شرکت توسعه صنایع نفت و گاز سرو
    فرهنگ اقتصاد _ در مراسم «جایزه ویژه صادرات نانو ۱۴۰۴» که روز دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۴ با حضور جمعی از مدیران ارشد حوزه فناوری کشور…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب