جمعه ۱۱ مهر ۱۴۰۴ 2025-10-03
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت آغاز سال زراعی جدید | بیش از ۴۸هزار میلیارد ریال سود سهام عدالت توسط بانک کشاورزی به حساب سهامداران واریز شد | حضورمان در بخش اقتصاد دیجیتال اجتناب ناپذیر است | بانک صادرات ایران با تقدیم ۹۶ شهید نماد ایستادگی در کنار مردم است / آغاز افتخارآمیز تدوین تاریخ شفاهی شهدای بانک صادرات ایران | تجلی همبستگی، فداکاری و خدمات مخلصانه به مردم |

کد خبر: 21603
تاریخ انتشار: 12 آذر 1400 - ۱۶:۱۱

بانک ایران زمین؛ پیشتاز ارزش آفرینی برای مشتریان است

بانک ایران زمین در راستای خلق ارزش آفرینی که از مفاهیم اصلی و ارزشمند رونق کسب وکار حرفه ای است در بکارگیری تجربیات ارزنده کارشناسان کارآزموده و مجرب صنعت بانکداری خود در جهت افزایش ارزش افزوده در قیاس فایده و هزینه نزد مشتریان و حتی تفوق بر سایر رقبا؛ در ارایه خدمات با ارزش آفرینی بالا ضمن ارتقاءدانش فنی سازمانی کارکنان در تولید این ارزش آفرینی؛ همواره پیشرو بوده است و این امر را از اهداف عالی سازمانی خود دانسته و بارعایت کامل حقوق مشتریان باحفظ کرامت و تأمین رضایتمندی آنها؛ درسرلوحه اولویت های محوری وسازمانی امورخود قرار داده است.

فرهنگ اقتصاد _ از جمله این شاخصه های ارزش آفرینی در نحوه ارایه خدمات ارزنده و نوین است که با ارتقاء عملکرد سرویس خدمات نوین بانکی همراه با صحت، دقت و سرعت، بهره گیری از دانش و توان مدیریتی کارآمد با بکارگیری از فناوری‌های بانکداری دیجیتال را دارا می باشد.
ضمن اینکه دراین فرآیند خود را؛ ملزم به حفظ کامل اطلاعات و رعایت حریم خصوصی مشتریان، سهام‌داران، رقبا و کارکنان می داند.
شایان ذکر است که در روند خلق ارزش آفرینی و ارزش مشتری مداری با اهداف بهینه سازی و ارایه خدمات با کیفیت مطلوب و ارزشمند از پیشنهادها و انتقادهای سازنده و کارگشا نیز استقبال کرده و نقد صحیح مشتریان را حتی با ارایه راهکارهای مناسب از طرف آنها برای رفع مشکلات و موانع احتمالی در سهولت برخورداری آنان از خدمات بانکی ارج گذاری نموده و صمیمانه پذیراست.
بی گمان از ثمرات ارزنده این رویکردهای صحیح که منتج به بهره وری عالی سازمانی می شود و به تبع آن درشکل عالیتر آن؛ سهیم شدن و مشارکت درکنار سایر فعالان و کنشگران خدوم عرصه اقتصاد و صنعت کشور در دستیابی به توسعه همه جانبه پایدار با رونق در کسب وکار،تولید،اشتغالزایی و رشد و ارتقا و درآخر پویایی اقتصادی می باشد که بانک ایران زمین نیز بدرستی نقش آفرینی می نماید.

تعاریف مقدماتی ارزش آفرینی

در اقتصاد؛ ارزش، بهای مالی یک محصول است پس می‌توان گفت هدف هر کسب و کار در ابتدا ارزش آفرینی برای مشتری و در مرحله بعد تبدیل آن به سود است. یعنی برای ساختن یک کسب وکار موفق و پایدار، در ابتدا ما باید برای دیگران سودمند باشیم. سپس از سودی که برای آنها ایجاد کرده ایم انتظار پاداش داشته باشیم.

جایگاه‌های مختلف ارزش آفرینی
ارزش آفرینی، با توجه به جایگاه و منبع آن تعاریف مختلفی دارد. وقتی فرد به عنوان منبع ارزش آفرینی باشد، ارزش در حقیقت فعالیت ‌های خلاقانه ‌ای است که افراد و کسانی که دارای ویژگی ‌های یکسانی مثل توانایی، انگیزش و اطلاعات هستند، انجام می‌ دهند. هنگامی که سازمان منبع ارزش آفرینی است، موضوعات مرتبط با نوآوری، خلاقیت و مدیریت مطرح می ‌شوند. در آخر ارزش در جایگاه اجتماعی، کارآفرینی و سطح شرایط اقتصادی را شامل می‌شود.

نکات اصلی ارزش آفرینی در کسب وکار
برای خلق و ایجاد ارزش شناخت نیازهای مخاطب بسیار ضروری است. باید بدانیم مخاطب ما چه نیازهایی دارد، اگر بتوانیم نیازهای آنان را خوب بشناسیم، در طراحی محصولات و خدمات، بهتر و دقیق تر می توانیم عمل نماییم.
به زبان ساده‌تر یک محصول ارزشمند از نگاه مشتری خود به خود به فروش می‌رسد. هر چه این ارزش بیشتر باشد، قیمتی که مشتری حاضر به پرداخت آن است بیشتر می‌شود.

ارزش آفرینی در صعنت بانکداری
ارزش آفرینی از مقوله های اصلی و اساسی کسب و کار به شمار می رود.
– سازمانهایی که فلسفه بازاریابی را پذیرفته اند همواره در تلاش مداوم برای خلق و افزایش ارزش برای مشتریان خود هستند. برخی بر این باورند مشتریان کالا و خدمت نمی خرند آنها درحقیقت ارزش یا فایده می خرند و سازمانهایی موفق اند که ارزش بیشتری نسبت به رقبا برای مشتریان خود خلق کنند.
-اما براستی منظور و مقصود از ارزش چیست ؟
در یک تعریف ساده، ارزش مقایسه ای است که مشتریان بین هزینه های پرداختی در مقابل فواید دریافتی انجام می دهند.
مشتریان ارزش هایی که از شرکتهای مختلف دریافت می کنند را با یکدیگر مقایسه کرده و شرکتی را انتخاب می کنند که ارزش بیشتری را به ایشان ارایه می کند.
پس مشتریان در حقیقت دو نوع مقایسه انجام می دهند یکی بین فایده و هزینه و دیگری بین ارزش شرکتهای مشابه می باشد.
واضح و روشن است که برای رقابت؛ ارزش آفرینی لازم است اما کافی نیست! زیرا که کافی بودن آن مربوط به رجحان و برتری آن نسبت به سایر رقبا است.
نکته مهم:
-برای خلق و ایجاد ارزش آفرینی لازم است اول فواید و هزینه های مرتبط با کار خود را بشناسیم بعد آن را به طور موثر و کارا مدیریت کنیم تا به برتری ما برسایرین ختم شود.

تشریح فواید و هزینه ها

انواع فواید:
۱- فایده اصلی : این فایده همان منظور اصلی مشتری برای مراجعه به بانک است یا همان کسب و کاری که سازمان حول محور آن شکل گرفته است.
باید توجه داشت امروزه سازمانها خلق ارزش و مزیت رقابتی خود را منحصر به این فایده نمی دانند.
این امر به ارتباطات گسترده ، الگوبرداری های ساده و پر سرعت ، شباهت های روز افزون کسب و کارها و سرعت تحولات و تغییرات تکنولوژی که مزیت آفرینی از این طریق را با مشکل مواجه می سازد، بر می گردد.

۲- فایده ارتباطی: امروز مشتریان بیش از پیش خواهان ارتباط هستند.
مشتریان بیشتر از گذشته نیازمند شناخته شدن و توجه اند!
شناخت و توجهی که از این ارتباطات حاصل می شود. امروز برای مشتریان مهم است که ارتباط عمیق و بلند مدت با سازمان برقرار کنند و در پرتو آن بر ارزش حاصل شده بیفزایند.
شکل گیری مفاهیم مربوط به مدیریت ارتباط با مشتریان نتیجه چنین ضرورتی است . نکته قابل تامل آنکه به دلیل ارتباطاتی که قابلیت آن را دارند که به صورت منحصر به فرد برقرار شوند و ادامه یابند بسیاری از این قابلیت به عنوان مزیت رقابتی یاد می کنند که به راحتی و با سرعت قابل تقلید نیست .

۳-فایده جانبی : این فایده ناظر به منابع و فوایدی است که به همراه فایده اصلی به مشتری ارایه می شود و ارزش دریافتی او را بیشتر می کند.
خدمات حمایتی ، خدمات پس از فروش ، خدمات همراه و تسهیل کننده در زمره این فواید قرار می گیرند .

۴- فایده تصویر ذهنی : این فایده به برداشت مشتری از شرکت و محصول بر می گردد. بدیهی است هرچه برداشت مثبت تر باشد رضایت و خشنودی بیشتری حاصل می شود.
از سوی دیگر بسیاری از انتظارات نیز بر مبنای تصویر ذهنی شکل می گیرند، این تصویر البته از خاستگاه های متفاوتی ایجاد می شود؛ تجربه مستقیم ، تجربیات دیگران و تبلیغات شکل دهنده این تصویر ذهنی از فواید حاصل از آن برای مشتریان هستند .

اقسام هزینه ها:
۱- هزینه های مادی : یعنی هزینه ای که مشتری برای دریافت خدمات می پردازد تا بتواند فواید مورد نظر خود را به دست آورد .

۲- هزینه انرژی و زمان : هزینه هایی که بدست آوردن خدمت را با سختی و مخاطراتی همراه می سازد.
زمان نیز بخشی از انرژی هایی است که در عصر شتاب و سرعت نسبت به دیگر انرژی ها از اهمیت بیشتری برخوردار شده است .

۳-هزینه روانی : شامل هزینه هایی که مشتری به لحاظ روانی پرداخت می کند . نگرانی و اضطراب یا ناراحتی از یک رفتار نامناسب؛ از جمله هزینه های روانی است که خواسته یا ناخواسته به مشتری تحمیل می شود .
با این توضیح مختصر می توان دریافت ارزش آفرینی تنها محدود به فایده اصلی و هرینه مادی نیست و ابعاد دیگری نیز دارد که توجه به آنها امروزه در دستور کار بانکهای پیشرو قرار دارد . همانگونه که اشاره شد موضوعاتی مانند فایده ارتباطی اکنون از چنان اهمیتی برخوردار شده که بانکها مزیتهای رقابتی خود را در برآورده کردن آن جستجو می کنند . همچنانکه تجربه سالهای اخیر ما نشان می دهد کم توجهی به هزینه زمان انتظار ارزش آفرینی ما را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است .
پس نتیجه این نگاه جامع آن است که برای ارزش آفرینی توجه به همه ابعاد آن لازم و ضروری است؛ بر همین اصل ناگفته پیداست که ارزش آفرینی برای مشتریان از دو راهکار اصلی قابل پیگیری و تحقق است؛ یکی افزایش فواید و دیگری کاهش هزینه ها می باشد.
نکته اینست که توجه به هر دو راهکار به طور همزمان می تواند به خلق ارزشهای بیشتر منجر شود.
از سوی دیگر ارزش های خلق شده با سایر رقبا نیز مقایسه می شود؛ پس نه تنها باید عملکرد خود را بهبود بخشیم بلکه باید نسبت به رقبانیز بهتر عمل نماییم.
این دو معیار آن چیزی است که مشتری به وسیله آن ما را ارزیابی کرده و تصمیم می گیرد در کنار ما بماند یا خیر!؟
بنابراین برای ارزش آفرینی بیشتر باید به فواید دیگر به وی‍‍ژه فایده ارتباطی بیش از پیش بیندیشیم ، نسبت به هزینه های مشتری حساس تر باشیم و رقبا و عملکرد آنها را بشناسیم تا بتوانیم همچنان جایگاه والای خود در پرتو این ارزش آفرینی بهتر از رقیب حفظ و ارتقا بدهیم.
-درتعریف نهایی به شکل ساده تر وتعمیمی؛ اگر در یک جامعه‌، همه تلاش کنند تا کیفیت زندگی دیگران بهتر شود، جامعه رشد خواهد کرد؛ پس ارزش و ارزش‌آفرینی به‎معنای واقعی آن زمانی معنا پیدا می‌کند که تمام تلاش‎مان را بکنیم که کیفیت زندگی دیگران بهتر شود، در غیر این صورت این ارزش منفی و مخرب است؛ رعایت این موضوع که از اصول محوری ارزش آفرینی است و ازشروط لازم در رونق هرکسب وکار و از الزامات آن نیز محسوب می شود که برای رشد وتعالی سازمانی می توان به کارگرفت.

 

برچسب ها: بانک ایران زمین, خدمات, صنعت بانکداری

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/21603

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • مدیرعامل بیمه دی در سفر به اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا دیدار کرد
  • قدردانی نمایندگان مجلس از عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن/ تاکید وکلای مردم بر لزوم افزایش سرمایه بانک مسکن
  • پرداخت بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود مختلف/ در ارایه خدمات به مشتریان متعهد و وفاداریم
  • بهینه‌سازی انرژی در خوابگاه‌های دانشجویی با امضای تفاهم‌نامه وزارت علوم و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد
  • پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت روز بانکداری اسلامی
  • همکاری راهبردی بانک تجارت با گروه صنعتی رازی
  • شعب کشیک بانک تجارت برای روز پنج‌شنبه ۱۳ شهریور
آخرین اخبار
  • جذب سرمایه‌گذار و انتقال دانش فنی برای توسعه زنجیره ارزش مس ضروری است
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «مارون»
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «کرماشا»
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «جم پیلن»
  • پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت آغاز سال زراعی جدید
  • بیش از ۴۸هزار میلیارد ریال سود سهام عدالت توسط بانک کشاورزی به حساب سهامداران واریز شد
  • حضورمان در بخش اقتصاد دیجیتال اجتناب ناپذیر است
  • بانک صادرات ایران با تقدیم ۹۶ شهید نماد ایستادگی در کنار مردم است / آغاز افتخارآمیز تدوین تاریخ شفاهی شهدای بانک صادرات ایران
  • تجلی همبستگی، فداکاری و خدمات مخلصانه به مردم
  • محصول جدید بانک تجارت برای حمایت از اصناف بزودی رونمایی می‌شود
  • بانک توسعه صادرات ایران در مسیر تبدیل به اگزیم بانک هوشمند
  • افتتاحیه سی‌امین دوره المپیاد ورزشی کارکنان بانک ملی ایران برگزار شد/ تاکید بر لزوم توسعه ورزش در جهت ارتقای سلامت عمومی
  • شکسته شدن رکورد ۱۹ ساله تولید در واحد الفین مارون
  • پذیره‌نویسی موفقیت‌آمیز پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام
  • عملکرد مثبت بانک سپه در جنگ ۱۲ روزه

منهای اقتصاد
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • سه‌گانه کُری‌گیم، سالن اختصاصی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴ را پرشور کرد
  • شهر دیجیتال، واقعیت مجازی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • درگذشت حاج علی خلیلیان قمی، پدر همسر دکتر اسدالله غلامپور
  • معرفی پلتفرم و مدل‌های زبانی جدید همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • تأکید رگولاتور ارتباطی بر نقش آینده‌ساز همراه اول در اقتصاد دیجیتال
  • معرفی راهکارهای نوین مدیریت مصرف انرژی توسط همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴

فیلم
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    فرزین: تراکنش ماهانه رمز ارز‌ها در کشور ۳۵ همت است/ بازار را در چارچوب منافع ملی قاعده‌مند می‌کنیم


    ایبنا
    نقش پتروشیمی ها در تثبیت بازار و ارزآوری
    از ۲۴ درصد پیشرفت تا رکوردشکنی فروش‌ واحد آمونیاک در سال ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۴، سال هنگام است!
    فرهنگ اقتصاد _این مجتمع سال گذشته دو اتفاق بزرگ را تجربه کرد، نخست شکسته شدن رکوردهای فروش واحد آمونیاک و دوم سرعت گرفتن عملیات پیش…
    گزارشی از دومین روز حضور «هلدینگ خلیج فارس» در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین…
    از رونمایی تجهیز استراتژیک غربال محصول در پتروشیمی اروند تا رونمایی از سه کتاب در حوزه خلیج‌فارس با حمایت پتروشیمی بندرامام
    بانک سینا با مشارکت بازیگران اکوسیستم در مسیر بانکداری هوشمند
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی بانک سینا، علی ابدالی در حاشیه نمایشگاه تراکنش دهم گفت: بانک سینا نیز مانند سایر بانک‌ها با استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های…


عکس
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب