چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-03
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

پیام مدیرعامل شرکت بیمه دی به مناسبت ۱۳ آذر، روز ملی بیمه | لیست شعب کشیک برخی مناطق بانک سینا در روزپنجشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۴ | نگاه تازه بانک توسعه صادرات ایران و تامین سرمایه تمدن به دیپلماسی فرهنگی | حفظ کمترین نرخ مطالبات غیرجاری شبکه بانکی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران | امکان وکالتی نمودن سپرده‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در مرحله جدید عرضه محصولات «شرکت سایپا» |

کد خبر: 23156
تاریخ انتشار: 18 دی 1400 - ۱۲:۲۵

نقش شبکه ریلی بر کاهش تلفات جاده ای و آسیب های ماندگار جسمی

با اجرای همه پروژه های ریلی و انتقال بخش عمده جابجایی بار و مسافر توسط شبکه ریلی تعداد کشته ها از 18 هزار نفر در سال به حدود 5 هزار نفر کاهش خواهد یافت و تعداد معلولیت های دائم جسمی و ذهنی از 50 هزار نفر در سال به حدود 7 تا 8 هزار نفر در سال کاهش می یابد.

فرهنگ اقتصاد _ حسین میرافضلی:به طور متوسط سالانه حدود ۲۵۰ هزار نفر در جاده های ایران کشته و زخمی می شوند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر کشته و ۵۰ هزار نفر دچار مصدومیت های ماندگار از قبیل قطع نخاع، قطع عضو، ضربه مغزی و سایر آسیب های ماندگار می شوند.

جمعیت کشور آلمان در حد ایران و تعداد خودروها در آن کشور حدود دو برابر ایران است اما تعداد کشته های تصادفات جاده ای در این کشور ۳۶۰۰ نفر و تعداد مصدومان ۲۵ هزار نفر است که از این تعداد ۲۵۰۰ نفر دچار معلولیت دائمی می شوند. دلیل اصلی تعداد بسیار کمتر کشته ها و مصدومان در کشور آلمان شبکه ریلی گسترده و مدرن این کشور است که عمده بار و مسافر توسط این شبکه ریلی گسترده جابجا می شوند. کشورهایی که از شبکه ریلی گسترده و توسعه یافته ای برخوردار می باشند کمترین آمار تعداد کشته ها در تصادفات جاده متعلق به این کشورها می باشد.

به عنوان نمونه شبکه ریلی مدرن و گسترده چین سالانه سه میلیارد تن بار و ۱.۲ میلیارد نفر مسافر را جابجا می نماید. شبکه ریلی گسترده هندوستان سالانه ۶ میلیارد مسافر و یک میلیارد تن بار را در سرتا سر این کشور جابجا می کند. شبکه ریلی ایران سالانه ۴۰ میلیون تن بار و ۳۰ میلیون مسافر جابجا می کند.

جابجایی بار ریلی اتحادیه اروپا در ۲۰۱۰ برابر ۲۳۰۰ میلیارد تن کیلومتر اعلام (۵۳درصد بیش از ۳۰۰ کیلومتر و سهم بالای ۳۰۰ کیلومتر ۲۵درصد) و پیش بینی شده در سال ۲۰۵۰ این جابجایی با ۵۰ درصد رشد به ۳۵۰۰ میلیارد تن کیلومتر بالغ شود (با افزایش سهم ریلی در مسافت بالای ۳۰۰ کیلومتر به ۶۰ درصد)

حدود ۴۳ درصد جابجایی بار در آمریکا توسط راه آهن انجام می شود. در آمریکا هر یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دولت فدرال در حمل‌و‌نقل عمومی موجب اشتغال‌زایی برای ۴۷۵۰۰ نفر می‌شود.

سالانه ۱.۷ میلیارد سفر توسط خطوط ریلی انگلستان انجام می شود. راه آهن نقش تعیین کننده در جابجایی بار و مسافر در اتحادیه اروپا دارد. کل سرمایه گذاری در صنعت راه آهن جهان تا یک دهه پیش حدود ۱۳۰ میلیارد دلار بود اما برنامه سرمایه گذاری کشورهای جهان در زیرساخت های ریلی حدود سه برابر کل تاریخ این صنعت شده و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار طی یک دهه آینده در زیرساخت های ریلی جهان سرمایه گذاری خواهد شد. کشورهای چین و هند و امریکا و چند کشور اروپایی برنامه های کلانی جهت توسعه شبکه ریلی دارند چین به تنهایی بنا دارد ۱۱۶ میلیارد دلار در زیرساخت های ریلی سرمایه گذاری نماید.

ایران جهت اجرای پروژه های ریلی درون شهری و برون شهری به حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد چنانچه این سرمایه گذاری انجام شود و کلیه خطوط مترو در شهرهای بزرگ اجرایی شوند و پروژه های ریلی برون شهری با اولویت پنج پروژه اصلی خط آهن عسلویه – شیراز، رشت انزلی، کرمانشاه- خسروی، شلمچه بصره و چابهار زاهدان اجرا شوند، همچنین سایر پروژه های مهم و اساسی از قبیل برقی کردن خط آهن تهران- مشهد و اصفهان- تهران؛ راه آهن جوین- بجنورد ترکمنستان و سایر خطوط ریلی اجرایی شوند میزان انتقال بار به شبکه ریلی از ۴۰ میلیون تن تا ۲۰۰ میلیون تن قابل افزایش خواهد بود. همچنین میزان جابجایی مسافر با شبکه ریلی از ۳۰ میلیون نفر در سال به ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون سفر در سال قابل افزایش می باشد. با اجرای همه پروژه های ریلی و انتقال بخش عمده جابجایی بار و مسافر توسط شبکه ریلی تعداد کشته ها از ۱۸ هزار نفر در سال به حدود ۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت و تعداد معلولیت های دائم جسمی و ذهنی از ۵۰ هزار نفر در سال به حدود ۷ تا ۸ هزار نفر در سال کاهش می یابد.

به این ترتیب با ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت های ریلی کشور ضمن اینکه برای حدود ۵۰۰ هزار نفراشتغال مستقیم ایجاد می گردد از کشته و معلول شدن بیش از ۵۰ هزار نفر در سال جلوگیری خواهد شد. یعنی به ازای هر یک میلیارد دلار سرمایه گذاری از کشته و معلولیت دائمی ۱۷۰۰ نفر در سال جلوگیری خواهد گردید. با این تحول درآمد شرکت راه آهن سالانه از یک میلیارد دلار فراتر خواهد رفت و از انتشار میلیون ها تن کربن در محیط زیست و مصرف میلیاردها دلار بنزین و گازوئیل کاسته خواهد شد.

در جدول زیر نشان داده می شود کشورهایی که شبکه ریلی گسترده ای دارند تعداد بسیار کمتری از مردم آنها در تصادفات جاده ای کشته شده اند.

برچسب ها: پروژه, تلفات جاده ای, شبکه ریلی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/23156

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • تنهایی استراتژیک
  • تقدیر مسئولان منطقه از اقدامات محیط‌زیستی پتروشیمی شهید تندگویان
  • روابط عمومی بانک سپه، رتبه برتر «ارزیابی عملکرد هفته دولت» را کسب کرد
  • شناخت دقیق مشتری و بازاریابی هوشمندانه، مسیر توسعه پایدار بانک است
  • بازدید هیات‌مدیره پتروشیمی اروند از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا
  • بازدید سرزده رئیس کل بیمه مرکزی از مدیریت بیمه دی مازندران همزمان با معارفه مدیر استان
آخرین اخبار
  • تفاهم‌نامه همکاری در حوزه تحول دیجیتال میان پتروشیمی فن‌آوران و رایتل به امضا رسید
  • ثبت دوباره رکورد تولید ماهیانه در واحد پلی‌اتیلن متوسط و سنگین آریاساسول
  • آریاساسول میزبان سومین جلسه کارگروه تخصصی برق شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس
  • پیام مدیرعامل شرکت بیمه دی به مناسبت ۱۳ آذر، روز ملی بیمه
  • لیست شعب کشیک برخی مناطق بانک سینا در روزپنجشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۴
  • مدیرعامل پتروشیمی نوری: حرکت به‌سوی چشم‌انداز نوآوری و PSM پیشرفته، مسیر رقابت‌پذیری جهانی را هموار می‌کند
  • نگاه تازه بانک توسعه صادرات ایران و تامین سرمایه تمدن به دیپلماسی فرهنگی
  • حفظ کمترین نرخ مطالبات غیرجاری شبکه بانکی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
  • امکان وکالتی نمودن سپرده‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در مرحله جدید عرضه محصولات «شرکت سایپا»
  • افزایش قابل توجه ”درآمد سرمایه گذاری‌های بانک پاسارگاد“ در آبان‌ماه۱۴۰۴
  • بانک مهر ایران بیش از سهمیه، وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • برگزیده شدن کارشناس بیمه دی به‌عنوان کارمند برتر صنعت بیمه در همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۴
  • قانون اساسی؛ ستون راهبردی نظام بانکی و پشتوانه ماموریت‌های حمایتی بانک مسکن
  • خرید مطمئن چانگان برقی شرکت سایپا با حساب وکالتی بانک صادرات ایران
  • عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: سپرده گذاری در بانک کشاورزی، پشتوانه امنیت غذایی کشور است

منهای اقتصاد
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت
  • سرویس شارژ همراهی؛ دو برابر اعتبار برای مشترکان اعتباری همراه اول

فیلم
    از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کاشانه امید خلیج فارس تا صدور مجوز بزرگترین تامین مالی بازار سرمایه


     
    نحوه دریافت غیرحضوری كارت‌های بانك ملت با طرح‌های متنوع/ ویدیو
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این ویدیو طرح‌های جدید و متنوع کارت های بانک ملت و نحوه سفارش آن به صورت کاملا غیرحضوری از طریق برنامه‌های…
    گزارش ویدیویی از تعاملات تجاری و معرفی ظرفیت‌ها
    فرهنگ اقتصاد _ در این گزارش ویدیویی، نگاهی داریم به بخش‌هایی از فعالیت‌های این شرکت در جریان نمایشگاه، از جمله معرفی محصولات، مذاکرات تجاری و بازدیدهای رسمی. مذاکرات جدی…
    نشست خبری تامین مالی ارزی «پروژه نورد گرم 2» فولاد مباركه اصفهان/ ویدئو
    آیین افتتاح مدرسه شرکت پتروشیمی اروند۳ (شهید بهشتی) شهریور ماه ۱۴۰۴
    اینجا غرفه هلدینگ خلیج‌فارس در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی /  از حضور دکتر پزشکیان تا میزبانی از مسئولان و فعالان صنعت پتروشیمی در روز نخست نمایشگاه
    مراسم استقبال از زائران بیت الله الحرام با حضور مسئولان و مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اروند


     


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب