یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-16
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

حضور هدفمند و پرقدرت بانک مسکن در نمایشگاه کیش اینوکس با شعار «ارزش‌آفرینی پایدار، بازارگاه بانک مسکن» / توسعه خدمات و همکاری ها ره آورد کیش اینوکس ۲۰۲۵ | پایان موفق حضور بانک دی در اینوکس ۲۰۲۵ | نمایش توان تازه بانک دی در کیش اینوکس | حرکت از بانکداری سنتی به بانکداری پلتفرمی ضرورت امروز است | سامانه هوش مصنوعی دیجی‌شهر، نقطه عطفی در مدیریت ریسک تسهیلات و کنترل معوقات بانکی |

کد خبر: 25943
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1400 - ۱۱:۳۰

نئوبانک؛ کوتاه ترین زمان، بهترین خدمات

مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. ارتباط مشترک بانک و شرکت های وب موجب ارائه سرویس های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد .

فرهنگ اقتصاد _ مدیریت تحول دیجیتال، عامل تعیین کننده بقا یا فنای سازمان‌ها در این عصر است. در عصر دیجیتال، بانک‌ها برای حفظ ارزش و اهمیت خود در تلاش هستند تا تحولات نوین را عملیاتی کنند، شاید یکی از نقاط قوت این تحول کاهش در هزینه‌ها، بهبودکیفیت خدمات و چشم انداز جذاب آن باشد. بطور بدیهی، واقعیت های دیجیتال جدید از آن چیزی که به نظر می‌رسد نزدیک سرعت قابل توجه توسعه فناوری های جدیدی که در چند سال گذشته مشاهده شده است، باعث ایجاد تغییر واضحی در ارتباطات بین فردی شده است.

استفاده روزافزون از دستگاه‌های تلفن همراه و دسترسی آزادتر به شبکه جهانی، اکنون مردم کشورهای پیشرفته به روشی کاملاً متفاوت کار می کنند، یاد می‌گیرند و بازی می کنند. اغراق نیست اگر بگوییم که یک انقلاب دیجیتالی در جریان است، که فرصت های جدید زیادی را ایجاد می‌کند، اما همچنین می تواند تهدیدی باشد در زمینه امنیت سایبری و زیر سوال بردن مدل های تجاری سنتی و برهم زدن تعادل بازار نقش به سزایی داشته باشد.

در دنیای مدرن، کارایی سیستم بانکی را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین عناصر پیشرفت هر کشوری در نظر گرفت و سلامت اقتصاد به یکپارچگی سیستم بانکی و سیستم اقتصادی بستگی دارد. فزایش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی یکی از مهمترین عناصر موفقیت سیستم‌های بانکی محسوب می‌شود.

بانکداری الکترونیک با دادن ارزش بیشتر به مشتریان و در جهت ارائه خدمات بهتر و آسان‌تر به آنان راه‌اندازی شده است. اما به نظر میرسد این نوع بانکداری از نظر اقتصادی به بانک‌ها کمک نکرده یا بانک‌ها به نحو شایسته‌ای از آن کمک نگرفتند، این کاستی به شعبه‌ها باز می‌گردد. بانکداری الکترونیک حتی هزینه‌هایی برای بانک‌ها داشته است.

با وجود اینکه تعداد افراد مراجعه کننده به شعبه کاهش پیدا کرده، اما همچنان هزینه‌های شعب بر جای خود باقی است. در نتیجه پیشرفت‌های تکنولوژیکی در بخش بانکداری، خدمات بانکداری جدید، مانند بانکداری الکترونیک، خدمات پیامکوتاه، تجارت الکترونیک برای اوراق بهادار، کارت‌های اعتباری الکترونیکی، دستگاه‌های خود پرداز و بسیاری دیگر از خدمات الکترونیکی معرفی شده ‌است.

امروزه در کنار بانک‌هایی که شعب فیزیکی دارند و خدمات خود را نیز برای ارائه بهتر به مشتریان دیجیتالی می‌کنند، نسل جدیدی از بانک‌ها آمده‌اند که به آنها نئو بانک گفته می‌شود. این بانک‌ها که برای سلیقه نسلی طراحی شده که با شبکه‌های اجتماعی خو گرفته‌اند، این امکان را به مشتریان می‌دهد تا تمام خدمات بانکی را از بانکی دریافت کنند که فقط ماهیتش در موبایل و فضای مجازی است و شعب فیزیکی ندارد.

فعلا نئو بانکی در ایران وجود ندارد که توانسته باشد از سد مقرراتی همچون احراز هویت بگذرد. حتی نبود زیرساخت‌های لازم نیز تحقق این بانکداری نو را دشوار می‌کند. نئو بانک‌ها در قالب یک بانک کامل و استارت‌آپ مستقل خدمات خود را به کاربر ارائه می‌دهند. در نئو‌بانک علاوه بر خدمات بانکداری الکترونیکی، خدمات بانکداری خرد، صدور انواع ضمانت‌نامه، ارائه تسهیلات و… ارائه می‌شود

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین شرایط رقابتی ایجاد شده بین بنگاه های اقتصادی را عاملی برای تقویت و و توسعه زیرساخت بانک های نوین بیان کرد و گفت: قدم اول بانک ایران زمین ارائه خدمات بانکداری در حوزه دیجیتال با اپلیکیشنی به نام فراز است که مشتریان بتوانند از طریق تکنولوژی بدون حضور در شعب خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. قدم بعدی هوشمند سازی سیستم است. به صورتی که مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می کنند، براساس نوع رفتار آنها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه شود.

پورسعید در خصوص نئوبانک ایران زمین گفت: راه اندازی اولین نئو بانک واقعی در کشور، تحول بزرگ بانک ایران زمین در صنعت بانکداری خواهد بود. این قرارداد با شرکت بزرگ “های وب” منعقد شده و قطعاً در آینده نزیک تعداد قراردادها و کسب و کارهایی که می توانند در این بستر فعالیت کنند بیشتر خواهد شد.

فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین پروژه بانک در این حوزه را اولین نئوبانک واقعی در کشور اعلام کرد و افزود: مدل موفق در نئوبانک این است که کسب و کارهایی که خدمات به مشتریان می دهند به سمت نئوبانک بروند و نقش بانک در این میان خدمت رسانی به این حوزه است و مهمترین بحث در این راستا نوآوری است. نوآوری معمولاً از بیرون به داخل سازمان وارد می شود و این موضوع باعث شده است که استارت آپ ها بدلیل ارتباط نزدیک با مشتری وارد میدان می شوند تا نوآوری را به سازمان تزریق کنند. در این میان مرکز نوآوری بانک ایران زمین با همراه شرکت های وب می توانند تبادل اطلاعات داشته باشند که نهایتا برای هر دو مجموعه ارزش آفرین خواهد بود.

اینالویی اضافه کرد: مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است و نئوبانک گزیده ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می گیرد. ارتباط مشترک بانک و شرکت های وب موجب ارائه سرویس های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد که ارزشمند است.

گفتنی است، طی سال‌های گذشته بانک مرکزی مجوز بانکهای مجازی را صادر کرد تا در حقیقت تسهیلگر پیاده‌سازی بانکداری دیجیتالی در کشور باشد ولی این کار به تنهایی فقط یک پیشران است و باید مدل کسبوکار و قیمت تمام شده پول در این نوع از بانکداری با بانکداری شعبه محور متفاوت باشد.

به نظر میرسد، بانک مرکزی باید حمایت‌ها را به نحوی انجام دهد که سیستم بانکی به سمت بانکداری دیجیتال سوق پیدا کند و هزینه‌های بانکداری بی‌شعبه با بانکداری با شعبه تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال اصلاح نظام کارمزد خدمات بانکی یکی از این راه‌هاست که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد

منبع : افق تهران

برچسب ها: بانک ایران زمین, خدمات بانکی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/25943

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • کارگاه سلامت بانوان با همکاری درمانگران آریاساسول در دبیرستان اخند برگزار شد
  • آغاز ثبت ایده‌های نوآورانه در صنعت مس فرصتی برای تحول زنجیره ارزش کشور
  • رشد ۹ درصدی منابع زمین‌شناسی و ۲۲ درصدی حفاری اکتشافی در شرکت ملی مس
  • استقبال چشمگیر و روزهای شلوغ غرفه بانک دی در نمایشگاه شهر پایدار
آخرین اخبار
  • آزمایشگاه‌های پتروشیمی بندرامام استاندارد جهانی ISO-IEC-17025 را پس از ۲۰ سال احیا کرد
  • بازدید معاون نظارت بر تولید و زنجیره تأمین گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از پتروشیمی اروند
  • تقدیر و حمایت مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران از پیشرفت قابل توجه پتروشیمی شازند
  • حضور هدفمند و پرقدرت بانک مسکن در نمایشگاه کیش اینوکس با شعار «ارزش‌آفرینی پایدار، بازارگاه بانک مسکن» / توسعه خدمات و همکاری ها ره آورد کیش اینوکس ۲۰۲۵
  • پایان موفق حضور بانک دی در اینوکس ۲۰۲۵
  • نمایش توان تازه بانک دی در کیش اینوکس
  • حرکت از بانکداری سنتی به بانکداری پلتفرمی ضرورت امروز است
  • سامانه هوش مصنوعی دیجی‌شهر، نقطه عطفی در مدیریت ریسک تسهیلات و کنترل معوقات بانکی
  • بانک شهر دعوت به همکاری می کند
  • بانک ملی ایران؛ تکیه‌گاه اطمینان سپرده‌گذاران بانک سابق آینده است
  • تمدید تفاهم‌نامه پتروشیمی جم و محیط زیست بوشهر برای صیانت از پارک ملی دریایی نای‌بند
  • پرداخت ۱۳۹ همت سهم‌الشرکه به پروژه‌های نهضت ملی مسکن/ تامین مالی ۱۸۴ همتی بانک مسکن برای پیشبرد طرح نهضت ملی
  • «سامانه جامع ایرانشهر» از سوی کارگزاری بانک شهر رونمایی شد
  • بازدید مدیرعامل بانک شهر از «کیش اینوکس ۲۰۲۵»
  • رونمایی از سرویس «کهربا» / تجربه‌ای امن و آسان در پرداخت‌های غیرتماسی

منهای اقتصاد
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • همراه اول میزبان هکاتون تخصصی امنیت هوش مصنوعی
  • همکاری همراه اول و توانیر با هدف تحول دیجیتال در صنعت انرژی ایران
  • حضور همراه اول در نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق

فیلم
    جابجایی موفقیت‌آمیز مخزن ۸.۵ تنی در پتروشیمی اروند؛ گامی بلند در ارتقای صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، عملیات حساس و پیچیده جابجایی یک مخزن ۸.۵ تنی با حجم ۲۵ مترمکعب در واحد EdC شرکت…
    اعطای وام خرید لوازم خانگی و دیجیتال در بانک ایران زمین
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ متقاضیان می توانند به شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور مراجعه و ضمن تکمیل فرم اعطای تسهیلات طرح یارا، تا سقف…
    قدردانی معاون حقوقی رییس‌جمهور از نقش بی‌بدیل هلدینگ خلیج فارس در صادرات غیر نفتی و توسعه همه جانبه کشور
    رشد ۹۴ درصدی ارزش فروش و ۳۴ درصدی تناژ پتروشیمی بندر امام در نیمه نخست سال ۱۴۰۴
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام؛ این مجتمع در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ موفق شد دستاوردهای قابل‌توجهی در حوزه فروش…
    مهمانان ویژه غرفه هلدینگ خلیج فارس در سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵
    فرهنگ اقتصاد _ در سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵، علاوه بر هیات‌های خارجی، علی آقامحمدی رئیس کار گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، ابوالفضل…
    تپش زندگی در قلب «سرو»؛ روایت خانواده سرو از اهدای زندگی
    فرهنگ اقتصاد _ در دنیای پرشتاب امروز، جایی که مسئولیت‌های فردی و سازمانی گاه ما را از توجه به نیازهای عمیق‌تر انسانی بازمی‌دارد، لحظاتی هستند که همچون چراغی پرنور،…
    تجلیل از شرکت پتروشیمی نوری به عنوان شرکت برتر در حوزه ی کار و حمایت از حقوق کارگران
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم که با حضور مدیران عامل، مدیران ارشد و فعالان حوزه کار و تولید در منطقه برگزار شد، از تلاش‌ها و دستاوردهای…


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب