گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه بانک ملی ایران؛ بخش نخست
با گذشت بیش از 100 روز از آغاز به کار مدیریت جدید در بانک ملی ایران، اکنون زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد این بانک در این دوره زمانی است.
فرهنگ اقتصاد _ دوم آبان ماه سال جاری بود که دکتر «محمد رضا فرزین» به عنوان مدیرعامل بانک کار خود را آغاز کرد. این دوره کوتاه مدت با تغییرات قابل توجهی در مدیریت و شیوه فعالیت های بانک همراه بوده و دستاوردهای قابل توجهی نیز به همراه داشته است.
اکنون طی دو گزارش تفصیلی و مجزا، بخش هایی از این دستاوردها مرور خواهد شد. بدیهی است که نتایج فعالیت های زیربنایی، در میان مدت و بلند مدت مشخص خواهد شد.
توسعه اقدامات ارزی و بین المللی
در شرایطی که کشور ما با تحریم های ظالمانه دست و پنجه نرم می کند و نظام بانکی نیز در صدر فهرست تحریم هاست، بانک ملی ایران با استفاده از ظرفیت های موجود توانسته است فعالیت های ارزی و بین المللی خود را توسعه دهد.
تبادل بیش از ۲۰ هزار فقره پیام مالی ارزی با واحدهای داخلی و خارجی، افزایش تعداد شعب متصل به سامانه سپام ارزی، اجرای پروژه مکانیزه کردن و تبدیل صورتحساب ریالی واحدهای خارج از کشور به فرمت استاندارد بین المللی و نیز توسعه فعالیت های شعب خارج از کشور از این جمله است.
انجام خدمات ارز بازرگانی از مهمترین فعالیت های بانک در این حوزه است. طی دوره مورد اشاره مجموع گشایش های اعتبارات و بروات اسنادی و حواله های ارزی بابت واردات کالا نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته از نظر تعداد ۱.۵ برابر و از نظر حجم ۲ برابر رشد داشته است.
افزایش دو برابری کارسازی حواله های وارده و صادره ارزی غیر بازرگانی، افزایش ۱.۱ برابری جذب سپرده های ارزی، افزایش بیش از ۲۰۰ برابری ارائه خدمات فروش ارز مسافرتی و نیز افزایش تعداد شعب ارزی داخلی به منظور توسعه خدمات قابل ارائه به مشتریان نیز در این زمینه قابل توجه است.
حجم صدور ضمانتنامههای ارزی بانک در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد و درآمدهای بانک ناشی از آن بیش از ۱۶ درصد بیشتر شده است.
بیتردید ارائه خدمات مناسب در زمینه صدور انواع ضمانتنامههای ارزی، مساعدت شایان توجهی به تجار و تولیدکنندگان ایرانی در حوزههای صادرات و واردات کالاست و سهم بازار بانک ملی ایران در حوزه تجارت بین الملل را نیز افزایش داده است.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: