جمعه ۱۳ تیر ۱۴۰۴ 2025-07-04
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

مهلت امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو تمدید شد | فعالیت‌های عام‌المنفعه بانک مسکن با تکیه بر منابع قرض‌الحسنه مردمی | امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن برای ثبت نام در ششمین دوره ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) محصولات ایران خودرو | قدردانی مدیرعامل بانک مسکن از ایفای نقش نیروهای انتظامات بانک در جنگ ۱۲ روزه | اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز در روز پنجشنبه دوازده تیر ۱۴۰۴ |

کد خبر: 26793
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1400 - ۱۶:۵۸

تاثیرات متقابل بازاریابی دیجیتال، تعالی وبهره‌وری سازمانی در بانک ایران زمین

جهان امروز بیشتر از هر زمان دیگری با سرعت برق‌آسای در حال تغییر است. ارتباطات‌ بین سازمان‌ها، اجتماعات، کشورها و اقتصادها به شکل گسترده و پیچیده‌ای رو به فزونی است. راز ماندگاری هر سازمان در چنین محیطی ، خلق ارزش آفرینی‌ها، نوآوری‌ها و تقویت دائمی سیستم سازمانی‌اش می‌باشد.

فرهنگ اقتصاد _ ضرورت پرداختن سازمان‌ها درشرایط کنونی به نیازهای مشتریان و همچنین برآوردن انتظارات ذینفعان جزو امتیازات عالی سازمانی و پیشبرد اهداف سازمانی است که موجب برقراری تعادل سازمانی می‌شود. مدل تعالی سازمانی، چهارچوبی برای فهم و مدیریت این پیچیدگی است. این مدل عملی و کاربردی را سازمان‌های پیشرو شکل داده‌اند تا مشوقی برای پیشرفت مداوم سازمان‌ها باشد.
همه کسب و کارها می‌خواهند بهترین محصولات و خدمات را ارائه دهند، رضایت مشتریان خود را جلب کنند و عالی‌ترین عملکرد را داشته باشند، اما رسیدن به این سطح از کیفیت و رضایت، چندان هم ساده نیست. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، باید از راهکارهایی استفاده کرده و تغییراتی در خود ایجاد کنند. یکی از این راهکارها، استفاده از مدل تعالی سازمانی یا مدل efqm است.
مدل تعالی efqm سازمانی چیست؟
مدل تعالی، نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیارهای اصلی مدیریت کیفیت فراگیر و سیستم خودارزیابی، امکان بهسازی و پیشرفت سازمان را فراهم می‌کند.
مدل تعالی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (European Foundation for Quality Management Excellence Model) یا EFQM، محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزار مدیریت کیفیت در اروپا و یک چارچوب خودارزیابی برای اندازه‌گیری توانمندی‌ها و زمینه‌های بهبود سازمان در تمامی فعالیت‌ها است. این مدل به عنوان یک سیستم مدیریتی، نظم و ترتیب خودارزیابی سازمانی را تشویق می‌کند.
به طور کلی، مدل تعالی سازمانی efqm ، مجموعه‌ای منسجم و گسترده از پیش فرض‌ها را درباره آنچه برای مدیریت یک سازمان لازم است، ارائه می‌دهد. هر سازمان می‌تواند برای مدیریت و توسعه از مدل efqm ، به روش خاص خود استفاده کند.
برای نیل به یک هدف قوی با الهام‌گیری از الگوهای خوب مدیریتی در عین حال باور به القا فرهنگ تعهد به پیشبرد عملکرد و علاوه بر چابک سازی و سازگاری میسر خواهد بود. با بهره‌گیری از این الگوی موفق قادر به سازگاری و تکامل در آینده می‌شویم و بدین منظور مدل efqmمی‌تواند بسیار مناسب باشد.

بررسی تاثیرات متقابل بازاریابی دیجیتال و تعالی سازمانی و بهره‌وری سازمانی مارا به ارتباط تنگاتنگ این مقوله آگاه می‌سازد.
باتوجه به اینکه بازاریابی دیجیتال در سال‌های اخیر روند رو به رشد فزاینده‌ای داشته‌است درواقع تغییر در مفهوم بازاریابی با شیوه‌های نوینی به سمت الگوهای موفقی از بازاریابی سوق داده‌است که می‌توان از آن با عنوان بازاریابی دیجیتال نام برد که به تعریف ساده‌تر آن؛ با پیشرفت فناوری روش‌ها و شیوه‌های بازاریابی نیز شامل تغییرات مختلفی گردیدهاست ازجمله بازاریابی دیجیتال که بخشی از این تغییرات اثرگذار در بازار محسوب می‌شود به تعبیری دیگر؛ بازاریابی دیجیتال توان قدرت انتخاب و استفاده هوشمندانه از ابزارهای و امکانات موجود است که در فضای دیجیتال برای رساندن کسب و کار به اهداف مورد نظر که بسیار قوی‌تر عمل می‌نماید.
در پیوند این موضوع یکی از ضروریات بازاریابی موفق ؛تحلیل رفتار مصرف‌کننده است که می‌توان تشخیص داد با کمک کدام‌ یک ابزارها برای کدامیک از مخاطبین و مشتریان کاربردی تر و اثربخش تر خواهد بود.
از شاخص‌های تضمین موفقیت بلند مدت در یک سازمان و از شروط اولیه و مفاهیم اصلی آن مدنظر می‌باشد مقوله تعالی سازمانی است و به موازات آن در دوران کنونی بازاریابی دیجیتال نیز یکی از عوامل اساسی و تاثیر گذار این فرآیند موفقیت به‌ شمار می‌آید.
مدل تعالی سازمانی و بازاریابی دیجیتال رابطه تنگاتنگی با تحول دیجیتالی و اقتصاد دیجیتالی نیز دارد. در این راستا شناخت معیارها و ارزش‌های مشتریان منوط به بخش داده‌ها و روانشناختی آنان در تحلیل درخواست‌ها و نیازشان که مشخص می‌شود و پیرو آن بررسی فرآیند نوآوری‌ها و بکارگیری فناوری‌ها در بازاریابی دیجیتال نیز نمایان می‌شود.
در تحلیل بازار مناسب می‌توان گفت در حوزه استراتژی فضای دیجیتال به عنوان یک ابزار اساسی شنیدن نیاز مخاطب است و کارکرد جدی و اثرگذاری دارد در مدل تعالی سازمانی ارتباط تنگاتنگ و جدایی ناپذیری با بازاریابی دیجیتال دارد و درنهایت معیار ارزیابی مشتریان و برآورد نیازها و بررسی انتظارات آنها بدون تدوین استراتژی و برنامه‌ریزی در تعالی سازمانی و حضور موثر بازاریابی دیجیتال امکان‌پذیر نخواهد بود.
بازاریابی دیجیتال و ارائه تسهیلات متنوع موجب ارتقا حوزه مشتری مداری می باشد.
در این این میان آنچه مزید علت است؛رشد و توسعه شگفت‌انگیز فناوری ارتباطات و اطلاعات و به‌کارگیری آن جهت افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات است ضمن اینکه این پیشرفت، بانکداری را نیز تحت تأثیر شدید خود قرار داده و باعث تغییرات عمده‌ای در این صنعت گردیده است.
باید اذعان کرد مشتریان راضی منبع سود سازمان بوده و سازمان‌های نمی‌توانند مشتریان را راضی نگهدارند در بلندمدت از بازار حذف خواهند شد.
ارائه خدمات به مشتریان با کیفیت عالی و به طور مستمر، موجب ایجاد مزیت‌های رقابتی سازمانی می‌شود.
دراین راستا ارتباط تعاملی و برخط با مشتریان نزد بانک‌ها از طریق شبکه‌های مجازی از اولویت های اساسی در جذب مشتریان و مخاطبان بانک‌ها به‌شمار می‌آید.
بانک‌ها می‌توانند ازطریق پرداختن به شبکه‌های اجتماعی در سطح کلان که با هدف کاهش هزینه‌های بازاریابی به اهداف عالی خود نیز نائل شوند.
بانک ایران زمین در زمینه بازاریابی دیجیتال، با ارائه خدمات جذب مشتریان در شبکه‌های اجتماعی بسیارخوب عمل نموده‌است؛ شایان ذکراست این بانک با ایجاد تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی در راستای بازاریابی دیجیتال و برقراری کانال‌های مختلف ارتباطی برای مشتریان و همچنین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در این حوزه، اقدامات اثرگذاری در خدمت‌رسانی بانکی داشته‌است.
یکی ازالزامات اساسی در ارائه خدمات مطلوب،دریافت نظرهای مخاطبان و پاسخگویی به آن‌ها است که در این زمینه بانک ایران زمین توانسته در مسیر تعامل مهم و کارا میان خود با مشتریان به شایستگی فراهم نماید.

دربعد بهره وری انسانی باید اذعان داشت:
امروزه، نقش اساسی نیروی انسانی در فعالیت‌های اقتصادی – اجتماعی باعث شده‌است که این نیرو به عنوان مهم‌ترین جزء هر سازمان، بیشترین نقش را در ارتقاء بهره‌وری و حرکت به سوی توسعه و تعالی ایفا کند.
از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بهره‌وری نیروی انسانی می‌توان به میزان تناسب او با نیازمندی‌های شغلی‌اش اشاره نمود به دیگر سخن شاخص‌هایی مانند نوع پوشش، رفتار با ارباب رجوع، تشویق و توبیخ کارمندان، حقوق متقابل ارباب رجوع و کارمند و نحوه دریافت حقوق و مزایا و مواردی دیگر….هستند که درارتقا بهره‌وری سازمانی نقش محوری دارند.
دراین راستا شناخت توانمندی‌های نیروهای انسانی و آموزش اصولی ارزش‌ها و ملاکهای سازمانی به آنها در عملکرد کلی آن‌ها بسیار موثر ودخیل است.
باتوجه به این تفاسیر اهمیت سرمایه انسانی در ارزش آفرینی سازمانی و در پیشبرد اهداف تعالی سازمانی با بهره‌گیری از الگوهای موفقیت و همچنین بکارگیری فناوری‌های نوین از اولویت‌های استراتژیک بانک ایران زمین بوده‌است.
بنابراین تحول فکری و رفتاری کارکنان درمسیر ارزش‌آفرینی سازمانی بیش از انتقال دانش و مهارت حرفه‌ای از ضروریات رشد وتعالی سازمانی محسوب می‌شود.

بانک ایران زمین به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی بانکی در ارزش‌آفرینی جمعی سازمانی توجه ویژه‌ای داشته و در ایجاد انگیزه‌های بیشتر در تعلق سازمانی آن‌ها ازجمله توجه بهبود وضع معیشتی و فراهم آوردن فضای آرامش شغلی تلاش کرده‌است.

 

برچسب ها: بازاریابی, بانک ایران زمین

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/26793

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • حسن مونسان به عنوان عضو هیات عامل بانک اقتصادنوین منصوب شد
  • اقتصاد ایران در اختیار رفقا و قوم و خویش مسئولان است/ کسانی که ارز را بالا بردند، اجازه کاهش آن را نمی‌دهند
  • بروکراسی و مشکلات ارزی، مهم‌ترین موانع پیشرفت صنعت
  • “پیشگامی شرکت دانش‌بنیانی نفت و گاز سرو در قلب نفت ایران”
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • یک روز از زندگی عابد سلامه موشکافی یک تراژدی در بیت المقدس
  • پیام تسلیت دکتر جواد شاه محمدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی اصفهان به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد
  • استمرار روند رو به رشد پروژه راهبردی تفتان آریا در منطقه استراتژیک مکران
  • پیام مدیرعامل بانک سینا به مناسبت سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد
  • پتروشیمی تبریز تندیس زرین رضایتمندی مشتری را دریافت کرد
  • تسهیلات‌دهی گسترده بانک مسکن به پروژه‌های بزرگ‌مقیاس نهضت ملی در دولت چهاردهم
  • پیام مدیرعامل پتروشیمی پارس به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)
  • پیام محمد شریعتمداری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره
آخرین اخبار
  • مهلت امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو تمدید شد
  • فعالیت‌های عام‌المنفعه بانک مسکن با تکیه بر منابع قرض‌الحسنه مردمی
  • امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن برای ثبت نام در ششمین دوره ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) محصولات ایران خودرو
  • قدردانی مدیرعامل بانک مسکن از ایفای نقش نیروهای انتظامات بانک در جنگ ۱۲ روزه
  • اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز در روز پنجشنبه دوازده تیر ۱۴۰۴
  • حضور مدیران و کارکنان پست بانک ایران در گردهمایی بزرگ عاشوراییان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • جلسه بررسی آخرین وضعیت ساختمان مرکزی پست بانک ایران با حضور مدیر عامل برگزار شد
  • اعلام شعب کشیک بانک کارآفرین در روز۱۲ تیرماه
  • پیگیری اخذ مجوزهای زیست‌محیطی ۲۳ طرح توسعه‌ای شرکت ملی مس
  • کلیه شعب بانک سپه جهت خدمت رسانی به مشتریان فردا پنجشنبه ۱۲ تیرماه فعال است
  • خدمات غیر‌حضوری و اینترنتی بانک سپه فعال شد
  • برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا و عزاداری سیدالشهدا(ع)، در ساختمان مرکزی مؤسسه اعتباری ملل
  • اعلام شعب کشیک مؤسسه اعتباری ملل در تیرماه ۱۴۰۴
  • پایان موفقیت‌آمیز عملیات اورهال در مجتمع پتروشیمی گچساران
  • انفجار کپسول نیتروژن علت حادثه پالایشگاه تبریز/ روند بهره‌برداری ادامه دارد

منهای اقتصاد
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان
  • حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف تبریز
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • اسامی شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
  • سودآوری مستمر و رهبری بازار ادامه دارد
  • رونمایی از «سایرابات»؛ چت‌بات هوشمند بانک تجارت با همکاری همراه اول

فیلم
    گام بلند پتروشیمی اروند برای بومی سازی لایسنس زنجیره PVC با همت واحد پژوهش ‌و فناوری
    کاهش هزینه‌های تولید پتروشیمی هنگام، با طرح نوآورانه احداث تصفیه‌خانه چندمنظوره
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی هنگام، این تصفیه‌خانه، قابلیت تأمین کامل آب DM مورد نیاز واحد آمونیاک در زمان در سرویس نبودن…
    روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است…
    پتروشیمی اروند ۴۲ تفاهم و قرارداد با دانش‌بنیان‌ها به امضا رساند
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی، مدیرعامل پتروشیمی اروند در حاشیه امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها که مدیران ارشد صنعت پتروشیمی نیز حضور داشتند، با…
    عملیات نصب در طرح پلی‌اتیلن سنگین گچساران به زودی آغاز می‌شود
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پلیمر گچساران، پیش‌بینی می‌شود با توجه به اتمام ساخت رآکتورهای این طرح و انجام تست‌هایی نهایی، به زودی شاهد…
    گزارشی از حضور گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در نخستین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    پیگیری ویژه امین‌نژاد برای تامین و ارسال یوتیلیتی پایدار به شرکت‌های هنگام و آپادانا
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در اولین روز حضور و بازدید میدانی محمود امین‌نژاد به همراه تعدادی…


عکس
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شرکت پتروشیمی پارس
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم امام جماعت اعزامی در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) با اشاره به مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72تن از یاران…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب