پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۴ 2025-10-02
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بانک کارآفرین (سهامی عام) برگزار شد | بانک رفاه کارگران از رونق تولید در بخش معدن حمایت می کند | قدردانی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور از مدیرعامل بانک رفاه کارگران | برندگان دهمین دوره قرعه کشی طرح گردونه بانک ملت مشخص شدند | عملکرد درخشان بانک ملت با ثبت تراز عملیاتی مثبت ۶۸ همتی در ۶ ماه اول سال |

کد خبر: 26793
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1400 - ۱۶:۵۸

تاثیرات متقابل بازاریابی دیجیتال، تعالی وبهره‌وری سازمانی در بانک ایران زمین

جهان امروز بیشتر از هر زمان دیگری با سرعت برق‌آسای در حال تغییر است. ارتباطات‌ بین سازمان‌ها، اجتماعات، کشورها و اقتصادها به شکل گسترده و پیچیده‌ای رو به فزونی است. راز ماندگاری هر سازمان در چنین محیطی ، خلق ارزش آفرینی‌ها، نوآوری‌ها و تقویت دائمی سیستم سازمانی‌اش می‌باشد.

فرهنگ اقتصاد _ ضرورت پرداختن سازمان‌ها درشرایط کنونی به نیازهای مشتریان و همچنین برآوردن انتظارات ذینفعان جزو امتیازات عالی سازمانی و پیشبرد اهداف سازمانی است که موجب برقراری تعادل سازمانی می‌شود. مدل تعالی سازمانی، چهارچوبی برای فهم و مدیریت این پیچیدگی است. این مدل عملی و کاربردی را سازمان‌های پیشرو شکل داده‌اند تا مشوقی برای پیشرفت مداوم سازمان‌ها باشد.
همه کسب و کارها می‌خواهند بهترین محصولات و خدمات را ارائه دهند، رضایت مشتریان خود را جلب کنند و عالی‌ترین عملکرد را داشته باشند، اما رسیدن به این سطح از کیفیت و رضایت، چندان هم ساده نیست. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، باید از راهکارهایی استفاده کرده و تغییراتی در خود ایجاد کنند. یکی از این راهکارها، استفاده از مدل تعالی سازمانی یا مدل efqm است.
مدل تعالی efqm سازمانی چیست؟
مدل تعالی، نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیارهای اصلی مدیریت کیفیت فراگیر و سیستم خودارزیابی، امکان بهسازی و پیشرفت سازمان را فراهم می‌کند.
مدل تعالی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (European Foundation for Quality Management Excellence Model) یا EFQM، محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزار مدیریت کیفیت در اروپا و یک چارچوب خودارزیابی برای اندازه‌گیری توانمندی‌ها و زمینه‌های بهبود سازمان در تمامی فعالیت‌ها است. این مدل به عنوان یک سیستم مدیریتی، نظم و ترتیب خودارزیابی سازمانی را تشویق می‌کند.
به طور کلی، مدل تعالی سازمانی efqm ، مجموعه‌ای منسجم و گسترده از پیش فرض‌ها را درباره آنچه برای مدیریت یک سازمان لازم است، ارائه می‌دهد. هر سازمان می‌تواند برای مدیریت و توسعه از مدل efqm ، به روش خاص خود استفاده کند.
برای نیل به یک هدف قوی با الهام‌گیری از الگوهای خوب مدیریتی در عین حال باور به القا فرهنگ تعهد به پیشبرد عملکرد و علاوه بر چابک سازی و سازگاری میسر خواهد بود. با بهره‌گیری از این الگوی موفق قادر به سازگاری و تکامل در آینده می‌شویم و بدین منظور مدل efqmمی‌تواند بسیار مناسب باشد.

بررسی تاثیرات متقابل بازاریابی دیجیتال و تعالی سازمانی و بهره‌وری سازمانی مارا به ارتباط تنگاتنگ این مقوله آگاه می‌سازد.
باتوجه به اینکه بازاریابی دیجیتال در سال‌های اخیر روند رو به رشد فزاینده‌ای داشته‌است درواقع تغییر در مفهوم بازاریابی با شیوه‌های نوینی به سمت الگوهای موفقی از بازاریابی سوق داده‌است که می‌توان از آن با عنوان بازاریابی دیجیتال نام برد که به تعریف ساده‌تر آن؛ با پیشرفت فناوری روش‌ها و شیوه‌های بازاریابی نیز شامل تغییرات مختلفی گردیدهاست ازجمله بازاریابی دیجیتال که بخشی از این تغییرات اثرگذار در بازار محسوب می‌شود به تعبیری دیگر؛ بازاریابی دیجیتال توان قدرت انتخاب و استفاده هوشمندانه از ابزارهای و امکانات موجود است که در فضای دیجیتال برای رساندن کسب و کار به اهداف مورد نظر که بسیار قوی‌تر عمل می‌نماید.
در پیوند این موضوع یکی از ضروریات بازاریابی موفق ؛تحلیل رفتار مصرف‌کننده است که می‌توان تشخیص داد با کمک کدام‌ یک ابزارها برای کدامیک از مخاطبین و مشتریان کاربردی تر و اثربخش تر خواهد بود.
از شاخص‌های تضمین موفقیت بلند مدت در یک سازمان و از شروط اولیه و مفاهیم اصلی آن مدنظر می‌باشد مقوله تعالی سازمانی است و به موازات آن در دوران کنونی بازاریابی دیجیتال نیز یکی از عوامل اساسی و تاثیر گذار این فرآیند موفقیت به‌ شمار می‌آید.
مدل تعالی سازمانی و بازاریابی دیجیتال رابطه تنگاتنگی با تحول دیجیتالی و اقتصاد دیجیتالی نیز دارد. در این راستا شناخت معیارها و ارزش‌های مشتریان منوط به بخش داده‌ها و روانشناختی آنان در تحلیل درخواست‌ها و نیازشان که مشخص می‌شود و پیرو آن بررسی فرآیند نوآوری‌ها و بکارگیری فناوری‌ها در بازاریابی دیجیتال نیز نمایان می‌شود.
در تحلیل بازار مناسب می‌توان گفت در حوزه استراتژی فضای دیجیتال به عنوان یک ابزار اساسی شنیدن نیاز مخاطب است و کارکرد جدی و اثرگذاری دارد در مدل تعالی سازمانی ارتباط تنگاتنگ و جدایی ناپذیری با بازاریابی دیجیتال دارد و درنهایت معیار ارزیابی مشتریان و برآورد نیازها و بررسی انتظارات آنها بدون تدوین استراتژی و برنامه‌ریزی در تعالی سازمانی و حضور موثر بازاریابی دیجیتال امکان‌پذیر نخواهد بود.
بازاریابی دیجیتال و ارائه تسهیلات متنوع موجب ارتقا حوزه مشتری مداری می باشد.
در این این میان آنچه مزید علت است؛رشد و توسعه شگفت‌انگیز فناوری ارتباطات و اطلاعات و به‌کارگیری آن جهت افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات است ضمن اینکه این پیشرفت، بانکداری را نیز تحت تأثیر شدید خود قرار داده و باعث تغییرات عمده‌ای در این صنعت گردیده است.
باید اذعان کرد مشتریان راضی منبع سود سازمان بوده و سازمان‌های نمی‌توانند مشتریان را راضی نگهدارند در بلندمدت از بازار حذف خواهند شد.
ارائه خدمات به مشتریان با کیفیت عالی و به طور مستمر، موجب ایجاد مزیت‌های رقابتی سازمانی می‌شود.
دراین راستا ارتباط تعاملی و برخط با مشتریان نزد بانک‌ها از طریق شبکه‌های مجازی از اولویت های اساسی در جذب مشتریان و مخاطبان بانک‌ها به‌شمار می‌آید.
بانک‌ها می‌توانند ازطریق پرداختن به شبکه‌های اجتماعی در سطح کلان که با هدف کاهش هزینه‌های بازاریابی به اهداف عالی خود نیز نائل شوند.
بانک ایران زمین در زمینه بازاریابی دیجیتال، با ارائه خدمات جذب مشتریان در شبکه‌های اجتماعی بسیارخوب عمل نموده‌است؛ شایان ذکراست این بانک با ایجاد تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی در راستای بازاریابی دیجیتال و برقراری کانال‌های مختلف ارتباطی برای مشتریان و همچنین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در این حوزه، اقدامات اثرگذاری در خدمت‌رسانی بانکی داشته‌است.
یکی ازالزامات اساسی در ارائه خدمات مطلوب،دریافت نظرهای مخاطبان و پاسخگویی به آن‌ها است که در این زمینه بانک ایران زمین توانسته در مسیر تعامل مهم و کارا میان خود با مشتریان به شایستگی فراهم نماید.

دربعد بهره وری انسانی باید اذعان داشت:
امروزه، نقش اساسی نیروی انسانی در فعالیت‌های اقتصادی – اجتماعی باعث شده‌است که این نیرو به عنوان مهم‌ترین جزء هر سازمان، بیشترین نقش را در ارتقاء بهره‌وری و حرکت به سوی توسعه و تعالی ایفا کند.
از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بهره‌وری نیروی انسانی می‌توان به میزان تناسب او با نیازمندی‌های شغلی‌اش اشاره نمود به دیگر سخن شاخص‌هایی مانند نوع پوشش، رفتار با ارباب رجوع، تشویق و توبیخ کارمندان، حقوق متقابل ارباب رجوع و کارمند و نحوه دریافت حقوق و مزایا و مواردی دیگر….هستند که درارتقا بهره‌وری سازمانی نقش محوری دارند.
دراین راستا شناخت توانمندی‌های نیروهای انسانی و آموزش اصولی ارزش‌ها و ملاکهای سازمانی به آنها در عملکرد کلی آن‌ها بسیار موثر ودخیل است.
باتوجه به این تفاسیر اهمیت سرمایه انسانی در ارزش آفرینی سازمانی و در پیشبرد اهداف تعالی سازمانی با بهره‌گیری از الگوهای موفقیت و همچنین بکارگیری فناوری‌های نوین از اولویت‌های استراتژیک بانک ایران زمین بوده‌است.
بنابراین تحول فکری و رفتاری کارکنان درمسیر ارزش‌آفرینی سازمانی بیش از انتقال دانش و مهارت حرفه‌ای از ضروریات رشد وتعالی سازمانی محسوب می‌شود.

بانک ایران زمین به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی بانکی در ارزش‌آفرینی جمعی سازمانی توجه ویژه‌ای داشته و در ایجاد انگیزه‌های بیشتر در تعلق سازمانی آن‌ها ازجمله توجه بهبود وضع معیشتی و فراهم آوردن فضای آرامش شغلی تلاش کرده‌است.

 

برچسب ها: بازاریابی, بانک ایران زمین

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/26793

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • سهم بیمه پاسارگاد از حق بیمه تولیدی، روزانه ۶۰ میلیارد تومان
  • گامی نو در مدیریت زیست ‌محیطی ٫پالایش گاز هویزه خلیج ‌فارس پروژه LCA را آغاز کرد
  • نسخه جدید وب اپلیکیشن همراه بانک ملت منتشر شد
  • برندگان نهمین دوره قرعه کشی طرح گردونه بانک ملت مشخص شدند
  • متقی‌نیا خبر داد: رشد ۴۵ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۴
  • برگزاری بزرگترین کنسرت مردمی تاریخ موسیقی ایران با حضور همایون شجریان در میدان آزادی/ همایون شجریان: بانک صادرات ایران همراه ما در کنار مردم ایستاده است
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد عملیاتی وبصادر با تراز مثبت ۲۵
آخرین اخبار
  • مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بانک کارآفرین (سهامی عام) برگزار شد
  • آغاز عملیات نصب و راه‌اندازی رآکتور اوره شرکت پتروشیمی هنگام با حضور شریعتمداری
  • اطـلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروشیمی شیراز
  • تقدیر مدیرعامل پتروشیمی شازند از آتش نشانان
  • بانک رفاه کارگران از رونق تولید در بخش معدن حمایت می کند
  • قدردانی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور از مدیرعامل بانک رفاه کارگران
  • برندگان دهمین دوره قرعه کشی طرح گردونه بانک ملت مشخص شدند
  • عملکرد درخشان بانک ملت با ثبت تراز عملیاتی مثبت ۶۸ همتی در ۶ ماه اول سال
  • نشست بررسی و رفع موانع راه‌اندازی واحدهای الفین و MEG پتروشیمی بوشهر
  • تجلیل از خواهر شهید «صادق محمدیاری» به مناسبت هفته دفاع مقدس
  • تأمین مالی زنجیره‌ای بانک تجارت موجب تقویت تولید ملی شده است
  • تقدیر از همکاران برتر واحد ایمنی و آتش‌نشانی پتروشیمی شهید تندگویان
  • بررسی راه‌های برون‌رفت از چالش تأمین مالی صنعت نفت و گاز توسط عضو هیأت مدیره بانک صادرات ایران
  • تداوم ارائه مطلوب خدمات غیرحضوری بانک مسکن در شهریورماه / عملکرد فراتر از هدف استان‌های «اردبیل» و «مرکزی» در بهبود شاخص‌های مالی بانکداری الکترونیک
  • امضای تفاهم نامه همکاری بانک کشاورزی و صندوق ضمانت صادرات ایران

منهای اقتصاد
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • سه‌گانه کُری‌گیم، سالن اختصاصی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴ را پرشور کرد
  • شهر دیجیتال، واقعیت مجازی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • درگذشت حاج علی خلیلیان قمی، پدر همسر دکتر اسدالله غلامپور
  • معرفی پلتفرم و مدل‌های زبانی جدید همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • تأکید رگولاتور ارتباطی بر نقش آینده‌ساز همراه اول در اقتصاد دیجیتال
  • معرفی راهکارهای نوین مدیریت مصرف انرژی توسط همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴

فیلم
    عملیات نصب در طرح پلی‌اتیلن سنگین گچساران به زودی آغاز می‌شود
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پلیمر گچساران، پیش‌بینی می‌شود با توجه به اتمام ساخت رآکتورهای این طرح و انجام تست‌هایی نهایی، به زودی شاهد…
    گزارشی از حضور گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در نخستین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    گزارشی از تقدیر محمد شریعتمداری از فرزندان ممتاز کارکنان شرکت مبین انرژی خلیج فارس
    هدف اصلی فروش شرکت ارزش ماندگار خلیج فارس، تامین مالی پروژه‌های بر زمین مانده هلدینگ است
    سود، در اروند جاری است
    فرهنگ اقتصاد _جمعی از فعالان بازار سرمایه ورود پتروشیمی اروند به بازار سرمایه را اتفاقی مثبت ارزیابی کردند. به‌گفته آنان، حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه به‌ویژه از منظر افزایش شفافیت در صورت‌های مالی،…
    نشست خبری تامین مالی ارزی «پروژه نورد گرم 2» فولاد مباركه اصفهان/ ویدئو
    رویکرد جدید وزارت ارتباطات به نقش آفرینی پست بانک در حمایت از اقتصاد دیجیتال در دولت وفاق ملی + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: پست بانک ما باید در اختیار اقتصاد دانش بنیان،…


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    مراسم عزاداری شهادت سید مقاومت در آریاساسول برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مراسم عزاداری برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، دبیرکل حزب‌الله، با حضور محمدرضا…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب