سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-16
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

نقش‌آفرینی بانک توسعه صادرات ایران در تامین مالی بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور | تکریم سالمندان در شعب بانک ملت با اجرای طرح منزلت | پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت روز پژوهش و فناوری | مرحله جدید عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه با حساب وکالتی بانک دی | خروج بانک دی از ناترازی با بهره‌گیری از نخبگان و دانشگاهیان |

کد خبر: 26863
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1400 - ۱۸:۴۴

وفاداری مشتریان؛ کلید موفقیت بانک ایران زمین

با افزايش وفاداري مشتريان سهم بازار و ميزان سوددهي بنگاههای اقتصادي بالا مي‌رود. شناخت مناسب و درک بازار با برنامه‌ريزي و اتخاذ استراتژي‌هاي مناسب جهت وفادار کردن مشتريان و افزايش نرخ وفاداري آنها متعاقباً منافع بلندمدت براي بنگاه‌هاي اقتصادي به‌وجود مي‌آورد.

فرهنگ اقتصاد _با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاههای اقتصادی بالا می‌رود. شناخت مناسب و درک بازار با برنامه‌ریزی و اتخاذ استراتژی‌های مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها متعاقباً منافع بلندمدت برای بنگاه‌های اقتصادی به‌وجود می‌آورد.

تعهد و وفاداری به یک نام تجاری تعهد قوی بین یک نام تجاری و یک گروه مشتری شامل مراحل زیر است:

۱. آشنا شدن با نام تجاری

۲ .شناخت پیدا کردن مشتری نسبت به آن

۳.ترجیح دادن آن نام تجاری توسط مشتری

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای هر موسسه در زمینه بازاریابی و مدیریت برند مطرح است اینست که چگونه در مشتریان بالقوه برای نام تجاری پیش ایجاد ترجیح نمایند.

تمایل به خرید، نوعی سودآوری است از آنجا که این تمایل صرفاً در ذهن مصرف‌کنندگان از آن به عنوان نوعی نگرش مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

باورهای مصرف‌کنندگان درباره ویژگی‌های محصول و خدمات باعث اثر بر نگرش آنها درباره برندهای خاص و نهایتاً ایجاد تمایلات رفتاری و انتخاب یک برند از سوی آنها خواهد شد.

حفظ محبوبیت مشتریان و جلب وفاداری آن‌ها از اهــداف یــک بازاریابی موفق و هدفمند اســت‌. بانک‌ها و مؤسسات مالی این واقعیت را دریافته‌اند که برای جلب و جذب مشــتری و حفظ جایگاه خود بین رقبا می‌بایستی  برنامه‌ریزی قوی با استراتژی  روشن ارائه خدمات و تسهیلات ارزنده به مخاطبان داشت.

بانک ایران زمین همواره در این مسیرخوش درخشیده  و سعی کرده   همچنان  نیز در تلاش برای بهینه‌‌سازی  و کارآمدی اقدامات اساسی نموده‌است.

یک مشتری که به طور مکرر از یک کسب و کار یا برندی خاص خرید کرده و یا از خدمات یک بنگاه اقتصادی برخوردار بوده و همچنین تعامل خوبی برقرار کرده‌است، قاعدتاً به عنوان مشتری وفادار آن مجموعه و برند مزبور شناخته می‌شود.

این روند موفقیت‌آمیز معمولاً مبتنی بر خواست‌ ‎ها، نیازها، ترجیحات و تجربیات مطلوب بهره‌مندی مشتری از کسب و کار و بنگاه اقتصادی مورد نظر اتفاق می  افتد.

 وفاداری مشتریان بانک به چه معناست؟

در سال‌های اخیر صنعت بانکداری تغییرات چشمگیری داشته؛ افزایش سطح توقع مشتریان امروز با توجه به ظهور بانکداری نوین، باعث شده‌است تا آنها به دنبال تجربه‌های مثبت و شخصی‌تری از بانک‌ها باشند. تجربه‌هایی که با اجرای برنامه‌های وفاداری تحقق می‌باید؛ نوع کسب و کار بانک‌ها، به گونه‌ای است که نیاز به ایجاد برنامه‌های وفاداری مشتریان در این سازمان‌ها بیش از سایر کسب و کارها احساس می‌شود، چرا که با اجرای برنامه‌های وفاداری صحیح در بانک‌ها از طریق باشگاه مشتریان، علاوه بر تغییر نگرش مشتریان فعلی، منجر به جذب مشتریان جدید نیز خواهد شد.

علیرغم اهمیت باشگاه مشتریان در بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در این زمینه، همچنان برنامه‌های وفاداری مشتریان با چالش‌هایی روبه‌رو است و این موضوع عدم کارکرد برخی باشگاه مشتریان بانک‌های ایرانی را به همراه داشته‌است.

در ادامه ضمن شناسایی جایگاه برنامه‌های وفاداری مشتریان در نظام بانکی، نقش رسانه‌های اجتماعی و تاثیر تراکنش‌های اجتماعی بر نگرش وفادارانه مشتری، به تحلیل عملکرد این برنامه‌ها پرداخته می‌شود.

برنامه‌های وفاداری باشگاه مشتریان

برنامه های وفاداری یکی از استراتژی‌های بازاریابی است که مشتریان را به خرید مکرر سرویس‌های ارائه شده توسط یک کسب و کار سوق می‌دهد.

امروزه کسب وکارهای مختلف در تلاشند تا با استفاده از این روش، مشتریان را به خود وفادار سازند تا در بازار رقابت برای مشتریان خود به انتخاب اول تبدیل شوند. قطعا هر کسب و کاری خواهان سرمایه‌گذاری روی برنامه وفاداری مشتری خود است تا به سطح قابل توجهی از وفاداری مشتری برسد. یکی از اهداف برنامه‌های وفاداری به برند، ایجاد ارتباط با مشتریان است. اصطلاح برنامه وفاداری بسیار کلی است و هر نوع تلاش برای وفادار کردن مشتریان را شامل می‌شود. از این‌رو، باشگاه مشتریان، یک نوع برنامه وفاداری مشتری است. باشگاه مشتریان، برنامه‌ای است که در ازاء وفاداری مشتری به شرکت (که در خرید مشخص می‌شود) مزایایی را برای گروه خاصی از مشتریان ارائه می‌دهد.

صنعت بانکداری کشور به عنوان یکی از صنایع مادر و حلقه واسط بازارهای مالی که نه تنها به دلیل تعدد مشتریان، بلکه به دلیل آنکه پشت هر معامله تجاری (کالا یا خدمت همیشه یک جریان مالی وجود دارد که منشا اثر آنها به بانک‌ها برمی‌گردد، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در سال‌های اخیر نیز، بانک‌ها توانسته‌اند با استفاده از بستر الکترونیک، خدمات نوینی ارائه دهند و تحولی عظیم در کیفیت و نوع خدمات خود ایجاد کنند.

اما ارائه خدمات نوین و با کیفیت بهتر به مشتریانی که سلایق و خواسته‌های آنها هر روز در حال تغییر است، و نیز وجود فضای رقابتی به دلیل مشابه بودن سبد محصولات و خدمات قابل ارائه نیازمند از ابزارها و برنامه‌هایی است که بتواند آنها را نسبت به این خدمات ترغیب کند. از این‌رو، ایجاد وفاداری در مشتریان مفهومی است که در کسب وکارهایی نظیر خدمات مالی همانند بانک‌ها، به مولفه‌ای مهم در موفقیت و بقا کسب و کار بدل شده‌است. بدیهی است در این فضای رقابتی تنها راه حفظ مشتریان، جلب اعتماد آنها و وفادارسازی مشتری است تا از آن برای افزایش سهم بازار و معرفی خدمات بهره بگیرند. طبق گزارش فوریس، افزایش ۵ درصدی در حفظ مشتری می‌تواند سودآوری شرکت را تا ۷۵ درصد افزایش دهد در حالی‌که جذب مشتری جدید، ۵ برابر هزینه برتر از حفظ مشتری موجود است.

هدف اولیه باشگاه مشتریان در صنعت بانکداری، ایجاد جاذبه تجاری برای مشتریان، جدا از سود و قرعه‌کشی متداول حساب‌های بانکی است. در حقیقت، عواملی همچون افزایش رقابت در بازار بانکی برای جذب مشتری، نیاز به ابزارهای نوین بانکی برای حفظ مشتری و لزوم توجه به رضایت مشتری به عنوان کلید اصلی موفقیت کسب و کار، ضرورت ایجاد باشگاه مشتریان را برای بانک ها ایجاب می‌کنند. علاوه بر این، راه‌اندازی باشگاه مشتریان و ثبت اطلاعات مشتری منبعی با ارزش از داده‌های شخصی مشتریان در اختیار بانک قرار می‌دهد که در کنار داده‌های موجود در بانک، می‌توانند به عنوان ابزار تحلیلی کارآمدی برای ارزیابی و شناخت رفتار مشتریان و یافتن وفادارترین مشتریان عمل کند.

باشگاه مشتریان، ابزاری استراتژیک برای افزایش وفاداری مشتریان در جهت ایجاد روابط بلندمدت است، به‌طوری‌ که، مشتریان عضو باشگاه، ضمن دریافت خدمات ویژه، امکان تبادل اطلاعات با بانک را خواهند داشت تا بدین طریق بانک‌ها با تعامل دوسویه، رابطه نزدیکی با مشتریان ایجاد کنند. تمامی این سیاست‌ها در راستای حفظ مشتری موجود و جذب مشتری بیشتر است که با اطلاع‌رسانی خدمات جدید و ترغیب به استفاده از شیوه‌های نوین بانکداری و با هدایت بانک اتفاق می‌افتد.

بر این اساس است که در ایران نیز راه‌اندازی باشگاه مشتریان وفادار مورد توجه بانک‌های مختلف کشور قرار گرفته تا از این طریق خدمات متنوعی را به مشتریان وفادار خود ارائه کنند و بیش از پیش در مسیر توسعه و افزایش سهم بازار گام بردارند.

استراتژی بانک ایران زمین در مشتری‌مداری

بانک ایران زمین ؛ در رعایت مشتری مداری دارای یک استراتژی قوی و روشن دارد و آن را به‌عنوان منشور اخلاقی  مشتریان خودنیز ترسیم نموده‌است و تحقق این واقعیت در رضایتمندی مشتریان از برآورده‌شدن خواسته‌ها و انتظارات آنها است.

و این رویکرد به‌عنوان یکی از محوری‌ترین عملکرد جزو  فرهنگ رفتاری و سازمانی این بانک قلمداد می شود.

بانک ایران زمین  به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی موفق  وکارآمد توانسته با ایجاد همدلی و استفاده بهینه از توانمدی‌ها و امکانات موجودش و همچنین  الگوبرداری ازعملکرد موفق و شایسته روز دنیا فرهنگ مشتری‌مداری را در این بانک به اجرا در آورد و آن طور که از شواهد بر می‌آید، همچنان در حال به روزرسانی  اهداف و نیل به چشم‌اندازهای مطلوب خود در تکاپو است.

بانک‌ها درارتباط با مشتریان خود  و با توجه به میزان خدمات، سپرده‌گذاری و توان اعتبــاری طبقه‌بندی و با ارائه خدمت مناســب آن‌ها را به افتتاح حساب، جذب و وفادارسازی تشویق می‌کند.

مشتری‌مداری یک استراتژی است که بر اساس آن یک کسب و کار، طراحی و توسعه و نحوه‌ ارائه‌ محصولات و خدمات خود را همسو با نیازهای امروز و فردای مشتریان انجام داده و ارزش اقتصادی ایجاد شده توسط یک بنگاه اقتصادی را در بلندمدت افزایش می‌دهد.

دراین راستا کارکنان بانک ایران زمین در خصوص مشتری‌مداری و حفظ کرامت انسانی مراجعان، خود را پایبند به منشور اخلاقی مطابق با مفاد تنظیمی بانک می‌دانند.

منشور اخلاقی این بانک که بیشتر مفاد آن در راستای مشتری‌مداری و تکریم ارباب رجوع است، کارکنان خود را موظف به انجام امور مشتریان با احترام و ارایه خدمات دراسرع وقت به آنهاست.

در ارزیابی بانک ایران زمین  ملاک سنجش عملکرد آنها، میزان رضایتمندی مشتریان است که به‌طورکلی تمامی این موارد تشریحی در بسترسازی وفاداری مشتریان و برانگیختن حس وفاداری آنان موثر خواهد بود.

به پیروی از آن هر رضایتمندی مشتری از کیفیت محصولات و خدمات مهم‌ترین عامل در وفاداری و تکرار خرید از یک فروشنده است.

مشتری ممکن است قیمت بالاتر و یا نکات منفی دیگر را تحمل کند اما مطمئنا کیفیت پایین کالا و خدمات را تحمل نخواهد کرد.

و درنهایت بانک ایران زمین معتقد است که از شاخص‌های اصلی جلب حمایت وفاداری مشتریانش در  ارائه خدمات روزآمد و استانداراد مقبول مشتریان با بهره‌گیری از فناوری‌های روز بانکداری نوین  الکترونیکی و دیجیتال می‌باشد.

 

برچسب ها: بانک ایران زمین, بنگاه های اقتصادی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/26863

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال
  • حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال؛ چالش‌های محتوا، اعتبار و بازاریابی
  • اسامی شعب فعال بانک مسکن در روز سه شنبه چهارم آذرماه اعلام شد
  • تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت پتروشیمی دو محور جدید رویداد پتروفن/ رویدادی برای مقابله با تحریم‌ها
  • آماده ارائه خدمات نوین به گردشگران و کیشوندان هستیم/ رضایت کامل کیشوندان از خدمات بیمه دی
  • پایداری ارائه خدمات الکترونیک بانک مسکن در مهرماه / عملکرد فراتر از اهداف استان‌های «خوزستان»، «کرمان» و «گیلان» در بهبود شاخص‌های مالی بانکداری الکترونیک
  • روایت مردمی‌ترین بانک ایران در مسیر دیجیتال
آخرین اخبار
  • نقش‌آفرینی بانک توسعه صادرات ایران در تامین مالی بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور
  • تکریم سالمندان در شعب بانک ملت با اجرای طرح منزلت
  • کسب مقام نخست پتروشیمی پردیس در مرحله نیمه‌نهایی نهمین دوره مسابقات قرآن کریم وزارت نفت
  • پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت روز پژوهش و فناوری
  • خروج بانک دی از ناترازی با بهره‌گیری از نخبگان و دانشگاهیان
  • مرحله جدید عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه با حساب وکالتی بانک دی
  • رشد ۳۸ درصدی میانگین منابع موثر بانک رفاه کارگران در پایان آبان ماه سال جاری
  • امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی آذرماه ۱۴۰۴ فراهم شد
  • مهندسی مالی تعاملات بازاریابی با رویکرد بانکداری شرکتی/ جذب منابع باید متناسب با رشد نقدینگی در کشور باشد
  • عملکرد فراتر از برنامه بانک کشاورزی با پرداخت ۲۵۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه
  • بانک تجارت، پیشرو در حمایت از قانون جهش تولید مسکن با انعقاد قرارداد ۱۰۹ هزار واحد مسکونی
  • تقدیر از شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایش سلامت نظام اداری صنعت نفت
  • روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری
  • پتروشیمی صدف خلیج فارس متعهد به صیانت از زیرساخت‌های ملی و هم‌راستا با سیاست‌های پدافند غیرعامل
  • صندوق طلای «نگین فارس» فردا بازگشایی می‌شود

منهای اقتصاد
  • روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری
  • تحول دیجیتال راه‌آهن؛ از هم‌افزایی با همراه اول تا تعریف شراکت راهبردی فناورانه
  • پیام تسلیت دکتر جلال بهمنی مدیر مسئول “پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ اقتصاد” در پی درگذشت پسرعمه مهندس حجت مرادی
  • نخستین ارائه VoLTE در رومینگ بین‌الملل توسط همراه اول
  • بومی‌سازی فناوری به روایت مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در نمایشگاه «تستا»
  • گفت ‌وگوی اختصاصی «فرهنگ اقتصاد» با استاد منوچهر سهیلی شمیرانی؛ (پاسدار اصالت موسیقی ایرانی):”هنر را معشوق بدانید، نه منبع معاش”
  • برگزاری سمینار هوش مصنوعی در حوزه‌های تخصصی رادیولوژی با مشارکت همراه اول

فیلم
    برگزاری دوره آموزشی "توسعه ی قابلیت های سازمانی - PCSR " در شرکت پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ در این دوره که به میزبانی اداره آموزش شرکت و با همکاری امور راهبرد، عملکرد و ریسک برگزار شد مفاهیم مرتبط با استراتژی و معماری…
    نگاهی به روز شلوغ خلیج فارس در روز چهارم ایران اکسپو ۲۰۲۵/ تقدیر سخنگوی قوه قضاییه و معاون رئیس‌جمهور از نقش هلدینگ خلیج‌فارس در صادرات کشور
     
    عملیات نصب در طرح پلی‌اتیلن سنگین گچساران به زودی آغاز می‌شود
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پلیمر گچساران، پیش‌بینی می‌شود با توجه به اتمام ساخت رآکتورهای این طرح و انجام تست‌هایی نهایی، به زودی شاهد…
    بسته‌بندی جدید محصولات شرکت نفت سپاهان
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت نفت سپاهان، در این مراسم فرهاد امین دهقان با اشاره به اهمیت نوآوری و بهبود مستمر در ارائه محصولات، اظهار داشت: «بسته‌بندی جدید محصولات نفت…
    آغاز فصلی تازه در بانکداری ایران با الحاق بانک آینده به بانک ملی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به‌ نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده در پیامی با تاکید بر توانمندی‌های بانک ملی ایران ضمن خوشامدگویی به همکاران…
    گزارش تصویری مراسم نکوداشت هفته پدافند غیرعامل به میزبانی شرکت پتروشیمی اروند و سازمان منطقه ویژه آبان ۱۴۰۴
    بانک ملی ایران حامی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران به منظور تبادل تفاهمنامه حمایت از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و جشن سالانه…


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب