سه شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-18
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

مراسم قرعه کشی چهل و پنجمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه برگزار شد | “حکمرانی رسانه و مدیریت سنت و نوآوری” | پرداخت بیش از ۷ هزار وام آنلاین با «سپینو» بانک صادرات ایران | قدردانی معاون وزیر راه و شهرسازی از عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی استان یزد/ تامین مالی بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی یزد | مؤسسه اعتباری ملل در مسیر بازسازی، موفقیت و ارتقاء جایگاه |

کد خبر: 26914
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1400 - ۱۶:۱۷

انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

برگزیده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ، هوش مصنوعی را شایستگی محوری برای صنعت بیمه و سایر صنایع دانست

فرهنگ اقتصاد _ این متخصص حوزه روابط عمومی که دارای مدرک دکتری مدیریت کسب و کار است با تاکید بر این که «هوش مصنوعی» برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایه‌گذاری امن برای رهبری بازار است،سازمانها را به سرمایه گذاری و بهبود توانمندی‌های سرمایه انسانی در این عرصه تشویق کرد.

متن کامل یادداشت دکتر ناصرالدین اسلامی‌فرد با عنوان «انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی» که در هجدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی عرضه شد به شرح زیر می باشد :

قدم‌هایی که در مسیر توسعه جهان دیجیتالی با طمانینه برداشته می شد و چشم اندازی ۵۰ ساله برای ظهور فناوری‌های نوین و تغییرات بنیادین در کسب و کارها را به تصویر می‌کشید، با ظهور کووید۱۹ شتابی چشم‌گیر داشت، به طوری که بسیاری از صاحب‌نظران امروزه بر این باورند که جهان در آستانه یک انقلاب و چرخش پارادایمی است. این چرخش بر پاشنه فناوری هوش مصنوعی در حال وقوع است.

نشانه‌های این چرخش استراتژیک از زمان ورود گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در زندگی بشری و تبدیل شدن آن به یک عادت همیشگی و حتی سبک زندگی قابل ردیابی است، اما آنچه این عرصه را برای کسب و کار به یک چالش جدی در آینده نه چندان دور بدل می‌سازد، ناهماهنگی و عدم وجود چابکی لازم برای همگام شدن با سرعت شتابنده این تغییرات است.

پیش از این دست یافتن به اطلاعات، نقطه قوت و حتی گاهی مزیت رقابتی یک شرکت محسوب می‌شد، اما امروزه روزانه حجم عظیمی از داده در شبکه‌های مجازی و اجتماعی توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و به عقیده اینجانب آنچه در آینده می‌تواند به عنوان شایستگی کلیدی شرط بقای کسب و کار در عرصه رقابت فزاینده باشد، مدیریت این کلان‌ داده‌هاست.

در واقع از طریق تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها تشخیص ترجیحات مشتریان کار بسیار آسانی است که با هزینه بهینه، استراتژی‌های آتی کسب و کار را مشخص می‌کند و برنامه ریزی برای محتوای تولیدی و رسانه‌های انتخابی با توجه به پرسونای مشتری را سهل‌تر از گذشته کرده است.

در حقیقت فناوری در این بخش در خدمت کسب و کار است تا به مدیریت هزینه بپردازد. در سال گذشته نیز روابط عمومی بیمه رازی از طریق تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی به صورت هدفمند به شناسائی مخاطبان و طراحی محتوای مطلوب آن‎ها به آمار ۸۰۰ میلیون بار بازدید دست یافت که رکورد توجه انتخابی را به همراه داشت.

در دنیای نوین روابط عمومی، برقراری تعاملات هوشمند از طریق رابطه انسان- ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین‌های یادگیرنده از اهمیت بسیاری برخوردار است. به طور مثال رابط کاربری هوشمند IUIs محلی برای مواجهه کاربران با فناوری ‌های نوین است که موقعیت مدیران آینده روابط عمومی را در مدیریت چگونگی تعاملات با شبکه دینفعان خود تحت تاثیر قرار می دهد. حتی به نظر اینجانب طراحی رابط کاربری از الزامات روابط عمومی در مدیریت دیجیتالی آینده نه چندان دور به حساب می آید، چرا که از طریق این مهم، تجربه کاربر بهبود خواهد یافت که بیشترین تاثیر خود را بر عملکرد سازمان دارد.

صد البته در این مسیر نیز بیمه رازی گام‌هایی برداشته و تلاش کرده است تا با بهبود رابط کابری خود و تناسب آن با هویت برند، تجربه کاربرانی که با سامانه‌های این شرکت در ارتباط هستند را بهبود ببخشد که خروجی آن نیز در میزان افرادی که به تعامل با بیمه رازی از طریق فضای دیجیتالی پرداخته‌اند، مشهود است.

اینجانب معتقدم آینده متعلق به افرادی است که نبض تغییرات فناوری را در دست دارند و همراه با این تغییرات به استقبال چرخش استراتژیک صنایع در عصر دیجیتالی شدن می‌روند.

هوش مصنوعی برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایه‌گذاری امن برای رهبری بازار است. افق دید شرکت بیمه رازی نیز مبتنی بر بینش عالمانه در زمینه این تغییرات و همگامی با آن است.

گفتنی است اسلامی فرد ، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی در کنفرانس فوق و همچنین اولین جشنواره ملی مردم داری جایزه برتر را کسب نمود.

 

برچسب ها: بیمه رازی, صنعت بیمه, هوش مصنوعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/26914

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • بازدید میدانی دکتر مبرزی؛ تأکید بر حمایت از کارکنان و بهبود فرآیندهای عملیاتی
  • متقی‌نیا: تکریم ایثارگران، پاسداشت اقتدار و امنیت امروز کشور است
  • هموار شدن تامین مالی ارزی پتروشیمی با عرضه ۵۰ میلیون یورو اوراق مرابحه ارزی توسط بانک ملی ایران
  • نقش حیاتی بانک توسعه تعاون در جهش تولید و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در صنایع پتروشیمی
آخرین اخبار
  • توسعه پتروشیمی ارومیه از اولویت‌های استان است/ مدیرعامل پترول: سود شاروم ۷۱ درصد رشد کرد
  • مراسم قرعه کشی چهل و پنجمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه برگزار شد
  • “حکمرانی رسانه و مدیریت سنت و نوآوری”
  • فاز نخست پروژه FRW پالایشگاه نفت سپاهان
  • حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در استان بوشهر
  • برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای صنایع داروئی کشور
  • دیدار مدیرعامل بانک شهر با مدیرعامل پتروشیمی پارس/ تاکید مدیران عامل بر توسعه همکاری های مشترک
  • پرداخت بیش از ۷ هزار وام آنلاین با «سپینو» بانک صادرات ایران
  • قدردانی معاون وزیر راه و شهرسازی از عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی استان یزد/ تامین مالی بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی یزد
  • مؤسسه اعتباری ملل در مسیر بازسازی، موفقیت و ارتقاء جایگاه
  • بروزرسانی نسخه جدید تحت وب همراه بانک تجارت با بهبود در ارائه خدمات
  • با مشارکت در طرح نظرسنجی «اعتبار ملی» ما را یاری کنید
  • برگزاری مزایده عمومی ۵۲ فقره از املاک مازاد بانک ملت
  • تجربه بانکداری با هوش مصنوعی در اپلیکیشن جدید بانک ملت، دیما
  • پیوند راهبردی بیمه و بازار سرمایه با چهار رونمایی و سه تفاهم‌نامه بزرگ

منهای اقتصاد
  • “حکمرانی رسانه و مدیریت سنت و نوآوری”
  • “حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال”
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول

فیلم
    جهش در تولید و درآمد ۱۰ ماهه بوعلی/ موفقیت‌های پیاپی پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _ بر پایه گزارش منتشر شده در کدال، در دیماه سال جاری، حجم تولید پتروشیمی بوعلی سینا با ۱۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ۱۸۵,۴۸۹ تن…
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    امضای تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک بین بانک تجارت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این تفاهم‌نامه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست،…
    نقش پتروشیمی ها در تثبیت بازار و ارزآوری
    راز افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده توجه به نیروی انسانی است
    فرهنگ اقتصاد _ آموزش، تامین امنیت روانی، بهداشت کار و استقرار نظام دستمزد عادلانه نیازهای اصلی در مواجهه با نیروی انسانی است.

    افزایش تولید و ایجاد ارزش…
    از ۲۴ درصد پیشرفت تا رکوردشکنی فروش‌ واحد آمونیاک در سال ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۴، سال هنگام است!
    فرهنگ اقتصاد _این مجتمع سال گذشته دو اتفاق بزرگ را تجربه کرد، نخست شکسته شدن رکوردهای فروش واحد آمونیاک و دوم سرعت گرفتن عملیات پیش…
    پیام تسلیت شریعتمداری در پی حادثه تلخ بندرعباس تا افزایش تولید و فروش بوعلی در نخستین ماه سال


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب