شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-20
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تعیین تکلیف ۱۸۴۷ واحد نهضت ملی منطقه مرکز تهران/ تداوم پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف به متقاضیان | ۴۶ هزار خانواده زیر چتر تسهیلات فرزندآوری بانک صادرات ایران در ۹ ماه ۱۴۰۴ | وکالتی کردن غیرحضوری حساب در بانک رفاه کارگران برای شرکت در طرح فروش خودروهای وارداتی | یک ماهه وام بگیرید؛ طرح تسهیلاتی “همای ملل” وامی فوری و آسان | افزایش سرمایه بانک کشاورزی ضرورت ملی است |

کد خبر: 28177
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1401 - ۱۰:۰۱

نقش فرهنگسازانه بیمه تعاون/ چگونه یک مسیر به موفقیت ختم شد؟

1400 سال تحقق اهداف بیمه تعاون بود؛ سالی که به هزار میلیاردی شدن شرکت مختوم شد و بر این اساس در این گزارش به روند تحقق این مسیر پرداخته شده و در این قسمت نقش فرهنگسازانه بیمه تعاون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرهنگ اقتصاد _ به نقل از  روابط عمومی بیمه تعاون، یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت در سال ۱۴۰۰ مواردی را مطرح کرده که اینک می توان با بازخوانی آن، مسیر راهبردی صورت گرفته را بیش از پیش مورد بررسی قرار داد؛ این مهم به ویژه با توجه به هزارمیلیاردی شدن شرکت می توان و دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده، بیش از هرچیز دارای اهمیت تلقی می شود تا اندیشه ای که به تحقق اهداف در نظر گرفته شده منجر شده است را بررسی کنیم.
بر این اساس در قسمت دوم به نقش فرهنگساز بیمه تعاون برای گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور پرداخته می شود.

ارتقای مهارت‌های فن بیان و سخنوری‌
شرکت بیمه تعاون از اعضای سیاستگذار نخستین مسابقه سخنوری صنعت بیمه (اینشورتاک) بود؛ این مسابقه با هدف توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در جامعه راه اندازی شد.
در این خصوص مدیرعامل بیمه تعاون اعتقاد داشت که «در حال حاضر ۱۰۰ هزار نماینده فروش بیمه در کشور وجود دارند که ۹۵درصد آنها مهارت لازم برای سخنرانی و ارائه مناسب را ندارند، بنابراین نمی‌توانند مشتری را متقاعد کنند که بیمه‌نامه بخرند».
وی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه‌یافته هنوز شبکه فروش بیمه، کمتر از ۳۰درصد به‌صورت آنلاین و غیرحضوری فعالیت می‌کنند و ۷۰درصد شبکه فروش بیمه به‌صورت رودررو و حضوری است افزود: «اما در کشور ما هنوز کمتر از ۲درصد از کل فروش بیمه‌نامه‌ها به‌صورت آنلاین و غیرحضوری است و ۹۸درصد به‌صورت حضوری و رودررو است که این موضوع داشتن مهارت سخنوری را حائز اهمیت می‌کند».
تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ گسترش بیمه های زندگی در سطح جامعه
در ادامه اقدامات یونس مظلومی برای گسترش فرهنگ بیمه در کشور، توجه به بیمه های زندگی بود؛ وی در این خصوص معتقد بود که «یکی از عقب‌ماندگی‌های ما در صنعت بیمه بحث عدم گسترش بیمه‌های زندگی در سطح جامعه است. البته خوشبختانه در ۱۰ سال اخیر بیمه‌های زندگی رشد قابل قبولی داشته‌اند».
مظلومی تأکید کرد: «بیمه‌های زندگی هم اکنون حیات و ممات فرد را تحت پوشش قرار می‌دهد به شکلی که فرد با خرید این بیمه‌نامه و پرداخت حق بیمه اگر در پایان قرارداد در قید حیات باشد مبلغ خوبی را که به عنوان سرمایه برایشان جمع آوری شده به صورت یکجا دریافت کرده و اگر بیمه شده در قید حیات نباشد و یا از کار افتاده باشد تمام سرمایه به خانواده وی پرداخت می‌شود».
وی اضافه کرد: «علاوه بر این بیمه زندگی شرکت بیمه تعاون، بیماری کرونا، آتش سوزی منزل و بیماری‌های خاص را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد».
حضور فعالانه در نمایشگاه ها و تقویت ارتباطات B2B
مدیرعامل بیمه تعاون، در اقدامی دیگر برای مسیر توسعه فرهنگساز بیمه ای، حضور در نمایشگاه ها را وظیفه راهبردی و اثربخش شرکت های بیمه ای خواند و این حضور را عاملی برای تقویت مذاکرات بین سازمان دانست.
وی در این خصوص تشریح کرد: «حضور شرکت بیمه تعاون در نمایشگاه های داخلی و بین المللی زمینه ساز تقویت فرهنگ بیمه در بین شرکت کنندگان شده و فرصت مذاکرات سازمانی برای ارائه خدمت رسانی به دیگر نهادهای فعال کسب و کار را به وجود خواهد آورد».
دبیر کمیسیون بیمه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی، همچنین بر ضرورت تقویت حضور شرکت های بیمه در ساختار بین المللی تأکید کرد و اظهار داشت: «علی رغم وجود تحریم ها، باید زمینه فعالیت شرکت های بیمه برای ارائه خدمت رسانی به سازمان های فعال بین المللی فراهم شده و حضور در نمایشگاه های بین المللی، یکی از راه های برقراری و تقویت تعامل محسوب می شود».
مظلومی ادامه داد: «اساساً تقویت روابط بین الملل به تقویت خدمت رسانی هرچه مطلوب تر شرکت های بیمه ای نیز منجر شده و بیمه تعاون با همین نگاه، حضور خود در ساختار نمایشگاهی را تقویت خواهد کرد».
توجه ویژه به جایگاه مدیریت ریسک
مدیرعامل بیمه تعاون در زمره افرادی قرار می گیرد که به مطالعه شرکت های بیمه ای بین المللی علاقه مند است و از همین رو به مناصب استراتژیک نیز توجه می کند؛ بر مبنای مطالعات او به مدیریت ریسک نیز برای توسعه سازمان بیمه ای باید توجه داشت.
مظلومی تشریح می کند که «در دنیا نه فقط شرکت‌های بیمه بلکه تمام بنگاه‌های بزرگ پوزیشنی به نام CRO یا همان مدیر ریسک وجود دارد. این پوزیشن یک پوزیشن ارشد است؛ یعنی یکی از مدیران ارشد حتی برخی اوقات کسی که CRO است همزمان عضو هیئت مدیره هم هست تا بتواند نفوذ داشته باشد. جایگاه این فرد باید به گونه‌ای باشد که تمام مدیران میانی و عملیاتی سازمان در راستای شناسایی و تجزیه تحلیل ریسک‌ها و اندازه‌گیری ریسک‌ها و کنترل ریسک‌ها با او همکاری داشته باشند».
بر این اساس او معتقد است که «شرکت‌های بیمه به دلیل اجرای آیین‌نامه حاکمیت شرکتی، فردی را به عنوان مدیر ریسک معرفی کرده‌اند؛ ولی نیاز شرکت‌های بیمه است که این اتفاق بیفتد و به موضوع مدیریت ریسک به صورت عمیق توجه کنند».
مدیرعامل بیمه تعاون در توضیحی تکمیلی تر مطرح می کند که «یکی از ریسک‌هایی که صنعت بیمه می‌تواند در آینده با آن مواجه باشد این است که برخی شرکت‌های بیمه بخشی از منابع خود را به بازار سرمایه برده‌اند و ممکن است زیان کرده باشند. بستگی دارد به اینکه چه زمانی وارد این بازار شده‌اند؛ اگر قیمت سهامی را که خریده‌اند افت شدید پیدا کرده باشد و اگر آن افت و کاهش ارزش قیمت را شناسایی نکرده باشند با ریسک مالی و سود و زیانی مواجه‌اند. کماکان ریسک عدم وصول مطالبات پابرجاست؛ به ویژه در مورد شرکت‌هایی که بیمه‌های اقساطی در سطح خرده‌فروشی می‌کنند آن هم در رشته‌هایی همچون بیمه شخص ثالث که این امر عددی به عنوان بدهی بیمه‌گذاران تولید می‌کند؛ ولی جنس این بدهی بسیار متفاوت از بدهی‌هایی است که از چندین مشتری حقوقی و شرکتی دارند».
مظلومی همچنین در تکمیل صحبت های خود بیان می کند که «ریسک دیگری که شرکت‌های بیمه همیشه با آن مواجه بودند؛ اما امروز شدیدتر شده است پذیرش ریسک‌های بیمه‌گری مازاد بر ظرفیت و توان شرکت‌هاست. به ویژه این روزها مرسوم شده شرکت‌های بیمه برای یک استان یا یک شهر بیمه‌نامه صادر می‌کنند؛ اگر پوشش اتکایی درستی برای آن در نظر نگیرند ریسک بسیار بالایی دارد و نام این دست ریسک­ها، ریسک کشنده است؛ اگر پذیرش ریسک‌های منطقه‌ای و جغرافیایی انجام شده باشد و حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله که یک منطقه را هم­زمان درگیر می­کند اتفاق بیفتد و شرکت بیمه هم پوشش اتکایی مناسبی برای آن در نظر نگرفته باشد؛ یکی از ریسک‌های کشنده‌ای رخ داده است».

برچسب ها: بیمه تعاون, دکتر یونس مظلومی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/28177

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال؛ چالش‌های محتوا، اعتبار و بازاریابی
  • اسامی شعب فعال بانک مسکن در روز سه شنبه چهارم آذرماه اعلام شد
  • خرید محصولات آفتاب خودرو با حساب وکالتی بانک کارآفرین
  • تشریح کامل ابعاد تبدیل لجن صنعتی به بریکت احیایی برای اولین بار در مقیاس صنعتی
  • بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی متافو با حضور وزیر صمت افتتاح شد
  • نسخه جدید همراه بام منتشر شد/ از سفته الکترونیکی تا انتخاب آواتار دلخواه
  • رونمایی از پلتفرم جامع خدمات معتمد مالیاتی بانک سپه
آخرین اخبار
  • فصل‌نامه «نوید آریا» به شماره ۲۰ رسید
  • تعیین تکلیف ۱۸۴۷ واحد نهضت ملی منطقه مرکز تهران/ تداوم پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف به متقاضیان
  • ۴۶ هزار خانواده زیر چتر تسهیلات فرزندآوری بانک صادرات ایران در ۹ ماه ۱۴۰۴
  • وکالتی کردن غیرحضوری حساب در بانک رفاه کارگران برای شرکت در طرح فروش خودروهای وارداتی
  • یک ماهه وام بگیرید؛ طرح تسهیلاتی “همای ملل” وامی فوری و آسان
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی ضرورت ملی است
  • امکان ثبت نام محصولات شرکت آفتاب خودرو با حساب‌های وکالتی بانک سینا
  • هفتمین نشست شورای راهبردی بازرسی صنعت پتروشیمی برگزار شد
  • واریز سود مازاد به حساب سرمایه‌گذاران «صندوق ره‌آورد آباد مسکن»
  • نقش آفرینی بانک شهر در حمایت از نخبگان علمی کشور
  • مبارزه با پولشویی یکی از راه های تامین امنیت جامعه است
  • ساختمان جدید مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم افتتاح شد
  • بانک قرض الحسنه مهر ایران در حال تولید یک الگوی عملی از بانکداری مردمی ، فریادرسی اجتماعی و خدمت رسانی واقعی است
  • فین‌تک‌ها و بانک‌ها: رقیب یا شریک؟ بررسی روابط و سناریوهای آینده
  • ۵ درصد سهام پتروشیمی اروند دوشنبه آینده در بورس تهران عرضه می‌شود

منهای اقتصاد
  • افتتاح نخستین فروشگاه مشترک همراه اول و دیجی‌کالا در قلب بازار دیجیتال تهران
  • روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری
  • تحول دیجیتال راه‌آهن؛ از هم‌افزایی با همراه اول تا تعریف شراکت راهبردی فناورانه
  • پیام تسلیت دکتر جلال بهمنی مدیر مسئول “پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ اقتصاد” در پی درگذشت پسرعمه مهندس حجت مرادی
  • نخستین ارائه VoLTE در رومینگ بین‌الملل توسط همراه اول
  • بومی‌سازی فناوری به روایت مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در نمایشگاه «تستا»
  • گفت ‌وگوی اختصاصی «فرهنگ اقتصاد» با استاد منوچهر سهیلی شمیرانی؛ (پاسدار اصالت موسیقی ایرانی):”هنر را معشوق بدانید، نه منبع معاش”

فیلم
    نهال زکی‌زاده، قهرمان المپیک ناشنوایان شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، متن پیام تبریک محمد شکری مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت به شرح ذیل است:

    بسمه‌تعالی
    کسب…
    هیچ‌گاه پرچم این سرزمین بر زمین نخواهد افتاد
    فرهنگ اقتصاد _ به پشتوانه همت مردان و زنان پتروشیمی اروند، یوزِ استقامت ایران در دل آتش و سختی‌ها همچنان می‌تازد؛ تا امید زنده بماند و چرخ تولید بی‌وقفه برای ایران بچرخد.
    …
    اجرای طرح "همدلی مومنانه" به همت کارکنان پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، تعداد ۴۰۰ بسته ی معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در قالب کمک های مومنانه، توسط کارکنان…
    محمد شریعتمداری از دلایل کسب رتبه تاریخی هلدینگ خلیج‌فارس در رده‌بندی معتبر جهانی ICIS می‌گوید


     
    جابجایی موفقیت‌آمیز مخزن ۸.۵ تنی در پتروشیمی اروند؛ گامی بلند در ارتقای صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، عملیات حساس و پیچیده جابجایی یک مخزن ۸.۵ تنی با حجم ۲۵ مترمکعب در واحد EdC شرکت…
    نقش پتروشیمی ها در تثبیت بازار و ارزآوری
    دو رونمایی جدید صنعت پتروشیمی در غرفه پتروشیمی اروند انجام شد


    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، در آئین شب پایانی پتروکم که با حضور دکتر شریعتمداری برگزار شد، پتروشیمی اروند با رونمایی از تجهیز…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب