یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-07
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی کردستان/ ضرورت تقویت منابع بانک مسکن به منظور ایفای نقش موثر در طرح نهضت ملی | پیام مدیرعامل بانک دی در روز جهانی حسابدار | حضور بانک دی در نمایشگاه کیش اکسپو ۲۰۲۵ | نقشه‌راه پیشرفت موسسه اعتباری ملل برای آینده‌ای نوین | حضور فعال بانک کشاورزی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات |

کد خبر: 29180
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1401 - ۲۱:۳۵

مدیر روابط عمومی ایران زمین مطرح کرد؛

به‌زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود

پیشگیری از بروز برخی بحران‌ها باعملکرد درست روابط عمومی‌ها/ به زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود

فرهنگ اقتصاد _ مدیر روابط عمومی ایران زمین اظهار کرد: روابط عمومی‌ها، همکاران مدیریتی در اجرای طرح‌های بزرگ هستند،شروع دیگری برای روابط عمومی‌ها در حوزه حکمرانی دیجیتال با توجه به کوچ مردم از دنیای فیزیکی به مجازی آغاز شده و نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت بحران و موفقیت طرح‌ها بیشتر شده است.

۲۷ اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردیده است و این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی مورد بررسی قرار گیرد.

سیدمحمدحسین استاد، مدیرروابط عمومی بانک ایران زمین اظهار کرد: روز جهانی ارتباطات به دلیل اتفاقاتی که در سطح روابط عمومی‌ها، اقناع افکار عمومی و یا ارتباط مناسب بین مخاطب و سازمان‌ها وجود دارد، نامگذاری شده است. اکنون روابط عمومی‌ها وارد عرصه جدیدی شده‌اند و حکمرانی روابط عمومی‌ها با اقتصاد دیجیتال در حال آغاز است.

روابط عمومی‌ها پوست‌اندازی کنند
وی با بیان اینکه با تغییرات رسانه‌ای و رسانه‌های نوینی که ایجاد شده‌اند، فاصله بین مخاطب و صادرکننده پیام که سازمان‌ها هستند، کاهش یافته و روابط عمومی‌ها نقش بسیار زیادی پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با توجه به این تغییرات باید پوست‌اندازی کرده و خود را برای دگرگونی‌های جدید آماده کنند.

درصد کنشگری روابط عمومی‌ها در اجرای برنامه‌های بزرگ و کلان بیشتر شود
استاد با بیان اینکه سرعت به روزرسانی روابط عمومی‌ها در کشور ما کند بوده است، اظهار کرد: دلیل این کندی این است که جایگاهی که در گذشته برای روابط عمومی‌ها وجود داشته جایگاه یک روابط عمومی در سطح رئیس سازمان بوده است و عملکرد و شرح وظایفی که داشته‌اند، عملا محدود به برخی از اقدامات مدیریتی بوده است، اما خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم با ورود افراد تحصیل‌کرده، تجربه‌های روابط عمومی، تغییر رویکرد و اهمیت آن دیده می‌شود و برای اجرای همه طرح‌ها، پیوست اطلاع رسانی و روابط عمومی تهیه می‌شود و این امیدواری وجود دارد که درصد کنشگری روابط عمومی‌ها در اجرای برنامه‌های بزرگ و کلان بیشتر شود که شاید در برخی از موارد این اتفاق به وجود نیامده است.

به زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود
وی تصریح کرد: با توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها نقش روابط عمومی‌ها نسبت به گذشته تغییرات بنیادی یافته و همانگونه که اقتصاد دیجیتال به وجود آمده است روابط عمومی دیجیتال نیز به زودی رونمایی خواهد شد و کارآیی خود را به مردم نشان خواهد داد.

استاد درباره نقش روابط عمومی‌ها در بحران‌ها اظهار کرد: اگر ساختار روابط عمومی‌ها به گونه‌ای باشد که هم نگاه درون وهم برون‌سازمانی وجود داشته باشد و ارتباط موثری با افکار عمومی از طریق رسانه‌ها ایجاد شود، می‌توان در بحران‌ها نیز نقش موثری ایجاد کرد.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان اینکه رسانه‌ها از جایگاه مناسبی میان مردم برخوردار هستند، تصریح کرد: رسانه‌ها ابزاری مناسب برای انتقال پیام‌های درون‌سازمانی به مردم هستند و مدیریت بحران به طور حتم در اختیار روابط عمومی‌ها است، چون جایگاه مشتریان خود را می‌شناسند و می‌توانند با شفاف‌سازی و انتقال درست مفاهیم یا ابهام‌های موجود بحران را مدیریت کنند.

پیشگیری از بروز برخی بحران‌ها باعملکرد درست روابط عمومی‌ها
استاد خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته روابط عمومی‌ها تنها کمک‌کننده مالی یا معنوی برخی از بحران‌ها یا رویداد‌ها بوده‌اند، اما اکنون شاهد هستیم که بسیاری از روابط عمومی‌های پیشرفته در کشور توانسته‌اند بسیاری از بحرا‌ن‌هایی که به اقتصاد کشور یا فضای فرهنگی ضربه می‌زده است را مدیریت کنند.

وی درباره رابطه رسانه‌ها با روابط عمومی‌ها گفت: شخصا معتقد هستم که روابط عمومی‌ها نباید رسانه داشته باشند و رسانه‌ها باید کارکرد خود را داشته باشند و به تولید محتوا، خبر، جستجو و کنشگری بپردازند و روابط عمومی‌ها زمینه‌سازی مناسبی برای محتوا داشته باشند تا تولید محتوا، ارایه داده ودیتای مناسب صورت گیرد.

استاد گفت: رسانه‌ها می‌توانند تجربه مشتری را به گوش مدیران بانکی یا فعالان و مسئولان عرصه اقتصادی برسانند تا آن‌ها بتوانند محصولاتی جدید با تنوع و گرایش‌های جدید ارایه کنند. رسانه‌ها همکار و همیار روابط عمومی‌ها هستند و هیچ روابط عمومی نباید خودش رسانه باشد بلکه باید از ظرفیت رسانه‌ها بهره بگیرد.

تشکل‌ها به ساختارسازی روابط عمومی‌ها کمک ویژه‌ای خواهند داشت
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین درباره وضعیت تشکل‌های فعال در بخش روابط عمومی اظهار کرد: تشکل‌ها به ساختارسازی روابط عمومی‌ها کمک ویژه‌ای خواهند داشت. اکنون جایگا‌ه روابط عمومی‌ها به حدی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اثربخش شده است که نیازمند جستجو و گزارشگری است و این تشکل‌ها باید با جمع‌آوری اطلاعات و جمع شدن اساتید شروع به ساختارسازی و کنشگری کنند. ما در ایران در زمینه تشکل‌ها تجربه خوبی در این زمینه نداشته‌ایم، اما تشکل‌هایی مانند انجمن رابط عمومی‌ها و انجمن متخصصان روابط عمومی ایجاد شده‌اند و تلاش می‌شود تا هم تجربه وهم علم در آنجا جمع شود و برای تولید محتوا اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهند.

وی گفت: معتقدم که مدیران روابط عمومی با جمع‌شدن کنار هم در این انجمن‌ها قادر خواهند بود که ایده‌پروری و ایده‌سازی کنند و بسیاری از اتفاقات جدید را در این حوزه به وجود آورند. در حوزه اجتماعی بار‌ها دیده شده است که تشکل‌های صنفی در هنگام بحران‌ها یا مواردی که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها است، نقش‌آفرینی کرده‌اند.

استاد با بیان اینکه همچنان ساختار سنتی روابط عمومی در برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها وجود دارد و تعریف دقیق جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان خواست بیشتر فعالان روابط عمومی است، تصریح کرد: ایجاد نهادی برای پشتیبانی از آن‌ها جزو درخواست‌ها است و برگزاری روز ملی روابط عمومی ضمن گرامیداشت این روز و خسته نباشید به روابط عمومی‌هایی است که نقش مهمی در بحرا‌ن‌ها یا سیاست‌های کلان دارند تا نیاز‌های فعالان این عرصه مطرح شود و به گوش مسئولان برای تصمیم‌گیری رسانده شود.

وی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها همکاران مدیریتی در اجرای طرح‌های بزرگ هستند و شروع روابط عمومی‌ها در حوزه حکمرانی دیجیتال با توجه به کوچ مردم از دنیای فیزیکی به مجازی نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت بحران و موفقیت طرح‌ها بیشتر شده است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/29180

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • طنز و واقعیت در نسخه‌های انتخاباتی دکتر پزشکیان، از شعار تا شوک
  • پزشکیان: نارضایتی مردم تقصیر ماست/نگاهمان را تغییر دهیم
  • احصاء ۴۰‌ قلم تجهیزات راهبردی صنایع معدنی کشور برای بومی‌سازی
  • صرفه‌جویی ۶۵ میلیون یورویی در صنعت مس با بومی‌سازی تجهیزات راهبردی
  • هدیه متفاوت بانک کارآفرین به دانش آموزان
  • درخشش کاروان پتروشیمی مارون در هفتمین دوره مسابقات سراسری فرهنگی_ورزشی بانوان صنعت پتروشیمی
  • نصب تجهیزات اکستراکتورهای پروژه TDAE در پالایشگاه نفت سپاهان
آخرین اخبار
  • پیام سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن روز حسابدار
  • تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی کردستان/ ضرورت تقویت منابع بانک مسکن به منظور ایفای نقش موثر در طرح نهضت ملی
  • تکریم تلاشگران حوزه مالی در مراسم روز حسابدار
  • پیام مدیرعامل بانک دی در روز جهانی حسابدار
  • حضور بانک دی در نمایشگاه کیش اکسپو ۲۰۲۵
  • نقشه‌راه پیشرفت موسسه اعتباری ملل برای آینده‌ای نوین
  • حضور فعال بانک کشاورزی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات
  • جهش فروش بیمه‌های زندگی بیمه پاسارگاد؛ مردم از جشنواره اقبال کردند
  • سرعت گرفتن واگذاری‌های بانک ملی ایران با عرضه شفادارو
  • پرداخت ۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه عمره دانشجویی از طریق سامانه غیرحضوری «پارس‌وام» بانک پارسیان
  • کتاب «شانکی» آریاساسول با حضور نمایندگان مجلس معرفی شد
  • دومین محموله بزرگ محصول راهبردی متانول در بورس انرژی فروخته شد
  • حضور هدفمند پتروشیمی خوزستان در بیست‌وپنجمین نمایشگاه رنگ و رزین
  • اعلام آمادگی بیش از ۲۸۷ شرکت دانش‌بنیان برای حضور در پتروفن ۱۴۰۴/ پتروفن بازوی نوآوری صنعت پتروشیمی می‌شود
  • جهش بزرگ پتروشیمی شهید تندگویان در مدیریت انرژی با صرفه‌جویی میلیاردی در بخار، آب و برق

منهای اقتصاد
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت

فیلم
    پتروشیمی بندرامام و دانشگاه شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در راستای رفع نیازهای فناورانه پژوهشی تحقیقاتی، آموزشی توسعه دانش فنی و فرایندی در شرکت پتروشیمی بندر امام…
    پیام تسلیت شریعتمداری در پی حادثه تلخ بندرعباس تا افزایش تولید و فروش بوعلی در نخستین ماه سال
    کسب جایزه ویژه صادرات نانو ۱۴۰۴ در شاخص ارزش صادرات توسط شرکت توسعه صنایع نفت و گاز سرو
    فرهنگ اقتصاد _ در مراسم «جایزه ویژه صادرات نانو ۱۴۰۴» که روز دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۴ با حضور جمعی از مدیران ارشد حوزه فناوری کشور…
    هیچ‌گاه پرچم این سرزمین بر زمین نخواهد افتاد
    فرهنگ اقتصاد _ به پشتوانه همت مردان و زنان پتروشیمی اروند، یوزِ استقامت ایران در دل آتش و سختی‌ها همچنان می‌تازد؛ تا امید زنده بماند و چرخ تولید بی‌وقفه برای ایران بچرخد.
    …
    پتروشیمی بندرامام و شرکت مخابرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف مشارکت در برنامه‌ریزی، طراحی، تامین، اجرا و بهره‌برداری مطلوب از زیرساخت‌ها و ابزارهای فناورانه مورد نیاز در شرکت…
    اینجا میدان تولید است . هر روزمان جهاد است و هر نفسمان ایثار
    هدف اصلی فروش شرکت ارزش ماندگار خلیج فارس، تامین مالی پروژه‌های بر زمین مانده هلدینگ است


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب