پنج شنبه ۴ دی ۱۴۰۴ 2025-12-25
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

“ترانه‌های خیال‌انگیز”؛ بازخوانی نغمه‌های ماندگار ایران با صدای فاضل جمشیدی | امضای تفاهم همکاری همراه اول و بهزیستی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر | ارائه خدمات ارزی به مشتریان بانک سابق آینده از ۶ دی‌ماه در شعب بانک ملی ایران | انعقاد تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با شرکت بورس انرژی ایران | با رعایت این موارد رتبه اعتباری خود را بهبود ببخشید |

کد خبر: 29180
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1401 - ۲۱:۳۵

مدیر روابط عمومی ایران زمین مطرح کرد؛

به‌زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود

پیشگیری از بروز برخی بحران‌ها باعملکرد درست روابط عمومی‌ها/ به زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود

فرهنگ اقتصاد _ مدیر روابط عمومی ایران زمین اظهار کرد: روابط عمومی‌ها، همکاران مدیریتی در اجرای طرح‌های بزرگ هستند،شروع دیگری برای روابط عمومی‌ها در حوزه حکمرانی دیجیتال با توجه به کوچ مردم از دنیای فیزیکی به مجازی آغاز شده و نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت بحران و موفقیت طرح‌ها بیشتر شده است.

۲۷ اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردیده است و این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی مورد بررسی قرار گیرد.

سیدمحمدحسین استاد، مدیرروابط عمومی بانک ایران زمین اظهار کرد: روز جهانی ارتباطات به دلیل اتفاقاتی که در سطح روابط عمومی‌ها، اقناع افکار عمومی و یا ارتباط مناسب بین مخاطب و سازمان‌ها وجود دارد، نامگذاری شده است. اکنون روابط عمومی‌ها وارد عرصه جدیدی شده‌اند و حکمرانی روابط عمومی‌ها با اقتصاد دیجیتال در حال آغاز است.

روابط عمومی‌ها پوست‌اندازی کنند
وی با بیان اینکه با تغییرات رسانه‌ای و رسانه‌های نوینی که ایجاد شده‌اند، فاصله بین مخاطب و صادرکننده پیام که سازمان‌ها هستند، کاهش یافته و روابط عمومی‌ها نقش بسیار زیادی پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با توجه به این تغییرات باید پوست‌اندازی کرده و خود را برای دگرگونی‌های جدید آماده کنند.

درصد کنشگری روابط عمومی‌ها در اجرای برنامه‌های بزرگ و کلان بیشتر شود
استاد با بیان اینکه سرعت به روزرسانی روابط عمومی‌ها در کشور ما کند بوده است، اظهار کرد: دلیل این کندی این است که جایگاهی که در گذشته برای روابط عمومی‌ها وجود داشته جایگاه یک روابط عمومی در سطح رئیس سازمان بوده است و عملکرد و شرح وظایفی که داشته‌اند، عملا محدود به برخی از اقدامات مدیریتی بوده است، اما خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم با ورود افراد تحصیل‌کرده، تجربه‌های روابط عمومی، تغییر رویکرد و اهمیت آن دیده می‌شود و برای اجرای همه طرح‌ها، پیوست اطلاع رسانی و روابط عمومی تهیه می‌شود و این امیدواری وجود دارد که درصد کنشگری روابط عمومی‌ها در اجرای برنامه‌های بزرگ و کلان بیشتر شود که شاید در برخی از موارد این اتفاق به وجود نیامده است.

به زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود
وی تصریح کرد: با توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها نقش روابط عمومی‌ها نسبت به گذشته تغییرات بنیادی یافته و همانگونه که اقتصاد دیجیتال به وجود آمده است روابط عمومی دیجیتال نیز به زودی رونمایی خواهد شد و کارآیی خود را به مردم نشان خواهد داد.

استاد درباره نقش روابط عمومی‌ها در بحران‌ها اظهار کرد: اگر ساختار روابط عمومی‌ها به گونه‌ای باشد که هم نگاه درون وهم برون‌سازمانی وجود داشته باشد و ارتباط موثری با افکار عمومی از طریق رسانه‌ها ایجاد شود، می‌توان در بحران‌ها نیز نقش موثری ایجاد کرد.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان اینکه رسانه‌ها از جایگاه مناسبی میان مردم برخوردار هستند، تصریح کرد: رسانه‌ها ابزاری مناسب برای انتقال پیام‌های درون‌سازمانی به مردم هستند و مدیریت بحران به طور حتم در اختیار روابط عمومی‌ها است، چون جایگاه مشتریان خود را می‌شناسند و می‌توانند با شفاف‌سازی و انتقال درست مفاهیم یا ابهام‌های موجود بحران را مدیریت کنند.

پیشگیری از بروز برخی بحران‌ها باعملکرد درست روابط عمومی‌ها
استاد خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته روابط عمومی‌ها تنها کمک‌کننده مالی یا معنوی برخی از بحران‌ها یا رویداد‌ها بوده‌اند، اما اکنون شاهد هستیم که بسیاری از روابط عمومی‌های پیشرفته در کشور توانسته‌اند بسیاری از بحرا‌ن‌هایی که به اقتصاد کشور یا فضای فرهنگی ضربه می‌زده است را مدیریت کنند.

وی درباره رابطه رسانه‌ها با روابط عمومی‌ها گفت: شخصا معتقد هستم که روابط عمومی‌ها نباید رسانه داشته باشند و رسانه‌ها باید کارکرد خود را داشته باشند و به تولید محتوا، خبر، جستجو و کنشگری بپردازند و روابط عمومی‌ها زمینه‌سازی مناسبی برای محتوا داشته باشند تا تولید محتوا، ارایه داده ودیتای مناسب صورت گیرد.

استاد گفت: رسانه‌ها می‌توانند تجربه مشتری را به گوش مدیران بانکی یا فعالان و مسئولان عرصه اقتصادی برسانند تا آن‌ها بتوانند محصولاتی جدید با تنوع و گرایش‌های جدید ارایه کنند. رسانه‌ها همکار و همیار روابط عمومی‌ها هستند و هیچ روابط عمومی نباید خودش رسانه باشد بلکه باید از ظرفیت رسانه‌ها بهره بگیرد.

تشکل‌ها به ساختارسازی روابط عمومی‌ها کمک ویژه‌ای خواهند داشت
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین درباره وضعیت تشکل‌های فعال در بخش روابط عمومی اظهار کرد: تشکل‌ها به ساختارسازی روابط عمومی‌ها کمک ویژه‌ای خواهند داشت. اکنون جایگا‌ه روابط عمومی‌ها به حدی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اثربخش شده است که نیازمند جستجو و گزارشگری است و این تشکل‌ها باید با جمع‌آوری اطلاعات و جمع شدن اساتید شروع به ساختارسازی و کنشگری کنند. ما در ایران در زمینه تشکل‌ها تجربه خوبی در این زمینه نداشته‌ایم، اما تشکل‌هایی مانند انجمن رابط عمومی‌ها و انجمن متخصصان روابط عمومی ایجاد شده‌اند و تلاش می‌شود تا هم تجربه وهم علم در آنجا جمع شود و برای تولید محتوا اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهند.

وی گفت: معتقدم که مدیران روابط عمومی با جمع‌شدن کنار هم در این انجمن‌ها قادر خواهند بود که ایده‌پروری و ایده‌سازی کنند و بسیاری از اتفاقات جدید را در این حوزه به وجود آورند. در حوزه اجتماعی بار‌ها دیده شده است که تشکل‌های صنفی در هنگام بحران‌ها یا مواردی که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها است، نقش‌آفرینی کرده‌اند.

استاد با بیان اینکه همچنان ساختار سنتی روابط عمومی در برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها وجود دارد و تعریف دقیق جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان خواست بیشتر فعالان روابط عمومی است، تصریح کرد: ایجاد نهادی برای پشتیبانی از آن‌ها جزو درخواست‌ها است و برگزاری روز ملی روابط عمومی ضمن گرامیداشت این روز و خسته نباشید به روابط عمومی‌هایی است که نقش مهمی در بحرا‌ن‌ها یا سیاست‌های کلان دارند تا نیاز‌های فعالان این عرصه مطرح شود و به گوش مسئولان برای تصمیم‌گیری رسانده شود.

وی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها همکاران مدیریتی در اجرای طرح‌های بزرگ هستند و شروع روابط عمومی‌ها در حوزه حکمرانی دیجیتال با توجه به کوچ مردم از دنیای فیزیکی به مجازی نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت بحران و موفقیت طرح‌ها بیشتر شده است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/29180

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • ششمین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر با همراهی بانک صادرات ایران برگزار می‌شود
  • بسیج؛ بازوی سلامت اداری، اخلاق حرفه‌ای و اصلاح فرهنگ سازمانی
  • نحوه فعالیت شعبه‌های بانک پاسارگاد در روز سه‌شنبه چهارم آذرماه
  • ساعت کاری شعب بانک دی در روزهای ۴ و ۵ آذرماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در تهران برای روزهای ۴ و ۵ آذر ماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک کشاورزی در روز سه‌شنبه چهارم آذرماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
آخرین اخبار
  • “ترانه‌های خیال‌انگیز”؛ بازخوانی نغمه‌های ماندگار ایران با صدای فاضل جمشیدی
  • مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت پتروشیمی پارس برگزار شد
  • امضای تفاهم همکاری همراه اول و بهزیستی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر
  • ضرورت نگاه به HSE به‌عنوان یک «ارزش سازمانی»
  • ارائه خدمات ارزی به مشتریان بانک سابق آینده از ۶ دی‌ماه در شعب بانک ملی ایران
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با شرکت بورس انرژی ایران
  • با رعایت این موارد رتبه اعتباری خود را بهبود ببخشید
  • طرح «اتصال»؛ مدلی نوین برای پیوند کسب‌وکارهای خرد با زنجیره ارزش تولید در بانک توسعه تعاون
  • حمایت از صنایع در قالب سوپرمارکت مالی بانک مسکن/ افزایش تعاملات در راستای رونق تولید
  • پرداخت بیش از ۱۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری/ تسریع در پرداخت تسهیلات و پاسخگویی مناسب به متقاضیان مورد تاکید ماست
  • فتح سکوهای افتخار؛ یک قهرمانی و سه نایب‌قهرمانی برای ورزشکاران شهید تندگویان
  • بانک سپه موفق به دریافت نشان حامی مدرسه‌سازی ایران شد
  • بانک پاسارگاد؛ پشتیبان زنجیره تأمین داخلی با گشایش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی در آبان‌ماه۱۴۰۴
  • برای نخستین‌بار فاصله نرخ فروش با نرخ آرگوس به ۵ دلار رسید و بارگیری پاییز رکورد زد
  • کارت هوشمند نخبگان اقتصادی خدمتی متمایز برای فعالان اقتصادی شاهد و ایثارگر

منهای اقتصاد
  • “ترانه‌های خیال‌انگیز”؛ بازخوانی نغمه‌های ماندگار ایران با صدای فاضل جمشیدی
  • امضای تفاهم همکاری همراه اول و بهزیستی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر
  • همراه اول نشان حامی مدرسه‌سازی کشور را دریافت کرد
  • تمدید فراخوان ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • توسعه سامانه هوش مصنوعی بومی صنعت نفت با همکاری همراه اول
  • شب‌نشینی یلدا با بسته مکالمه نامحدود و اینترنت همراه اول
  • افتتاح نخستین فروشگاه مشترک همراه اول و دیجی‌کالا در قلب بازار دیجیتال تهران

فیلم
    از رونمایی تجهیز استراتژیک غربال محصول در پتروشیمی اروند تا رونمایی از سه کتاب در حوزه خلیج‌فارس با حمایت پتروشیمی بندرامام
    گزارش تصویری از غرفه شرکت پتروشیمی اروند در نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی


     
    دو رونمایی جدید صنعت پتروشیمی در غرفه پتروشیمی اروند انجام شد


    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، در آئین شب پایانی پتروکم که با حضور دکتر شریعتمداری برگزار شد، پتروشیمی اروند با رونمایی از تجهیز…
    با انعقاد تفاهم نامه با بانک‌ها؛ مسکن ملی فارس رونق می‌گیرد
    آمادگی بانک دی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی در استان گلستان
    فرهنگ اقتصاد _به نقل از روابط‌عمومی بانک دی، برات کریمی، مدیرعامل بانک در حاشیه بازدید از شعبه گرگان با اشاره به جایگاه این…
    روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است…
    یک سَرو همیشه استوار؛ پیمان خانواده «سرو» با یاد ۴۷ فرشته پرکشیده





    فرهنگ اقتصاد _ برخی زخم‌ها چنان عمیق بر حافظه یک ملت حک می‌شوند که غبار زمان هرگز قادر به زدودنشان نیست. روزهایی که در آن، معصومیت، قربانی خشونت…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب