یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-09
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

حضور همراه اول در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف | پیگیری وصول مطالبات؛ اولویت راهبردی بانک توسعه صادرات ایران | تخلفات بانک مرکزی نسبت به قوانین موضوعه خود | سیاست‌های بانک مرکزی و ایجاد بستر ویژه‌خواری | برندگان مسابقه «من و قله ۲۰۰۰ همتی» بانک ملی اعلام شد |

کد خبر: 29180
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1401 - ۲۱:۳۵

مدیر روابط عمومی ایران زمین مطرح کرد؛

به‌زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود

پیشگیری از بروز برخی بحران‌ها باعملکرد درست روابط عمومی‌ها/ به زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود

فرهنگ اقتصاد _ مدیر روابط عمومی ایران زمین اظهار کرد: روابط عمومی‌ها، همکاران مدیریتی در اجرای طرح‌های بزرگ هستند،شروع دیگری برای روابط عمومی‌ها در حوزه حکمرانی دیجیتال با توجه به کوچ مردم از دنیای فیزیکی به مجازی آغاز شده و نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت بحران و موفقیت طرح‌ها بیشتر شده است.

۲۷ اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردیده است و این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی مورد بررسی قرار گیرد.

سیدمحمدحسین استاد، مدیرروابط عمومی بانک ایران زمین اظهار کرد: روز جهانی ارتباطات به دلیل اتفاقاتی که در سطح روابط عمومی‌ها، اقناع افکار عمومی و یا ارتباط مناسب بین مخاطب و سازمان‌ها وجود دارد، نامگذاری شده است. اکنون روابط عمومی‌ها وارد عرصه جدیدی شده‌اند و حکمرانی روابط عمومی‌ها با اقتصاد دیجیتال در حال آغاز است.

روابط عمومی‌ها پوست‌اندازی کنند
وی با بیان اینکه با تغییرات رسانه‌ای و رسانه‌های نوینی که ایجاد شده‌اند، فاصله بین مخاطب و صادرکننده پیام که سازمان‌ها هستند، کاهش یافته و روابط عمومی‌ها نقش بسیار زیادی پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با توجه به این تغییرات باید پوست‌اندازی کرده و خود را برای دگرگونی‌های جدید آماده کنند.

درصد کنشگری روابط عمومی‌ها در اجرای برنامه‌های بزرگ و کلان بیشتر شود
استاد با بیان اینکه سرعت به روزرسانی روابط عمومی‌ها در کشور ما کند بوده است، اظهار کرد: دلیل این کندی این است که جایگاهی که در گذشته برای روابط عمومی‌ها وجود داشته جایگاه یک روابط عمومی در سطح رئیس سازمان بوده است و عملکرد و شرح وظایفی که داشته‌اند، عملا محدود به برخی از اقدامات مدیریتی بوده است، اما خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم با ورود افراد تحصیل‌کرده، تجربه‌های روابط عمومی، تغییر رویکرد و اهمیت آن دیده می‌شود و برای اجرای همه طرح‌ها، پیوست اطلاع رسانی و روابط عمومی تهیه می‌شود و این امیدواری وجود دارد که درصد کنشگری روابط عمومی‌ها در اجرای برنامه‌های بزرگ و کلان بیشتر شود که شاید در برخی از موارد این اتفاق به وجود نیامده است.

به زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود
وی تصریح کرد: با توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها نقش روابط عمومی‌ها نسبت به گذشته تغییرات بنیادی یافته و همانگونه که اقتصاد دیجیتال به وجود آمده است روابط عمومی دیجیتال نیز به زودی رونمایی خواهد شد و کارآیی خود را به مردم نشان خواهد داد.

استاد درباره نقش روابط عمومی‌ها در بحران‌ها اظهار کرد: اگر ساختار روابط عمومی‌ها به گونه‌ای باشد که هم نگاه درون وهم برون‌سازمانی وجود داشته باشد و ارتباط موثری با افکار عمومی از طریق رسانه‌ها ایجاد شود، می‌توان در بحران‌ها نیز نقش موثری ایجاد کرد.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان اینکه رسانه‌ها از جایگاه مناسبی میان مردم برخوردار هستند، تصریح کرد: رسانه‌ها ابزاری مناسب برای انتقال پیام‌های درون‌سازمانی به مردم هستند و مدیریت بحران به طور حتم در اختیار روابط عمومی‌ها است، چون جایگاه مشتریان خود را می‌شناسند و می‌توانند با شفاف‌سازی و انتقال درست مفاهیم یا ابهام‌های موجود بحران را مدیریت کنند.

پیشگیری از بروز برخی بحران‌ها باعملکرد درست روابط عمومی‌ها
استاد خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته روابط عمومی‌ها تنها کمک‌کننده مالی یا معنوی برخی از بحران‌ها یا رویداد‌ها بوده‌اند، اما اکنون شاهد هستیم که بسیاری از روابط عمومی‌های پیشرفته در کشور توانسته‌اند بسیاری از بحرا‌ن‌هایی که به اقتصاد کشور یا فضای فرهنگی ضربه می‌زده است را مدیریت کنند.

وی درباره رابطه رسانه‌ها با روابط عمومی‌ها گفت: شخصا معتقد هستم که روابط عمومی‌ها نباید رسانه داشته باشند و رسانه‌ها باید کارکرد خود را داشته باشند و به تولید محتوا، خبر، جستجو و کنشگری بپردازند و روابط عمومی‌ها زمینه‌سازی مناسبی برای محتوا داشته باشند تا تولید محتوا، ارایه داده ودیتای مناسب صورت گیرد.

استاد گفت: رسانه‌ها می‌توانند تجربه مشتری را به گوش مدیران بانکی یا فعالان و مسئولان عرصه اقتصادی برسانند تا آن‌ها بتوانند محصولاتی جدید با تنوع و گرایش‌های جدید ارایه کنند. رسانه‌ها همکار و همیار روابط عمومی‌ها هستند و هیچ روابط عمومی نباید خودش رسانه باشد بلکه باید از ظرفیت رسانه‌ها بهره بگیرد.

تشکل‌ها به ساختارسازی روابط عمومی‌ها کمک ویژه‌ای خواهند داشت
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین درباره وضعیت تشکل‌های فعال در بخش روابط عمومی اظهار کرد: تشکل‌ها به ساختارسازی روابط عمومی‌ها کمک ویژه‌ای خواهند داشت. اکنون جایگا‌ه روابط عمومی‌ها به حدی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اثربخش شده است که نیازمند جستجو و گزارشگری است و این تشکل‌ها باید با جمع‌آوری اطلاعات و جمع شدن اساتید شروع به ساختارسازی و کنشگری کنند. ما در ایران در زمینه تشکل‌ها تجربه خوبی در این زمینه نداشته‌ایم، اما تشکل‌هایی مانند انجمن رابط عمومی‌ها و انجمن متخصصان روابط عمومی ایجاد شده‌اند و تلاش می‌شود تا هم تجربه وهم علم در آنجا جمع شود و برای تولید محتوا اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهند.

وی گفت: معتقدم که مدیران روابط عمومی با جمع‌شدن کنار هم در این انجمن‌ها قادر خواهند بود که ایده‌پروری و ایده‌سازی کنند و بسیاری از اتفاقات جدید را در این حوزه به وجود آورند. در حوزه اجتماعی بار‌ها دیده شده است که تشکل‌های صنفی در هنگام بحران‌ها یا مواردی که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها است، نقش‌آفرینی کرده‌اند.

استاد با بیان اینکه همچنان ساختار سنتی روابط عمومی در برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها وجود دارد و تعریف دقیق جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان خواست بیشتر فعالان روابط عمومی است، تصریح کرد: ایجاد نهادی برای پشتیبانی از آن‌ها جزو درخواست‌ها است و برگزاری روز ملی روابط عمومی ضمن گرامیداشت این روز و خسته نباشید به روابط عمومی‌هایی است که نقش مهمی در بحرا‌ن‌ها یا سیاست‌های کلان دارند تا نیاز‌های فعالان این عرصه مطرح شود و به گوش مسئولان برای تصمیم‌گیری رسانده شود.

وی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها همکاران مدیریتی در اجرای طرح‌های بزرگ هستند و شروع روابط عمومی‌ها در حوزه حکمرانی دیجیتال با توجه به کوچ مردم از دنیای فیزیکی به مجازی نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت بحران و موفقیت طرح‌ها بیشتر شده است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/29180

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • بانک صادرات ایران، در کنار قهرمانان وزنه‌برداری کشور در مسابقات جهانی ۲۰۲۵ نروژ
  • بیمه پاسارگاد موفق به دریافت تندیس بلورین سطح ۱ هشتمین دوره «جایزه بین‌المللی مدیریت دانشی KM4D» شد
  • ثبت رکورد ۸ میلیون و پانصد هزار ساعت کار بدون حادثه منجر فوت یا نقص عضو در پتروشیمی دهدشت
  • کاهش گاز سوزی در فلر NGL ۱۰۰۰ به همت شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
آخرین اخبار
  • حضور همراه اول در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف
  • پیگیری وصول مطالبات؛ اولویت راهبردی بانک توسعه صادرات ایران
  • نقش مهم اجرای طرح جمع‌آوری گازهای همراه نفت، در تأمین خوراک پایدار برای واحدهای پتروشیمی
  • تخلفات بانک مرکزی نسبت به قوانین موضوعه خود
  • سیاست‌های بانک مرکزی و ایجاد بستر ویژه‌خواری
  • استفاده از گاز هیدروژن به عنوان منبع انرژی
  • برندگان مسابقه «من و قله ۲۰۰۰ همتی» بانک ملی اعلام شد
  • ثبت بالاترین رکورد پلی‌اتیلن از آغاز بهره‌برداری تاکنون
  • شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده حمایت از سرمایه گذاران است
  • خیرین بانک صادرات ایران ۱۲ زندانی را به آغوش خانواده بازگرداندند
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال سهم‌الشرکه نهضت ملی در مدیریت البرز/ قدردانی مدیر کل بنیاد مسکن استان از عملکرد بانک مسکن
  • برگزاری آزمون استخدامی مؤسسه اعتباری ملل در نیمه نخست آذرماه
  • بانک سپه قهرمان بیست‌ودومین المپیاد ورزشی شبکه بانکی کشور شد
  • تأکید بر تعامل مجلس و شبکه بانکی در دیدار خدادادی با مدیرعامل بانک دی
  • آغاز سِمی‌تئاتر آموزشی بازاریابی و فروش محصولات بانکی در بانک دی

منهای اقتصاد
  • حضور همراه اول در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • پزشکیان: نارضایتی مردم تقصیر ماست/نگاهمان را تغییر دهیم
  • آغاز طرح جدید همراه اول با هدیه ۳۰ گیگ اینترنت
  • نماینده اهواز: توسعه فیبر نوری، ستون فقرات اقتصاد دیجیتال کشور است
  • فراخوان شناسایی تأمین‌کنندگان معتبر کیوسک‌های هوشمند دیجیتال
  • راه‌اندازی دستیار پاسخگویی هوشمند تلفنی در مرکز تماس همراه اول

فیلم
    دکتر بهزادی: توسعه زنجیره پایین‌دستی کلید موفقیت صنعت پتروشیمی است / تجلیل از دکتر کریمی به پاس ارتقای سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، دکتر بهزادی مشاور…
    گام بزرگ پتروشیمی تبریز در توسعه پروژه پلی‌اتیلن سنگین با انتقال موفق پکیج اکسترودر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از واحد روابط عمومی پتروشیمی تبریز، این تجهیز استراتژیک که از دیرتحویل‌ترین بخش‌های واحد پلی‌اتیلن سنگین محسوب…
    مهمانان ویژه غرفه هلدینگ خلیج فارس در سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵
    فرهنگ اقتصاد _ در سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵، علاوه بر هیات‌های خارجی، علی آقامحمدی رئیس کار گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، ابوالفضل…
    مراسم معنوی شب قدر در مجتمع پتروشیمی اروند با حضور مدیران ارشد و مسئولین شهرستان برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، در این مراسم که شامگاه نوزدهم ماه رمضان با حضور کارکنان مجتمع پتروشیمی…
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    نشست خبری تامین مالی ارزی «پروژه نورد گرم 2» فولاد مباركه اصفهان/ ویدئو
    قدردانی بانک پارسیان از بانوان سپرده‌گذار با جوایز ارزشمند
    فرهنگ اقتصاد _ بانک پارسیان به‌پاس قدردانی از همراهی بانوان پرمهر سرزمینمان، طرح تشویقی ویژه‌ای را در غالب دو پویش با مخاطب قرار دادن بانوان دارای سپرده‌های مختلف،…


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب