جمعه ۳۱ مرداد ۱۴۰۴ 2025-08-22
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

چرا تشکیل وزارت انرژی راهگشا و ضروری است؟ | بیستمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی؛ گامی بزرگ در توانمندسازی منابع انسانی کشور | نقش کلیدی رهبری و فرهنگ در آینده منابع انسانی | اعلام شعبه کشیک بانک توسعه صادرات ایران در روز شنبه اول شهریور ماه | رویکرد متوازن بانک توسعه صادرات ایران در حمایت از صنایع صادرات محور |

کد خبر: 29180
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1401 - ۲۱:۳۵

مدیر روابط عمومی ایران زمین مطرح کرد؛

به‌زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود

پیشگیری از بروز برخی بحران‌ها باعملکرد درست روابط عمومی‌ها/ به زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود

فرهنگ اقتصاد _ مدیر روابط عمومی ایران زمین اظهار کرد: روابط عمومی‌ها، همکاران مدیریتی در اجرای طرح‌های بزرگ هستند،شروع دیگری برای روابط عمومی‌ها در حوزه حکمرانی دیجیتال با توجه به کوچ مردم از دنیای فیزیکی به مجازی آغاز شده و نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت بحران و موفقیت طرح‌ها بیشتر شده است.

۲۷ اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردیده است و این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی مورد بررسی قرار گیرد.

سیدمحمدحسین استاد، مدیرروابط عمومی بانک ایران زمین اظهار کرد: روز جهانی ارتباطات به دلیل اتفاقاتی که در سطح روابط عمومی‌ها، اقناع افکار عمومی و یا ارتباط مناسب بین مخاطب و سازمان‌ها وجود دارد، نامگذاری شده است. اکنون روابط عمومی‌ها وارد عرصه جدیدی شده‌اند و حکمرانی روابط عمومی‌ها با اقتصاد دیجیتال در حال آغاز است.

روابط عمومی‌ها پوست‌اندازی کنند
وی با بیان اینکه با تغییرات رسانه‌ای و رسانه‌های نوینی که ایجاد شده‌اند، فاصله بین مخاطب و صادرکننده پیام که سازمان‌ها هستند، کاهش یافته و روابط عمومی‌ها نقش بسیار زیادی پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با توجه به این تغییرات باید پوست‌اندازی کرده و خود را برای دگرگونی‌های جدید آماده کنند.

درصد کنشگری روابط عمومی‌ها در اجرای برنامه‌های بزرگ و کلان بیشتر شود
استاد با بیان اینکه سرعت به روزرسانی روابط عمومی‌ها در کشور ما کند بوده است، اظهار کرد: دلیل این کندی این است که جایگاهی که در گذشته برای روابط عمومی‌ها وجود داشته جایگاه یک روابط عمومی در سطح رئیس سازمان بوده است و عملکرد و شرح وظایفی که داشته‌اند، عملا محدود به برخی از اقدامات مدیریتی بوده است، اما خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم با ورود افراد تحصیل‌کرده، تجربه‌های روابط عمومی، تغییر رویکرد و اهمیت آن دیده می‌شود و برای اجرای همه طرح‌ها، پیوست اطلاع رسانی و روابط عمومی تهیه می‌شود و این امیدواری وجود دارد که درصد کنشگری روابط عمومی‌ها در اجرای برنامه‌های بزرگ و کلان بیشتر شود که شاید در برخی از موارد این اتفاق به وجود نیامده است.

به زودی از روابط عمومی دیجیتال رونمایی می‌شود
وی تصریح کرد: با توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها نقش روابط عمومی‌ها نسبت به گذشته تغییرات بنیادی یافته و همانگونه که اقتصاد دیجیتال به وجود آمده است روابط عمومی دیجیتال نیز به زودی رونمایی خواهد شد و کارآیی خود را به مردم نشان خواهد داد.

استاد درباره نقش روابط عمومی‌ها در بحران‌ها اظهار کرد: اگر ساختار روابط عمومی‌ها به گونه‌ای باشد که هم نگاه درون وهم برون‌سازمانی وجود داشته باشد و ارتباط موثری با افکار عمومی از طریق رسانه‌ها ایجاد شود، می‌توان در بحران‌ها نیز نقش موثری ایجاد کرد.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان اینکه رسانه‌ها از جایگاه مناسبی میان مردم برخوردار هستند، تصریح کرد: رسانه‌ها ابزاری مناسب برای انتقال پیام‌های درون‌سازمانی به مردم هستند و مدیریت بحران به طور حتم در اختیار روابط عمومی‌ها است، چون جایگاه مشتریان خود را می‌شناسند و می‌توانند با شفاف‌سازی و انتقال درست مفاهیم یا ابهام‌های موجود بحران را مدیریت کنند.

پیشگیری از بروز برخی بحران‌ها باعملکرد درست روابط عمومی‌ها
استاد خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته روابط عمومی‌ها تنها کمک‌کننده مالی یا معنوی برخی از بحران‌ها یا رویداد‌ها بوده‌اند، اما اکنون شاهد هستیم که بسیاری از روابط عمومی‌های پیشرفته در کشور توانسته‌اند بسیاری از بحرا‌ن‌هایی که به اقتصاد کشور یا فضای فرهنگی ضربه می‌زده است را مدیریت کنند.

وی درباره رابطه رسانه‌ها با روابط عمومی‌ها گفت: شخصا معتقد هستم که روابط عمومی‌ها نباید رسانه داشته باشند و رسانه‌ها باید کارکرد خود را داشته باشند و به تولید محتوا، خبر، جستجو و کنشگری بپردازند و روابط عمومی‌ها زمینه‌سازی مناسبی برای محتوا داشته باشند تا تولید محتوا، ارایه داده ودیتای مناسب صورت گیرد.

استاد گفت: رسانه‌ها می‌توانند تجربه مشتری را به گوش مدیران بانکی یا فعالان و مسئولان عرصه اقتصادی برسانند تا آن‌ها بتوانند محصولاتی جدید با تنوع و گرایش‌های جدید ارایه کنند. رسانه‌ها همکار و همیار روابط عمومی‌ها هستند و هیچ روابط عمومی نباید خودش رسانه باشد بلکه باید از ظرفیت رسانه‌ها بهره بگیرد.

تشکل‌ها به ساختارسازی روابط عمومی‌ها کمک ویژه‌ای خواهند داشت
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین درباره وضعیت تشکل‌های فعال در بخش روابط عمومی اظهار کرد: تشکل‌ها به ساختارسازی روابط عمومی‌ها کمک ویژه‌ای خواهند داشت. اکنون جایگا‌ه روابط عمومی‌ها به حدی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اثربخش شده است که نیازمند جستجو و گزارشگری است و این تشکل‌ها باید با جمع‌آوری اطلاعات و جمع شدن اساتید شروع به ساختارسازی و کنشگری کنند. ما در ایران در زمینه تشکل‌ها تجربه خوبی در این زمینه نداشته‌ایم، اما تشکل‌هایی مانند انجمن رابط عمومی‌ها و انجمن متخصصان روابط عمومی ایجاد شده‌اند و تلاش می‌شود تا هم تجربه وهم علم در آنجا جمع شود و برای تولید محتوا اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهند.

وی گفت: معتقدم که مدیران روابط عمومی با جمع‌شدن کنار هم در این انجمن‌ها قادر خواهند بود که ایده‌پروری و ایده‌سازی کنند و بسیاری از اتفاقات جدید را در این حوزه به وجود آورند. در حوزه اجتماعی بار‌ها دیده شده است که تشکل‌های صنفی در هنگام بحران‌ها یا مواردی که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها است، نقش‌آفرینی کرده‌اند.

استاد با بیان اینکه همچنان ساختار سنتی روابط عمومی در برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها وجود دارد و تعریف دقیق جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان خواست بیشتر فعالان روابط عمومی است، تصریح کرد: ایجاد نهادی برای پشتیبانی از آن‌ها جزو درخواست‌ها است و برگزاری روز ملی روابط عمومی ضمن گرامیداشت این روز و خسته نباشید به روابط عمومی‌هایی است که نقش مهمی در بحرا‌ن‌ها یا سیاست‌های کلان دارند تا نیاز‌های فعالان این عرصه مطرح شود و به گوش مسئولان برای تصمیم‌گیری رسانده شود.

وی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها همکاران مدیریتی در اجرای طرح‌های بزرگ هستند و شروع روابط عمومی‌ها در حوزه حکمرانی دیجیتال با توجه به کوچ مردم از دنیای فیزیکی به مجازی نقش روابط عمومی‌ها در مدیریت بحران و موفقیت طرح‌ها بیشتر شده است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/29180

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • آغاز فروش ارز اربعین در واحد های ارزی بانک تجارت از شنبه چهارم مردادماه
  • شمارش معکوس برای راه‌اندازی کامل پتروشیمی هنگام آغاز شد / رآکتور اوره هنگام آماده نصب می‌شود
  • شسپا به ازای هر سهم ۸۰ تومان سود تقسیم کرد
  • بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت HSE پتروشیمی های عسلویه
  • قهرمانی مقتدرانه بانوان شطرنج‌ باز پتروشیمی جم
  • مقاله پژوهشگران پتروشیمی جم در کنفرانس بین‌المللی CMFD 2025 عنوان مقاله برتر را کسب کرد
  • افزایش درآمد بهاری آریاساسول محقق شد
آخرین اخبار
  • چرا تشکیل وزارت انرژی راهگشا و ضروری است؟
  • نشست مشترک تأمین یوتیلیتی شرکت‌های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در فاز دو عسلویه
  • معرفی شرکت سهامی عام پروژه ارغوان گستر ایلام در بورس با نماد «شارپیلن»
  • پتروشیمی اروند صدرنشین عرضه اعتباری تیرماه ۱۴۰۴ شد
  • بیستمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی؛ گامی بزرگ در توانمندسازی منابع انسانی کشور
  • نقش کلیدی رهبری و فرهنگ در آینده منابع انسانی
  • از قراردادهای نیمه‌تمام تا صادرات فرو ریخته؛ وزارت نفت و جفای آشکار به حقوق ملت
  • اعلام شعبه کشیک بانک توسعه صادرات ایران در روز شنبه اول شهریور ماه
  • رویکرد متوازن بانک توسعه صادرات ایران در حمایت از صنایع صادرات محور
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روز پنج شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۴
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملی در روز شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۴
  • نشست هماهنگی اورهال پتروشیمی ایلام برگزار شد
  • رکوردشکنی زائران همراه اولی در استفاده از خدمات دیجیتال
  • اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در استان‌ تهران در روز‌ پنج‌شنبه ۳۰‌امردادماه

منهای اقتصاد
  • رکوردشکنی زائران همراه اولی در استفاده از خدمات دیجیتال
  • شرکت مخابرات ایران روزانه یک گیگ اینترنت رایگان به زائران اربعین در مرزها ارائه می‌دهد
  • فناوری تلفن همراه در ایران ۳۱ ساله شد
  • استاد فرشچیان دار فانی را وداع گفت
  • همراه اول؛ نخستین اپراتور خارجی با خدمات حضوری در فرودگاه نجف
  • استقرار پاورباکس‌های همراه اول در حرم‌های مطهر عراق
  • رونمایی همراه اول از بسته خدمات دیجیتال ویژه زائران اربعین

فیلم
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    گزارشی از تقدیر محمد شریعتمداری از فرزندان ممتاز کارکنان شرکت مبین انرژی خلیج فارس
    مانور عملیات آب رسانی به ماشین های آتش نشانی در زمان قطع منابع آب از شرکت تامین کننده تیرماه ۱۴۰۴
    مراسم معنوی شب قدر در مجتمع پتروشیمی اروند با حضور مدیران ارشد و مسئولین شهرستان برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، در این مراسم که شامگاه نوزدهم ماه رمضان با حضور کارکنان مجتمع پتروشیمی…
    راز افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده توجه به نیروی انسانی است
    فرهنگ اقتصاد _ آموزش، تامین امنیت روانی، بهداشت کار و استقرار نظام دستمزد عادلانه نیازهای اصلی در مواجهه با نیروی انسانی است.

    افزایش تولید و ایجاد ارزش…
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    بررسی کارنامه یکساله و تشریح نقشه راه هلدینگ خلیج فارس در سال ۱۴۰۴ در نشست هم‌اندیشی مدیران گروه


عکس
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    بازدید مهندس عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت صنایع ملی پتروشیمی از غرفه شرکت پتروشیمی تبریز
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب