سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-04
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تسویه معاملات بورس انرژی از مسیر بانک صادرات ایران کلید خورد | پیام مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مناسبت روز ۱۳ آبان | نماینده اهواز: توسعه فیبر نوری، ستون فقرات اقتصاد دیجیتال کشور است | به بهانه هفته پدافند غیرعامل بررسی شد نقش‌آفرینی صنعت بیمه در این حوزه با محوریت موضوعی بیمه دی | نقش‌آفرینی بیمه دی در تقویت تاب‌آوری زیرساخت‌ها | جهش ۱۰۸ درصدی تراز عملیاتی بانک ملت در ۷ ماهه نخست سال |

کد خبر: 29384
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1401 - ۱۲:۴۷

امین رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا:

نئوبانک‌ها همزمان با خدمات مالی باید سرویس مشاوره مالی بدهند

در چند سال گذشته نئوبانک هم مانند بسیاری از موضوعات نظام بانکی به گرایشی قابل دسترس و البته جذاب تبدیل شد. رخدادی که همچنان گویا در بدنه کارشناسی و مدیران بانک ها بر سر تعریف دقیق مدل کسب و کار آن مناقشاتی وجود دارد. برخی معتقدند که بانک های بزرگ پیش از تبدیل شدن به بانک دیجیتال می‌توانند با ارایه خدمات بانکی بر بستر تماما دیجیتالی در مقیاسی کوچکتر به مشتریان خود، مسیر خود را در دراز مدت تغییر داده و تبدیل به یک بانک بزرگ دیجیتال شوند. برخی دیگر اما تصور می‌کنند که بانک‌ها باید با ارایه سرویس‌های جذاب در کنار سرعت عمل و ارایه تمامی خدمات به صورت غیرحضوری نسل جدید را به خود جذب کنند.

فرهنگ اقتصاد _ امین رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا در خصوص خدمات نئوبانک ها در کشور گفت: به خدمات چند نئوبانکی که در حال حاضر اقدام به ارایه سرویس کرده‌اند نگاهی بیاندازید، تفاوت چندانی از حیث ارایه خدمت بین آنها و بانک‌های سنتی فعلی وجود ندارد. تنها تفاوت آنها که به چشم می‌آید افتتاح حساب غیرحضوری و ارایه خدمات محدود وام خرد، آن هم برای دسته‌ای خاص از مشتریان است که قطعا کامل نیست و چنانچه بخواهند فاصله معنا داری با بانکداران فعلی داشته باشند، باید هر چه سریع‌تر اقدام به ارایه سرویس های نوآورانه کنند.

ریاضتی معتقد است: مسیر جذاب‌تری برای تغییر این پارادایم وجود دارد و آن اینکه بانک‌ها به جای اینکه خود اقدام به ارایه سرویس‌های تخصصی در حوزه‌هایی که خود توان و چابکی لازم آن را ندارند با مشارکت با صنایع بیرونی و فراهم کردن بستر ارایه خدمات بانکی اقدام به سرویس دهی کنند. به عنوان مثال اگر بانک در مشارکت با یک صنعت فقط اقدام به ارایه زیرساخت‌های مالی و ارتباطی شبکه بانکی کند و مدیران صنایع هم با توجه به شناختی که از مشتریان خود دارند، اقدام به شخصی سازی سرویس‌های بانکی برای مشتریان خود کنند قطعا مسیر موفقیت دور از دسترس نیست. چرا که آنها سالهاست با مشتریان خود در ارتباطند و داده هایی ارزشمند از رفتار کاربران خود دارند و با یک تحلیل درست و به موقع می‌توانند با ارایه پیشنهادات دقیق به مشتریان، تجربه‌ای متفاوت را در ارایه خدمت به کاربر را خلق کنند.

مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا (آوا) شرایط حال حاضر را یک ریسک بزرگ برای فعالان حوزه نئوبانک دانست و افزود: هنوز رگولاتور بانکی در این حوزه موضع دقیق و شفافی نگرفته است و بسیاری همچنان منتظرند تا سیاست‌های این حوزه مشخص شود. البته که در وضعیت کنونی رگولاتور به درستی مسوولیت ارایه سرویس این حوزه را به بانک‌ها داده است و آنها هستند که باید در آینده در صورت بروز مشکل، پاسخگو باشند. ولی اینکه این موضوع به صراحت از سوی بانک مرکزی اعلام شود، موضوعی است که همچنان برای بسیاری ریسک ورود به این حوزه را بالا نگه داشته است. تجربه جهانی نشان داده رگولاتورها چارچوب‌ها و مقررات را تبیین می‌کنند و با در نظر گرفتن سخت‌ترین جریمه‌ها همزمان با نظارت سیستماتیک از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری می‌کنند.

ریاضتی در پایان خاطر نشان کرد: در هر حال آنچه که تاکنون به نام نئوبانک در ایران در حال ارایه سرویس است، با آنچه که باید باشد فاصله معنا داری دارد. امیدواریم با روشن شدن وضعیت از سوی بانک مرکزی شاهد ارایه سرویس‌های شخصی سازی شده برای هر فرد باشیم. زمانی ما می‌توانیم مدعی شویم که خدمات نئوبانک را در کشور ارایه می‌دهیم که به جای فراهم کردن بستر مالی به تمامی مشتریان از هر قشری در هر سطحی بتوانیم خدمات مشاوره مالی بدهیم تا نه تنها از سرمایه آنها محافظت کنیم، بلکه با استفاده از این منابع مالی در مسیر درست باعث رشد سرمایه مشتریان و اقتصاد کلان کشور شویم.

برچسب ها: خدمات مالی, نظام بانکی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/29384

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • تجلیل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس از نخبگان کنکور ۱۴۰۴
  • بانک ملی ایران، نماد تحول بانکی/ از واگذاری ۷۰ همت دارایی مازاد تا راه‌اندازی نئوبانک و جوان‌سازی نیروی انسانی
  • هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات «آساوام» پرداخت شد
  • تامین مالی ۱۴۵ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی در مدیریت بانک مسکن فارس
  • مشاور مدیرعامل در اجرای طرح GTPP اسلام آباد غرب منصوب شد
  • فرمانده بسیج شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شد
  • شرکت‌های تابعه بانک باید الگوی شفافیت، انضباط و سودآوری در نظام بانکی باشند
آخرین اخبار
  • آموزش پدافند شیمیایی؛ سپر دفاعی کارکنان در برابر تهدیدات
  • عملیات تعمیرات اساسی بویلر و بازدید مسیر داغ توربین واحد نیروگاه در پتروشیمی تبریز
  • مهندس توفیقی: افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه پتروشیمی تبریز با تعمیرات اساسی و نصب سامانه کنترلی جدید
  • تسویه معاملات بورس انرژی از مسیر بانک صادرات ایران کلید خورد
  • پیام مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مناسبت روز ۱۳ آبان
  • جهش ۳۰ درصدی جذب بودجه نوآوری در پتروشیمی شهید تندگویان
  • نماینده اهواز: توسعه فیبر نوری، ستون فقرات اقتصاد دیجیتال کشور است
  • کنترل کامل نشتی جزئی گاز کلر در محدوده صنعتی پتروشیمی اروند/ تمامی کارکنان پس از انجام بررسی‌های پزشکی، به محل کار خود بازگشتند
  • استخراج دانش، گامی نو در مسیر توسعه سازمانی
  • به بهانه هفته پدافند غیرعامل بررسی شد نقش‌آفرینی صنعت بیمه در این حوزه با محوریت موضوعی بیمه دی | نقش‌آفرینی بیمه دی در تقویت تاب‌آوری زیرساخت‌ها
  • برگزاری مانور جلوگیری از نشت متانول و امداد و نجات مصدوم با حضور مدیر عامل شرکت شستان + تصاویر
  • جهش ۱۰۸ درصدی تراز عملیاتی بانک ملت در ۷ ماهه نخست سال
  • حمایت بانک پارسیان از دانش‌آموزان کانون هموفیلی ایران
  • آغاز فصل جدید همکاری ها میان بانک شهر و شهرداری های کرمان
  • کسب رتبه نخست گشایش اعتبارات اسنادی ارزی از سوی بانک شهر

منهای اقتصاد
  • نماینده اهواز: توسعه فیبر نوری، ستون فقرات اقتصاد دیجیتال کشور است
  • فراخوان شناسایی تأمین‌کنندگان معتبر کیوسک‌های هوشمند دیجیتال
  • راه‌اندازی دستیار پاسخگویی هوشمند تلفنی در مرکز تماس همراه اول
  • حضور همراه اول در ششمین نمایشگاه شهر هوشمند و هوش مصنوعی ایران
  • قدردانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از حمایت رئیس‌جمهور، وزیر ارتباطات و مشارکت‌کنندگان در کنفرانس ملی مخابرات
  • پایان موفقیت‌آمیز کنفرانس ملی مخابرات ایران با استقبال گسترده/ آغاز اجرای بیش از ۵۰ قرارداد جدید در حوزه فیبر نوری
  • پیام تسلیت دکتر جلال بهمنی مدیر مسئول “پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ اقتصاد” در پی درگذشت خواهر مهندس فضل‌الله نصیری

فیلم
    هدف اصلی فروش شرکت ارزش ماندگار خلیج فارس، تامین مالی پروژه‌های بر زمین مانده هلدینگ است
    بانک سینا با مشارکت بازیگران اکوسیستم در مسیر بانکداری هوشمند
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی بانک سینا، علی ابدالی در حاشیه نمایشگاه تراکنش دهم گفت: بانک سینا نیز مانند سایر بانک‌ها با استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های…
    داخلی‌سازی بیش از ۲۶۰۰ قطعه به ارزش ۳.۲ هزار میلیارد تومان در هلدینگ خلیج فارس/ وندورلیست گروه بروزرسانی می‌شود
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، رضا مهدی‌نژاد، رئیس چرخه عمر دارایی‌های…
    اجلاس بین المللی نقش دیپلماسی در توسعه اقتصادی منطقه آزاد ماکو
    مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی اروند تیرماه ۱۴۰۴
    یک سَرو همیشه استوار؛ پیمان خانواده «سرو» با یاد ۴۷ فرشته پرکشیده





    فرهنگ اقتصاد _ برخی زخم‌ها چنان عمیق بر حافظه یک ملت حک می‌شوند که غبار زمان هرگز قادر به زدودنشان نیست. روزهایی که در آن، معصومیت، قربانی خشونت…
    نقش پتروشیمی ها در تثبیت بازار و ارزآوری


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب