دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-15
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری | بانک مرکزی نظرسنجی صیانت از مشتریان بانکی را آغاز کرد | تحول دیجیتال راه‌آهن؛ از هم‌افزایی با همراه اول تا تعریف شراکت راهبردی فناورانه | وکالتی‌کردن حساب‌ها در مؤسسه اعتباری ملل کلید خورد | ضرورت اصلاح مسیر تخصیص منابع بانکی با اجرای نتایج پژوهش‌های کاربردی |

کد خبر: 29384
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1401 - ۱۲:۴۷

امین رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا:

نئوبانک‌ها همزمان با خدمات مالی باید سرویس مشاوره مالی بدهند

در چند سال گذشته نئوبانک هم مانند بسیاری از موضوعات نظام بانکی به گرایشی قابل دسترس و البته جذاب تبدیل شد. رخدادی که همچنان گویا در بدنه کارشناسی و مدیران بانک ها بر سر تعریف دقیق مدل کسب و کار آن مناقشاتی وجود دارد. برخی معتقدند که بانک های بزرگ پیش از تبدیل شدن به بانک دیجیتال می‌توانند با ارایه خدمات بانکی بر بستر تماما دیجیتالی در مقیاسی کوچکتر به مشتریان خود، مسیر خود را در دراز مدت تغییر داده و تبدیل به یک بانک بزرگ دیجیتال شوند. برخی دیگر اما تصور می‌کنند که بانک‌ها باید با ارایه سرویس‌های جذاب در کنار سرعت عمل و ارایه تمامی خدمات به صورت غیرحضوری نسل جدید را به خود جذب کنند.

فرهنگ اقتصاد _ امین رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا در خصوص خدمات نئوبانک ها در کشور گفت: به خدمات چند نئوبانکی که در حال حاضر اقدام به ارایه سرویس کرده‌اند نگاهی بیاندازید، تفاوت چندانی از حیث ارایه خدمت بین آنها و بانک‌های سنتی فعلی وجود ندارد. تنها تفاوت آنها که به چشم می‌آید افتتاح حساب غیرحضوری و ارایه خدمات محدود وام خرد، آن هم برای دسته‌ای خاص از مشتریان است که قطعا کامل نیست و چنانچه بخواهند فاصله معنا داری با بانکداران فعلی داشته باشند، باید هر چه سریع‌تر اقدام به ارایه سرویس های نوآورانه کنند.

ریاضتی معتقد است: مسیر جذاب‌تری برای تغییر این پارادایم وجود دارد و آن اینکه بانک‌ها به جای اینکه خود اقدام به ارایه سرویس‌های تخصصی در حوزه‌هایی که خود توان و چابکی لازم آن را ندارند با مشارکت با صنایع بیرونی و فراهم کردن بستر ارایه خدمات بانکی اقدام به سرویس دهی کنند. به عنوان مثال اگر بانک در مشارکت با یک صنعت فقط اقدام به ارایه زیرساخت‌های مالی و ارتباطی شبکه بانکی کند و مدیران صنایع هم با توجه به شناختی که از مشتریان خود دارند، اقدام به شخصی سازی سرویس‌های بانکی برای مشتریان خود کنند قطعا مسیر موفقیت دور از دسترس نیست. چرا که آنها سالهاست با مشتریان خود در ارتباطند و داده هایی ارزشمند از رفتار کاربران خود دارند و با یک تحلیل درست و به موقع می‌توانند با ارایه پیشنهادات دقیق به مشتریان، تجربه‌ای متفاوت را در ارایه خدمت به کاربر را خلق کنند.

مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا (آوا) شرایط حال حاضر را یک ریسک بزرگ برای فعالان حوزه نئوبانک دانست و افزود: هنوز رگولاتور بانکی در این حوزه موضع دقیق و شفافی نگرفته است و بسیاری همچنان منتظرند تا سیاست‌های این حوزه مشخص شود. البته که در وضعیت کنونی رگولاتور به درستی مسوولیت ارایه سرویس این حوزه را به بانک‌ها داده است و آنها هستند که باید در آینده در صورت بروز مشکل، پاسخگو باشند. ولی اینکه این موضوع به صراحت از سوی بانک مرکزی اعلام شود، موضوعی است که همچنان برای بسیاری ریسک ورود به این حوزه را بالا نگه داشته است. تجربه جهانی نشان داده رگولاتورها چارچوب‌ها و مقررات را تبیین می‌کنند و با در نظر گرفتن سخت‌ترین جریمه‌ها همزمان با نظارت سیستماتیک از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری می‌کنند.

ریاضتی در پایان خاطر نشان کرد: در هر حال آنچه که تاکنون به نام نئوبانک در ایران در حال ارایه سرویس است، با آنچه که باید باشد فاصله معنا داری دارد. امیدواریم با روشن شدن وضعیت از سوی بانک مرکزی شاهد ارایه سرویس‌های شخصی سازی شده برای هر فرد باشیم. زمانی ما می‌توانیم مدعی شویم که خدمات نئوبانک را در کشور ارایه می‌دهیم که به جای فراهم کردن بستر مالی به تمامی مشتریان از هر قشری در هر سطحی بتوانیم خدمات مشاوره مالی بدهیم تا نه تنها از سرمایه آنها محافظت کنیم، بلکه با استفاده از این منابع مالی در مسیر درست باعث رشد سرمایه مشتریان و اقتصاد کلان کشور شویم.

برچسب ها: خدمات مالی, نظام بانکی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/29384

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال
  • حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال؛ چالش‌های محتوا، اعتبار و بازاریابی
  • اسامی شعب فعال بانک مسکن در روز سه شنبه چهارم آذرماه اعلام شد
  • بازدید مدیرعامل پتروشیمی بندرامام از روند تعمیرات اساسی واحد آروماتیک
  • الگوی تامین مالی بانکی در حوزه صادرات باید تغییر کند
  • بانک صادرات ایران شایسته جایگاه‌های برتر نظام بانکی است
  • منطقه آزاد قصر شیرین هم به جمع مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیوست
آخرین اخبار
  • روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری
  • پتروشیمی صدف خلیج فارس متعهد به صیانت از زیرساخت‌های ملی و هم‌راستا با سیاست‌های پدافند غیرعامل
  • صندوق طلای «نگین فارس» فردا بازگشایی می‌شود
  • بانک مرکزی نظرسنجی صیانت از مشتریان بانکی را آغاز کرد
  • تحول دیجیتال راه‌آهن؛ از هم‌افزایی با همراه اول تا تعریف شراکت راهبردی فناورانه
  • پیام تسلیت دکتر جلال بهمنی مدیر مسئول “پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ اقتصاد” در پی درگذشت پسرعمه مهندس حجت مرادی
  • ضرورت تدوین و تصویب قوانین بانکی متناسب با ظرفیت های منابع
  • وکالتی‌کردن حساب‌ها در مؤسسه اعتباری ملل کلید خورد
  • ضرورت اصلاح مسیر تخصیص منابع بانکی با اجرای نتایج پژوهش‌های کاربردی
  • بانک کشاورزی ۶۰ درصد از کل تسهیلات نظام بانکی به بخش کشاورزی را پرداخت کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری توسط بانک کشاورزی و سازمان منطقه آزاد چابهار
  • امکان وکالتی نمودن سپرده‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «مرحله جدید طرح عرضه خودروهای وارداتی»
  • تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی ۲۰۲۵ در آیین بیستمین سالروز بانک پاسارگاد
  • مشارکت بانک تجارت برای نوسازی ناوگان موتورسیکلت کشور
  • کاهش سوخت و خوراک برخی مجتمع های پتروشیمی با هدف مدیریت مصرف انرژی

منهای اقتصاد
  • روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری
  • تحول دیجیتال راه‌آهن؛ از هم‌افزایی با همراه اول تا تعریف شراکت راهبردی فناورانه
  • پیام تسلیت دکتر جلال بهمنی مدیر مسئول “پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ اقتصاد” در پی درگذشت پسرعمه مهندس حجت مرادی
  • نخستین ارائه VoLTE در رومینگ بین‌الملل توسط همراه اول
  • بومی‌سازی فناوری به روایت مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در نمایشگاه «تستا»
  • گفت ‌وگوی اختصاصی «فرهنگ اقتصاد» با استاد منوچهر سهیلی شمیرانی؛ (پاسدار اصالت موسیقی ایرانی):”هنر را معشوق بدانید، نه منبع معاش”
  • برگزاری سمینار هوش مصنوعی در حوزه‌های تخصصی رادیولوژی با مشارکت همراه اول

فیلم
    هدف اصلی فروش شرکت ارزش ماندگار خلیج فارس، تامین مالی پروژه‌های بر زمین مانده هلدینگ است
    در بازدید محمد شریعتمداری از هشتمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در عسلویه چه گذشت؟
    خلیج‌فارس، حامی خلیج‌فارس!
    فرهنگ اقتصاد _ امروز در سومین روز برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی غرفه هلدینگ خلیج‌فارس طوماری برای اعلام حمایت فعالان صنعت از نام و اصالت تاریخی خلیج‌فارس تدارک…
    نگاهی به روز شلوغ خلیج فارس در روز چهارم ایران اکسپو ۲۰۲۵/ تقدیر سخنگوی قوه قضاییه و معاون رئیس‌جمهور از نقش هلدینگ خلیج‌فارس در صادرات کشور
     
    از نزدیک بودن زمان عرضه اولیه پتروشیمی اروند تا رشد درآمد پتروشیمی پارس
    پتروشیمی اروند ۴۲ تفاهم و قرارداد با دانش‌بنیان‌ها به امضا رساند
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی، مدیرعامل پتروشیمی اروند در حاشیه امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها که مدیران ارشد صنعت پتروشیمی نیز حضور داشتند، با…
    گزارش ویدیویی از تعاملات تجاری و معرفی ظرفیت‌ها
    فرهنگ اقتصاد _ در این گزارش ویدیویی، نگاهی داریم به بخش‌هایی از فعالیت‌های این شرکت در جریان نمایشگاه، از جمله معرفی محصولات، مذاکرات تجاری و بازدیدهای رسمی. مذاکرات جدی…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب