فروشگاههایی که زنجیره را کامل کردند
فروشگاههای زنجیرهای فاصله چندانی با محل زندگی خانوادهها ندارد و الان در همه جای شهر دیده میشود و کاملا قابل دسترسی است. علاوه بر این به کمک فناوریهای روز بعضی از خانوادهها ترجیح میدهند بهجای مراجعه حضوری به این مراکز، خریدشان را با «اپلیکیشنهای خرید» تامینکنند.
فرهنگ اقتصاد _ ساعتی از شب گذشته بود مرد میانسال خسته و کلافه از خودروی تاکسی خود پیاده شد از وقتی که تاکسیهای اینترنتی شهر را در قُرق خود درآوردهاند درآمدش به شکلی قابل توجه، کم شده بود. عقربههای ساعت کمی از ۹ شب گذشته بود که مرد وارد مغازه شد؛ جوانی کم سن و سال پشت پیشخوان مغازه سوپرمارکت ایستاده بود موبایلش دستش بود و انگار داشت شبکههای اجتماعی را رصد میکرد، راننده تاکسی به جوان گفت: داداش شیر نایلونی داری؟ صاحب سوپرمارکت بدون اینکه سرش را بلند کند، گفت: نه!
راننده تاکسی چشم غُرهای رفت و خودش را به بیرون از مغازه رساند، در حالی که زیر لب غُر میزد با خودش گفت: انگار تخمشو ملخ خورده!، اینجا هم تموم کردند.
این، سومین مغازهای بود که دست خالی از آن بیرون آمده بود. مرد به فکر کودک سه سالهاش بود که از شب قبل گلودرد شدیدی داشت و پزشک هم غیر از داروهای تجویزشده به مادرش سپرده بود؛ باید هر شب شیر گرم بخورد تا زودتر حالش خوب شود. مرد کلافه و دست خالی راهی خانه میشد مدام در این فکر بود جواب همسرش که از صبح چند بار سفارش خرید شیر را کرده بود، چه بدهد …
نداشتن تنوع، کمبود کالا و عدم تثبیت قیمت از مشکلات اصلی بود
این روایت را همه ما دست کم چند باری با خرید از سوپرمارکتها و مغازههای خواربارفروشی تجربه کردهایم؛ وقتی برای خرید مایحتاج مورد نیاز خانواده که از قضا بخشی از این کالاها جز ارزاق و کالاهای اساسی خانوارها است به بقالیها و سوپرمارکتها مراجعه میکنیم و دست خالی از آن خارج می شویم.
از کنار کم بودن و کامل نبودن اجناس در سوپر مارکتها که مردم و خانوارها مراجعات هر روزه به آن دارند، عبور کنیم باید نداشتن تنوع کافی در انتخاب خریداران کالاها را نیز به آن افزود، رفتار غیرحرفهای بعضی از متصدیان این فروشگاهها را و قیمتهای تثبیت نشده اجناس از مشکلات اصلی خرید از این دست مغازهها بود.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: