دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ 2025-09-22
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

سه نشان افتخار برای بانک صنعت و معدن در یک روز | تثبیت گواهی استاندارد بین‌المللی ISO 15838 در مرکز ارتباط با مشتریان بیمه دی | پیام مدیر عامل شرکت بیمه دی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس | تمدید مهلت بخشش وجه التزام تسهیلات مشکوک‌ الوصول در مؤسسه اعتباری ملل تا پایان ۱۴۰۴ | پیام مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس |

کد خبر: 31912
تاریخ انتشار: 25 تیر 1401 - ۱۵:۲۲

بانکداری پیشرو بابهره گیری ازفناوریهای جدیددیجیتالی دربانک ایران زمین

توسعه فناوری‌های نوین ارتباطاتی به عنوان مهمترین شاخص های موفقیت کسب و کارهای خدماتی به خصوص در زمینه های مالی و شبکه های اجتماعی است.

فرهنگ اقتصاد _ بانکهای پیشرو؛ با تدابیر عالی در بهره برداری از ظرفیتها وامکانات فناوری‌های نوین بانکی آنها را به استراتژیهای عملی مبدل نموده و از این فرصتهای مطلوب جهت تقویت برند وجذب مشتریان و اعتماد افزایی بهره‌ گیری می نمایند.
در این کارزار مواجهه با فناوری جدیدی یکی از چالش‌های همیشگی که پیش روی بانک‌هاست؛ تقویت برند ومشتری گرایی با جلب اعتماد ومحبوبیت است .
درهمین ارتباط یکی از این بسترهای فراهم شده قابل بهره‌برداری ازفناوری جدید در مدیای نوین ارتباطی پدیدارشدن”شبکه های اجتماعی” است که یقینابرای بانکها بسیارمطلوب ومفید فایده می باشد.
امروزه پدیده شبکه‌های اجتماعی یک نیروی قدرتمندمحسوب می شود در شکل دهی جنبه های مختلف تجارت که دراین راستا نقش محوری را ازآن خود نموده است.
این تاثیرات را می توان از جنبه های گوناگونی مورد تحلیل وارزیابی قرار داد؛ ازجمله استقبال وحرکت مشتریان تازه نفس به سوی رسانه های جدید و اثربخشی آنها در ایجادفضای جدید همکاری است.

توسعه روزافزون فناوری‌های نوین ارتباطاتی که ازجمله آن ایجاد ظرفیت‌های جدید ازطریق شبکه‌های اجتماعی در ارایه خدمات و فروش محصولات ، تقویت برند و … است.
نقش محوری تاثیرات شبکه های اجتماعی در عرصه تجارت بیشتر آشکار است، بانک‌ها نیز به عنوان یکی از مهمترین بازیگران عرصه کسب و کار و تجارت نیز از این قاعده مستثنی نیستند به طوریکه هر روزه شاهد حضور فعال تر آنها در شبکه های اجتماعی هستیم.

بانکها درسیاست های راهبردی رشد و توسعه کمی وکیفی درامور خدمات بانکی می بایستی توجه ویژه‌ به شبکه‌های اجتماعی داشته باشد زیرا که مدیای جدید رسانه یی به عنوان پارادیم جدید در مواجهه با مشتریان وتعاملات بانکها است .
ازنگاهی دیگر چون دراین عرصه باتوجه به حضور داشتن افراد فعال جامعه در شبکه های اجتماعی،موضوع تبلیغات فرد به فرد مشتریان نیز مطرح است و این امر می تواند در ایجاد زمینه های توسعه و ترویج برند و تقویت اعتماد عمومی نسبت به بانکها به خصوص در حوزه بانکداری الکترونیکی بسیار اثرگذار باشد.

درپیوند این موضوع با توجه به فراگیر شدن اشکال متنوع در فروش ،ارائه سرویس خدمات دیگر شرکتها از طریق این شبکه های اجتماعی نمایان شده است و لزوم استفاده این بنگاههای اقتصادی وغیره از اشکال پرداختی مالی وتراکنشهای بانکی ؛یکی از فرصتهای مزیت آفرین برای بانک‌ها بشمار آمده وبه نوعی تحقق بخشی ازگستره بانکداری نوین و دیجیتالی است.

بانک‌ها برای توسعه ورونق امور نوین خدماتی؛خودرا باید با اشکال پیشرفت فناوری ها جدید روزآمد کنند و دراندیشه ارائه خدمات به صورت‌های جدیدتری درانطباق این فناوری‌های نوین باشند، در غیر این صورت به‌زودی در رقابت باشرکت‌های فناوری اطلاعات شکست خواهند خورد.
ازجمله دراستفاده بهینه از امکانات شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر تراکنش‌های مالی یا انتقال وجهی را به‌صورت رمز شده اقدام نمایندویا درنوع عالی خود دراستفاده از پیشرفت های فناوری ازجمله هوش مصنوعی و ربات‌ها است که احتمالاً در چشم اندازهای درخشان بانکداری ‌های آینده کاربرد ربات‌ها می باشد تعدادی از کشورها ازجمله آمریکا اعلام کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک، ربات‌ها را جایگزین کارمندان بانک‌ها خواهند کرد.
به هر طریق شبکه های اجتماعی پارادیم جدیدی است که تاثیر بسزایی در تمامی ابعاد زندگی بشر داشته است.
این تاثیرات در آینده بیشتر در حوزه های تجارت آشکار خواهدشد و این فرصتی طلایی برای بانکهای پیشرو در زمینه اتخاذ و اجرای استراتژی‌های رقابتی تمایز آفرین است.
درهمین راستا اتخاذ راهبردهای جدید ارایه خدمات مبتنی بر فناوریهای نوین بانکی طی چند سال اخیر مبحث نئوبانک است که بشکل گسترده مطرح ودرحال فراگیری با ابعاد مختلف؛ در راه تحقق بانکداری نوین و دیجیتالی‌شدن امور بانکی می باشد.
نئوبانک مقوله ای نوپا است برای تسریع ارائه خدمات بانکی و ارزش افزوده در حوزه های مختلف به مشتریان است تا در کمترین زمان بتوانند با استفاده از خدمات ترکیبی سرویس های مورد نظر خود را دریافت کنند.

شایان ذکر است بانک ایران زمین ازنسخه اولیه نئوبانک خود بانام نئوبانک هوشمندفردا رونمایی کرده است.


دراین زمینه”سید محمد حسین استاد “مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین اظهار داشت:“فردا بانک” یک مزیت رقابتی مهم دارد، که بر این اساس ایجاد بستر و زیرساخت لازم با هدف ارائه خدمات سفارشی و شخصی سازی شده برای صنایع مختلف از جمله مجموعه هلدینگ های وب که بتوانند به صورت تخصصی سرویس ها و خدمات شان را به مشتریان خود ارائه دهد، در دستور کار قرار گرفته است.
مزیت رقابتی فردا بانک با سایر نئوبانک ها
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین افزود: تا زمانی که یک بانک خدمات نئوبانک خود را محدود به امور بانکی ساده همچون انتقال وجه یا خرید شارژ کند، دیگر نئوبانک نیست و تنها یک همراه بانک برای کاربران است،اما زمانی که یک صنعت یا تولیدکننده خاص وارد پروژه شود، باعث می شود خدمات ویژه و ارزش افزوده در حیطه فعالیت آن مجموعه هم در دسترس مشتریان قرار گیرد و این همان مزیت رقابتی فردا بانک با سایر نئوبانک ها است.
استاد خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک ارائه سرویس نئوبانک ها باید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کنند.
بانک ها با مشارکت صنایع، تولیدکنندگان و شرکت های مختلف داخلی و خارجی باید بستری را ایجاد کنند تا مشتریان و کاربران حوزه های مختلف جامعه بتوانند سرویس ها و خدمات را از این مجموعه ها در بستر امن بانکی و در کمترین زمان دریافت کنند.
وی افزود: گیرندگان سرویس های بانکی به دنبال در دسترس بودن خدمات درخواستی خود هستند تا به ساده ترین شکل از آن استفاده کنند و این موضوع میسر نیست جز تقویت نئوبانک ها در حوزه شبکه های اجتماعی، تا مشتریان در لحظه و با زدن چند دکمه امور بانکی خود را انجام دهند.
اعتبارسنجی عملکرد بانک ایران زمین در ارائه خدمات بانکداری نوین
با توجه به جایگاه بانک ایران زمین وتعدد زیاد مشتریان این بانک به صورت بالقوه استعداد این را دارد که در بزرگترین شبکه اجتماعی کشور، بستری برای ارائه خدمات بانکداری مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی سیستم قوی ومنسجمی را راه‌اندازی و معرفی نماید وهمچنین باتوجه به امنیت تبادلات مالی این بانک در فضای اینترنت نیز سرمایه و مزیت دیگری برای تحقق بانکداری موفق مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی وفرآیند های نئوبانکی در بانکداری نوین دیجیتالی را داراست.
یادآور می‌شود؛با توجه به ضرورت حرکت بانک‌ها در حوزه بانکداری نوین اجتماعی، باید ضمن طراحی و ظرفیت سازی مناسب شبکه‌های پیام رسان داخلی، شرایط را برای استفاده بهینه از این بستر مورد قبول مردم را نیز فراهم کنند.

بانکداری دیجیتال فراتر از بانکداری بدون کاغذ یا بانکداری الکترونیک است، در واقع سالهاست که بانکداری دیجیتال به نوعی وجود دارد، اما تعریف واحدی از آن در میان بازیگران این عرصه در دسترس نیست. هنوز بسیاری از مباحث مطرح در بانکداری دیجیتال به شکلی قانونی در نیامده تا در اختیار بانکها و استفاده کنندگان از خدمات آنها قرار دهد. پس بدیهی است که در این شرایط هم بازیگران و هم مشتریان نتوانند تجربه تمام و کمالی را داشته باشند اما به نظر می‌رسد با توجه به استراتژی انتخاب شده از سوی حاکمیت مبنی بر اقتصاد دیجیتال به زودی شاهد عملیاتی شدن بسیاری از این قوانین باشیم.

صنعت بانکداری اکنون، با رقبایی از صنایع مجاور و فین تک‌ها و استارتاپ‌های مالی، روبروست که با خلاقیت و نوآوری مشتریان را به سمت خود برده و و زنجیره‌ی انحصار در ارائه خدمات بانکی و مالی به نوعی شکسته شده است، هرچند هنوز بازیگران جدید برای ارائه خدمات و توسعه و ارتباط با مشتری به بانکها به عنوان سوئیچ ارتباطی با مشتری وابسته هستند و اما امروز مشتری بسیاری از خدمات خود مانند پرداخت قبض، خرید شارژ، انتقال وجه، پرداخت و بسیاری موارد دیگر به بانکها وابسته نیست.

اما چالش‌های دنیای دیجیتال برای بدنه بانکهایی که مدتهای زیادی بدون رقابت در حال ارائه خدمات بودند، سخت و دشوار می باشد.

بانک ایران زمین، از چند سال گذشته، اولین گام‌های دیجیتالی شدن را برداشت و با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات بانکداری دیجیتال وارد این عرصه شد. البته هنوز تعاریف زیادی از بانکداری دیجیتال در کشور مطرح است و صنعت بانکداری همچنان به دنبال یک تعریف واحد از بانکداری دیجیتال است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, شبکه های اجتماعی, نئوبانک هوشمند فردا

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/31912

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملی در روز شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۴
  • میزبانی بانک مسکن استان خراسان رضوی از زائران حضرت امام رضا(ع)
  • جشنواره بزرگ بانک صادرات ایران ویژه فرهنگیان و بازنشستگان با جوایز میلیاردی آغاز شد
  • سهمیه بنزین شهریور بامداد شنبه در کارت‌ها شارژ می‌شود
  • پزشکان متعهد با دم مسیحایی ، مصداق آیه ۳۲ سوره مائده هستند
  • اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز در روز شنبه یکم شهریور ۱۴۰۴
  • برگزاری هشتمین اجلاس سراسری تکریم از چهره‌های نامی صنعت کشور / سیاوش میرحاجی چهره نامی صنعت و اقتصاد کشور
  • در راستای مسئولیت اجتماعی پتروشیمی پارس؛ پایان مرحله نخست عملیات لایروبی سد بستانو عسلویه
آخرین اخبار
  • سه نشان افتخار برای بانک صنعت و معدن در یک روز
  • تثبیت گواهی استاندارد بین‌المللی ISO 15838 در مرکز ارتباط با مشتریان بیمه دی
  • پیام مدیر عامل شرکت بیمه دی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس
  • تمدید مهلت بخشش وجه التزام تسهیلات مشکوک‌ الوصول در مؤسسه اعتباری ملل تا پایان ۱۴۰۴
  • پیام مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس
  • کسب سه نشان برتر توسط بانک توسعه صادرات ایران در «اجلاس انتخاب ملی»
  • کمیسیون داوری صنعت پتروشیمی آغاز به کار کرد
  • اعلام ساعت کار واحدهای بانک ملت از اول مهرماه ۱۴۰۴
  • حضور همراه اول با راهکارهای نوین دیجیتال در الکامپ ۱۴۰۴
  • پیام مدیرعامل پتروشیمی اصفهان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس
  • پیام مدیرعامل پتروشیمی شازند به مناسبت هفته دفاع مقدس
  • ساعت کاری شعب بانک رفاه کارگران به روال قبل بازگشت
  • تامین مالی ۳۸۴هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بانک مسکن/ پرداخت به موقع سهم‌الشرکه به سازندگان
  • پیام گرامیداشت مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت هفته دفاع مقدس
  • پیام دکتر جمشیدی، مدیر عامل به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

منهای اقتصاد
  • حضور همراه اول با راهکارهای نوین دیجیتال در الکامپ ۱۴۰۴
  • فراخوان عمومی تامین‌کنندگان دوربین و تجهیزات هوشمند الکترونیک
  • پویش مسوولانه «مهر همراهی» با تجربه دیجیتال در باغ کتاب تهران رقم خورد
  • بالاترین نشان مسوولیت اجتماعی کشور به همراه اول تعلق گرفت
  • ” روایت دردناک یک خانواده در مشهد”
  • تقدیر از همراه اول به پاس ارائه خدمات ویژه اربعین
  • ​«تو نیستی»، اثری ماندگار با نوای پرواز همای

فیلم
    گامی در جهت هم‌افزایی نظام بانکی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک دی، این نشست که با هدف تقویت تعاملات بین‌بانکی و بررسی زمینه‌های همکاری مشترک برگزار شد، فرصتی برای تبادل نظر پیرامون راهکارهای بهینه‌سازی فرآیندهای…
    گزارشی از حضور گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در نخستین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    راز افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده توجه به نیروی انسانی است
    فرهنگ اقتصاد _ آموزش، تامین امنیت روانی، بهداشت کار و استقرار نظام دستمزد عادلانه نیازهای اصلی در مواجهه با نیروی انسانی است.

    افزایش تولید و ایجاد ارزش…
    برگزاری آیین پایانی سوگواره ملی «عکس عاشورایی» در گچساران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی گچساران، این سوگواره ملی با استقبال بی‌نظیری همراه بود؛ ۴۱۸ عکاس خوش‌ذوق از سراسر کشور، ۳ هزار و ۱۷۳ اثر خود…
    جشن بزرگ فجر انقلاب و اعیاد شعبانیه با حضور خانواده‌ شرکت پتروشیمی اروند برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، در گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه، پتروشیمی اروند جشن بزرگ…
    ببینید | همتی: درگیر یک تورم بالا هستیم؛ هر اقدامی برای کنترل یا کاهش آن منجر به توقف رشد می‌شود
    فرهنگ اقتصاد _ وزیر اقتصاد اعلام کرد: ما درگیر دو متغیر کلان اقتصادی هستیم که تقریبا دغدغه همه دولت هاست یکی رشد اقتصادی…
    نخستین نمایشگاه پتروشیمی اهواز پترواکس


عکس
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    مراسم عزاداری شهادت سید مقاومت در آریاساسول برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مراسم عزاداری برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، دبیرکل حزب‌الله، با حضور محمدرضا…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب