سه شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-02
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی | آغاز فصل تازه‌ای از تعامل و هم‌افزایی، در مسیر تحول موسسه اعتباری ملل | عملکرد مسئولانه بانک مسکن با اعطای ۱۴۱ همت تسهیلات نهضت ملی مسکن/ پرداخت ۷۶ درصد از مبلغ تامین مالی ۱۸۵ همتی | پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ سینمای ایران با حمایت بانک صادرات ایران | جهش چشمگیر سپرده‌ها، تسهیلات و درآمد بانک صادرات ایران |

کد خبر: 38036
تاریخ انتشار: 29 آذر 1401 - ۱۲:۲۳

الزام گسترش فرهنگ بیمه در جامعه

با توجه به ناآگاهی مردم نسبت به صنعت بیمه و مدیریت ریسک با بهره گیری از بیمه، لازم است فرهنگسازی بیمه از سنین پایه صورت پذیرد.

فرهنگ اقتصاد _ برای آنکه چالش‌ها و مشکلات را حل کنیم، ابتدا باید شناخت دقیقی از آن‌ها داشته باشیم و سپس در جلسات مستمر و کارشناسی، به نتایج تاثیرگذاری دست یابیم و در نهایت به ارایه راهکار و اجرای دقیق آن بپردازیم. نکته بسیار مهمی که در خصوص مدیریت چالش‌ها و مشکلات مطرح می‌شود، فرهنگسازی است. اگر امروزه با مسایل بسیاری دست به گریبان هستیم و راهکار درستی برای آن در دست نداریم، بی شک ریشه در ضعف فرهنگی دارد. فرهنگسازی در همه زمینه‌ها لازم است، اما در برخی بخش‌ها با جدیت بیشتری مطرح است.

نیاز جدی به فرهنگسازی در بیمه

جدی‌ترین بخشی که نیاز به فرهنگسازی دارد، صنعت بیمه است. امروزه در حالی که کشور روی گسل زلزله قرار دارد و یکی از بزرگترین کشور‌های زلزله خیز هستیم، میزان بیمه برای مقابله با خسارت‌های زلزله عدد قابل توجهی را شامل نمی‌شود. در حالی که کشورمان همه ساله تجربه تلخ سیل را تجربه می‌کند و حتا بار‌ها شاهد بوده ایم که خودرو‌های ساکنان شهر‌ها بر امواج سیل به حرکت در می‌آید و خسارت می‌بیند، اما میزان بیمه حوادث چنگی بدل نمی‌زند. در شرایطی که کشورمان در منطقه گرم و خشک قرار دارد و میزان بارش‌ها همه ساله کاهش می‌یابد، اما کشاورزان رغبتی به بیمه بیمه محصولات کشاورزی ندارند. این موارد و بسیاری موارد دیگر نشان می‌دهد که درک درستی از بیمه وجود ندارد.

زنگ بیمه در مدارس

اکنون مسوولان صنعت بیمه به این نتیجه رسیده اند که باید فرهنگسازی صورت بگیرد، اما واقعیت این است که گویا فرهنگسازی برای سنین بالا کارساز نیست و باید از سنین پایین صورت پذیرد. به همین دلیل توضیحاتی در کتاب‌های درسی در خصوص اهمیت بیمه مطرح شده و علاوه بر آن زنگ بیمه نیز همه ساله در ۱۹ آذرماه در مدارس کشور به صدا در می‌آید. در این رابطه روابط عمومی شرکت بیمه دی اعلام کرد که در سال‌های اخیر طرح «زنگ بیمه» با هدف توسعه‌ی فرهنگ بیمه و آموزش مفاهیم بیمه‌ای در سنین پایه از سوی بیمه مرکزی ابلاغ شده و در این راستا شرکت بیمه دی طی استقبال و همراهی با برنامه‌ی فوق، در مدارس استان کرمانشاه به فعالیت پرداخته است. باوندپور مدیر بیمه دی در استان کرمانشاه در این باره گفت: برگزاری چنین مراسمی که با نمایش، مسابقه، اهدای جوایز، کتاب و محصولات فرهنگی همراه است، می‌تواند ضمن ایجاد شادی و نشاط در میان دانش آموزان، موجب آشنایی ایشان با مفاهیم بیمه‌ای شده و ضریب نفوذ بیمه در سراسر کشور را تقویت کند.

ضرورت گسترش فرهنگسازی

اگرچه زنگ بیمه در یکی از مدارس بسیاری از استان‌ها به صدا در می‌آید، اما واقعیت‌های بیمه و نهادینه نشدن فرهنگ بیمه نشان می‌دهد که این رویکرد کفایت نمی‌کند و باید فرهنگسازی با گستردگی بیشتری صورت پذیرد. اینکه فقط در یک مدرسه از استان زنگ بیمه را شاهد باشیم، تاثیرگذاری لازم را ندارد، زیرا جامعه مخاطب محدود است. بنابر این لازم است در قالب برنامه ریزی‌های بزرگتر، زنگ بیمه در مدارس بیشتری به صدا در بیاید. فراموش نکنیم که هرچقدر خاطره خوش بیشتری از بیمه در ذهن کودکان شکل بگیرد، ناخودآگاه علاقه و ارادت کودکان به بیمه بیشتر می‌شود. مهمتر اینکه برای سال آینده لحظه شماری می‌کنند تا روز زنگ بیمه فرا برسد.

اهمیت تعامل با آموزش و پرورش

اگرچه بیمه برای شرکت‌های بیمه گر از اهمیت خاصی برخوردار است، اما باید این حساسیت برای دیگر دستگاه‌ها نیز ایجاد شود و برای ایجاد حساسیت، لازم است جلسات تخصصی برگزار شود. از آنجا که بیمه بدنبال فرهنگسازی از سنین پایه است، مدارس در اولویت قرار دارد که برای این مهم، می‌بایست مسوولان آموزش و پرورش به حساسیت لازم برسند. بنابر این بیمه دو مسوولیت سنگین بر عهده دارد. اول اینکه مدیران و مسوولان آموزش پرورش را نسبت به اهمیت بیمه حساس کند و پس از آن مسوولان آموزش و پرورش در برنامه‌های آموزشی به فکر فرهنگسازی صنعت بیمه بیفتند و آن را اجرایی کنند.

ارتباط بیمه با مردم در کتاب درسی

خوشبختانه صنعت بیمه به عنوان یک درس در یکی از کتب درسی گنجانده شد، اما سوال اینجاست که فقط در یک مقطع و یک سال کفایت می‌کند؟ واقعیت این است که باید صنعت بیمه به بهانه‌های مختلف در مدارس تبلیغ شود. می‌توان بیمه آتش سوزی را در یک مقطع تحصیلی، بیمه کشاورزی را در یک مقطع، بیمه خودرو را در یک مقطع و خلاصه در هر مقطعی یکی از بیمه‌ها را تبلیغ و اهمیت آن را تشریح کرد.

آموزش چهره به چهره

یکی از اتفاقاتی که در مدارس آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، آموزش چهره به چهره یا بازدید‌های میدانی است. بدین معنا که مشاغل مختلف به دعوت مدارس، سرکلاس درس حاضر می‌شوند و نسبت به مشاغل خود توضیحاتی ارایه می‌دهند یا دانش آموزان به کارخانه‌ها برای بازدید می‌روند. در این رابطه مدیران بیمه‌ای نیز می‌توانند در بین دانش آموزان حاضر شوند و بیمه را به دانش آموزان توضیح و آموزش دهند یا به مراکز تجمیع خودرو‌های تصادفی، ساختمان‌های فروریخته و دیگر اقشار و بخش‌های زیان دیده بروند و از نزدیک در جریان قرار گیرند.

تاخیر جایز نیست

به هر صورت باید مردم را نسبت به بیمه آگاه کرد و برای این مهم از هر راهکاری بهره گرفت. اگر مردم بدانند که تا چه اندازه در آستانه ریسک قرار دارند و تا چه اندازه بکارگیری بیمه می‌تواند این ریسک را مدیریت کند، بی شک به استقبال بیمه خواهند رفت و یک تعامل دوسویه و منفعتی متقابل بین مردم و بیمه برقرار خواهد شد.

برچسب ها: صنعت بیمه, فرهنگ بیمه

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/38036

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • استیفای حقوق ذینفعان و سهامداران بانک ملت با تملیک ملک بدهکار اصلی پرونده چای دبش
  • انتقال امتیاز تسهیلات در طرح «اعتبار ملی» برای اشخاص حقیقی امکان‌پذیر شد
  • آخرین جزئیات فروش املاک مازاد بانک مسکن در آبان ۱۴۰۴
  • بانک مسکن فراتر از تکالیف قانونی در اجرای نهضت ملی مسکن عمل کرده است / حضور نمایندگانی از بانک مسکن در کمیته تخصصی بانک و بیمه کمیسیون اقتصادی مجلس
  • اهدای جوایز برندگان قرعه‌کشی جشنواره اصناف بانک سپه
  • رشد چشمگیر کانال‌ های بانکداری مدرن بانک ایران زمین در شش‌ ماهه نخست سال ۱۴۰۴
آخرین اخبار
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • آغاز فصل تازه‌ای از تعامل و هم‌افزایی، در مسیر تحول موسسه اعتباری ملل
  • جهش ۳۸ درصدی درآمد پتروشیمی نوری در ۸ ماهه ۱۴۰۴/رشد چشمگیر شاخص های کلیدی تولید و فروش در قلب آروماتیک ایران
  • تشکیل کمیته اجرایی برنامه های عملیاتی هفته سلامت اداری صنعت نفت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی
  • خط لوله اتیلن غرب به پترو پالایش کنگان رسید
  • تقدیر مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی از عملکرد پتروشیمی تبریز در جریان بازدید از این مجتمع
  • عملکرد آبان ماه ۱۴۰۴ « مارون »
  • عملکرد مسئولانه بانک مسکن با اعطای ۱۴۱ همت تسهیلات نهضت ملی مسکن/ پرداخت ۷۶ درصد از مبلغ تامین مالی ۱۸۵ همتی
  • پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ سینمای ایران با حمایت بانک صادرات ایران
  • جهش چشمگیر سپرده‌ها، تسهیلات و درآمد بانک صادرات ایران
  • استمرار درخشش بانک دی در آبان؛ درآمد ۵ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومانی از تسهیلات
  • آموزش مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی با کد ملی
  • پنج سال حضور بوعلی در بازار سرمایه با همراهی سهامداران
  • جشنواره ساخت تیزر تبلیغاتی خدمت کارت رفاهی بانک رفاه کارگران برگزار می‌شود
  • ثبت رکورد جدید توسط بانک ملت با تراز عملیاتی مثبت ۷۴ هزار میلیارد تومانی

منهای اقتصاد
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت
  • سرویس شارژ همراهی؛ دو برابر اعتبار برای مشترکان اعتباری همراه اول
  • بازگشت شماره‌های خاص همراه اول با عرضه «سری به‌یادماندنی»
  • “حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال”

فیلم
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    حرکت هدفمند بانک ملی ایران در مسیر تعامل با فین‌تک‌ها و لندتک‌ها
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این نشست با استقبال گسترده مدیران، اساتید، صاحب‌نظران، کارشناسان و فعالان حوزه بانکداری، بازار سرمایه…
    پیاده‌روی خانوادگی کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، این رویداد ورزشی با حضور گسترده کارکنان و خانواده‌های آنان در فضایی صمیمی، پرنشاط و خانوادگی برگزار شد و شرکت‌کنندگان…
    قدردانی بانک پارسیان از بانوان سپرده‌گذار با جوایز ارزشمند
    فرهنگ اقتصاد _ بانک پارسیان به‌پاس قدردانی از همراهی بانوان پرمهر سرزمینمان، طرح تشویقی ویژه‌ای را در غالب دو پویش با مخاطب قرار دادن بانوان دارای سپرده‌های مختلف،…
    کاهش هزینه‌های تولید پتروشیمی هنگام، با طرح نوآورانه احداث تصفیه‌خانه چندمنظوره
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی هنگام، این تصفیه‌خانه، قابلیت تأمین کامل آب DM مورد نیاز واحد آمونیاک در زمان در سرویس نبودن…
    تپش زندگی در قلب «سرو»؛ روایت خانواده سرو از اهدای زندگی
    فرهنگ اقتصاد _ در دنیای پرشتاب امروز، جایی که مسئولیت‌های فردی و سازمانی گاه ما را از توجه به نیازهای عمیق‌تر انسانی بازمی‌دارد، لحظاتی هستند که همچون چراغی پرنور،…
    روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب