چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ 2025-08-20
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

رکوردشکنی زائران همراه اولی در استفاده از خدمات دیجیتال | اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در استان‌ تهران در روز‌ پنج‌شنبه ۳۰‌امردادماه | بانک توسعه تعاون از طرح تسهیلاتی «وصال» ویژه زوج‌های جوان رونمایی کرد | فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد | لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه |

کد خبر: 38083
تاریخ انتشار: 30 آذر 1401 - ۱۰:۵۸

جای رفتار مشتری در صنعت بیمه خالی است

شرکت‌های بیمه اقدامات خوبی در جمع‌آوری و پالایش داده‌ها انجام داده‌اند اما جای رفتار مشتری و تعیین ریسک در صنعت بیمه خالی است.

فرهنگ اقتصاد _ یک متخصص تحول دیجیتال در صنعت بیمه با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی چشم‌انداز با موضوع «تحول دیجیتال در صنعت بیمه» اظهار داشت: نباید تحول دیجیتال را در سطح فناوری اطلاعات تنزل دهیم چراکه این موضوع همه ارکان سازمان و زیست‌بوم صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حامد عابدینی استفاده موثر و مطلوب از داده‌ها را از نتایج و تحول دیجیتال برشمرد و افزود: در حال حاضر بیگ دیتا و حتی بیشتر از بیگ دیتا در برخی از حوزه‌های صنعت بیمه وجود دارد و به طور مشخص در بیمه شخص ثالث پروژه‌های خوبی نیز انجام شده است.
عابدینی درباره قیمتگذاری و تعیین تعرفه‌ها و بهره‌گیری از رفتار مشتریان در این باره ابراز داشت: متاسفانه این اتفاق به طور دقیق در صنعت بیمه نمی‌افتد و رفتار مشتری تعیین کننده نیست و اگرچه برای دریافت داده ها و تبادل آنها ساختار قانونی وجود دارد اما چون انجام نمی‌شود خروجی خوبی هم ندارد.
این کارشناس صنعت بیمه با تصریح اینکه جای تعیین ریسک و رفتار مشتری در صنعت بیمه خالی است، ادامه داد: تاکنون شرکت‌های بیمه اقدامات خوبی انجام داده و داده‌ها جمع‌آوری و پالایش می‌شود و برای این مهم نیز از یک نرم‌افزار کاملاً ایرانی که به طور صد درصد در داخل کشور طراحی و کاربردی شده استفاده می شود.
عابدینی با اشاره به توانمندی شرکت‌های بیمه‌ ایرانی در بخش بیمه حمل و نقل بین المللی و باربری های تخصصی در حوزه دریا اضافه کرد: در این زمینه توان علمی، فناوری، زیرساخت دیجیتالی و مالی آن وجود دارد اما اتفاقات بیرونی ازجمله تحریم‌ها در خیلی از موارد مانع شده و اجازه فعالیت به شرکت های ایرانی را نداده است.
معاون نوآوری و برنامه‌ریزی شرکت بیمه البرز با اشاره به حضور بیمه اتکایی در صحنه بین‌المللی و اینکه چنین اقداماتی به صورت ترکیبی قابل اجرا و انجام است، گفت: بیمه مرکزی در این خصوص کمک و مساعدت لازم را انجام داده و باتوجه به اینکه توان مالی آن هم وجود دارد اما باید به شکل یک کنسرسیوم انجام شود.
عابدینی با تاکید بر اینکه به دلیل گسترش فناوری اطلاعات ایجاد انواع خدمات بیمه‌ای در همه حوزه ها وجود داشته و قابل تغییر و انجام است یادآور شد باید به جایی برسیم که نه تنها فرد بتواند از گوشی موبایل خود هر بیمه نامه‌ای را دریافت کند بلکه با تحول دیجیتال در زیست‌بوم، کاربر در هر زمان و هر نقطه از ایران بتواند خدمت مورد نظر خود و در صورت نیاز خسارت آن را نیز در لحظه دریافت کند.
این متخصص تحول دیجیتال در صنعت بیمه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت، این حوزه را مستعد و زمینه مناسبی برای پیاده‌سازی خدمات تمام دیجیتال صنعت بیمه و ارائه آن به ذینفعان دانست.
عابدینی با بیان اینکه قوانین و مقررات بیمه‌ای کشور خیلی قدیمی است و نیاز به بازنگری، حذف و اصلاح دارد خاطرنشان کرد: در تحول دیجیتال صنعت بیمه، خیلی از گزینه های قبلی خود به خود حذف می شود و یا به عنوان نمونه امضای دیجیتال کاربرد پیدا می‌کند اما در بخش قوانین باید اقدامات جدی صورت گیرد.
معاون نوآوری و برنامه‌ریزی شرکت بیمه البرز در ادامه درباره این موضوع عنوان داشت که به‌روزرسانی قوانین و مقررات و همسان شدن آنها با محصولات و خدمات بیمه ضروری است و نیاز است که هریک از قوانین و دستورالعمل های مصوب مجلس و شورای عالی بیمه در جای خود بازنگری شود.
به تاکید این فعال صنعت بیمه، تحول دیجیتال در سطح کلان صنعت بیمه ضروری است و اینکه اول باید در فرایندها روی دهد به گونه‌ای که نگاه هیئت مدیره‌ها و مدیران عامل به تحول دیجیتال، نگاه عملیاتی باشد.
عابدینی با تصریح اینکه چنین فرآیندی مشابه یک سفر است و نباید انتظار انجام آن را در کوتاه‌مدت داشت بلکه تغییرات زیادی در راه است گفت: باید پروژه‌های کوتاه مدت تعریف شود و آموزش و فرهنگ دیجیتال، ساری و جاری شود.
به گفته این متخصص تحول دیجیتال در صنعت بیمه، در تحول دیجیتال قرار نیست بخشی از زیست بوم حذف و یا تعدادی از نیروی انسانی کنار گذاشته شود بلکه نیروی انسانی جدید ورود پیدا می‌کند و نیروی انسانی حاضر باید برای این تحول آموزش ببیند تا جاییکه خدمات پس از فروش جای خود را به خدمات حین فروش بدهد.
وی تصریح کرد که نگاه حاکمیتی حرکت را شروع و این کمک می‌کند که فعل خواستن را صرف کنیم تا دیگر ذینفعان و شرکت های بیمه ای نیز وارد این تحول شوند.

برچسب ها: صنعت بیمه

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/38083

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • مزیت‌ها و ضرورت‌های توسعه باتری‌های آبی(نیروگاه های تلمبه ای ذخیره ای)
  • همدردی “فرهنگ اقتصاد” با خانواده بهاروندی (همکار) در غم از دست دادن مادربزرگ
  • حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف تبریز
  • تداوم خدمات بانک توسعه تعاون در ۱۲ روز جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران
  • تقسیم‌ سود نقدی ۶۸۰ ریال به ازای هر سهم شگویا/ همدلی سهامداران و مدیریت پتروشیمی شهید تندگویان برای افزایش سودآوری
  • تقدیر سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت از صنعت پتروشیمی
  • دستورالعمل تداوم تولید صنعت پتروشیمی در شرایط بحران ابلاغ شد
  • مروری بر روند بهبود شاخص‌های نیروی انسانی در پتروشیمی بوعلی سینا
  • رکوردشکنی تولید و سودآوری در پتروشیمی بوعلی‌سینا/ افزایش ۳۸ درصدی درآمدها
  • تداوم افتخارآفرینی بانوان مبین انرژی در رقابت‌های ورزشی منطقه
آخرین اخبار
  • رکوردشکنی زائران همراه اولی در استفاده از خدمات دیجیتال
  • اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در استان‌ تهران در روز‌ پنج‌شنبه ۳۰‌امردادماه
  • بانک توسعه تعاون از طرح تسهیلاتی «وصال» ویژه زوج‌های جوان رونمایی کرد
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • شعب کشیک مؤسسه اعتباری ملل در ۲۹ مرداد و ۱ شهریور ۱۴۰۴
  • مشارکت بانک مسکن در ساخت بیش از ۵۲۰۰ واحد نهضت ملی در کهگیلویه و بویراحمد/ پرداخت متمم تسهیلات به پروژه‌های بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی
  • رشد ۱۷ درصدی سپرده‌های مردمی بانک کشاورزی همزمان با بهبود ترکیب منابع
  • فعالیت شعب کشیک بانک صادرات ایران در روزهای تعطیل پنجشنبه و شنبه
  • پیام تسلیت سرپرست بانک پارسیان به مناسبت ایام پایانی ماه صفر
  • لیست شعب کشیک بانک سینا در روزپنجشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۴
  • لزوم افزایش سرمایه بانک مسکن با استفاده از کلیه منابع در دسترس/ تفویض اختیار به استان‌ها و استفاده از ابزارهای نوین برای تأمین مالی بخش مسکن
  • واژه معرفت و ایثار در وجود آزادگان معنا می‌شود
  • اسامی شعب کشیک بانک دی در روزهای پنجشنبه ۳۰ مرداد و شنبه ۱ شهریور
  • «اروند » بازیگر بزرگ صنعت PVC وارد بورس شد

منهای اقتصاد
  • رکوردشکنی زائران همراه اولی در استفاده از خدمات دیجیتال
  • شرکت مخابرات ایران روزانه یک گیگ اینترنت رایگان به زائران اربعین در مرزها ارائه می‌دهد
  • فناوری تلفن همراه در ایران ۳۱ ساله شد
  • استاد فرشچیان دار فانی را وداع گفت
  • همراه اول؛ نخستین اپراتور خارجی با خدمات حضوری در فرودگاه نجف
  • استقرار پاورباکس‌های همراه اول در حرم‌های مطهر عراق
  • رونمایی همراه اول از بسته خدمات دیجیتال ویژه زائران اربعین

فیلم
    گزارش تصویری فرآیند ارزیابی یازدهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و اخذ تندیس بلورین توسط شرکت پتروشیمی اروند 1403
    از ۲۴ درصد پیشرفت تا رکوردشکنی فروش‌ واحد آمونیاک در سال ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۴، سال هنگام است!
    فرهنگ اقتصاد _این مجتمع سال گذشته دو اتفاق بزرگ را تجربه کرد، نخست شکسته شدن رکوردهای فروش واحد آمونیاک و دوم سرعت گرفتن عملیات پیش…
    از حضور پتروشیمی کارون با سه محصول پرکاربرد در صنایع دارویی و بهداشتی در بزرگترین رویداد داروسازی ایران تا استقبال فعالان بازار سرمایه از عرضه اولیه سهام پتروشیمی اروند
    تجلیل از شرکت پتروشیمی نوری به عنوان شرکت برتر در حوزه ی کار و حمایت از حقوق کارگران
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم که با حضور مدیران عامل، مدیران ارشد و فعالان حوزه کار و تولید در منطقه برگزار شد، از تلاش‌ها و دستاوردهای…
    کاهش هزینه‌های تولید پتروشیمی هنگام، با طرح نوآورانه احداث تصفیه‌خانه چندمنظوره
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی هنگام، این تصفیه‌خانه، قابلیت تأمین کامل آب DM مورد نیاز واحد آمونیاک در زمان در سرویس نبودن…
    گزارش تصویری راهپیمایی جمعی از پرسنل و مدیران شرکت پتروشیمی اروند در مجتمع به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و امام (ره ) و رهبری نظام
    بررسی کارنامه یکساله و تشریح نقشه راه هلدینگ خلیج فارس در سال ۱۴۰۴ در نشست هم‌اندیشی مدیران گروه


عکس
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب