دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴ 2025-09-15
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تقدیر از همراه اول به پاس ارائه خدمات ویژه اربعین | گام بلند برای ارتقای جایگاه صنعت بیمه | آیا هنوز بیمه را فقط پوشش خسارت می‌دانید؟ | لزوم حمایت ویژه دولت از بانک کشاورزی برای جبران خسارات خشکسالی | سومین سالگرد ارتحال شادروان محمدرضا مروجی در موسسه اعتباری ملل |

کد خبر: 4491
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1399 - ۰۹:۱۷

نظارت و کنترل دقیق حافظ منافع بانک و مشتریان است

نگرش بانک تجارت در زمینه انجام کنترل‌های دقیق و سیستمی از طریق مدیریت‌های بازرسی و حقوقی در چندسال اخیر در راستای حفاظت از منافع بانک و مشتریان بوده و همواره سعی شده در یک فضای حرفه‌ای و بر مبنای قوانین بالادستی و در راستای تقویت و تداوم همکاری با مشتریان اقدام شود.

به گزارش فرهنگ اقتصاد-علی کی‌لانی نایب رئیس هیات مدیره عامل بانک تجارت از اهمیت قراردادها، اقدامات و برنامه‌های بخش‌های بازرسی و حقوقی بانکتجارت سخن گفته است.

نقش نظارت بانک‌ها بر پایایی کسب‌وکارها و تاثیرات آن بر فعالیت بانک‌ها از نظر (داخلی و بیرونی) به چه صورت است؟
با نگاهی جامع به بحث نظارت یا کنترل می‌توان آن را از اجزای مهم مدیریت دانست، در این مبحث، پرسش اساسی هر سیستمی این است که آیا منابعی که به کار گرفته می‌شود به‌درستی در راستای اهداف سازمان قرار گرفته است یا به عبارتی منابع به صورت موثر در حال به‌کارگیری است یا خیر؟

واقعیت این است که غالبا مشتریانی که بر یک اصول کسب‌وکار حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، دارای انسجام و روند رو‌به رشد بیشتری بوده و همواره نظارت و کنترل بانک را یک مزیت می‌دانند؛ بر خلاف تصور برخی که فکر می‌کنند بازرسی مجموعه موجب دوری مشتریان خواهد شد.

بسیاری از مشتریان بانک یک نظام کنترلی و نظارتی را به‌عنوان یکی از مزیت‌های بانک می‌دانند چراکه یک نظام منظم کنترلی در سیستم بانکی باعث می‌شود که هر کسی نتواند به روش‌های غیرمعمول و خلاف مقررات از امکانات و خدمات بانک استفاده نماید و هر چقدر محیط کسب‌وکار بانکی نشات گرفته از یک نظام سلامت‌محور باشد مشتریان با سابقه و توانمند، با اطمینان بیشتر راغب‌تر خواهند بود که با این سیستم کار کنند.

نگرش کلی بانک تجارت نسبت به کارآفرینان و فعالان عرصه تولید به چه صورت است؟

بانک تجارت یکی از بانک‌هایی است که قدمت آن به دوران قبل از انقلاب و ادغام بانک‌های خصوصی برمی‌گردد. همانطور که می‌دانیم هر کدام از آن بانکها یک حوزه تخصصی و تجاری را در کشور عهده‌دار بودند. بخشی از این بانک‌ها متخصص در صدور ضمانت‌نامه برای پیمانکاران، کارآفرینان و فعالان ساختمانی بودند و تعدادی دیگر در کارهای تجارت بین‌المللی تخصص داشتند. بر این اساس بانک تجارت تبدیل به بانک برتر در حوزه صدور ضمانت‌نامه‌ها، گشایش اعتبارات اسنادی و بانکداری بین‌المللی شد. در واقع برنامه‌ها و اهداف هرساله‌ی بانک بر اساس تقسیم‌بندی بازارها و نیازهای مشتریان طراحی و تدوین می‌شود و همکاران ما در بخش‌های مختلف بانک بر همین اساس اقدامات خود را انجام می‌دهند. طی سال‌های گذشته مشاهده می‌شود که اقدامات خوبی از لحاظ سهم بازار و افزایش سپرده‌ها و همچنین اعطای تسهیلات در حوزه‌های زیرساختی همچون انرژی، پتروشیمی، سدسازی، راه و ترابری و … توسط بانک تجارت صورت گرفته است.
مدیریت امور بازرسی بانک تجارت چه تاثیری در بهبود ارائه خدمات به مشتریان دارد؟

نگاه بانک تجارت به مقوله بازرسی، نگاهی مشتری‌محور و در راستای رفع نواقص احتمالی و آسان‌سازی و افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان است.بحث رسیدگی به شکایات بر اساس استاندارد توف نورد آلمان(TÜV NORD) یکی از اقدامات مدیریت امور بازرسی بوده است. ما واحد شکایاتی داریم که در آن مشتری به‌صورت سیستماتیک و از طریق کانال‌های مختلف می‌تواند ایرادات و اشکالات کار حوزه اجرا را به ما منعکس کند؛ این ایرادات در دسته‌بندی های مختلف قرار گرفته است. به‌عنوان مثال شکایت از رفتار همکاران، مقررات، سیستم‌ها و قوانین را داریم و این عناوین همه به‌طور منظم دسته بندی می‌شوند و همکاران ما به آن رسیدگی می‌کنند و پیشنهادات لازم را به مقامات ارشد بانک و مدیریت امور سازمان جهت اصلاح و بهبود بعضی از بخشنامه‌ها ارائه می‌کنند. در کنار این امر، کلاس‌های آموزشی و توجیهی نیز داریم که مجموع این اقدامات نظام پاسخگویی به مشتریان را تقویت می‌کند. همچنین ابزارهای مختلفی را برای پاسخ‌گویی در اختیار مشتریان قرار دادیم که از جمله می‌توان به سیستم‌های اینترنت، تلفن‌های گویا و فرم‌هایی که در شعب وجود دارد اشاره کرد.

اخیرا نیز اقداماتی روی پیامک‌ها انجام شده تا شکایت مشتریان از طریق بستر ussd به صورت پیامکی دنبال شود. کانال‌های سازمان بازرسی و بانک مرکزی نیز از مواردی است که به درخواست‌های مشتریان رسیدگی می‌کند و پاسخ‌های لازم را ارائه می‌دهند.

قراردادها و نحوه اجرای آنها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل کنترلی در اعطای تسهیلات به‌شمار می‌رود. نقش مدیریت امور حقوقی بانک تجارت به‌عنوان حافظ منافع مشتریان و بانک در این امر چیست؟

یکی از مسائلی که بعضا در همکاری بانک‌ها با مشتریان پیش می‌آید همین بحث قراردادها است. فلسفه وجودی انعقاد قرارداد، در واقع برای پیشگیری از هرگونه اختلاف در آینده است و طرف‌های قرارداد می‌توانند بر اساس آن استناد و اقدام کنند. بنابراین، قرارداد یکی از پایه‌های مهم ارتباط و همکاری با مشتریان است و در انتهای امر، کیفیت کار را نیز ارتقا داده و روابط تجاری بانک و مشتریان را مستحکم‌تر می‌سازد. یک قرارداد خوب بسیاری از اتلاف وقت‌ها را از بین برده و از زیان و اختلاف نظرها پیشگیری می‌کند و نقش مدیریت امور حقوقی در این امر بسیار حائز اهمیت است. بعضا مشاهده می‌شود که به دلیل ابهام در قراردادها و نقص در انعقاد قراردادها هنگام اعطای تسهیلات توسط همکاران ما در روز اول و حتی به‌دلیل یک قلم خوردگی و ندیدن بعضی از موارد، شکایاتی مطرح شده و انرژی زیادی از طرف‌های همکاری گرفته می‌شود.

معتقدم درستی و نادرستی یک قرارداد می‌تواند سرنوشت یک کسب‌وکار را رقم بزند. از یک سو لازم است این آموزش و نظارت توسط حوزه حقوقی به‌درستی صورت پذیرد و از طرف دیگر تا حد امکان ثبت قراردادها به‌صورت سیستمی انجام شود تا امکان هرگونه خطا و تخلف از بین رفته و قابلیت اثبات در محاکم را داشته باشند.

سخن پایانی

مجموعه بانک، یک سازمان خدماتی با حوزه‌هایی همچون اعتباری، بازرسی، حقوقی، تدارکات، حسابداری و مالی است که محصولی فیزیکی ندارد. تمام سرنوشت بانک به تک تک افراد ارتباط دارد چون در سازمان‌های خدماتی، خدمات توسط فرد ارائه می‌شود و این فرد است که می‌تواند نوع خدمات را رقم بزند و ایجاد ارزش را برای مشتری به نمایش بگذارد.
تجربه نشان داده مشتریان ما تنها به ظواهر سازمان از لحاظ شیک بودن و اینکه چه سیستمی داریم توجه نمی‌کنند، اگر چه اینها مهم است ولی آنها ابتدای امر از ما انتظار سرعت، دقت و روی خوش دارند. بنابراین رفتار تک تک افراد در جذب و یا روی‌گردانی مشتری تاثیرگذار است. خوشبختانه رفتار نیک و حرفه‌ای همکاران ما، ویژگی بارز بانک تجارت بوده و این همان شاخصه‌ای است که بانک‌های دیگر نمی‌توانند به سادگی آن را تقلید و کپی کنند.ما شاید بتوانیم بهترین سیستم‌ها را خریداری کنیم و تجهیزات شعب را شیک و مدرن کنیم، اما رفتار حرفه‌ای و عملکرد متخصصان و کارشناسان بانک در هر حوزه، ویژگی منحصر به فردی است که رقبا نمی‌توانند آن را به راحتی به دست آورند.

منبع: روابط عمومی بانک نجارت

برچسب ها: بازرسی بانکی, بانک تجارت, منافع مشتری ها

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/4491

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملی در روز شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۴
  • میزبانی بانک مسکن استان خراسان رضوی از زائران حضرت امام رضا(ع)
  • جشنواره بزرگ بانک صادرات ایران ویژه فرهنگیان و بازنشستگان با جوایز میلیاردی آغاز شد
  • کسب جایزه ملی مدیریت کسب‌وکار سال ۱۴۰۴ در حوزه نوآوری خدمات مالی خرد توسط مؤسسه اعتباری ملل
  • اعلام تغییرات جدید در شرایط حساب «صندوق پس‌انداز مسکن جوانان» بانک مسکن/ تنها با ۱۰۰ هزار تومان صاحب حساب جوانان شوید
  • بازاریابی و جذب منابع از جمله اولویت‌های اصلی بانک سینا در سال ۱۴۰۴ است
  • نماینده مجلس شورای اسلامی بر تقویت حمایت‌ها از بانک کشاورزی تأکید کرد
  • پرداخت تسهیلات غیرحضوری به کاربران سامانه “فرا رفاه” بانک رفاه کارگران تداوم دارد
آخرین اخبار
  • تقدیر از همراه اول به پاس ارائه خدمات ویژه اربعین
  • بازدید کارشناسان پتروشیمی دهدشت از روند ساخت و پیشرفت تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی این پروژه در مپنا
  • سومین دوره نمایشگاه پتروکم با هدف حمایت از توسعه ساخت داخل
  • گام بلند برای ارتقای جایگاه صنعت بیمه
  • آیا هنوز بیمه را فقط پوشش خسارت می‌دانید؟
  • اعلام میانگین قیمت های جهانی محصولات پتروشیمیایی
  • لزوم حمایت ویژه دولت از بانک کشاورزی برای جبران خسارات خشکسالی
  • تصویب تقسیم ۲۲٫۸ همت سود نقدی در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده پتروشیمی پردیس
  • سومین سالگرد ارتحال شادروان محمدرضا مروجی در موسسه اعتباری ملل
  • ​«تو نیستی»، اثری ماندگار با نوای پرواز همای
  • حمایت بانک رفاه کارگران از شکوفایی ظرفیت‌های شرکت فولاد مبارکه
  • قابلیت‌های سامانه فرارفاه بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مطلوب است
  • امضای تفاهم‌نامه بانک صنعت و معدن و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی
  • چهل و پنجمین قرعه‌کشی قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن در ۲۹ مهرماه برگزار می شود

منهای اقتصاد
  • تقدیر از همراه اول به پاس ارائه خدمات ویژه اربعین
  • ​«تو نیستی»، اثری ماندگار با نوای پرواز همای
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • از مشارکت در مراسم آلاشت شهر جاجیم ایران تا اصفهان و شانگهای …….. مروری بر برنامه های آتی فاضل جمشیدی در انتهای تابستان و فصل پاییز
  • رونمایی از تکنولوژی eSIM برای اولین بار در ایران توسط همراه اول
  • امضای تفاهم‌نامه بین‌ همراه اول و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
  • دومین طرح بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی همراه اول کلید خورد

فیلم
    میدری: وزارت رفاه از بنگاه‌داری پتروشیمی‌ها خارج می‌شود + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ این تصمیم، فعالیت‌ها را تخصصی کرده و زنجیره ارزش را یکپارچه می‌کند.

    با اجرای این سیاست، سود اصلی نصیب استان‌های بوشهر و خوزستان و همچنین…
    گزارشی از حضور گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در نخستین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    هلدینگ خلیج فارس سهم بسزایی در صنعت پتروشیمی دارد و پیشران در این صنعت است
    داخلی‌سازی بیش از ۲۶۰۰ قطعه به ارزش ۳.۲ هزار میلیارد تومان در هلدینگ خلیج فارس/ وندورلیست گروه بروزرسانی می‌شود
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، رضا مهدی‌نژاد، رئیس چرخه عمر دارایی‌های…
    طرح های افتخارآمیز تیم مدیریتی جدید هلدینگ خلیج فارس برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در جریان بازدید خود از غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گفت:…
    پخش زنده مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران
    فرهنگ اقتصاد _ سهامداران شرکت ملی صنایع مس ایران می‌توانند مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ملی صنایع مس ایران را به صورت پخش زنده از طریق سایت شرکت و پلتفرم آپارات…
    گزارشی از تقدیر محمد شریعتمداری از فرزندان ممتاز کارکنان شرکت مبین انرژی خلیج فارس


عکس
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    مراسم عزاداری شهادت سید مقاومت در آریاساسول برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مراسم عزاداری برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، دبیرکل حزب‌الله، با حضور محمدرضا…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب