جمعه ۱۱ مهر ۱۴۰۴ 2025-10-03
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت آغاز سال زراعی جدید | بیش از ۴۸هزار میلیارد ریال سود سهام عدالت توسط بانک کشاورزی به حساب سهامداران واریز شد | حضورمان در بخش اقتصاد دیجیتال اجتناب ناپذیر است | بانک صادرات ایران با تقدیم ۹۶ شهید نماد ایستادگی در کنار مردم است / آغاز افتخارآمیز تدوین تاریخ شفاهی شهدای بانک صادرات ایران | تجلی همبستگی، فداکاری و خدمات مخلصانه به مردم |

کد خبر: 45836
تاریخ انتشار: 6 مهر 1401 - ۱۸:۳۶

گفت و گو با مدیر عامل بانک ملت به مناسبت رونمایی از سامانه نوبت‌دهی آنلاین

ایجاد ساز و کار لازم برای کاهش مدت زمان انتظار مشتریان در شعب بانک ملت

فرهنگ اقتصاد _ بانک ملت پس از تجربه راه‌اندازی ارائه تسهیلات غیر‌حضوری(فرابانک)، اقدام به راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی آنلاین شعب کرده است. سامانه‌ای که با اختصاص درگاه‌های مختلف، امکان دریافت نوبت برای انجام خدمات بانکی در شعب را، بدون حضور فیزیکی فراهم ساخته است تا مشتریان بانک با مدیریت زمان، کمترین وقت را در شعب بانک ملت برای دریافت خدمات سپری کنند.گامی مهم که می تواند با توزیع ساعت ارائه خدمات به مشتریان از شلوغی شعب و همچنین مدت زمان حضور مشتریان در شعب بکاهد. به بهانه راه اندازی این خدمت گفت و گویی با رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت انجام داده ایم که می خوانید:

آقای دولت‌آبادی اخیرا سامانه نوبت‌دهی آنلاین برای دریافت نوبت غیرحضوری از شعب در بانک ملت به بهره‌برداری رسیده است. هدف از ایجاد این سامانه چه بوده است؟
بانک ملت طی دو دهه اخیر استراتژی اصلی خود را بر گسترش سامانه‌های الکترونیک به صورت ۲۴*۷ قرار داده است. در این رابطه نیز در سال های اخیر توانسته خدمات متنوعی را در بستر همراه بانک، اینترنت بانک، پایانه‌های خودپرداز و فروش ارائه کند. گواه این موضوع حجم تراکنش‌های الکترونیک است که به صورت چشمگیری افزایش یافته ولی این مهم نافی این مطلب نیست که بتوان از حجم تراکنش‌های شعب صرف نظر کرد. حتی در کشورهای پیشرفته که ارائه خدمات بانکی مبتنی بر بانکداری الکترونیک نفوذ بالایی دارند، حضور و مراجعه مشتریان به شعب بانک‌ها همچنان وجود دارد و این مراجعه‌ها عموماً برای دریافت خدماتی است که به هر دلیل امکان غیرحضوری شدن آن‌ها فراهم نیست. به عنوان نمونه می‌توان به دریافت کارت‌های بانکی، مراجعه به صندوق‌های اجاره‌ای، خدمات مشاوره‌ای، تسهیلات غیرقضاوتی و موارد زیاد دیگری اشاره کرد.
با این وجود، فضای داخلی شعب بانک را باید به سمت محیطی آرام و مناسب برای حضور مشتریان هدایت کرد. برای رسیدن به این هدف نیز یکی از اقدامات سازنده ایجاد ساز‌ و کار لازم برای مدیریت زمان مراجعه و کاهش مدت زمان انتظار مشتریان در شعب است. بررسی‌های انجام شده هم نشان می‌دهد، شعب بانک معمولاً در ساعت‌هایی از روز شلوغ و دارای صف‌های طولانی است و در صورت مدیریت زمان مراجعه مشتریان، ساعات پیک مراجعه بین ساعات دیگر توزیع شده و در نهایت، زمان انتظار مشتریان به حداقل ممکن می‌رسد. به این ترتیب نه تنها در وقت و زمان مشتریان صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای صورت می‌پذیرد، بلکه ارائه خدمات نیز از کیفیت بهتری برخوردار خواهند شد.
لطفا کمی در خصوص ویژگی های سامانه نوبت‌دهی آنلاین و این که آیا در تمامی شعب مورد بهره‌برداری قرار گرفته یا خیر توضیحاتی را ارائه بفرمایید؟
سامانه نوبت‌دهی آنلاین دارای ویژگی‌های مهمی است. از جمله، این امکان را فراهم می‌سازد تا مشتریان در هر ساعت از شبانه‌روز و از طریق درگاه‌‌های مختلف نسبت به تعیین و رزرو نوبت اقدام کنند. مشتریان می‌توانند از طریق سامانه همراه بانک ملت، وب سایت اینترنتی بانک یا تماس با مرکز ارتباط بانک وقت خود را تعیین کنند.
ویژگی دیگر سامانه این است که زمان رزرو شده در یک بازه زمانی ۳۰ دقیقه ای یعنی ۱۵ دقیقه قبل تا ۱۵ دقیقه بعد از زمان رزرو شده فعال می‌شود. بدین ترتیب همزمان با رسیدن مشتری به شعبه و اعلام حضور خود از طریق کانال‌هایی که نام برده شد، سامانه به صورت خودکار شماره رزرو شده را به محض خالی شدن اولین باجه فرا می‌خواند.
علاوه بر موارد گفته شده کاربری ساده سامانه باعث می‌شود تقریباً همه مشتریان بتوانند از آن استفاده کنند. حتی اگر مشتری دسترسی به اینترنت نداشته باشد از طریق تماس با مرکز ارتباط ملت می تواند نوبت خود را رزرو کند. این خدمت در شرایط کنونی در تمامی شعب قابل استفاده است و محدودیتی نیز در این زمینه وجود ندارد.
با توجه به توضیحات شما اگر به طور مثال بنده برای ساعت ۹ صبح نوبت رزرو کرده باشم و افرادی قبل از من در شعبه باشند، نوبت من راس ساعت ۹ فراخوان می شود؟
بله. همانطور که گفتم چنانچه شما ۱۵ دقیقه قبل تا ۱۵ دقیقه بعد از ساعت ۹ حضورتان در شعبه را از طریق همراه بانک، وب سایت اینترنتی و یا پیامک اعلام کنید سامانه نوبت‌دهی آنلاین به محض خالی شدن اولین باجه، شماره شما را فراخوان می‌کند. در واقع گویی سامانه نوبتی را قبل از همه نوبت‌های مشتریان حاضر در شعبه به شما اختصاص داده است. البته این مزیتی است برای کسانی که قبلاً زحمت کشیده و نوبت خود را رزرو کرده‌اند.
به این ترتیب مراجعه به شعب بانک ملت بدون دریافت نوبت امکان پذیر نیست؟
در این فاز به منظور فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر و آشنایی مشتریان عزیز و کارکنان بانک، صرفاً درصدی از ظرفیت شعب به سامانه نوبت‌دهی آنلاین اختصاص داده شده است. بنابراین مراجعه کنندگان حضوری به شعب هم مطابق روال قبل کماکان می‌توانند از دستگاه‌های نوبت‌دهی شعب استفاده کنند. ولی باید به خاطر داشته باشند کسانی که قبلاً نوبت رزرو کرده‌اند ممکن است دیرتر از آنها به شعب بیایند ولی زودتر خدمات بانکی خود را دریافت کنند.
در صحبت‌ها گفته بودید که سامانه، نوبت را به مشتری یادآوری می‌کند. نحوه انجام این فرآیند چگونه است؟
با توجه به اینکه در سامانه نوبت‌دهی آنلاین امکان رزرو نوبت برای روزهای آینده نیز فراهم است این امکان وجود دارد که نوبت رزرو شده در میان کارهای روزمره افراد فراموش شود. بنابراین سامانه ۲۰ دقیقه قبل از فرارسیدن ساعت رزرو، پیامکی جهت اطلاع‌رسانی و یادآوری زمان نوبت و نام شعبه برای مشتری ارسال ‌می کند.
سامانه مزبور ویژگی های دیگری هم دارد که بخواهید عنوان کنید؟
در سامانه نوبت‌دهی آنلاین سعی شده است تمامی مراحل از لحظه اخذ نوبت تا زمان اتمام خدمات بانکی به صورت پیامکی به مشتریان اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات بانکی، عملکرد کارکنان مربوطه در انتهای فرایند مورد نظرسنجی قرار می گیرد.
آقای دولت آبادی، در پایان اگر مطلب دیگری در این خصوص دارید بفرمایید؟
امیدواریم با گسترش و استفاده هر چه بیشتر از سامانه نوبت‌دهی آنلاین و دریافت نوبت غیرحضوری ازسوی مشتریان عزیز شاهد محیطی آرام‌تر هم برای مشتریان و هم برای کارکنان باشیم.
قطعا روسا و کارکنان شعب باید در معرفی هر چه بیشتر این سامانه به مشتریان اهتمام لازم را به خرج دهند. البته انتظار داریم مشتریان  بر اساس تجربه خوشایندی که به دست می‌آورند رزرو نوبت پیش از مراجعه به شعب را به سایر افراد نیز توصیه کنند.
سامانه نوبت دهی آنلاین

برچسب ها: بانک ملت, رضا دولت آبادی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/45836

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • مدیرعامل بیمه دی در سفر به اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا دیدار کرد
  • قدردانی نمایندگان مجلس از عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن/ تاکید وکلای مردم بر لزوم افزایش سرمایه بانک مسکن
  • پرداخت بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود مختلف/ در ارایه خدمات به مشتریان متعهد و وفاداریم
  • بهینه‌سازی انرژی در خوابگاه‌های دانشجویی با امضای تفاهم‌نامه وزارت علوم و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد
  • پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت روز بانکداری اسلامی
  • همکاری راهبردی بانک تجارت با گروه صنعتی رازی
  • شعب کشیک بانک تجارت برای روز پنج‌شنبه ۱۳ شهریور
آخرین اخبار
  • جذب سرمایه‌گذار و انتقال دانش فنی برای توسعه زنجیره ارزش مس ضروری است
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «مارون»
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «کرماشا»
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «جم پیلن»
  • پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت آغاز سال زراعی جدید
  • بیش از ۴۸هزار میلیارد ریال سود سهام عدالت توسط بانک کشاورزی به حساب سهامداران واریز شد
  • حضورمان در بخش اقتصاد دیجیتال اجتناب ناپذیر است
  • بانک صادرات ایران با تقدیم ۹۶ شهید نماد ایستادگی در کنار مردم است / آغاز افتخارآمیز تدوین تاریخ شفاهی شهدای بانک صادرات ایران
  • تجلی همبستگی، فداکاری و خدمات مخلصانه به مردم
  • محصول جدید بانک تجارت برای حمایت از اصناف بزودی رونمایی می‌شود
  • بانک توسعه صادرات ایران در مسیر تبدیل به اگزیم بانک هوشمند
  • افتتاحیه سی‌امین دوره المپیاد ورزشی کارکنان بانک ملی ایران برگزار شد/ تاکید بر لزوم توسعه ورزش در جهت ارتقای سلامت عمومی
  • شکسته شدن رکورد ۱۹ ساله تولید در واحد الفین مارون
  • پذیره‌نویسی موفقیت‌آمیز پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام
  • عملکرد مثبت بانک سپه در جنگ ۱۲ روزه

منهای اقتصاد
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • سه‌گانه کُری‌گیم، سالن اختصاصی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴ را پرشور کرد
  • شهر دیجیتال، واقعیت مجازی همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • درگذشت حاج علی خلیلیان قمی، پدر همسر دکتر اسدالله غلامپور
  • معرفی پلتفرم و مدل‌های زبانی جدید همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • تأکید رگولاتور ارتباطی بر نقش آینده‌ساز همراه اول در اقتصاد دیجیتال
  • معرفی راهکارهای نوین مدیریت مصرف انرژی توسط همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴

فیلم
    سفر معاونان وزیر نفت، اعضای کمیسیون انرژی و دکتر علی عسکری به عسلویه
    فرهنگ اقتصاد _ عصر چهارشنبه حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حسن عباس‌زاده سرپرست شرکت صنایع پتروشیمی، بهروز نعمتی، معاون وزیر نفت در امور حقوقی…
    پیام مدیرعامل بانک دی به مناسبت فرا رسیدن سال نو
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی بانک دی؛ متن پیام بدین شرح است:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    همکاران گرامی، سهامداران محترم، مشتریان عزیز و خانواده‌های معزز…
    نگاهی به بازدید رئیس جمهور از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بیست و نهمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی
    پرچم متبرک آستان قدس رضوی در شرکت پتروشیمی پارس
    شریعتمداری: مردم ماهشهر را سهامدار صنایع پایین دست کنیم
    فرهنگ اقتصاد _ مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی شهید تندگویان بر ایجاد صنایع پایین دستی در ماهشهر با سهامداری مردم منطقه با هدف اشتغالزایی…
    حضور کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا در مسابقات تیراندازی
    فرهنگ اقتصاد _ انسان‌ها از زمان‌های باستان از تیراندازی برای شکار، دفاع و جنگ استفاده می‌کردند. این مهارت برای بقا و امنیت فردی و جامعه بسیار اهمیت داشته است.

    اما…
    جهش در تولید و درآمد ۱۰ ماهه بوعلی/ موفقیت‌های پیاپی پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _ بر پایه گزارش منتشر شده در کدال، در دیماه سال جاری، حجم تولید پتروشیمی بوعلی سینا با ۱۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ۱۸۵,۴۸۹ تن…


عکس
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب