مدیرعامل بانک سینا در نشست با خبرنگاران (1):
تمام خدمات بانکداری خرد در بانک سینا در قالب پلتفرمهای بانکداری دیجیتال ارائه میشوند/ شعب سیار بانک سینا برای ارائه خدمات در مناطق کمبرخوردار راهاندازی میشوند/ کمک به توسعه فراگیری مالی در دستور کار بانک سینا قرار گرفته است
مدیرعامل بانک سینا از انجام کلیه عملیات مربوط به بانکداری خرد و اجتماعی بانک سینا در قالب پلتفرمهای بانکداری دیجیتال در آینده نزدیک خبر داد.
فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابطعمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی همزمان با مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران گفت: بانک سینا در سال جاری بهرهبرداری از پنج پلتفرم بانکداری دیجیتال را در دستور کار قرارد داده که از جمله دستاوردهای بهرهبرداری از این پلتفرمها، انجام کلیه عملیات مربوط به بانکداری خرد و اجتماعی بر روی آنهاست.
وی با بیان اینکه بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی از تحولات روز نظام بانکی عقب مانده بود، اظهار داشت: در طرح راهبردی کسبوکار بانک سینا که از سال جاری عملیاتی شده، توجه ویژهای به جبران این عقبماندگیها شده است و تلاش داریم با ساماندهی «سرزمین هوشمند سینا» که بستری برای ارائه پلتفرمهای بانکداری دیجیتال است، اقدام به بهرهبرداری از مجموعه پلتفرمهای بانکداری دیجیتال کنیم.
فتحعلی ادامه داد: سرزمین هوشمند سینا دارای رویکرد تحولی در کسبوکار بانکداری الکترونیک است و زیستبوم مبتنی بر پلتفرمها برای توسعه بانکداری دیجیتال، ایجاد زنجیره ارزش دیجیتال در حوزه کسبوکارهای آنلاین، هوشمندسازی فعالیتهای مالی و… در بانک سینا محسوب میشود. مقرر شده است در این سرزمین هوشمند مجموعهای از پلتفرمها و سامانههای آنلاین با بهرهگیری از ظرفیتهای نوین بانکداری دیجیتال شکل بگیرند.
وی اظهار داشت: در نخستین گام، اپلیکیشن بانکداری دیجیتال بانک سینا با نام «سیبانک» در این سرزمین شکل گرفته است و در حال حاضر موضوعاتی مانند احراز هویت، افتتاح حساب و درخواست صدور کارت در این سامانه به صورت برخط انجام میشود که مقرر است به زودی همه خدمات بانکداری خرد و اجتماعی از جمله دریافت کلیه تسهیلات، صدور و ارائه چک الکترونیک و… نیز بر روی این پلتفرم ارائه شوند و به این ترتیب مشتریان حقیقی و دارندگان کسبوکارهای کوچک از حضور در شعب بانک سینا برای دریافت خدمات خود بینیاز خواهند بود.
وی تصریح کرد: با این تغییر جهت و هدایت مشتریان به سمت استفاده از خدمات الکترونیک، شعب بانک سینا بیشتر در حوزههای بانکداری تجاری فعالیت خواهند داشت و به سمت ارائه خدمات مشاورهای و بهرهگیری از ظرفیتهای ایجاد سوپرمارکت مالی حرکت خواهیم کرد.
مدیرعامل بانک سینا ادامه داد: همزمان با توسعه «سیبانک»، بازارگاه «سیمارت» به عنوان دومین پلتفرم سرزمین هوشمند سینا نیز اخیراً به بهرهبرداری رسیده است. این بازارگاه جزئی از اکوسیستم دیجیتال بانک سیناست که هدف آن ارائه خدمات مطلوب و ارزشآفرین به گروههای مشتریان است.
وی در ادامه به همکاری با بنیاد علوی برای ارائه خدمات مناسبتر و پرداخت تسهیلات به گروههای هدف بنیاد مستضعفان در مناطق کمبرخوردار اشاره کرد و گفت: سامانهای برای ارائه خدمات بانکداری آنلاین جهت مخاطبان وامهای حمایتی بنیاد علوی طراحی شده است که به زودی از آن رونمایی خواهد شد و در قالب این سامانه، سرعت اعطای تسهیلات این گروه از مخاطبان بدون حضور در شعب بانک سینا سرعت میگیرد.
وی همچنین از راهاندازی شعب سیار بانک سینا و اعزام آنها به مناطق کمبهرهمند و نقاطی که در دسترسی به اینترنت دچار محدودیتهایی هستند، خبرداد.
فتحعلی با بیان اینکه بانک سینا در حوزههای مربوط به تسهیلات قرضالحسنه و تکلیفی همواره پیشتاز بوده است، اظهار داشت: ۵۵درصد تجهیز منابع قرضالحسنه در سطح کشور توسط بانکها و مابقی توسط صندوقهای خانگی، صندوقهای مساجد و… صورت میگیرد و در حوزه فراگیری مالی، عملکرد نظام بانکی کمفروغ بوده است که این موضوع در دستور کار بانک سینا قرار گرفته و تلاش میکنیم موضوع فراگیری مالی را نهادینه کنیم.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: