مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد:
نمایشگاه ایران پلاست تجلی هماهنگی و همافزایی در زنجیره ارزش پلیمرها است
مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر این که نمایشگاه ایرانپلاست جلوهای از هماهنگی و همافزایی زنجیره ارزش پلیمرها است، گفت: این رویداد مهم میتواند به تحقق راهبرد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کمک موثری کند.
فرهنگ اقتصاد _ حسن عباسزاده در گفتگویی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در کشور ما نیم قرن تجربه را سپری کرده است و به عنوان یکی از صنایع پیشرو در اقتصاد ملی جایگاه ویژهای دارد، اظهار کرد: اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از ۹۲ میلیون تن در سال رسیده است.
وی افزود: محصولات پتروشیمی در پنج گروه اصلی پلیمرها، پایه و شیمیایی، آروماتیک، کودها، خوراک و سوخت تقسیم شدهاند و ازتنوع مطلوبی برخوردار است اما جایگاه محصولات پلیمری به حدی است که برخی از متخصصان، صنعت پتروشیمی را فقط در تولیدپلیمرها میدانند.
مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: پلیاتیلنها، پلیپروپیلن، پلیاستایرن، پلیاتیلن ترفتالات ولاستیکهای مصنوعی مهمترین محصولات پلیمری در صنعت پتروشیمی هستند.
عباسزاده تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جایگاه یک سارمان توسعهای با درک واقعی از ارزش پلیمرها و نقش آنها درزندگی مردم، همواره در تلاش بوده است با شیوهها و دانشهای مختلف، تولید پلیمرها را در کشور افزایش داده و پاسخگوی نیاز صنایع پاییندستی پتروشیمی باشد.
وی اظهار کرد: یکی از نقشها و مأموریتهای اصلی سازمانهای توسعهای «به همرسانی کسبوکارها» است تا با هدفگذاری در یک حوزه و رفع چالشهای بین فعالان آن حوزه موجب رونق یک بخش مهم از اقتصاد شود.
مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: صنعت پلاستیک در کشور ما تقریبا همزمان با صنعت پتروشیمی ایجاد شده است و هماکنون به بلوغ خوبی رسیده و کیفیت محصولات آن در حد مطلوبی است و هر ساله مقادیر زیادی از محصولات نهایی پلاستیکی پس از تامین نیاز داخل کشور، صادر میشود.
عباسزاده با بیان اینکه اگر نگاهی به زنجیره ارزش پلیمری داشته باشیم، در یک سو شرکتهای پتروشیمی تولیدکننده پلیمرها و در سوی دیگر صنایع پاییندستی مصرفکننده پلیمرهای تولید شده در داخل کشور هستند، گفت: این تمام زنجیره ارزش صنعت پلاستیک نیست،شرکتهای سازنده تجهیزات، شرکتهای تولیدکننده مواد افزودنی، صنایع کامپاندینگ و از همه مهمتر تشکلهای صنفی و انجمنهای صنایع پلاستیک در این زنجیره نقشآفرینی میکنند.
وی افزود: نهادهای ملی بزرگی همچون شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزارت صنعت، اتاق بازرگانی، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از جمله نهادهای حاکمیتی فعال در این حوزه هستند.
مدیر برنامهریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: نمایشگاه ایرانپلاست جلوهای از هماهنگی و همافزایی زنجیره ارزش پلیمرهاست، جاییکه همه فعالان این حوزه گرد هم می آیند تا ضمن اعلام حضور و نمایش توانمندیهای خود، انتظارات صنف خود رابیان کنند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان میزبان و مجری این رویداد عظیم مفتخر است پذیرای همه فعلان صنعت پلاستیک باشد.
عباسزاده ادامه داد: هفدهمین دوره نمایشگاه ایرانپلاست در زمانی برگزار میشود که تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر راهبردتکمیل زنجیره ارزش قرار گرفته است و این رویداد هم میتواند کمک موثری در تحقق این راهبرد کند.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: