شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-01
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

از میان خاک و موج | بازاریابی و روابط‌عمومی دو بازوی مکمل در تحقق اهداف هستند | امکان وکالتی کردن حساب های بانک ملی برای ثبت نام در طرح فروش سایپا | ضرورت توسعه اقتصاد دریامحور در استان هرمزگان | طرح تسهیلاتی “میز کارگزاری” بانک رفاه کارگران بازنگری و تمدید شد |

کد خبر: 5282
تاریخ انتشار: 6 مهر 1399 - ۰۹:۵۸

چرخ رانندگان از مسیر گرانی خارج می‌شود؟

رانندگان وسائل حمل‌ونقل عمومی از انواع کامیون تا اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی بین‌شهری، گلایه‌هایی درباره گرانی، کمبود، کیفیت و توزیع لاستیک دارند که این مشکل به نظر برای رانندگان کامیون نمود بیشتری پیدا کرده است و با ترخیص ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی از گمرک و ورود سازمان حمایت در قالب طرح تشدید بازرسی و کنترل و بازار لاستیک برای رانندگان بین‌شهری به عنوان عمده‌ترین مصرف‌کننده آن، باید دید این بازار رنگ آرامش به خود می‌گیرد؟

به گزارش فرهنگ اقتصاد-در پی انتقاد و گلایه‌های رانندگان و تشکل‌های صنفی آن‌ها درباره قیمت، کیفیت و کمبود عرضه لاستیک در بازار، احمد کریمی – دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران- از چهار برابر شدن قیمت لاستیک در شرایط کنونی و پس از برداشتن ارز دولتی آن انتقاد کرد و گفت: چرا باید قیمت یک حلقه لاستیک از واردات تا بازار داخلی بیش از دو برابر شود و نظارت دقیق و درستی روی تولید و واردات آن وجود نداشته باشد؟

وی افزود: یکی از تصمیم‌های درستی که دولت در سال‌های گذشته گرفت این بود که ارز دولتی به تولید و واردات لاستیک اختصاص داد و این مساله سبب شد که قیمت لاستیک تا حد زیادی کنترل شود، اما امسال تصمیم دولت عوض شد و ارز لاستیک از دولتی به نیمایی تغییر کرد و همین مساله سبب شد که قیمت لاستیک چهار برابر شود.

وی همچنین درباره دیگر مشکلات رانندگان در حوزه کیفیت و توزیع لاستیک در بازار گفت: در حال حاضر آشفته بازاری در زمینه لاستیک ایجاد شده است، رانندگان با مشکلات بسیاری در حوزه کمبود برخی لاستیک‌ها، قیمت، کیفیت و غیره مواجه هستند و در نامه اخیری که به معاون اول رییس جمهور نوشتیم اعلام کردیم، در این شرایط توقف ناوگان متصور است و اگر برای دولت اهمیت دارد باید هرچه سریع‌تر به این وضعیت سامان بدهد. در این راستا پیشنهاد ما این است که لاستیک‌های موجود در گمرک را ترخیص کنند تا مشکل این کالا برای رانندگان حل شود.

در همین راستا داریوش باقرجوان -مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- گفت:‌ در پی بروز برخی مشکلات در بهار سال ۱۳۹۷ در زمینه قیمت و عرضه لاستیک سامانه‌ای راه‌اندازی شد که براساس آن سازمان راهداری مطابق پیمایش صورت گرفته به رانندگان با نرخ ارز دولتی ۴۲۰۰ دولتی می‌داد و در آن زمان شرایط و وضعیت بازار مناسب بود. البته این سامانه در اختیار وزارت صمت بود و لاستیک‌ها نیز توسط تولیدکنندگان، واردکنندگان و عوامل توزیع عرضه می‌شد اما سازمان راهداری بر عرضه آن براساس پیمایش به صورت سیستمی نظارت می‌کرد.

وی افزود: با تفویض اختیاری که رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی داده است، وزیر راه دستور داد که همه لاستیک‌هایی که تا اول اردیبهشت‌ماه امسال وارد شدند و در گمرکات وجود دارند مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی شده و ترخیص شوند که با این وضعیت امیدواریم قیمت لاستیک در داخل تا حد زیادی کنترل شود.

مدیر کل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: گرچه سازمان راهداری از نظر اختیارات وظیفه چندانی در حوزه قیمت و کیفیت لاستیک ندارد اما به عنوان متولی بخش حمل و نقل پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد تا نظارت بیشتری روی قیمت لاستیک تولید داخل و وارداتی انجام شود و کیفیت آن‌ها نیز ارتقا پیدا کند. البته پیشنهادی برای یکی کردن سامانه‌های سازمان راهداری با سامانه وزارت صمت ارائه دادیم که اگر این اتفاق بیفتد و سازمان راهداری در این زمینه نقش پیدا کند حرف‌های زیادی در زمینه قیمت‌گذاری لاستیک به ویژه لاستیک‌های وارداتی داریم چرا که حتی اگر ارز نیمایی را برای آن‌ها در نظر بگیریم نرخ این ارز از ابتدای امسال از ۱۱ هزار تومان شروع شد بنابراین همه لاستیک‌ها نمی‌توانند با ارز نیمایی امروز عرضه شوند. از سوی دیگر به دنبال این خواهیم بود که به گونه‌ای محاسبه صورت بگیرد که کمترین قیمت ممکن برای لاستیک‌های وارداتی تعیین شده و آن‌ها با نرخ مناسب‌تری به دست رانندگان برسند.

با این اظهارات و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته و با اطلاعیه اخیر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، باید دید مشکل لاستیک رانندگان حل ‌می‌شود چرا که طبق اعلام این دستگاه نظارتی “از آنجایی که در شرایط حساس کنونی علیرغم فراوانی کالا در بازار و شرایط مناسب تولید در کشور، تخلفاتی در حوزه مشاهده می‌شود، به منظور تامین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، تشدید نظارت بر بازار تایر خودرو برای اجرا به نهادهای نظارتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است در این راستا عملکرد دستگاه‌های نظارتی در روند تولید تا مصرف سیمان و لاستیک مورد رصد قرار گرفته و دستگاه‌هایی که در این حوزه کوچک‌ترین اغماضی داشته باشند، به حوزه‌های قضایی معرفی خواهند شد. ”

منبع: ایسنا

برچسب ها: احمد کریمی, توزیع, کیفیت, لاستیک

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/5282

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • آغاز عملیات نصب و راه‌اندازی رآکتور اوره شرکت پتروشیمی هنگام با حضور شریعتمداری
  • مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بانک کارآفرین (سهامی عام) برگزار شد
  • ثبت رکورد بی‌سابقه در واحد HD پتروشیمی مارون
  • گزارش تصویری از غرفه شرکت پتروشیمی اروند در نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی
  • جهش چشمگیر در رضایت مشتریان پتروشیمی اروند
  • عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۴ «پارس»
  • دیدار بی واسطه مدیران بانک مسکن و همکاران شعب در قالب میزخدمت / همدلی و افزایش تعلق سازمانی با نگاه ویژه به همکاران شعب
آخرین اخبار
  • از میان خاک و موج
  • یک قدم دیگر تا راه اندازه کامل واحد اوره هنگام
  • بازاریابی و روابط‌عمومی دو بازوی مکمل در تحقق اهداف هستند
  • روز پردیس؛ یادمان همت، ایمان و تاب‌آوری در صنعت پتروشیمی
  • نوزدهمین شماره «نوید آریا» در قالب فصلنامه منتشر شد
  • امکان وکالتی کردن حساب های بانک ملی برای ثبت نام در طرح فروش سایپا
  • ضرورت توسعه اقتصاد دریامحور در استان هرمزگان
  • طرح تسهیلاتی “میز کارگزاری” بانک رفاه کارگران بازنگری و تمدید شد
  • عرضه ۵۱۹ رقبه ملک به ارزش بیش از ۲۱۹ هزار میلیارد ریال توسط بانک سپه در سال جاری
  • بیمه پاسارگاد رکورد شکنی کرد . . .
  • مرکز آموزش‌های راهبردی بانک ایران زمین راه اندازی شد
  • عملکرد مثبت بانک مسکن در طرح نهضت ملی/ اصلاح الگوی تأمین مالی نهضت ملی مسکن ضروری است
  • جهش ۸۲ درصدی خالص درآمد بانک صادرات ایران در ۷ ماهه اول ۱۴۰۴
  • امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت سایپا فراهم شد
  • برگزاری چهارمین جلسه ارزیابی میدانی جایزه نوآوری صنعت پتروشیمی در شرکت عملیات غیرصنعتی

منهای اقتصاد
  • همگرایی تلکام و فین‌تک؛ محور نشست همراه اول در رویداد تراکنش ایران
  • نقش‌آفرینی همراه اول در کاهش ناترازی انرژی با تکیه بر فناوری و داده
  • پیوند هوشمند ارتباطات و انرژی برای تحول دیجیتال
  • رییس جمهور آغاز رسمی مهاجرت از سیم مسی به فیبر نوری را تأیید کرد
  • نخستین کنفرانس ملی مخابرات؛ آغاز فصل تازه‌ای از وفاق و تحول در زیست‌بوم ارتباطات کشور
  • نمایش توان فین‌تک و خدمات نسل نو همراه اول در رویداد تراکنش ایران
  • تدابیر ویژه ارتباطی در ورزشگاه پارس شیراز برای مسابقه فجر سپاسی و استقلال

فیلم
    افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی نوباوه‌گان موسسه خیریه گلشن آل طاها با حضور وزیر کار
    فرهنگ اقتصاد _ مرکز نگهداری شبانه روزی نوباوه‌گان ۳ تا ۶ سال استان خوزستان توسط موسسه خیریه گلشن آل طاها و تحت نظارت بهزیستی خوزستان…
    محمد شریعتمداری از دلایل کسب رتبه تاریخی هلدینگ خلیج‌فارس در رده‌بندی معتبر جهانی ICIS می‌گوید


     
    شریعتمداری: مردم ماهشهر را سهامدار صنایع پایین دست کنیم
    فرهنگ اقتصاد _ مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی شهید تندگویان بر ایجاد صنایع پایین دستی در ماهشهر با سهامداری مردم منطقه با هدف اشتغالزایی…
    گام بلند پتروشیمی اروند برای بومی سازی لایسنس زنجیره PVC با همت واحد پژوهش ‌و فناوری
    بررسی کارنامه یکساله و تشریح نقشه راه هلدینگ خلیج فارس در سال ۱۴۰۴ در نشست هم‌اندیشی مدیران گروه
    قدردانی معاون حقوقی رییس‌جمهور از نقش بی‌بدیل هلدینگ خلیج فارس در صادرات غیر نفتی و توسعه همه جانبه کشور
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…


عکس
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب