“راهبرد مشتری مداری بانک ایران زمین”
در هر کسب و کار و فعالیت اقتصادی موفق تفکر مشتری مداری بر وفق خواسته های مشتری از اصول پایه یی بوده واین امور میبایستی از رویکرد های محوری واساسی هرنوع از واحد کسبوکار ها وسازمانها باشدتا روند پویایی واثربخشی خودرا به شايستگي آشکار سازد.
فرهنگ اقتصاد _ آنچه گفتنی است در بانک ایران زمین مشتریان به عنوان رکن اصلی تعیین کننده در نظام بانکی از ارزش بسیار زیادی برخوردارندو از این رو بانک ایران زمین همواره در جهت تأمین رضایت بیشتر مشتریان اهتمام ورزیده است بدین سبب تمام امکانات فناوریهای نوین و تخصص فنی بانک را در خدمت به مشتری بکار گرفته و بدرستی ازاین منظر کارآمدی روزافزونی وارزش آفرینی ارزشمندی را درمسیرارائه خدمت مطلوب وبهینه به مشتری به ارمغان آورده است.
در واقع این رویکردها ی مشتری مدارانه یکی از مولفه های اصلی رشد و شکوفایی کسب و کارهای اقتصادی و موسسات مالی موفق است.
بر این اساس بانک ایرانزمین با محوریت قراردادن رضایت مندی مشتری و جریان سازی حس اعتماد بین مشتری و بانک؛تلاش ارزندهای درنهادینه کردن اهداف عالی بانکداری نوین را بنوعی تضمین کرده است که این امر نیز یکی ازمهم ترین اصول و پایه یی بانکداری دربانک ایران زمین است.
برهمین اساس نیز التزام به رعایت اصول مشتری مدارانه در کسب رضایت وحس خرسندی مشتریان و مخاطبان از اصول اولیه فعالیتهای ثمربخش وپیشرو اقتصادی بوده بویژه درامور بانکداری؛ ازجمله اینکه مشتری در مراجعه به بانک در ارائه خدمات سریع با عدم مواجهه از هرگونه کاغذ بازی افراطی وقوانین دست و پاگیر برایش این روند خدمت رسانی بسیارخوشایند و مقبول میباشد و در نتیجه رضایت روانی درانجام تعاملات بیشتر با بانک را درپی خواهد داشت ؛ لذا این امر از اهم وظایف تعریف شده ای در الگوی موفقی از بانکداری نوین بوده که در بانک ایرانزمین اجرا می شود.
بانک ایران زمین برای اجرایی کردن تفکر مشتری مداری به عوامل زیر توجه ویژهای دارد.
۱. شناخت وبررسی نیازهای مشتریان
۲.تحلیل و ارزیابی دقیق نیازهای مالی و مشتریان
۳. ارائهٔ تسهیلات مناسب درجهت رفع نیازهای ضروری مشتریان ازجمله این تسهیلات (شامل وامهای مسکن، وامهای شخصی، وامهای خودرو وهمچنین برخی از هزینهها در زندگی مشتریان که شامل جشن ازدواج، هزینههای مرتبط با تحصیل کودکان، هزینههای درمان و بیماری و احیانا سایر هزینههای زندگی روزمره را نیز دربرمیگیرد.)
۴. تمرکز بر مشتریان و تأمین نیازهای آنها در مسیر رضایتمندی
۵.ارتقاء روابط بین مشتری و بانک بارویکرد افزایش اعتماد وتکریم مشتریان
در این راستاگفتنی است که بانک ایران زمین با اتخاذ راهبردهای موفق در جهت تعامل بیشتر بین بانک و مشتری و با شناخت عمقی از نیازها و توقعات آنها درخصوص دریافت تسهیلات بانکی اقدام می نماید و دراین زمینه این بانک با انعطافپذیری در اعطاء شرایط پرداخت تا حد امکان به مشتریان اجازه میدهد تا شرایط پرداخت بهره و بازپرداخت تسهیلات را بر اساس قابلیتهای مالی خود تعیین نمایند.
مثلا ازموارد این انعطافپذیری وتسهیل امور درپرداخت بهره به مشتریان این است که به آنها امکان انتخاب برنامهٔ مالی منطبق با توان مالی برحسب رضایت خودشان را میسرمی نماید.
باید خاطرنشان ساخت که اجرایی کردن این خدمات بانکی درمسیرارتقا خدمات ومانوس ساختن تفکر مشتری مداری به معنای واقعی کلمه برای مشتریان منجر خواهد شد.
شایان ذکر است هدف غایی ونهایی درکشور ما و اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بانکداری نوین ، انجام سریع امور بانکی و عدم اتلاف وقت مشتری به عنوان مهم ترین عنصر در رقابت میان شبکه بانکها قلمداد می شود.
وباید اذعان کرد درارزیابی عملکردی بانک ایران زمین در سالهای اخیر اهتمام ارزندهای درجهت استفاده از ظرفیتهای پیشرفت فناوریهای نوین در حوزه مشتریمداری و حتی وفادارسازی مشتریان اقدامات شایسته و مقبولی انجام داده است.
شایان ذکر است درآخر؛ ازپیامدهای عالی تعامل شایسته و اخلاق مدارانه کارکنان نیز با مشتریان در ارائه خدمات مطلوب وبهینه؛ موجبات ماندگاری، وفاداری وتکریم مشتریان وهمچنین مخاطبان جدیدی را بدنبال داشته است ومجددا یادآور میشود بانک ایرانزمین بسب ارائه خدمات متنوع منطبق با فناوریهای نوین بانکی در جهت سهولت کاربری وتامین رضایت مشتریان بوده است؛ وبرهمین اساس تدوین استراتژیها وبرنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها ی کلان در انطباق با رعایت اصول مشتری مداری و تفکر عالی مشتری مداری همواره مدون می گردد.
نتیجه:
درتحلیل عملکردها و اقدامات اجرایی بانک ایران زمین آنچه محرز است، بطور کلی تفکر مشتری مداری در این بانک با اهداف عالی رضایتمندی وخرسندی مشتریان می باشد و ازنتایج این فرآیند ارتقای رابطه بانک و مشتری با افزایش اعتماد مشتریان و برآورده شدن انتظارات آنان بوده که با تأمین نیازهای مالی شان در شرایط مختلف و ارایه خدمات متمایز به مشتریان؛این بانک به عنوان یک نهاد مالی موفق و معتبر در کشور بسیار خوش درخشیده است.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: