دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-17
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

اجرای طرح کارا ویژه بخشودگی جرائم تسهیلات معوق در بانک سینا | بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی | استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر | اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار» | بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است |

کد خبر: 55584
تاریخ انتشار: 25 مهر 1402 - ۱۴:۳۶

“راهبرد مشتری مداری بانک ایران زمین”

در هر کسب و کار و فعالیت اقتصادی موفق  تفکر مشتری مداری  بر وفق خواسته های مشتری از اصول پایه یی بوده واین امور می‌بایستی از رویکرد های محوری واساسی  هرنوع از واحد کسب‌وکار ها وسازمانها باشدتا روند پویایی واثربخشی خودرا به شايستگي آشکار سازد.

فرهنگ اقتصاد _ آنچه گفتنی است  در بانک ایران زمین مشتریان به عنوان رکن اصلی تعیین کننده در نظام بانکی از ارزش بسیار زیادی برخوردارندو از این رو بانک ایران زمین همواره در جهت تأمین رضایت بیشتر مشتریان اهتمام ورزیده است بدین سبب تمام امکانات فناوری‌های نوین و تخصص فنی بانک را در خدمت به مشتری بکار گرفته و بدرستی ازاین منظر کارآمدی روزافزونی وارزش آفرینی ارزشمندی را درمسیرارائه خدمت مطلوب وبهینه به مشتری به ارمغان آورده است.
در واقع این رویکردها ی مشتری مدارانه یکی از مولفه های اصلی رشد و شکوفایی کسب و کارهای اقتصادی و موسسات مالی موفق است.

بر این اساس بانک ایران‌زمین با محوریت قراردادن رضایت مندی مشتری و جریان سازی حس اعتماد بین مشتری و بانک؛تلاش ارزنده‌ای درنهادینه کردن اهداف عالی بانکداری نوین را بنوعی تضمین کرده است که این امر نیز یکی ازمهم ترین اصول و پایه یی بانکداری دربانک ایران زمین است.
برهمین اساس نیز التزام به رعایت اصول مشتری مدارانه در کسب رضایت وحس خرسندی مشتریان و مخاطبان از اصول اولیه فعالیت‌های ثمربخش وپیشرو اقتصادی بوده بویژه درامور بانکداری؛ ازجمله اینکه مشتری در مراجعه به بانک در ارائه خدمات سریع  با عدم مواجهه از هرگونه کاغذ بازی افراطی وقوانین دست و پاگیر برایش این روند خدمت رسانی بسیارخوشایند و مقبول می‌باشد و در نتیجه رضایت روانی درانجام تعاملات بیشتر با بانک را درپی خواهد داشت ؛ لذا این امر از اهم وظایف تعریف شده ای در الگوی موفقی از بانکداری نوین بوده که در بانک ایران‌زمین اجرا می شود.

بانک ایران زمین برای اجرایی کردن تفکر مشتری مداری به عوامل زیر توجه ویژه‌ای دارد.

۱. شناخت وبررسی نیازهای مشتریان
۲.تحلیل و ارزیابی دقیق نیازهای مالی و مشتریان
۳. ارائهٔ تسهیلات مناسب درجهت  رفع نیازهای ضروری مشتریان ازجمله این تسهیلات (شامل وام‌های مسکن، وام‌های شخصی، وام‌های خودرو وهمچنین برخی از هزینه‌ها در زندگی مشتریان که شامل جشن ازدواج، هزینه‌های مرتبط با تحصیل کودکان، هزینه‌های درمان و بیماری و احیانا سایر هزینه‌های زندگی روزمره  را نیز دربرمی‌گیرد.)
۴. تمرکز بر مشتریان و تأمین نیازهای آن‌ها در  مسیر رضایتمندی
۵.ارتقاء روابط بین مشتری و بانک بارویکرد افزایش اعتماد وتکریم مشتریان
در این راستاگفتنی است که بانک ایران زمین با اتخاذ راهبردهای موفق در جهت تعامل بیشتر بین بانک و مشتری و با شناخت عمقی از نیازها و توقعات آنها درخصوص دریافت تسهیلات بانکی اقدام می نماید و دراین زمینه این بانک با انعطاف‌پذیری در اعطاء شرایط پرداخت  تا حد امکان به مشتریان اجازه می‌دهد تا شرایط پرداخت بهره و بازپرداخت تسهیلات را بر اساس قابلیت‌های مالی خود تعیین نمایند.
مثلا ازموارد این انعطاف‌پذیری وتسهیل امور درپرداخت بهره به مشتریان این است که  به آن‌ها امکان  انتخاب برنامهٔ  مالی منطبق با توان مالی برحسب رضایت خودشان را میسرمی نماید.
باید خاطرنشان ساخت که اجرایی کردن این خدمات بانکی درمسیرارتقا خدمات ومانوس ساختن تفکر مشتری مداری به معنای واقعی کلمه برای مشتریان منجر خواهد شد.
شایان ذکر است هدف غایی ونهایی درکشور ما و اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بانکداری نوین ، انجام سریع امور بانکی و عدم اتلاف وقت مشتری به عنوان مهم ترین عنصر در رقابت میان شبکه بانکها قلمداد می شود.
وباید اذعان کرد درارزیابی عملکردی بانک ایران زمین در سال‌های اخیر اهتمام ارزنده‌ای درجهت استفاده‌ از ظرفیت‌های پیشرفت فناوری‌های نوین در حوزه مشتری‌مداری و حتی وفادارسازی مشتریان اقدامات شایسته و مقبولی انجام داده است.
شایان ذکر است درآخر؛ ازپیامدهای عالی تعامل شایسته و اخلاق مدارانه کارکنان نیز با مشتریان در ارائه خدمات مطلوب وبهینه؛ موجبات ماندگاری، وفاداری وتکریم مشتریان وهمچنین مخاطبان جدیدی را بدنبال داشته است ومجددا یادآور می‌شود بانک ایران‌زمین بسب ارائه خدمات متنوع منطبق با فناوری‌های نوین بانکی در جهت سهولت کاربری وتامین رضایت مشتریان بوده است؛ وبرهمین اساس تدوین استراتژی‌ها وبرنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها ی کلان در انطباق با رعایت اصول مشتری مداری و تفکر عالی مشتری مداری همواره مدون می گردد.

نتیجه:
درتحلیل عملکردها و اقدامات اجرایی بانک ایران زمین آنچه محرز است، بطور کلی تفکر مشتری مداری در این بانک با اهداف عالی رضایتمندی وخرسندی  مشتریان می باشد و ازنتایج این فرآیند ارتقای رابطه بانک و مشتری با افزایش اعتماد مشتریان و برآورده شدن انتظارات آنان بوده که با تأمین نیازهای مالی شان در شرایط مختلف و ارایه خدمات متمایز به مشتریان؛این بانک به عنوان یک نهاد مالی موفق و معتبر در کشور بسیار خوش درخشیده است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, مشتری مداری, نظام بانکی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/55584

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • شتاب در توسعه زیرساخت‌های بندر پتروشیمی پارس
  • سرمایه گذاری‌های هوشمندانه بیمه پاسارگاد در حوزه ساختمان
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی موجب رشد و شکوفایی تولید در کشور می‌شود
  • طرح «پویش» بانک مسکن تا پایان آبان‌ماه تمدید شد/ فرصتی مناسب برای بازپرداخت اقساط
آخرین اخبار
  • اجرای طرح کارا ویژه بخشودگی جرائم تسهیلات معوق در بانک سینا
  • دریافت تندیس برنزین پیشتازان بهره‌وری معادن و صنایع معدنی
  • بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی
  • استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر
  • اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار»
  • بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است
  • رشد ۵۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی/ حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از فناوری‌های نوین در صدر اولویت‌های بانک کشاورزی
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • انتصاب «احمد مالکی» به عنوان معاون اعتبارات و وصول مطالبات بانک شهر
  • امضای تفاهم‌نامه میان بانک ملی ایران و علی‌بابا / گام تازه برای حضور قدرتمند در اقتصاد دیجیتال
  • هشدار درباره کلاهبرداری از طریق آگهی استخدام غیرواقعی
  • شتاب گیری تحول در بیمه دی با رویکرد نوآورانه
  • چگونه بیمه دی با هوش مصنوعی از رقبا پیشی گرفت؟
  • روایت تحول آرام اما عمیق بیمه دی در دوران مدیریت دکتر هادی عبداللهی
  • اعتماد پنج‌میلیون بیمه‌شده درمان، پشتوانه ورود بیمه دی به بازارهای جدید بیمه‌ای

منهای اقتصاد
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • همراه اول میزبان هکاتون تخصصی امنیت هوش مصنوعی
  • همکاری همراه اول و توانیر با هدف تحول دیجیتال در صنعت انرژی ایران

فیلم
    حضور کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام
    در اقدامی معنوی و لبیک به دعوت خدمت در جوار امام مهربانی‌ها، ۳۷ نفر از کارکنان و مدیران شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با حضور در حرم مطهر امام رضا علیه السلام…
    پیاده‌روی خانوادگی کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، این رویداد ورزشی با حضور گسترده کارکنان و خانواده‌های آنان در فضایی صمیمی، پرنشاط و خانوادگی برگزار شد و شرکت‌کنندگان…
    نخستین نمایشگاه پتروشیمی اهواز پترواکس
    ورود رآکتور اوره به سایت  پتروشیمی هنگام
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی هنگام، این تجهیز کلیدی که قلب واحد تولید اوره را تشکیل می‌دهد، پس از عبور از مراحل حمل و جابه‌جایی تخصصی، اکنون در محدوده سایت…
    هلدینگ خلیج فارس سهم بسزایی در صنعت پتروشیمی دارد و پیشران در این صنعت است
    گام مهم راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام برداشته شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی هنگام، پس از راه‌اندازی ساب استیشن اوره در ۳ ماه گذشته، متخصصان پتروشیمی هنگام موفق به تکمیل آخرین پازل سرویس‌های جانبی…
    نحوه دریافت غیرحضوری كارت‌های بانك ملت با طرح‌های متنوع/ ویدیو
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این ویدیو طرح‌های جدید و متنوع کارت های بانک ملت و نحوه سفارش آن به صورت کاملا غیرحضوری از طریق برنامه‌های…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب