بنای فروش آنلاین بیمه در کشور بر پایه اعتماد است
مدیرعامل سابق بیمه حافظ با بیان اینکه بنای فروش آنلاین بیمه در کشور بر پایه اعتماد است، عنوان کرد: فروش بیمه نامه در کشور ما بر اساس فروش چهره به چهره صورت می گیرد بر همین اساس ضریب نفوذ بیمه توسط استارت آپ های بیمه ای به عدد بالایی نمی رسد.
به گزارش فرهنگ اقتصاد؛ محمد رضا خوش کیش مدیرعامل سابق بیمه حافظ و عضو شورای عالی بیمه در خصوص استارت آپهای بیمهای گفت: صنعت بیمه در جهان می تواند به عنوان یک شاخص اصلی برای آن کشور محسوب شود همچنین اقتصاد جهانی به سوی فضای مجازی و استارت آپ های بیمه ای حرکت می کند.
وی افزود: در آینده ای نه چندان دور صنعت بیمه در کشور ما هم به آن سمت خواهد رفت. در شورای عالی بیمه هم بر این موضوع تاکید فراوان است و آیین نامه های مرتبط با کارگزاری ها که می خواهند به صورت آنلاین فعالیت کنند، تصویب شده و در حال پیگیری است همچنین امروزه برخی کارگزاری های رسمی آنلاین بیمه، به رسمیت شناخته شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
عضو شورای عالی بیمه مطرح کرد: بنای فروش آنلاین بیمه در کشور بر پایه اعتماد است و در کشور ما بر اساس فضای چهره به چهره صورت می گیرد و هیچ زمان نمی توان اعتمادی که میان نماینده و بیمه گذار وجود دارد را نادیده گرفت.
مدیرعامل سابق بیمه حافظ در پاسخ به سوال که چرا ضریب نفوذ بیمه توسط استارت آپ های بیمه ای افزایش پیدا نمی کند؟ عنوان کرد: به این علت ضریب نفوذ بیمه توسط این استارت آپ ها به عدد بالایی نمی رسد که نسبت اعتماد مردم به فضای مجازی و خرید انترنتی روند افزایشی ندارد برهمین اساس برای خرید بیمه نامه، خرید چهره به چهره را ترجیح می دهند.
خوش کیش در خصوص اقدامات صنعت بیمه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه توسط استارت آپ ها گفت: وظیفه شرکت های بیمه و صنعت بیمه در کشور، فرهنگ سازی برای فروش محصولات جدید است بر همین اساس باید محصولات جدید بیمه ای را ارائه و بر اساس آن معرفی محصول صورت گیرد که در کنار آن اعتماد مردم به صنعت بیشتر شده و با فروش بیه نامه ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش می یابد.
منبع: پول نیوز
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: