چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-19
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

“زمامداری رسانه‌ای در عصر سرمایه و استارتاپ‌ها” | لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال | مراسم قرعه کشی چهل و پنجمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه برگزار شد | “حکمرانی رسانه و مدیریت سنت و نوآوری” | پرداخت بیش از ۷ هزار وام آنلاین با «سپینو» بانک صادرات ایران |

کد خبر: 5658
تاریخ انتشار: 16 مهر 1399 - ۱۳:۲۹

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران: کشور به سامانه احراز هویت یکپارچه نیاز دارد

مرتضی اکبری گفت: نیاز به یک احراز هويت عميق و يکپارچه در کشور داريم. لازم است سازوكاري طراحي شود تا شناسايي يك بار براي هميشه انجام شده و نهادهاي مختلف همه به آن مراجعه كنند. اگر چنين اتفاقي رخ دهد و همه نهادها با يك لينك به يكديگر متصل شوند، بسياري از مشكلات كنوني حل مي‌شود.

به گزارش فرهنگ اقتصاد-اکبری  گفت: بانک مهر ایران بانکداری خرد انجام می‌دهد و در طول هر سال تعداد زیادی از مشتریان، طرف قرارداد این بانک قرار می‌گیرند. اگر بانک به‌صورت سنتی فعالیت خود را ادامه دهد، با حجم زیادی از مشتریان روبرو می‌شود و ظرفیت فیزیکی لازم برای ارائه خدمات به آن‌ها را نخواهد داشت. مسئله این بود که خدمات بانک مهر ایران باید به‌صورت گسترده و به تعداد بالایی از مشتریان ارائه می‌شد و بانکداری سنتی پاسخگوی آن نبود.

وی این‌طور ادامه داد: در بانک مهر ایران به این سمت رفتیم که خدمات خود را بر بستر دیجیتال ارائه کنیم. نخستین اقدام این بود که افتتاح حساب هر فرد بر بستر دیجیتال انجام شود. فاز بعدی نیز ارائه خدمات و تسهیلات بانکی بر این بستر بود تا مراجعات مردم را کاهش دهیم. از آنجایی که وام‌های بانک مهر ایران مبالغ اندکی دارد، در صورتی که این تسهیلات به‌شکل سنتی و با ملزم کردن مشتری برای مراجعات متعدد به شعبه ارائه شود، موجب ایجاد نارضایتی برای وی می‌شود. در نتیجه باید سرعت و کیفیت ارائه خدمات بانک مهر ایران را افزایش می‌دادیم.

مدیرعامل بانک مهر ایران درباره ریسک‌های ارائه خدمت احراز هویت دیجیتال، گفت: نظام بانکی بخشنامه‌محور است و بانک‌ها باید بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های از پیش تعیین شده عمل کنند. ویژگی دیگر سیستم بانکی تجربه‌محور بودن است و هر فرد بر اساس آنچه از افراد قبلی فرا گرفته، کارش را پیش می‌برد. در نتیجه خلاقیت در سیستم بانکی کمتر مشاهده می‌شود. ریسک‌پذیری پایین مدیران برای پذیرش ریسک‌ها کار را دشوار می‌کند.

اکبری در همین رابطه افزود: بانک‌ها با پول سروکار دارند که ذاتاً پدیده پرریسکی است. از فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند، انتظار می‌رود تمام جوانب یک تراکنش را در نظر گیرد. اگر یک مدیر کوچک‌ترین اشتباهی انجام دهد، مسئولیت سنگینی بر عهده وی خواهد بود. پذیرش کارهای نو از سوی بدنه سازمان نیز یکی از چالش‌های سیستم بانکی در این حوزه است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده از سوی نهاد ناظر، گفت: قانون‌گذار موضوعات مختلف را به‌شدت رصد می‌کند و اگر کوچک‌ترین مشکلی رخ دهد، انگشت اتهام به سوی مجریان طرح نشانه می‌رود. این مسئله باعث می‌شود مدیرانی که در حوزه بانکی فعالیت می‌کنند، کمتر خطر کرده و خود را درگیر فعالیت‌های نوآورانه کنند. این افراد صبر می‌کنند یک حوزه دیگر یا یک بانک دیگر فعالیتی را انجام دهد تا پشت سر آن حرکت کنند.

اکبری در پاسخ به مقایسه سیستم بانکی با بورس و پیشرو بودن بورس در این حوزه، اظهار کرد: مشکل اساسی که در کشور وجود دارد این است که رگولاتورهای مختلفی داریم و هر کدام بر اساس محیطی که دارند تصمیم‌گیری می‌کنند. برخی از این رگولاتورها به‌صورت روان کار می‌کنند و برخی دیگر، خیر. شاید سازمان بورس با احراز هویت دیجیتال راحت‌تر کنار آمده یا اینکه ناگزیر به پذیرش آن بوده است. بیماری کووید۱۹ به‌یک‌باره شیوع پیدا کرد و از سوی دیگر بازار سرمایه نیز فعال شد و حجم زیادی از مردم متقاضی فعالیت در آن شدند. در این شرایط رگولاتور این بخش ناچار به کوتاه آمدن از برخی سخت‌گیری‌های قبلی می‌شود. در حالی که برای سیستم بانکی چنین فشاری ایجاد نشد.

وی اظهار کرد: رگولاتور باید تحت تأثیر محیط قرار گیرد تا از یک سری سخت‌گیری‌ها کوتاه بیاید. تغییرات فناوری به‌شدت بالاست و از سوی دیگر هزینه‌های مردم در حال افزایش است. حوزه‌های بانک، بورس و بیمه هر یک جداگانه احراز هویت را انجام می‌دهند؛ در صورتی که لزومی ندارد چنین کاری انجام شود. هنگامی که فرد در سیستم بانکی احراز هویت می‌شود، قطعاً این کار به سخت‌گیرانه‌ترین شکل انجام شده و دیگر نیازی نیست که بورس هم احراز هویت کند.

اکبری این‌طور ادامه داد: در سامانه سجام داده‌ها را از قبل جمع‌آوری می‌کنند و هنگامی که می‌خواهند احراز هویت انجام دهند، همان داده‌ها را بازخوانی می‌کنند. هنگامی که فرد کد شبا ارائه می کند، تمام نتیجه تراکنش‌های فرد در نهایت وارد حساب مربوطه می‌شود. در غیر این صورت سایر فعالیت‌های فرد در بورس اهمیت زیادی ندارد. با این حساب وقتی فرد کد شبا را از سیستم بانکی دریافت کرده، احراز هویت مجدد مفهومی ندارد.

وی با بیان اینکه معتقدم بورس موازی‌کاری کرده، گفت: بورس مجدداً مسیری را رفت که پیش از این طی شده بود. این کار در حوزه‌های دیگر هم داریم. نهادهای مختلف در این حوزه‌ها به یکدیگر اعتماد ندارند. شاید نیاز به یک قانون جامع بالادستی و رگولاتورهایی متحد باشد تا برای تمام این حوزه‌ها تصمیم بگیرند. نمی‌توان انتظار داشت یک رگولاتور برای بورس تصمیم بگیرد و برای هر یک از حوزه‌های مالی دیگر نیز رگولاتورهای مختلف دیگری تصمیم‌گیری کنند.

اکبری یادآوری کرد: با رویکرد کنونی هزینه‌های مردم به شدت افزایش یافته است. تکرارهای مجدد نیز یکی از تبعات چنین رویکردی است. این موضوع باعث شده هر فردی موضوعات را تنها در حوزه خود ارزیابی کند و از منظر بالادستی نبیند. نیاز به یک احراز هویت عمیق و یکپارچه در کشور داریم. لازم است تا سازوکاری طراحی شود تا شناسایی یک بار برای همیشه انجام شده و نهادهای مختلف همه به آن مراجعه کنند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد و همه نهادها با یک لینک به یکدیگر متصل شوند، بسیاری از مشکلات کنونی حل می‌شود. در این قسمت یک خلأ بزرگ وجود دارد که تا حل نشود، بسیاری مشکلات به وقت خود باقی خواهد ماند.

مدیرعامل بانک مهر ایران درباره اینکه چرا بانک‌ها اطلاعات مشتریان خود را در اختیار سایر نهادها قرار نمی‌دهند، گفت: در سیستم بورس نیز وضعیت به همین صورت است. این موضوع نیاز به یک قانون بالادستی دارد. نمی‌شود بر محرمانه بودن اطلاعات تأکید کرد و سپس از بانک‌ها خواست که اطلاعات مشتریان را در اختیار سایر نهادها قرار دهند. باید در این موضوعات بازاندیشی شود تا مشخص شود کدام یک قابلیت اجرایی شدن دارد.

منبع: روابط عمومی بانک مهر

برچسب ها: بانک مهر, بانک مهر ایران

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/5658

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • پتروشیمی جم؛ الگوی موفق توسعه دانش‌محور در صنعت پتروشیمی با کسب رتبه دوم تحقیق و توسعه کشور
  • پیام مدیرعامل به مناسبت اولین تولید کارخانه کلر آلکالی پتروشیمی اروند
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «مرحله جدید طرح عرضه خودروهای وارداتی»
  • بانک کشاورزی در خط مقدم تأمین مالی زنجیره‌ای بخش کشاورزی قرار دارد
آخرین اخبار
  • “زمامداری رسانه‌ای در عصر سرمایه و استارتاپ‌ها”
  • لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال
  • توسعه پتروشیمی ارومیه از اولویت‌های استان است/ مدیرعامل پترول: سود شاروم ۷۱ درصد رشد کرد
  • مراسم قرعه کشی چهل و پنجمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه برگزار شد
  • “حکمرانی رسانه و مدیریت سنت و نوآوری”
  • فاز نخست پروژه FRW پالایشگاه نفت سپاهان
  • حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در استان بوشهر
  • برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای صنایع داروئی کشور
  • دیدار مدیرعامل بانک شهر با مدیرعامل پتروشیمی پارس/ تاکید مدیران عامل بر توسعه همکاری های مشترک
  • پرداخت بیش از ۷ هزار وام آنلاین با «سپینو» بانک صادرات ایران
  • قدردانی معاون وزیر راه و شهرسازی از عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی استان یزد/ تامین مالی بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی یزد
  • مؤسسه اعتباری ملل در مسیر بازسازی، موفقیت و ارتقاء جایگاه
  • بروزرسانی نسخه جدید تحت وب همراه بانک تجارت با بهبود در ارائه خدمات
  • با مشارکت در طرح نظرسنجی «اعتبار ملی» ما را یاری کنید
  • برگزاری مزایده عمومی ۵۲ فقره از املاک مازاد بانک ملت

منهای اقتصاد
  • “حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال”
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • همراه اول میزبان هکاتون تخصصی امنیت هوش مصنوعی

فیلم
    امضای تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک بین بانک تجارت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این تفاهم‌نامه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست،…
    ۱۲ سال تداوم‌عدم آلایندگی مبین انرژی خلیج‌فارس
    فرهنگ اقتصاد _ بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده توسط مراجع ذی‌صلاح محیط‌زیستی و طبق تأییدیه صادره، نام شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس برای دوازدهمین سال همچنان در فهرست واحدهای آلاینده…
    ورود رآکتور اوره به سایت  پتروشیمی هنگام
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی هنگام، این تجهیز کلیدی که قلب واحد تولید اوره را تشکیل می‌دهد، پس از عبور از مراحل حمل و جابه‌جایی تخصصی، اکنون در محدوده سایت…
    جابجایی موفقیت‌آمیز مخزن ۸.۵ تنی در پتروشیمی اروند؛ گامی بلند در ارتقای صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، عملیات حساس و پیچیده جابجایی یک مخزن ۸.۵ تنی با حجم ۲۵ مترمکعب در واحد EdC شرکت…
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    هلدینگ خلیج‌فارس، آماده تدوین نقشه راه همکاری‌های ایران و ازبکستان در زمینه پتروشیمی است
    فرهنگ اقتصاد _در دیدار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با معاون وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان بر توسعه روابط ۲…
    گزارش تصویری حضور شرکت پتروشیمی اروند در اولین نمایشگاه صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته پترواکس در اهواز


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب